Fietsen met artrose

Plaats reactie
Jay
Posts in topic: 3

Fietsen met artrose

Bericht door Jay »

Vandaag zag ik iemand fietsen met zijn hond. Het was een golden retriever die werd voortgestuwd door de fietser.
Ik stapte af, en heb gezegd “ ik zie dat de hond het er moeilijk mee heeft “ , zegt die man “ klopt, hij heeft arthose en ik moet hem in beweging houden “.
Maar het zag er echt niet goed uit, doorgezakte pootjes en een hond in verzet.

Bewegen kan goed zijn, maar toch aangepast aan wat de hond aankan zekere met medische klachten.
Ik ken de combinatie baas hond verder niet.

Lijkt me dat pijnmedicatie evt groenlipmossel of glucosamine en aangepast bewegen wel goed is.
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Re: Fietsen met artrose

Bericht door Hakkene »

Wat een simpele ziel.
Jay

Bericht door Jay »

Hakkene schreef: 28 jul 2025, 16:30 Wat een simpele ziel.
Ja hè, dat vond ik ook. Ik had wel langer willen praten om wat uit te leggen, maar hij fietste voort….
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 2

Bericht door Sterre »

Wat zielig voor die hond. Mensen kunnen zo raar doen. Jaren geleden wandelde ik altijd langs een huis waar een schat van een Leonberger altijd achter een hekje stond te kwispelen. Beest werd praktisch nooit uitgelaten, alleen in de tuin. Tot ik de vrouw een keer met hem zag fietsen. Hond liep mank. Ik haar aangehouden en gevraagd. Ja zijn voetkussentje was stuk :cry: . Ik uitgelegd dat dat heel zielig was. Ik weet niet of ze er naar geluisterd heeft. Waarom doe je zoiets denk ik dan.
Jay

Bericht door Jay »

Sterre schreef: 28 jul 2025, 17:15 Wat zielig voor die hond. Mensen kunnen zo raar doen. Jaren geleden wandelde ik altijd langs een huis waar een schat van een Leonberger altijd achter een hekje stond te kwispelen. Beest werd praktisch nooit uitgelaten, alleen in de tuin. Tot ik de vrouw een keer met hem zag fietsen. Hond liep mank. Ik haar aangehouden en gevraagd. Ja zijn voetkussentje was stuk :cry: . Ik uitgelegd dat dat heel zielig was. Ik weet niet of ze er naar geluisterd heeft. Waarom doe je zoiets denk ik dan.
Ja, als ik hem weer zie, zal ik vriendelijk vragen of hij even wil stoppen. En dan zowel vriendelijk als overtuigend (hopelijk) met hem praten.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Misschien dacht hij dat dit het beste was......arme hond...hopelijk kun je het nog een x uitleggen maar heel eerlijk....ik betwijfel het
Groetjes Heidi

Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Het erge is dat ik dus pas nog gehoord heb dat een orthopeed ook bij artrose (en radius curvus) fietsen adviseerde. De arme hond kon amper normaal lopen
Sterre
Posts in topic: 2

Bericht door Sterre »

Crutz schreef: 28 jul 2025, 22:55 Het erge is dat ik dus pas nog gehoord heb dat een orthopeed ook bij artrose (en radius curvus) fietsen adviseerde. De arme hond kon amper normaal lopen
Oh bah. Hopelijk dat de mensen zelf dat dan toch niet gaan doen.
Plaats reactie