Gehaktmolen
-
EchoMira
- Posts in topic: 8
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Gehaktmolen
Mira lust geen hele prooien maar dat is wel wat ik heb.
Kan ik dan karkassen en peulvruchten en wat fruit door een vleesmolen douwen en daar invriesporties van maken?
Op zich doen ze het prima op worst van jan en smuldier met wat brokken maar ik heb ook prooitjes en goedkoop vlees over.
En is dat dan heel anders dan gewoon een goede food processor?
Kan ik dan karkassen en peulvruchten en wat fruit door een vleesmolen douwen en daar invriesporties van maken?
Op zich doen ze het prima op worst van jan en smuldier met wat brokken maar ik heb ook prooitjes en goedkoop vlees over.
En is dat dan heel anders dan gewoon een goede food processor?
- Kells
- Posts in topic: 4
- Welke: Ierse Setters
Re: Gehaktmolen
Wat voor karkassen? Kip zal prima lukken, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik heb een vleesmolen bij mijn KitchenAid staande mixer.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik heb een vleesmolen en onlangs deed ik wat te vet vlees er doorheen en toen sprong de dop al kapot
Karkassen zou ik al niet riskeren met zo’n klein ding.
Noten, groenten & fruit doe ik gewoon in een blender trouwens, zonde van daar mijn vleesmolenmes aan te verslijten
Karkassen zou ik al niet riskeren met zo’n klein ding.
Noten, groenten & fruit doe ik gewoon in een blender trouwens, zonde van daar mijn vleesmolenmes aan te verslijten
-
EchoMira
Maximaal lam.
Grote botten krijgt Echo dan los en mira redt zich wel met kip, konijn en makreel. Eieren, rijst
en aardappel.
-
EchoMira
De walnoten uit de tuin kan ik nog wel pellen als ik daar drie dagen voor ga zitten maar hazelnoten rapen en schillen is echt knechtenwerk. Dus noten krijgen ze niet.Maart schreef: 27 jun 2025, 21:24 Noten, groenten & fruit doe ik gewoon in een blender trouwens, zonde van daar mijn vleesmolenmes aan te verslijten
Lijkt voorlopig goed te gaan.
Groente krijgen ze in courgette en rijst
Ik wil alles door 1 molen pleuren. Ik blijf niet bezig.
- Kells
Lam krijgt zo'n machientje niet gemalen, vrees ik. Dat zal eerst door een takkenversnipperaar moeten, maar die heb je waarschijnlijk wel?
Vroegerrrrrrrr had je op YouTube een serie
" will it blend"
Die meneer gooide alles in blender, tot heuze iphones aan toe.
Kortom. Probeer. En tot zover mijn verstandige mening.
" will it blend"
Die meneer gooide alles in blender, tot heuze iphones aan toe.
Kortom. Probeer. En tot zover mijn verstandige mening.
-
EchoMira
Ja die heb ik maar die spuugt het dan 5 meter verderop tegen de muur. Dat is een echte.Kells schreef: 27 jun 2025, 22:39
Lam krijgt zo'n machientje niet gemalen, vrees ik. Dat zal eerst door een takkenversnipperaar moeten, maar die heb je waarschijnlijk wel?
Kun je inderdaad wel hele schapen in gooien.
Geeft rommel, hoor.
* verslikt zich krijsend in haar glaasje wijn *EchoMira schreef: 27 jun 2025, 22:43Ja die heb ik maar die spuugt het dan 5 meter verderop tegen de muur. Dat is een echte.Kells schreef: 27 jun 2025, 22:39
Geeft rommel, hoor.
# beelddenker
- Kells
Dan zet je gewoon die voorbakken tegen die muur. Probleem opgelost!EchoMira schreef: 27 jun 2025, 22:43Ja die heb ik maar die spuugt het dan 5 meter verderop tegen de muur. Dat is een echte.Kells schreef: 27 jun 2025, 22:39
Geeft rommel, hoor.
- Kells
-
EchoMira
Hewi schreef: 27 jun 2025, 22:50* verslikt zich krijsend in haar glaasje wijn *EchoMira schreef: 27 jun 2025, 22:43Ja die heb ik maar die spuugt het dan 5 meter verderop tegen de muur. Dat is een echte.Kells schreef: 27 jun 2025, 22:39
Geeft rommel, hoor.
# beelddenker

Ik zit wel te denken hoe je dat schoonmaakt na zo'n schaap.
-
EchoMira
Welke heb jij?
Bekijk Royal Swiss Vleesmolens – Professionele Elektrische gehaktmolen vlees 2000W – Volledig Metalen Motor – RVS – 2 Snelheden – Voor Alle Soorten Vlees – Zilver op: https://www.bol.com/nl/p/royal-swiss-vl ... _iphoneapp
(Even googlen voor de voordeligste prijs) een royal swiss dus, doet prima wat hij moet doen, maar bot maal ik niet)
(Even googlen voor de voordeligste prijs) een royal swiss dus, doet prima wat hij moet doen, maar bot maal ik niet)
-
EchoMira
Het ging me er eigenlijk om om kipkarkas en konijnenkarkassen te malen.
Mira heeft geen interesse in botten kauwen en Dapper heeft er een keer een kies op gebroken.
Of sla je de botten gewoon stuk met een hamer, oid?
Ik wil juist malen in plaats van te hoeven snijden. Als er alleen zacht materiaal in kan zie ik het voordeel niet.
Mira heeft geen interesse in botten kauwen en Dapper heeft er een keer een kies op gebroken.
Of sla je de botten gewoon stuk met een hamer, oid?
Ik wil juist malen in plaats van te hoeven snijden. Als er alleen zacht materiaal in kan zie ik het voordeel niet.
Ja, ik snap je, ik heb echter geen ervaring ler thuismalen van botten, gezien ik het kook & de botten etende hond het gewoon nog in zijn geheel kan eten.
Op het werk maal ik wel karkassen, maar goed, dat is natuurlijk geen thuismaal machine voor 5kg
Op het werk maal ik wel karkassen, maar goed, dat is natuurlijk geen thuismaal machine voor 5kg
Ik vraag me af hoeveel honden daadwerkelijk alle botten in een karkas zouden eten. Want malen betekent moeten eten. En moeten eten betekent harde witte kalkpoep die niet prettig is voor de hond.
Ik denk dat veel honden delen van een konijn en delen van een kip zouden laten liggen. Hier was een kip gepakt door een marter of vos en Guus hoorde dat en is er achteraan gegaan. Hij heeft de kip afgepakt. Die was echter al dood. Dus at hij hem zelf maar op. Hij at dus een paar stukjes orgaan. Borst en vlees van de poten. Geen botten en veel organen niet.
Ik denk dat veel honden delen van een konijn en delen van een kip zouden laten liggen. Hier was een kip gepakt door een marter of vos en Guus hoorde dat en is er achteraan gegaan. Hij heeft de kip afgepakt. Die was echter al dood. Dus at hij hem zelf maar op. Hij at dus een paar stukjes orgaan. Borst en vlees van de poten. Geen botten en veel organen niet.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Mijn teckel Mies eet konijn en baby haas met huid en haar
Ze 'kraakt' de grote delen (kop, schouders, bekken en dan is het gloep.
Ook wel eens een volwassen hazenrug aan een grote hond willen voeren en dat werd door een teckel afgepakt en heel ingeslikt. Dat was niet zo slim want ding was te lang en stak uit strot, heb het er weer uitgetrokken.
Ze 'kraakt' de grote delen (kop, schouders, bekken en dan is het gloep.
Ook wel eens een volwassen hazenrug aan een grote hond willen voeren en dat werd door een teckel afgepakt en heel ingeslikt. Dat was niet zo slim want ding was te lang en stak uit strot, heb het er weer uitgetrokken.