Klein droog schilferig gek plekje op de rug van Guus.

Plaats reactie
Marc
Posts in topic: 3

Klein droog schilferig gek plekje op de rug van Guus.

Bericht door Marc »

Guus heeft net zijn tanden laten doen. Alsof hij daar zelf voor gekozen heeft haha. Gaat allemaal super goed maar nu heeft hij op zijn rug ineens een gek droog hard plekje. Met dikke schilfers. Kan dat van een injectie zijn? Dat ze de huid opgetild hebben voor de antibiotica of pijnstillers die hij kreeg? Maak me niet direct zorgen maar het is een hard en beetje vreemd stukje huid nu. Kan me best voorstellen dat dat van een spuit is gekomen. Beetje dood weefsel lijkt het wel. Hij is er prima onder en niet ziek of likkerig. Zie alleen dus dikke schilfers alleen daar en hij heeft verder een super zacht huidje en pelsje. Dus het valt wel op.

Ik heb de neiging het schoon te pulken. Maar dat is misschien niet handig.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Klein droog schilferig gek plekje op de rug van Guus.

Bericht door Nanna »

Kan. Vraag de da anders effe of ie daar een injectie heeft gehad. Mijn honden hadden het ook weleens na vaccinatie,een hard plekje. Geen schilfers tho
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 01 sep 2025, 16:03 Kan. Vraag de da anders effe of ie daar een injectie heeft gehad. Mijn honden hadden het ook weleens na vaccinatie,een hard plekje. Geen schilfers tho
Zal het eerst nog eens heel goed bekijken vanavond of morgen en dan evt bellen inderdaad. Denk wel dat hij daar een injectie heeft gehad. Zo net achter de schouderbladen. Precies zo'n plek.
Afbeelding
Kelperuaantjes
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

De dierenarts kan je dat het beste vertellen denk ik, die weet waar hij geprikt heeft.
Marc

Bericht door Marc »

Kelperuaantjes schreef: 01 sep 2025, 19:55 De dierenarts kan je dat het beste vertellen denk ik, die weet waar hij geprikt heeft.
Klopt. En laat ik me nu iets heel sufs herinneren. Ik was met hem daar en moest wachten. Voelde ik ineens een klein teekje op die plek. Dat zo goed en zo kwaad als dat ging met mijn nagels los zitten trekken omdat ik dacht kan moeilijk een hond met een teek aanbieden voor tandsanering. Dus dat is gewoon die teek geweest en door de provisorisch manier van verwijderen heeft er misschien nog wat ingezeten en is hij gaan krabben en bijten.

Dus het heeft niks met de prikken te maken maar is gewoon een pootje of snuit van de teek die nu irritatie geeft. Suf maar dat vergeet je dan gewoon.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Ik zou het eerst even goed wassen met zeezoutoplossing (antibacterieel) en nabehandelen met vaseline.
De oorzaak van een plekje op de huid zit bijna altijd op of in de huid. Als de oorzaak onder de huid zit krijg je bulten die naar buiten moeten werken. Dat is een heel ander beeld.

Wat je dus wil is de oorzaak wegnemen (en de huid helpen bij deze belangrijke huidfunctie, afweren is wat de huid als orgaan doet.) en complicaties voorkomen. Dus een barrierezalf gebruiken. Maar dat doe je alleen als het daaronder schoon is.

Het zou best kunnen dat het door een injectie komt. Is in zijn geval zelfs enorm waarschijnlijk. Maar ja, die injectie zit er nou eenmaal in en we weten dat het een hondje is met een nogal sterk immunologisch reactiepatroon. Dus het klopt wel bij zijn beeld. Wat ook klopt bij zijn beeld is dat het altijd allemaal weer over gaat.
Plaats reactie