Na 3 jaar beginnen Snuck en ik het spelletje te snappen.
Met Lou kon ik zwaaien en roepen en doen en die deed gewoon op haar eigen dooie gemakje haar ding. Maar Snuck is een heel ander verhaal. Die hond is zo snel en zo hyper gevoelig voor aanwijzingen van mij dat we lang hebben moeten zoeken naar iets dat werkt. Maar nu lijkt dat we het hebben gevonden.
Niks zwaaien met armen. Alleen maar sturen met lichaam en af en toe iets zeggen. En verder vooral veel rust (wat verdomd lastig is met een hond die zo graag wil, loopt te racen en loopt te schreeuwen)
Erg herkenbaar! Leerzaam, leuk en soms lastig als je heel verschillende honden hebt. Amy vloog ook overal finaal uit de bocht als ik haar met agility net zo handelde als Mila Ik moest mezelf helemaal opnieuw uitvinden
Fijn dat je nu echt een ingang hebt gevonden met Snuck, hij heeft er zo te zien genoeg lol in!
Diana schreef: 30 aug 2025, 09:48
Erg herkenbaar! Leerzaam, leuk en soms lastig als je heel verschillende honden hebt. Amy vloog ook overal finaal uit de bocht als ik haar met agility net zo handelde als Mila Ik moest mezelf helemaal opnieuw uitvinden
Fijn dat je nu echt een ingang hebt gevonden met Snuck, hij heeft er zo te zien genoeg lol in!
Haha ja precies dat.
Ik heb de afgelopen jaren vaak zat gedacht 'ik kap er mee' maar toch blijven proberen en kijken wat werkt voor allebei. En nu hebben we iets gevonden wat wel lijkt te werken
Lol heeft hij altijd gelukkig, maakt niet uit wat we doen ALLES is leuk
Diana schreef: 30 aug 2025, 09:48
Haha ja precies dat.
Ik heb de afgelopen jaren vaak zat gedacht 'ik kap er mee' maar toch blijven proberen en kijken wat werkt voor allebei. En nu hebben we iets gevonden wat wel lijkt te werken
Lol heeft hij altijd gelukkig, maakt niet uit wat we doen ALLES is leuk
Goed dat je ondanks de frustratie niet hebt opgegeven, anders had je die knopjes nooit gevonden (wat betreft de hoopers dan toch)
Het leuke van zo'n aha-erlebnis in de training vind ik vaak dat je daar ook op andere vlakken veel mee kunt.