Podenco
Podenco
Gisteren kwam ik iemand tegen met een hondje die heel erg leek op een Black en Tan Pinscher.
Zegt die man, Nee het is een Podenco, hij komt uit Spanje.
Nou Sorry, het enige wat het van een Pedenco heeft overgenomen zijn de witte tenen aan de poten.
Maar de rest was spreken die black en tan Pinscher.
En valt me op hier in Winschoten dat ik nu al 3 keer een hond ben tegen gekomen die totaal niks van een podenco heeft.
Ook niet het korte benen Podenco.
Maar het is wel een Podenco omdat het uit Spanje komt.
Ik ben gisteren maar niet in discussie gegaan. Want bij die 2 andere mensen waren ze zo erover eens dat het een podenco
was dat ik had van ik ga nu niet eens in discussie terwijl ik wel beter weet.
Die was gewoon een podenco kruising.
Hij had niet eens staande oren!
Zegt die man, Nee het is een Podenco, hij komt uit Spanje.
Nou Sorry, het enige wat het van een Pedenco heeft overgenomen zijn de witte tenen aan de poten.
Maar de rest was spreken die black en tan Pinscher.
En valt me op hier in Winschoten dat ik nu al 3 keer een hond ben tegen gekomen die totaal niks van een podenco heeft.
Ook niet het korte benen Podenco.
Maar het is wel een Podenco omdat het uit Spanje komt.
Ik ben gisteren maar niet in discussie gegaan. Want bij die 2 andere mensen waren ze zo erover eens dat het een podenco
was dat ik had van ik ga nu niet eens in discussie terwijl ik wel beter weet.
Die was gewoon een podenco kruising.
Hij had niet eens staande oren!
- Josefien
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Re: Podenco
Ach ja, zo gaat dat in het Oostgroningse. Mensen de maat moeten weten te nemen. Waar bemoei jij je mee?
Als meneer gelukkig is met zijn xpodenco , gaat het jou verder niets aan
Als meneer gelukkig is met zijn xpodenco , gaat het jou verder niets aan
Discussie is ook wel te groot woord.
Het is meer dat ik vaak zei van "ik zie er geen podenco in".
Het is meer dat ik vaak zei van "ik zie er geen podenco in".
Les 1. Altijd iedereen gelijk geven. Als die mensen menen een Keen Korso te hebben maar het is een mislukte Boxer, niet mee in discussie. Waartoe?

Oke.
Thanks.
Thanks.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik ga er niet eens tegenin als mensen het over mijn eigen hond hebben. “Een Labrador? Nou nee het is- oh, wel een Labrador? Natuurlijk, een hele leuke ruwharige Labrador van 15 kilo. U hebt helemaal gelijk hoor. Dag.” 

maak eens een foto van die hond

------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
-
Rennendehond
De Podenco Orito heeft black & tan.
Ik heb laatst een kruising koljé gezien. Collie.
Ik heb over mijn honden ook veel gehoord. Zo ben ik eens, zeer irritant, geprobeerd te overtuigen dat Manu een Groenlander is. Ze stond nergens voor open want Manu is bont en husky’s zijn dat niet en Groenlanders wel. Prima meid, blader thuis weer eens door die encyclopedie van je.
Meeko is een Hollandse herder. Of kruising mechel. Verdiep je maar eens, met zo’n knikje. Lekker denigrerend door een oude vent.
Dat ik die hond zijn ouders gewoon ken was aan dovemansoren.
Irritant. Doe gewoon niet. Bewaar dat toontje voor je moeder.
Ik heb over mijn honden ook veel gehoord. Zo ben ik eens, zeer irritant, geprobeerd te overtuigen dat Manu een Groenlander is. Ze stond nergens voor open want Manu is bont en husky’s zijn dat niet en Groenlanders wel. Prima meid, blader thuis weer eens door die encyclopedie van je.
Meeko is een Hollandse herder. Of kruising mechel. Verdiep je maar eens, met zo’n knikje. Lekker denigrerend door een oude vent.
Vorige week had ik het wel. Een aardige oudere man met een kuifje en een hip brilletje. Met zn hond.
Dus ik van gunst een Grote Zwitser die zie je niet veel. Hij keek me aan of ie water zag branden. Hij had hem net vijf weken uit het asiel in Den Haag en daar zeiden ze een kruising Berner. Nou, echt niet.
Omdat ik eeuwig met dn aaipet loop kon ik het hem meteen laten zien. Bingo.
Dus ik van gunst een Grote Zwitser die zie je niet veel. Hij keek me aan of ie water zag branden. Hij had hem net vijf weken uit het asiel in Den Haag en daar zeiden ze een kruising Berner. Nou, echt niet.

Zou graag een foto willen maken.
Hier zijn ze niet zo happig daarop.
Hier zijn ze niet zo happig daarop.
Oh. Apart dat een asiel dat niet herkent ook dan..Nanna schreef: 29 sep 2025, 10:45 Vorige week had ik het wel. Een aardige oudere man met een kuifje en een hip brilletje. Met zn hond.
In de les een grote Zwitser nu. Fantastische teef, echt leuke actieve en open hond.
Serieus. Meeko xHH/mechelse herder?Rennendehond schreef: 29 sep 2025, 09:30 De Podenco Orito heeft black & tan.
Echt gewoon niet
Waarschijnlijk heeft het betreffende asiel gewoon niet de rassen kennis om een grote Zwitser te herkennen en dan vind ik een kruising Berner nog best passenNanna schreef: 29 sep 2025, 10:45 Vorige week had ik het wel. Een aardige oudere man met een kuifje en een hip brilletje. Met zn hond.
Verder Sabientje
Als die mensen blij zijn met hun ras/kruising “X” is het toch prima.
Daar hoef je echt niet betweterig overheen te gaan
Mij maakt het niks uit wat mensen van mijn honden maken. Guus is een tan jack Russell en zelfs al gevraagd om te dekken. Lastig zonder ballen maar verder geen probleem.
Vorige week was ik bij het tuincentrum met een vriendin en haar Saarloosdame van 9 maanden.
Ik had Kodi bij me.
Toen we aan een kopje koffie zaten was onze buurvrouw ervan overtuigd dat Kofi een pup van de Saarloos was.
Haha ik moest er wel om lachen. Dus uitgelegd dat het eigenlijk nog 2 “puppen” waren.
Kan me de vergissing enigszins voorstellen ook nog. Door Kofi’s kleur en halfwas oortjes. Het maakt verder ook niks uit.
Ik had Kodi bij me.
Toen we aan een kopje koffie zaten was onze buurvrouw ervan overtuigd dat Kofi een pup van de Saarloos was.
Haha ik moest er wel om lachen. Dus uitgelegd dat het eigenlijk nog 2 “puppen” waren.
Kan me de vergissing enigszins voorstellen ook nog. Door Kofi’s kleur en halfwas oortjes. Het maakt verder ook niks uit.
-
Rennendehond
Maar hij had ze al 30 jaar, dus hij kon het weten
- Be different
- Honden: 7
- Contacteer:
Ik woon in Finsterwolde en had tot een anderhalve maand terug een Podenco Canario, Tommie
Andere mensen in het dorp zouden ook een Podenco hebben, ik zie het er nog steeds niet in.
Maar die vonden dat mijn canario er geen een was. Tja. het zal wel denk ik dan Krijg de foto er niet bij geuptvandaag
Ik ben wel eens in WInschoten bij mensen geweest die er 3 zouden hebben, maar dat zag ik er ook niet in. Volgens mij noemen ze tegenwoordig heel snel een hond Podenco
Andere mensen in het dorp zouden ook een Podenco hebben, ik zie het er nog steeds niet in.
Maar die vonden dat mijn canario er geen een was. Tja. het zal wel denk ik dan Krijg de foto er niet bij geuptvandaag
Ik ben wel eens in WInschoten bij mensen geweest die er 3 zouden hebben, maar dat zag ik er ook niet in. Volgens mij noemen ze tegenwoordig heel snel een hond Podenco
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Ach, ik vind het leuk dat ik soms mensen tegen kom die aan mij vragen of mijn honden Ierse setter zijn. Daar word ik dan weer vrolijk van want die drie van mij lijken niet echt op de gemiddelde Ier die je in NL tegen komt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Crutz schreef: 29 sep 2025, 12:43 Verder Sabientje
Precies, ik heb het hier meegemaakt dat Javier als Spinone werd gedetermineerd. Ik heb de desbetreffende mevrouw met haar fomidabele kynologische kennis verteld dat het om een Spanone ging. Immers afkomstig uit Spanje, vandaar de A, en niet de I vanwege Italie. Ze zou het gaan googlen
Nog zoiets, Merlijntje is hier door 'deskundigen' herkend als Vlaamse Reus en PrinsBernhardhond (geen typo)
Het is ook een soort van guilty pleasure. Wanneer men vraagt welk ras ze zijn, haal ik mijn schouders op en mogen ze het voor me invullen.
Hokjesdenken enzo , ik heb er weinig mee, maar ik kan me er wel mee vermaken
Ko is al een doberman geweest......een herder en een husky en oooooit kwam ik op de hei een herder tegen die er een kelpie inzag. Maar bovenal kom ik gewoon mensen tegen die zeggen " mooie hond " dankjewel hoiiiiiii.
Ik heb ooit aan mensen gezegd dat Slisse (engelse mastiff) een broodfok wawa was. Dat gezicht van die meneer geweldig gewoon. Die beweerde dat het een Kangal was.

- Be different
- Honden: 7
- Contacteer:
Ze vragen aan mij of Idrisz een zwarte Ierse setter is.....yeah right.Kells schreef: 29 sep 2025, 21:40 Ach, ik vind het leuk dat ik soms mensen tegen kom die aan mij vragen of mijn honden Ierse setter zijn. Daar word ik dan weer vrolijk van want die drie van mij lijken niet echt op de gemiddelde Ier die je in NL tegen komt.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje is een kruising border collie omdat ze driekleur is. Ik heb me in de maling laten nemen toen ik haar kocht volgens de meneer. Echte border collies zijn namelijk altijd zwart wit.