Zwerfhonden aaien

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel

Aai jij zwerfdieren?

Ja, regelmatig
2
7%
Ja, soms
7
26%
Nee, nooit
18
67%

Totaal aantal stemmen: 27

CatnDog
Posts in topic: 13
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Zwerfhonden aaien

Bericht door CatnDog »

In het filmpje noemen ze Nederland met haar regeltjes, Buthan en Singapore als voorbeeld van plekken waar het zwerfdierenprobleem is opgelost.
New Delhi is een stad, maar het is geen stadstaat. Het is ook geen rijk land zoals Nederland of Singapore (geen idee hoe Buthan er economisch gezien voor staat).
New Delhi ligt niet exact geisoleerd en ik vind het plan nogal vaag. Het probleem moet worden opgelost binnen 8 weken, terwijl er geen duidelijk plan van aanpak ligt. Een idee opgelegd door de nationale overheid. New Delhi lost het maar even op.
EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

India is veel minder arm dat je denkt. Er is alleen een enorme ophoping van geld onder de ultrarijken.
Maar qua grondstoffen, ruimte, strategische ligging of geschiedenis is er geen enkele financiele reden waardoor er niets kan, mensen op straat moeten schijten en er duizendduizend ongevclaimde honden in 1 stad lopen.

We moeten ook een keer van ontwikkelingslanden verwachten dat ze zich daadwerkelijk ontwikkelen. Dit is allemaal geld dat allang uitgegeven had moeten zijn. Zorg die al bezorgd had moeten zijn.
Het is tweeduizendfucking tawintig. Waarvoor heb je een miljoen zwerfhonden in een stad?

Moeten absoluut oplossingen voorkomen maar laten we eerst even kijken naar waarom dit uberhaupt zo ontzettend slecht gaat. En dat is desinteresse. Gewoon een lening nemen om een hek om je huis te zetten er de rest krijgt de tering maar.
Dat is een cultuur die we nergens willen laat staan hier.
Ik vind dat er ook echt op wereldniveau over gesproken moet worden hoe achterlijk we het vinden dat mensen zo achteloos met hun omgeving omgaan.

Het kan me niet schelen hoeveel asiels je hebt. Zoveel had je er al moeten hebben want zoveel honden heb je. Klaar.
En anders ga je maar weer gewoon een kolonie worden want zelf kun je kennelijk al honderd jaar niks.

Dat is sinds mensheugenis een ding. Dat je het niet de spuigaten uit laat lopen met je beesten. Waarom zit je dan nu voor de 400ste keer te doen alsof het allemaal maar uit de lucht komt vallen? Zo slap. Bah.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Toen ik heel jong was gingen eendagskittens gewoon in een emmer met een vergiet en een baksteen er op.
Moeder minou mocht twee katertjes houden en die werden 100% gecastreerd.

Zielige mussenkuikens trapte je dood en als je een keer van je pony pleurde kwam er geen tiktok met commentaardiscussie over. Als je elke keer van je pony pleurde ging de pony naar de stegemanfabriek.
Nu moet alles blijven leven ook al is daar helemaal geen plek voor.

En ik vind het ook doodzielig dat je als 10 maand oude teef die op zich echt geweldig zou zijn af schiet maar luister, je hebt zelf al sinds de onafhankelijkheid in 1947 geen antwoord of actie geproduceerd. Als het erg is dan zeg jij maar sorry en draag de schaamte maar na 4 generaties niets doen moet er een keer aangepakt worden.
Alleen maar blijven zeggen dat je het niet kan is geen excuus.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 13 aug 2025, 16:06 Ga jij als burgerlul een hond vangen die daar niet op gesteld is om te vaccineren met het risico op een beet en rabies? Ik alvast niet.
Ja hoor.
Even kijken...gewoon een vangkooi in de tuin. Soort metalen schuurtje van de aliexpress. 150 piek. Kun je 5 keer per jaar een hond in vangen en als je dan 40 piek per hond krijgt zijn ze zo weg want een indier rijdt rustig 140 kilometer op een brommer voor een tientje winst. Nogmaals, de rijkdom is daar ietwat scheef verdeeld.

Maar je moet niet achter die honden aan gaan. Je moet gewoon de hele straat afzetten.
Inderdaad een razzia. Maar dan wel om het lijden te verminderen, niet te vergroten.
En als mensen in die straat dat dan zielig vinden dan blijft die hond gespaard maar is het ook jouw hond. Dan gaan we registreren. En wat mij betreft krijg je dan tientjes om wel verantwoordelijkheid te nemen. Maar honden zijn altijd de verantwoordelijkheid van iemand. Dat geldt voor alle gedomesticeerde dieren. Dat is een ereschuld.
Als mensen dat al niet meer doen is het echt voorbij. Dan is alle betekenis verloren.

Eerst de boel verzieken omdat er in de bijbel staat dat de mens heerschappij over de dieren heeft en daarna te verrot zijn om voor die beesten te zorgen omdat het je niet uitkomt.
Wauw.
Plaats reactie