Medicatie bij vuurwerk
- Persistence
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Medicatie bij vuurwerk
Omdat ‘s avonds naar buiten gaan in het donker nu al lastig is met Bella, wil ik met de dierenarts alvast overleggen voor medicatie, in elk geval voor in de decembermaand.
Er wordt elke avond vuurwerk afgestoken en de combinatie donker + knallen zorgt voor een hond die zichzelf ongeveer wurgt door het trekken en op de buik schuivend alleen nog naar huis wilt.
Binnen én buiten al tijd geleden begonnen met het woord ‘knalletje!’ en daarna voer, dat roep ik nu na een knal maar ze is te angstig om dan überhaupt iets aan te nemen. Het vervelende is, ze plast of poept ook niet meer in het donker en straks in de wintertijd ontkom je daar niet aan.
Ik vond hier een overzicht: https://www.doggo.nl/artikelen/probleem ... werkangst/
Wat zijn jullie ervaringen? Wat is wel een aanrader en wat absoluut niet?
Bestaan er misschien ook gehoorbeschermers voor honden met staande oren?
Ze krijgt al een Bach Bloesem mix (niet de Rescue, die doet niks voor haar) en gebruik de Relaxopet regelmatig,
Adaptilhalsband heeft ze gehad bij opbouwen alleen thuis blijven.
Er wordt elke avond vuurwerk afgestoken en de combinatie donker + knallen zorgt voor een hond die zichzelf ongeveer wurgt door het trekken en op de buik schuivend alleen nog naar huis wilt.
Binnen én buiten al tijd geleden begonnen met het woord ‘knalletje!’ en daarna voer, dat roep ik nu na een knal maar ze is te angstig om dan überhaupt iets aan te nemen. Het vervelende is, ze plast of poept ook niet meer in het donker en straks in de wintertijd ontkom je daar niet aan.
Ik vond hier een overzicht: https://www.doggo.nl/artikelen/probleem ... werkangst/
Wat zijn jullie ervaringen? Wat is wel een aanrader en wat absoluut niet?
Bestaan er misschien ook gehoorbeschermers voor honden met staande oren?
Ze krijgt al een Bach Bloesem mix (niet de Rescue, die doet niks voor haar) en gebruik de Relaxopet regelmatig,
Adaptilhalsband heeft ze gehad bij opbouwen alleen thuis blijven.
Re: Medicatie bij vuurwerk
Hondenkoekjes met CBD werkt bij Boaz. Maar duurt 1-2 uur voor het effect heeft en houdt ongeveer 12 uur aan. Ik heb het alleen op de laatste twee dagen van het jaar gebruikt, dus weet niet hoe het gaat als je het weken wilt gebruiken.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador
Zylkene kan helpen (volgens mijn dierenarts). Wel minimaal een week van te voren mee beginnen.
Ik heb het spul in huis maar uiteindelijk niet gebruikt. Maple had afgelopen jaar geen moeite met vuurwerk.
Ik heb het spul in huis maar uiteindelijk niet gebruikt. Maple had afgelopen jaar geen moeite met vuurwerk.
Maple
Hier gaat Morris met oud en nieuw aan de advocaat. Maar ja, om daar nu al mee te beginnen zou ik ook niet aanraden
Zylkene heb ik wel vaker gehoord dat dat kan helpen. Lastig hoor, dat het nu al zo erg is.
Zylkene heb ik wel vaker gehoord dat dat kan helpen. Lastig hoor, dat het nu al zo erg is.
- Sanne
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Ik heb toevallig vorige week overlegd met mijn voedingsdeskundige voor Isa (en Sammy ook een beetje)..
Ze gaf aan dat ze een vuurwerkprotocol hebben waarbij je 1 november begint met een supplement, 1 december een andere erbij en rond oud & nieuw nog iets. Ga me er gauw in verdiepen want Isa is een schim van zichzelf de laatste jaren rond oud & nieuw en het begint hier nu al met het geknal..
Ze gaf aan dat ze een vuurwerkprotocol hebben waarbij je 1 november begint met een supplement, 1 december een andere erbij en rond oud & nieuw nog iets. Ga me er gauw in verdiepen want Isa is een schim van zichzelf de laatste jaren rond oud & nieuw en het begint hier nu al met het geknal..
- Kruimel
- Posts in topic: 3
- Welke: IJslandse honden
Ja Xanax, dat is Alprazolam. Goed spul, werkte bij Kàtur heel goed. Echt achterlijk dat dat niet meer mag.Dueros schreef: ↑25 okt 2021, 10:59 Rond de dagen van Oud&Nieuw zelf zou ik voor echte medicatie gaan. Daar was tot voor kort alprazolam voor maar dat mogen ze geloof ik niet meer voorschrijven vanwege een nieuw middel waarvan ik de naam niet weet maar waar op het HF geloof ik wel goede ervaringen mee waren.
In de aanloop naar heb ik zelf toch echt de beste resultaten gehad met de koekjesmethode, dus bij elke knal hoera zeggen en gelijk een koekje aanbieden. Die werkte bij Duende gelijk al goed maar die is dan ook heel erg voedselgericht. Bij minder voedselgerichte honden zul je een iets langere adem (of extreem lekkere koekjes, of wellicht een favoriet spelletje of speeltje) moeten hebben.
Succes en sterkte! Het blijft ellendig dat vuurwerk.
Bij de huidige heren doe ik ook knal=koekje en dat scheelt al enorm. Bijtijds mee beginnen en zeker in het begin heel lekkere snoepjes. Op oudejaarsavond krijgen ze zoekwerk en om 5 voor 12 elk een vuurwerkpakket. Heel veel lekkere snoepjes verstopt in dicht geplakte doosjes in dozen met veel proppen papier en pleerolletjes. Alles mag stuk. Daar zijn ze dan zo druk mee dat het hele geknal ze ontgaat.
De advocaat staat hier ook paraat, met slagroom. Feest.
Het duo Olie en Bol
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Nee uiteraard was het voor Kàtur of of en voor Logi en Brimi is dat niet nodig gelukkig. Die krijgen tijdens de avond af en toe een lepeltje advocaat met veel slagroom en meer is niet nodig
Het duo Olie en Bol
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Welke: Witte herder en nu een hún
Hier helpt niets helaas. Niet alprozolam. Geen koekjes met cbd. Training met koekjes. Bach remedie niet.
Een knal is paniek . Baloe zoekt een donkere plek op. Nu gaat het buiten nog wel want nog niet veel geknal en de middelbare school hier in de buurt is gesloten dus geen pauzes met geknal meer. Straks is het even weer een moeilijke tijd. Het is niet anders.
Soms denk ik aan oorbeschermers misschien zou dat nog een oplossing zijn .
Een knal is paniek . Baloe zoekt een donkere plek op. Nu gaat het buiten nog wel want nog niet veel geknal en de middelbare school hier in de buurt is gesloten dus geen pauzes met geknal meer. Straks is het even weer een moeilijke tijd. Het is niet anders.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
Hier helpt niets bij Daisy.
Die is super bang voor geknal en ook voor onweer.
Alleen is onweer niet altijd zo langdurig.
Ze is wel voedselgericht maar bij de 1e flinke knal is dat weg.
Ze wil dan niets meer eten en drinken dus advokaat etc werkt niet want dan moet ik het erin proppen.
En dat verhoogd de stress alleen maar.
In de dagen voor het echt losgaat wil ze nog wel mee naar buiten en doet ze haar behoefte ook nog wel maar als het geknal te lang doorgaat wil ze direct naar huis.
In de 2 dagen ervoor is ze een hoopje ellende.
Ze bibbert, ze wil niets behalve strak tegen mij aan zitten of op schoot en s'nachts slaapt ze onder mijn bed.
Ze wil niet naar buiten, ze houd alles net zo lang op tot het weer stil(ler) is.
Semmy vindt het ook niets omdat al zijn overgebleven zintuigen overbelast raken.
Puck is daarintegen bijna bomproof en dit wordt Nikki's eerste echte oud&nieuw dus ik zie wel.
Bij Sem en Daisy is het uitzitten en hopen dat het geknal meevalt.
Ze wil dan niets meer eten en drinken dus advokaat etc werkt niet want dan moet ik het erin proppen.
In de dagen voor het echt losgaat wil ze nog wel mee naar buiten en doet ze haar behoefte ook nog wel maar als het geknal te lang doorgaat wil ze direct naar huis.
Ze bibbert, ze wil niets behalve strak tegen mij aan zitten of op schoot en s'nachts slaapt ze onder mijn bed.
Ze wil niet naar buiten, ze houd alles net zo lang op tot het weer stil(ler) is.
Semmy vindt het ook niets omdat al zijn overgebleven zintuigen overbelast raken.
Puck is daarintegen bijna bomproof en dit wordt Nikki's eerste echte oud&nieuw dus ik zie wel.
- Mir
- Welke: Hollandse herder
Zylkene heeft hier niet gewerkt.
Officieel is vuurwerk niet toegestaan dit jaar in onze gemeente, maar geheid dat er genoeg zijn die zich daar niet aan gaan houden.
Officieel is vuurwerk niet toegestaan dit jaar in onze gemeente, maar geheid dat er genoeg zijn die zich daar niet aan gaan houden.
- Jackira
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Shira en Nola geef ik een koekje als ze een knal horen en opkijken en dan naar mij kijken en verder niet reageren op de knal zelf. Ze zijn niet echt angstig, alleen de laatste dagen van het jaar vinden ze het niet leuk meer, maar er is geen paniek.
Laila was heel erg bang, hijgen en proberen ergens ver weg te kruipen waar ze helemaal niet paste (onder de trap). Ze eet dan niet en wil niet naar buiten, totaal niet meer bereikbaar ook. Drie jaar geleden ben ik haar Alprazolam gaan geven in combinatie met proberen om haar bereikbaar voor mij te houden. Dat gaat al steeds beter. Alleen rond middernacht met oudjaar is ze nog wel behoorlijk bang maar ze herstelt wel steeds sneller.
Nu zijn er ook knallen, daar reageert ze nog niet op. Ze hebben hier 30 meter verderop een portiek met brievenbussen opgeblazen, en ook daar reageerde ze niet extreem op.
Het eerste jaar moest ik nog de dosering volgen van het schema van Alprazolam. Het jaar daarna gaf ik al minder en vorig jaar kreeg ze alleen op oudjaar zelf 2 keer een pilletje.
Dus ik denk wel dat medicatie helpt om de angst niet te laten toenemen en daardoor is er ruimte om het op een andere manier aan te pakken.
Ik heb gelukkig nog wel een voorraad Alprazolam voor Laila, maar mogelijk heeft ze het dit jaar niet nodig.
Jack is helemaal niet bang gelukkig. Maar hij is toch niet zo vrij met vuurwerk als mijn vorige hond Buck. Die vond het ook nog leuk om er naar te kijken
Laila was heel erg bang, hijgen en proberen ergens ver weg te kruipen waar ze helemaal niet paste (onder de trap). Ze eet dan niet en wil niet naar buiten, totaal niet meer bereikbaar ook. Drie jaar geleden ben ik haar Alprazolam gaan geven in combinatie met proberen om haar bereikbaar voor mij te houden. Dat gaat al steeds beter. Alleen rond middernacht met oudjaar is ze nog wel behoorlijk bang maar ze herstelt wel steeds sneller.
Nu zijn er ook knallen, daar reageert ze nog niet op. Ze hebben hier 30 meter verderop een portiek met brievenbussen opgeblazen, en ook daar reageerde ze niet extreem op.
Het eerste jaar moest ik nog de dosering volgen van het schema van Alprazolam. Het jaar daarna gaf ik al minder en vorig jaar kreeg ze alleen op oudjaar zelf 2 keer een pilletje.
Dus ik denk wel dat medicatie helpt om de angst niet te laten toenemen en daardoor is er ruimte om het op een andere manier aan te pakken.
Ik heb gelukkig nog wel een voorraad Alprazolam voor Laila, maar mogelijk heeft ze het dit jaar niet nodig.
Jack is helemaal niet bang gelukkig. Maar hij is toch niet zo vrij met vuurwerk als mijn vorige hond Buck. Die vond het ook nog leuk om er naar te kijken
Laatst gewijzigd door Jackira op 25 okt 2021, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Hier helpt helemaal niets. Froo is trouwens vrij nuchter, die zou je bij wijze van spreken nog mee naar buiten kunnen nemen om twaalf uur (en die ene keer dat ze ervan schrikt komt ze even op schoot zitten en is ze na drie minuten de schrik alweer vergeten), maar Mowin wordt onbereikbaar. Geen medicatie kon daar tegenop boksen. Tegenwoordig gaat hij een week voor oud en nieuw naar een pension in de middle of nowhere (er is daar echt geen geluid met oud en nieuw) en komt hij een week na oud en nieuw weer naar huis. Overigens komt hij met enige regelmaat in dat pension en vindt hij het daar echt de zevende hemel, het is niet zo dat hij zomaar wordt weggestopt of zo. Maar op deze manier krijgt hij er eigenlijk niet zoveel van mee, hij gaat gewoon een paar weken op speelvakantie en komt daarna blissfully unaware weer thuis. Dat is voor hem het enige dat echt werkt. De knallen rondom oud en nieuw zijn voor hem helaas ook een probleem, vandaar dat hij al zo vroeg gaat en zo laat weer terugkomt. Gelukkig vindt hij het leuk want ik zou niet weten wat we anders voor hem zouden kunnen doen, het is dikke ellende.
De dag voor oudjaar en oudjaarsdag redt Boaz het aardig met koekjes met CBD in combinatie met inbakeren met een thundershirt. Het is dan niet weg, maar behapbaar. Om 12 uur ligt hij op schoot, hijgend en trillend, helemaal verstopt onder een deken. Daar helpt ook hier niets aan.
pippa vind vuurwerk niks, en is ook bang bij onweer. Een week voor oud en nieuw begin ik met Sanal Relax pillen, zodat ze een spiegel opbouwt. Dat scheelt een stuk, en haalt de echte paniek er wat af. Maar dan nog vind ze oud en nieuw eng.
Het scheelt wel dat we in een dorpje wonen. Vroeger in de grote stad ( toen had ik nog collies) was het erger.
Het scheelt wel dat we in een dorpje wonen. Vroeger in de grote stad ( toen had ik nog collies) was het erger.
- Dirkje
- Posts in topic: 7
- Welke: Border Collies
Hier ook een een erg angstige hond. Vanaf de eerste vuurpijl half december tot half januari doodsbang, teruggetrokken, soms volledig naar binnen gekeerd en alle lol is uit haar leven verdwenen. Zo zielig.Kruimel schreef: ↑25 okt 2021, 11:08Ja Xanax, dat is Alprazolam. Goed spul, werkte bij Kàtur heel goed. Echt achterlijk dat dat niet meer mag.Dueros schreef: ↑25 okt 2021, 10:59 Rond de dagen van Oud&Nieuw zelf zou ik voor echte medicatie gaan. Daar was tot voor kort alprazolam voor maar dat mogen ze geloof ik niet meer voorschrijven vanwege een nieuw middel waarvan ik de naam niet weet maar waar op het HF geloof ik wel goede ervaringen mee waren.
In de aanloop naar heb ik zelf toch echt de beste resultaten gehad met de koekjesmethode, dus bij elke knal hoera zeggen en gelijk een koekje aanbieden. Die werkte bij Duende gelijk al goed maar die is dan ook heel erg voedselgericht. Bij minder voedselgerichte honden zul je een iets langere adem (of extreem lekkere koekjes, of wellicht een favoriet spelletje of speeltje) moeten hebben.
Bij de huidige heren doe ik ook knal=koekje en dat scheelt al enorm. Bijtijds mee beginnen en zeker in het begin heel lekkere snoepjes. Op oudejaarsavond krijgen ze zoekwerk en om 5 voor 12 elk een vuurwerkpakket. Heel veel lekkere snoepjes verstopt in dicht geplakte doosjes in dozen met veel proppen papier en pleerolletjes. Alles mag stuk. Daar zijn ze dan zo druk mee dat het hele geknal ze ontgaat.
Het enige dat echt een beetje helpt is Alprazolam.
(ze blijft bang maar is wel bereikbaar én af te leiden met een balletje)
DA mogen dit niet meer voorschrijven.
Ik heb een paar jaar geleden van Hilly45 een doosje van Sam gekregen én iemand op het hf gaf mij de tip om het bij de huisarts te bestellen.
Dat heb ik gedaan. HA verteld waarom ik de pillen wilde. Hij bestelde meteen een doosje voor de honden.
Zo lief.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Vorig jaar zat Dívka telkens met een torenhoge hartslag, hard hijgen, piepen, onrust en ogen als schoteltjes bij elke knal ruim voor de jaarwisseling en het duurde erg lang voor ze weer voldoende kalmeerde.
In november was ik het kotsbeu, kocht een Beaphar No Stress band (werkt op basis van valeriaan) en toen ze een paar uur later weer aan het knallen waren merkte ik direct verschil:
Hartslag die omhoog schoot en vlot weer zakte, ze kwam nog wel steun zoeken maar was veel rustiger en herstelde ook veel vlotter.
Ik zweer dus bij deze banden nu.
Daarnaast krijgt ze op oudjaarsdag een thundershirt om en advocaat (half theelepeltje advocaat met een eetlepel yoghurt/vla/kwark per uur).
Dit was oudjaarsdag in de middag, na 1 portie advocaat terwijl ze al behoorlijk bezig waren:
En dit net na middernacht:
https://youtube.com/shorts/xcf4MWcJmyQ?feature=share
In november was ik het kotsbeu, kocht een Beaphar No Stress band (werkt op basis van valeriaan) en toen ze een paar uur later weer aan het knallen waren merkte ik direct verschil:
Hartslag die omhoog schoot en vlot weer zakte, ze kwam nog wel steun zoeken maar was veel rustiger en herstelde ook veel vlotter.
Ik zweer dus bij deze banden nu.
Daarnaast krijgt ze op oudjaarsdag een thundershirt om en advocaat (half theelepeltje advocaat met een eetlepel yoghurt/vla/kwark per uur).
Dit was oudjaarsdag in de middag, na 1 portie advocaat terwijl ze al behoorlijk bezig waren:
En dit net na middernacht:
https://youtube.com/shorts/xcf4MWcJmyQ?feature=share
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Ik heb hier ook een zeer bange hond. Dus ik lees graag mee. Ik heb ervaring met zylkene maar dat doet nagenoeg niks, een heel klein beetje de scherpe randjes eraf maar niet dusdanig dat ze dan inderdaad wel haar behoefte zou durven doen.
Ik baal ook vreselijk omdat hier bijna het hele jaar door geknald wordt en nu al een maand op dagelijkse basis. Vicky kan ik 's avonds ook niet meer uitlaten. Ik probeer haar te laten plassen/poepen in de tuin.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik angstmedicatie wil vragen voor langere termijn want dit geknal duurt bijna een half jaar (het gaat nl ook rustig door tot in februari. En ik vind het beduidend de kwaliteit van leven van mijn hond beïnvloeden.
Ik heb eerdere jaren ook alprazolam gebruikt, dat werkte aardig maar mocht niet meer dan een dag of 2 gegeven worden.
Ik baal ook vreselijk omdat hier bijna het hele jaar door geknald wordt en nu al een maand op dagelijkse basis. Vicky kan ik 's avonds ook niet meer uitlaten. Ik probeer haar te laten plassen/poepen in de tuin.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik angstmedicatie wil vragen voor langere termijn want dit geknal duurt bijna een half jaar (het gaat nl ook rustig door tot in februari. En ik vind het beduidend de kwaliteit van leven van mijn hond beïnvloeden.
Ik heb eerdere jaren ook alprazolam gebruikt, dat werkte aardig maar mocht niet meer dan een dag of 2 gegeven worden.
Bo en de honden
- Iirtu
- Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn
Wij hebben de ervaring (op ons hondengedragscentrum) dat de honden die echt panisch zijn voor vuurwerk, het het beste doen op Pexion.
Dit kun je ook voor langere tijd geven, vanaf dat het knallen begint. Ze worden er ook niet suf of iets dergelijks van.
Alprazolam is ook een optie, al zijn dierenartsen eigenlijk verplicht eerst de Sileo of Pexion voor te schrijven. Maar er zijn hier genoeg vee-artsen die gewoon een doosje meegeven en niet moeilijk doen.
Als een hond echter ooit wordt overvallen door vuurwerk en hartstikke bang is, is het advies wel direct naar de dierenarts te gaan en de Alprazolam voor te schrijven voordat de hond gaat slapen. Dit kan voorkomen dat er een trauma ontstaat.
Dit kun je ook voor langere tijd geven, vanaf dat het knallen begint. Ze worden er ook niet suf of iets dergelijks van.
Alprazolam is ook een optie, al zijn dierenartsen eigenlijk verplicht eerst de Sileo of Pexion voor te schrijven. Maar er zijn hier genoeg vee-artsen die gewoon een doosje meegeven en niet moeilijk doen.
Als een hond echter ooit wordt overvallen door vuurwerk en hartstikke bang is, is het advies wel direct naar de dierenarts te gaan en de Alprazolam voor te schrijven voordat de hond gaat slapen. Dit kan voorkomen dat er een trauma ontstaat.
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Pexion heb ik vorig jaar ook gegeven maar ook maar een paar dagenrond 31 december. Kan je dit ook maanden (half jaar) geven?
Bo en de honden
- Dirkje
Wat gek dat je het maar zo kortmocht gebruiken. Mijn DA en HA geven aan dat er eerst een spiegel opgebouwd moet worden voor het gaat werken. Ik begin er eerste kerstdag mee en stop definitief ergens rond 10 januari.Vicky schreef: ↑25 okt 2021, 19:08 Ik heb hier ook een zeer bange hond. Dus ik lees graag mee. Ik heb ervaring met zylkene maar dat doet nagenoeg niks, een heel klein beetje de scherpe randjes eraf maar niet dusdanig dat ze dan inderdaad wel haar behoefte zou durven doen.
langzaam opbouwen.
Zo zielig voor ze he, die angst voor vuurwerk.
- Iirtu
- Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn
Dat is geen probleem.
Wij hebben honden op les die dat standaard krijgen i.v.m. gedragsproblemen.
Het is daarnaast ook een anti-epileptica medicijn. Deze honden krijgen het ook dagelijks.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Mahdu krijgt het dagelijks ivm epileptoforme aanvallen idd en de dierenarts gaf aan dat ze het ook voorschrijven voor vuurwerkangst.
Ze zei dat het een soort van spiegel moet opbouwen, al weet ik niet of dat enkel voor de epilepsie/epileptoforme aanvallen geldt of ook voor angst.
Het is iig op gebied van epilepsie medicatie het minst schadelijk voor organen etc
Ze zei dat het een soort van spiegel moet opbouwen, al weet ik niet of dat enkel voor de epilepsie/epileptoforme aanvallen geldt of ook voor angst.
Het is iig op gebied van epilepsie medicatie het minst schadelijk voor organen etc
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
En je moet alprazolam ook afbouwen niet per direct stoppen .Dirkje schreef: ↑25 okt 2021, 20:21Wat gek dat je het maar zo kortmocht gebruiken. Mijn DA en HA geven aan dat er eerst een spiegel opgebouwd moet worden voor het gaat werken. Ik begin er eerste kerstdag mee en stop definitief ergens rond 10 januari.Vicky schreef: ↑25 okt 2021, 19:08 Ik heb hier ook een zeer bange hond. Dus ik lees graag mee. Ik heb ervaring met zylkene maar dat doet nagenoeg niks, een heel klein beetje de scherpe randjes eraf maar niet dusdanig dat ze dan inderdaad wel haar behoefte zou durven doen.
langzaam opbouwen.
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster
- Dirkje
Dirkje schreef: ↑25 okt 2021, 21:22Je hebt gelijk. Dat vergat ik op te schrijven.Fenneke schreef: ↑25 okt 2021, 21:04En je moet alprazolam ook afbouwen niet per direct stoppen .Dirkje schreef: ↑25 okt 2021, 20:21
Wat gek dat je het maar zo kortmocht gebruiken. Mijn DA en HA geven aan dat er eerst een spiegel opgebouwd moet worden voor het gaat werken. Ik begin er eerste kerstdag mee en stop definitief ergens rond 10 januari.
langzaam opbouwen.
- Persistence
- Posts in topic: 9
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wat sneu dat er al veel meer honden nu al last hebben. Ik besef me nu pas hoe ontzettend bomproof Victor is.
Het is echt niet leuk meer. Nu zijn het nog maar knallen in de verte en staart tussen de benen, uitpuilende ogen en helemaal trillen. Wil niet weten hoe het straks is als er echt vuurwerk dichtbij wordt afgestoken. Ze is een totaal ander hondje dan overdag.
Ga eens knakworsten meenemen, kijken of ze dat wel aanneemt (denk het niet).
Binnen gaat ze blaffen als er een knal is en probeert het hoogste punt op te zoeken (de rugleuning van de bank). Dan kalmeert ze wel weer redelijk maar blijft alert.
Over Zylkene dus nog geen succesverhalen hier.
Ik lees over de vuurwerkmix van Dierenoppas Amersfoort goede reviews, kent iemand dit toevallig?
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ngst-hond/
'Hoera' is een makkelijker woord dan 'knalletje' dus die ga ik ook meteen gebruiken!
Kruimel, goede tip van het vuurwerkpakket, dat ga ik ook zeker maken dit jaar.
Hier is het ook in september al begonnen inderdaad, of eigenlijk ging het het hele jaar door. Het lijkt wel of een vuurwerkverbod het juist alleen maar aanwakkert. Die col die je vorig jaar gemaakt had werkte toch redelijk bij haar?
Het is echt niet leuk meer. Nu zijn het nog maar knallen in de verte en staart tussen de benen, uitpuilende ogen en helemaal trillen. Wil niet weten hoe het straks is als er echt vuurwerk dichtbij wordt afgestoken. Ze is een totaal ander hondje dan overdag.
Ga eens knakworsten meenemen, kijken of ze dat wel aanneemt (denk het niet).
Binnen gaat ze blaffen als er een knal is en probeert het hoogste punt op te zoeken (de rugleuning van de bank). Dan kalmeert ze wel weer redelijk maar blijft alert.
Over Zylkene dus nog geen succesverhalen hier.
Ik lees over de vuurwerkmix van Dierenoppas Amersfoort goede reviews, kent iemand dit toevallig?
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ngst-hond/
Weet je ook wat voor supplementen? Ik ben wel benieuwd.Sanne schreef: ↑25 okt 2021, 09:59 Ik heb toevallig vorige week overlegd met mijn voedingsdeskundige voor Isa (en Sammy ook een beetje)..
Alprazolam ga ik onthouden en navragen bij mijn dierenartsKruimel schreef: ↑25 okt 2021, 11:08Ja Xanax, dat is Alprazolam. Goed spul, werkte bij Kàtur heel goed. Echt achterlijk dat dat niet meer mag.Dueros schreef: ↑25 okt 2021, 10:59 Rond de dagen van Oud&Nieuw zelf zou ik voor echte medicatie gaan. Daar was tot voor kort alprazolam voor maar dat mogen ze geloof ik niet meer voorschrijven vanwege een nieuw middel waarvan ik de naam niet weet maar waar op het HF geloof ik wel goede ervaringen mee waren.
'Hoera' is een makkelijker woord dan 'knalletje' dus die ga ik ook meteen gebruiken!
Kruimel, goede tip van het vuurwerkpakket, dat ga ik ook zeker maken dit jaar.
Vorig jaar heeft Zinodo toch een soort colletjes gemaakt als geluidsdimmers? Dat zou bij Balou met zijn hangoren wel kunnen denk ik.Fenneke schreef: ↑25 okt 2021, 11:23 Hier helpt niets helaas. Niet alprozolam. Geen koekjes met cbd. Training met koekjes. Bach remedie niet.
Wat ontzettend sneu voor Daisy. Hopelijk heeft Nikki er niet veel van.Mellow schreef: ↑25 okt 2021, 12:58 Hier helpt niets bij Daisy.
Dat is precies het doel inderdaad!
Gaan jullie verhuizen?Zinodo schreef: ↑25 okt 2021, 13:16 Ik denk dat wij er dit jaar ook aan moeten geloven.
Doortje had het zo zo zo moeilijk vorig jaar. Dat koppie
Vuurwerk is hier al in september begonnen, want die voetbalapen kunnen gewoon nooit normaal doen. Knal = koekje, ja, en gelukkig neemt ze het ook aan, maar daar is ook alles mee gezegd. Het koek is niet zo veel meer waard dan dat de knal eng is. Soms wordt ze er gewoon boos van, als de knal dichtbij/luid genoeg is. Ik weet dat naarmate er meer vuurwerk komt het iets normaler wordt maar op oud en nieuw verwacht ik weer drama.
Terwijl we vroeger samen met z’n allen op bed in dekens gewikkeld naar het vuurwerk konden kijken met oud en nieuw.
Ah ja, dan maar aan de drugz. Het is waarschijnlijk de laatste oud en nieuw in een stad dus ik laat het maar los, het idee dat dit nog terug te draaien valt.
Hier is het ook in september al begonnen inderdaad, of eigenlijk ging het het hele jaar door. Het lijkt wel of een vuurwerkverbod het juist alleen maar aanwakkert. Die col die je vorig jaar gemaakt had werkte toch redelijk bij haar?
Fijn dat een pension voor jullie de oplossing is! Waar is dat dan, als er echt geen geluid is? Heb al van meerdere mensen op vuurwerkvrije parken gehoord dat er toch ook vuurwerk is. Is wat anders dan een pension uiteraard.Frootje schreef: ↑25 okt 2021, 13:31 Hier helpt helemaal niets. Froo is trouwens vrij nuchter, die zou je bij wijze van spreken nog mee naar buiten kunnen nemen om twaalf uur (en die ene keer dat ze ervan schrikt komt ze even op schoot zitten en is ze na drie minuten de schrik alweer vergeten), maar Mowin wordt onbereikbaar. Geen medicatie kon daar tegenop boksen. Tegenwoordig gaat hij een week voor oud en nieuw naar een pension in de middle of nowhere (er is daar echt geen geluid met oud en nieuw) en komt hij een week na oud en nieuw weer naar huis. Overigens komt hij met enige regelmaat in dat pension en vindt hij het daar echt de zevende hemel, het is niet zo dat hij zomaar wordt weggestopt of zo. Maar op deze manier krijgt hij er eigenlijk niet zoveel van mee, hij gaat gewoon een paar weken op speelvakantie en komt daarna blissfully unaware weer thuis. Dat is voor hem het enige dat echt werkt. De knallen rondom oud en nieuw zijn voor hem helaas ook een probleem, vandaar dat hij al zo vroeg gaat en zo laat weer terugkomt. Gelukkig vindt hij het leuk want ik zou niet weten wat we anders voor hem zouden kunnen doen, het is dikke ellende.