Mooi mooi mooi
Mooi mooi mooi
Deze kwam ik tegen op het www:
Echt een droomhondje voor mij qua schoonheid Een Ratonero Valenciano
Als je ergens een mooie hond ziet, dan plaats hieronder graag.
Echt een droomhondje voor mij qua schoonheid Een Ratonero Valenciano
Als je ergens een mooie hond ziet, dan plaats hieronder graag.
- Persistence
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Re: Mooi mooi mooi
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Heeft wel wat weg van een pinchertje maar dan bont. Wel jammer van die gecoupeerde staart, dat hoeft voor mij dan weer niet.
O, ja, de stille liefdes! Maar deze is wel heel onbereikbaar want ze staat nog niet eens te koop Staartje is inderdaad gekortwiekt; ik vind het ook jammer.Persistence schreef: ↑27 okt 2021, 14:57 Daar hebben we deze toch al voor: viewtopic.php?t=228
Heeft dat hondje trouwens geen staart?
Aah, bedankt!
Wat erg dat ik bovenstaand exemplaar mooier vind dan mijn honden, op eerste gezicht. Niet qua uitstraling hoor; en ook vast en zeker niet qua karakter
Ja, klopt! Basenjis vind ik ook mooi; alleen er was iets mee... inteelt ofzo...of ze zouden met soortgenoten niet goed zijn.
- Persistence
Eens met Dagmar, voor Feta vind ik zo mooi (hou van hoogbenig).
Bedankt! Ik hou ook van hoogbenig. Mijn kleine Lanaitje is de laatste met dwergpootjes, al vind ik haar prachtig met haar stevige kleine lijfje; en ze is zo lief en stoer tegelijk (ik viel als een blok voor haar uitstraling en energie en allemansvriendjes karakter).Persistence schreef: ↑27 okt 2021, 17:32Eens met Dagmar, voor Feta vind ik zo mooi (hou van hoogbenig).
Die Boerenfoxjes zien er soms exact hetzelfde uit inderdaad; maar het is wel goed zoeken als je er zo een wil vinden. Heb er wel een paar gezien op MP. Ik vind ze prachtig als ze zo mooi rank en lenig zijn.
- Persistence
Zo rank zie ik niet vaak bij de boerenfoxen hoor. Hoogbenig wel, maar meestal voller dan dit. Vind dit meer rat terriër achtig.
- Persistence
Braziliaans, Spaans, het heeft allemaal veel van elkaar weg.
Ik vind veel honden mooi, heb niet echt een favoriet ras ofzo.
Wel merk ik dat ik steeds meer een zwak krijg voor Galgo's.
Maar ik weet niet hoe hun energie-level is?
Een beetje een actieve hond is prima, maar het moet geen hyper hondje/stuiterbal zijn.
Heb wel eens een paar Galgo's gezien dat waren complete stuiterballen en aangelijnd sloegen ze nog net niet door van opwinding.
Maar heb ook wel eens een Galgo gezien die de rust zelve was.
Als ik mag kiezen dan toch graag die laatste
Maar voorlopig komt hier toch geen tweede hond bij, dat kan helaas niet.
Misschien over een paar jaar.
En dan een mooie zwarte Galgo, of een zwarte Whippet ( beetje wit erbij mag).
Oohh ja,...trouwens...een Schipperke vind ik ook zo leuk
Wie weet ooit....
Een beetje een actieve hond is prima, maar het moet geen hyper hondje/stuiterbal zijn.
Heb wel eens een paar Galgo's gezien dat waren complete stuiterballen en aangelijnd sloegen ze nog net niet door van opwinding.
Oohh ja,...trouwens...een Schipperke vind ik ook zo leuk
Wie weet ooit....
- Sanne
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Een windhond valt meestal niet heel erg onder een 'actieve' hond. Af en toe even goed de benen strekken en verder slapen ze het liefst het grootste deel van de dag.
Al moet ik zeggen dat ik een keer ergens ben geweest waar ze 2 Whippets hadden en deze VLÓGEN over de banken en rugleuningen heen.
Dat schrok wel wat af moet ik zeggen.
Maar mijn Saluki is de rust zelve. Over het algemeen. Als ze af en toe mag rennen en spelen.
Al moet ik zeggen dat ik een keer ergens ben geweest waar ze 2 Whippets hadden en deze VLÓGEN over de banken en rugleuningen heen.
Dat schrok wel wat af moet ik zeggen.
Maar mijn Saluki is de rust zelve. Over het algemeen. Als ze af en toe mag rennen en spelen.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Als ze genoeg beweging krijgen en regelmatig helemaal gestoord kunnen doen, zijn het heerlijk rustige honden die de hele dag liggen te slapen. Buiten lopen ze prima mee, maar als ze een kat zien, dan flippen ze helemaalZyntia schreef: ↑28 okt 2021, 08:41 Ik vind veel honden mooi, heb niet echt een favoriet ras ofzo.
Whippets zijn drukker, Italiaantjes nog drukker.
Stamboom/zuivere Galgo's hebben vaak een achterlijk lange staart, vaak langer dan hun achterpoten zijn. Bij de rest van de windhonden moet de staart qua lengte minstens tot de hak komen volgens mij.
Dus die lange staart van die windhond hierboven is toch niet uniek. Ik ga er de volgende op letten als ik de Galgo's die ik hier uit de buurt ken weer eens zie.
Hej, dat is volgens mij Storm van Marktplaats, van de dekreu advertenties.
Ja, leuk al die verschillen in de boerenfoxen. Maar zoals Persistence zegt, een ranke zie je niet heel veel in NL. En deze vind ik juist de mooiste.
Dat zie je bij de Spaanse boerenfoxen (de bodegueros) en de rat terriers wel, die ranke bouw. Ook niet bij allemaal hoor.
En de Braziliaanse terrier die Tineke plaatste vind ik ook wel mooi; alleen hebben deze het NET niet de WOW factor voor mij.
Ja, leuk al die verschillen in de boerenfoxen. Maar zoals Persistence zegt, een ranke zie je niet heel veel in NL. En deze vind ik juist de mooiste.
Dat zie je bij de Spaanse boerenfoxen (de bodegueros) en de rat terriers wel, die ranke bouw. Ook niet bij allemaal hoor.
En de Braziliaanse terrier die Tineke plaatste vind ik ook wel mooi; alleen hebben deze het NET niet de WOW factor voor mij.
Neem een whippet voor Feta, heb je precies wat je wiltTamara schreef: ↑28 okt 2021, 10:30 Hej, dat is volgens mij Storm van Marktplaats, van de dekreu advertenties.
- Persistence
Dát vind ik een strak plan!Dagmar schreef: ↑28 okt 2021, 10:38Neem een whippet voor Feta, heb je precies wat je wiltTamara schreef: ↑28 okt 2021, 10:30 Hej, dat is volgens mij Storm van Marktplaats, van de dekreu advertenties.
Heb ik ook over nagedacht. Maar ik ga toch voor een terriër omdat me dit het meest aanspreekt qua karakter en energie. En weetje, ik ga gewoon ooit aan de Spaanse Boerenfox, via DeDiana denk ik van een Spaanse fokker; of een herplaatser.
Toekomstmuziek.