get ready to rumble...het benchgesprek
-
EchoMira
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
get ready to rumble...het benchgesprek
@Marc Zei in een ander topic dat een privehuishouden geen bench moet hebben.
Dus ik gooi hem effe voor de bus want we moeten over je hond in een zangkooitje stoppen praten.
Ik ben het daar mee eens. Er is een Dharma/best practise/ algemeen aangenomen juiste manier om honden te houden en als het te klein voor een kanarie is dan mogen we aannemen dat het kooitje ook te klein is voor een hele hond..
Ik ben niet tegen het "gevangen houden" van een hond want ik laat de deur niet open staan maar er moet wat mij betreft ruimte zijn om je normaal te bewegen. Ergens naartoe of vandaan of gewoon voor de lol. Even kakken en er dan niet direct naast te hoeven slapen.
Dat kan niet op een halve vierkante meter.
Ik ben trouwens ontzettend oud en weet nog toen benches nog niet uitgevonden waren.
Wel gewoon wilgentenen kooien, hoor maar de cultuur was ook niet dat je je hond in een koffer moest bewaren. "Zijn veilige plekje".
Wij hadden duitse drahthaaren en die lagen gewoon in hun mand tot ze geroepen werden om te eten of te wandelen.
Omdat ik de clowning van het forum ben zeg ik dan maar dat het officiele standpunt van dit forum is....
"dat het zonder kooitje moet kunnen".
Maar ik vind dat het ook zonder riempje kan dus rien poortvliet mag even ergens gaan zitten want nu komt de realiteit..
Je kunt het misschien ook anders zien.
Dus ik gooi hem effe voor de bus want we moeten over je hond in een zangkooitje stoppen praten.
Ik ben het daar mee eens. Er is een Dharma/best practise/ algemeen aangenomen juiste manier om honden te houden en als het te klein voor een kanarie is dan mogen we aannemen dat het kooitje ook te klein is voor een hele hond..
Ik ben niet tegen het "gevangen houden" van een hond want ik laat de deur niet open staan maar er moet wat mij betreft ruimte zijn om je normaal te bewegen. Ergens naartoe of vandaan of gewoon voor de lol. Even kakken en er dan niet direct naast te hoeven slapen.
Dat kan niet op een halve vierkante meter.
Ik ben trouwens ontzettend oud en weet nog toen benches nog niet uitgevonden waren.
Wel gewoon wilgentenen kooien, hoor maar de cultuur was ook niet dat je je hond in een koffer moest bewaren. "Zijn veilige plekje".
Wij hadden duitse drahthaaren en die lagen gewoon in hun mand tot ze geroepen werden om te eten of te wandelen.
Omdat ik de clowning van het forum ben zeg ik dan maar dat het officiele standpunt van dit forum is....
"dat het zonder kooitje moet kunnen".
Maar ik vind dat het ook zonder riempje kan dus rien poortvliet mag even ergens gaan zitten want nu komt de realiteit..
Je kunt het misschien ook anders zien.
Re: get ready to rumble...het benchgesprek
Haha. Dit gaat stress opleveren want mensen vinden de bench een veilige plaats waar de hond graag in wil. Overigens wel altijd honden die anders slopen, onzindelijk zijn of zich misdragen. Meestal honden die slecht alleen kunnen zijn..
Ikzelf ben van mening dat een bench een brevet van onkunde is. Ik gebruik hem wel hoor. Eens per 6 jaar als ik een nieuwe hond neem en het gaat twijfelachtig in het begin of er komt bezoek met een grote hond die ik niet vertrouw. Maar tegenwoordig mag je rechtsomkeert als je hier aankomt met je herder of Ridgeback want ik doe het mijn honden niet meer aan. Bezoek komt zonder hond. Dus ze hoeven eigenlijk nooit in een bench en ze willen ook niet in een bench. Dus dat is lekker makkelijk.
Ikzelf ben van mening dat een bench een brevet van onkunde is. Ik gebruik hem wel hoor. Eens per 6 jaar als ik een nieuwe hond neem en het gaat twijfelachtig in het begin of er komt bezoek met een grote hond die ik niet vertrouw. Maar tegenwoordig mag je rechtsomkeert als je hier aankomt met je herder of Ridgeback want ik doe het mijn honden niet meer aan. Bezoek komt zonder hond. Dus ze hoeven eigenlijk nooit in een bench en ze willen ook niet in een bench. Dus dat is lekker makkelijk.
De enige hond in een bench die ik gehad heb ik was Eva maar welke keuze was er? Niemand kon in huis komen bij haar en opsluiten in een andere kamer accepteerde ze niet. Overigens ook kwestie van gebrekkige opvoeding dat ze dat niet kon dus brevet van onkunde ook. Maar bijtende honden eisen soms maatregelen waar ik zelf niet achter sta.
-
Mizzsylver
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ik ben groot voorstander van de bench in de puppy/jonge honden periode. Aangeleerd middels “crate games”
Daarna over naar een puppyren en dan gewoon los. Is de pubertijd en sloopfase ook voorbij
In de auto heb ik een stevig hok, voelt veiliger dan los of aan een gordel.
Ook vind ik het wel fijn dat ze er aan gewend is voor een noodgeval. Als er iets is kan ze er veilig in zonder stress of paniek.
Daarna over naar een puppyren en dan gewoon los. Is de pubertijd en sloopfase ook voorbij
In de auto heb ik een stevig hok, voelt veiliger dan los of aan een gordel.
Ook vind ik het wel fijn dat ze er aan gewend is voor een noodgeval. Als er iets is kan ze er veilig in zonder stress of paniek.

Alleen gebruikt in de puppyfase als ik effe de brinta, de koffie en de inlegkruizen moest scoren.
Die puppytandjes zijn mijn te scherp en te eager.
Een fijne wandeling, en dan je bench in met een fijne kluif.
Maar na zes maanden is dat allemaal mute. Loopt de hele misjpoge los.
Die puppytandjes zijn mijn te scherp en te eager.
Een fijne wandeling, en dan je bench in met een fijne kluif.
Maar na zes maanden is dat allemaal mute. Loopt de hele misjpoge los.

- Kells
- Posts in topic: 6
- Welke: Ierse Setters
Hier staat een hele grote in de woonkamer. Ooit aangeschaft om mee te nemen op vakantie, waar ik dan in mijn eentje bij de tent zou zitten met de honden. Daarvoor is hij uiteindelijk niet gebruikt, want we konden terecht in een stacaravan, dus de bench was niet nodig. Hij is in huis blijven staan omdat Gina er graag in sliep (de deur stond altijd open) en later omdat ik het wel handig vond om Fin en de loopse dames kon scheiden tijdens mijn rondje boodschappen doen. Clancy sloot ik er ook wel in op tijdens mijn afwezigheid, want zij sloopte nogal eens wat. Kort gezegd, de bench staat er, maar de deur staat bijna altijd open want het is ook gewoon een ligplek en eetplek voor Clancy.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb nooit honden gehad waarbij het écht nodig was omdat ze bijvoorbeeld sloopten oid. Voor Aloy had ik er als pup één en ze heeft mij binnen 15 minuten geleerd dat ik de pip kon krijgen met mijn kutbench.
En ik had echt geen zin om daar tijd en moeite in te gaan steken, dus we hebben hem gewoon meteen weer weggedaan. Ik wilde dat toen nog oplossen met een puppyren maar dat duurde nog niet eens 15 minuten want daar klom ze gewoon met 8 weken oud meteen overheen. Geen hekwerken in ons huis.
Dit huis is er trouwens ook veel te klein voor, zou niet weten waar ik 'm laten moest.
Maar ik ben ook niet tegen het gebruik van een bench, al is dat natuurlijk wel afhankelijk van hoe het aangeleerd wordt en waar het voor gebruikt wordt. Een bench kan natuurlijk zeker ingezet worden op manieren waar ik niet achter sta, maar ik ga er even van uit dat iedereen daar op tegen is en dat we het dus hebben over benches bij normaal gebruik. Ik heb trouwens zelf in plaats van een bench op sommige momenten een riem gebruikt: ik vond Aloy soms als pup/jonge hond heel overweldigend, vooral als ze moe was en dat zelf nog niet doorhad. Zij kon niet in de bench, dus deed ik haar dan even aan de riem en hield ik haar gewoon even bij me met haar kleedje (of mij) om op te liggen. Lichtje ging altijd vrij snel uit dan. Maar als ik de bench goed had aangeleerd en zij dat inderdaad als haar veilige plekje had gezien, zou dat natuurlijk precies hetzelfde effect hebben gehad. En het was ook al vrij snel niet meer nodig trouwens, maar het heeft vooral mij wel geholpen om niet helemaal door te draaien op sommige momenten.
Of dat dan onkunde is? Tja. Misschien wel. Maar dat zijn wel meer dingen. Ik zie dat honden opvoeden in de praktijk voor lang niet iedereen altijd even makkelijk is, maar de meeste mensen doen echt hun best. Ik zie echt liever dat iemand z'n pup of jonge hond even op een goede manier (goed aangeleerd, eerst aan behoeften voldoen, niet te lang) in de bench doet dan dat ik een totaal gefrustreerde eigenaar met een (onvermijdelijk) totaal gefrustreerde hond zie omdat ze elkaar compleet tegenwerken. Want daar schiet uiteindelijk ook niemand wat mee op, ook de hond niet.
Maar ik ben ook niet tegen het gebruik van een bench, al is dat natuurlijk wel afhankelijk van hoe het aangeleerd wordt en waar het voor gebruikt wordt. Een bench kan natuurlijk zeker ingezet worden op manieren waar ik niet achter sta, maar ik ga er even van uit dat iedereen daar op tegen is en dat we het dus hebben over benches bij normaal gebruik. Ik heb trouwens zelf in plaats van een bench op sommige momenten een riem gebruikt: ik vond Aloy soms als pup/jonge hond heel overweldigend, vooral als ze moe was en dat zelf nog niet doorhad. Zij kon niet in de bench, dus deed ik haar dan even aan de riem en hield ik haar gewoon even bij me met haar kleedje (of mij) om op te liggen. Lichtje ging altijd vrij snel uit dan. Maar als ik de bench goed had aangeleerd en zij dat inderdaad als haar veilige plekje had gezien, zou dat natuurlijk precies hetzelfde effect hebben gehad. En het was ook al vrij snel niet meer nodig trouwens, maar het heeft vooral mij wel geholpen om niet helemaal door te draaien op sommige momenten.
Of dat dan onkunde is? Tja. Misschien wel. Maar dat zijn wel meer dingen. Ik zie dat honden opvoeden in de praktijk voor lang niet iedereen altijd even makkelijk is, maar de meeste mensen doen echt hun best. Ik zie echt liever dat iemand z'n pup of jonge hond even op een goede manier (goed aangeleerd, eerst aan behoeften voldoen, niet te lang) in de bench doet dan dat ik een totaal gefrustreerde eigenaar met een (onvermijdelijk) totaal gefrustreerde hond zie omdat ze elkaar compleet tegenwerken. Want daar schiet uiteindelijk ook niemand wat mee op, ook de hond niet.

- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje heeft een paar nachten geprotesteerd. Ze wilde niet in de bench. Dan niet, dan kom je maar in bed slapen.
Otje sliep een maand of 2 in de nacht in een bench. Overdag als ik moest stofzuigen of als hij doordraaide van vermoeidheid.
Toen hij een half jaar was heb ik de bench opgeruimd.
Rebel heeft haar hele leven in een bench geslapen. Altijd met het deurtje open.
Ben ook alleen de eerste 2 maanden. Daarna nooit meer.
Ik vind dat je honden niet in een bench mag opsluiten. Pups uitgezonderd en die dan ook gedoseerd.
Het blijft gewoon een hondenkooi. Welke vriendelijke naam er ook aan gegeven wordt.
Otje sliep een maand of 2 in de nacht in een bench. Overdag als ik moest stofzuigen of als hij doordraaide van vermoeidheid.
Toen hij een half jaar was heb ik de bench opgeruimd.
Rebel heeft haar hele leven in een bench geslapen. Altijd met het deurtje open.
Ben ook alleen de eerste 2 maanden. Daarna nooit meer.
Ik vind dat je honden niet in een bench mag opsluiten. Pups uitgezonderd en die dan ook gedoseerd.
Het blijft gewoon een hondenkooi. Welke vriendelijke naam er ook aan gegeven wordt.
- Josefien
- Posts in topic: 5
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Aan ophokken doe ik niet. Ik kom vanuit een generatie die geen benches kende. Nooit gebruikt en zal het ook never nooit doen. Wat mij betreft is het vooral tijd en ruimte maken voor elkaar.
Wel werk ik met lage hekjes in deuropeningen, om nieuwkomers eventueel weg te kunnen zetten, waar het zo uitkomt. Geen dichte deuren, want indirect contact is altijd fijn. Er is dan beschikking over een kamer of een gedeelte van de gang, met vrije uitloopmogelijkheden.
Naar mijn mening worden benches veel te gemakkelijk ingezet om iets van een 'probleem' te voorkomen of op te lossen. Het is mijn smaak niet. Energie en vooral tijd steken in elkaar is veel effectiever.
Wel werk ik met lage hekjes in deuropeningen, om nieuwkomers eventueel weg te kunnen zetten, waar het zo uitkomt. Geen dichte deuren, want indirect contact is altijd fijn. Er is dan beschikking over een kamer of een gedeelte van de gang, met vrije uitloopmogelijkheden.
Naar mijn mening worden benches veel te gemakkelijk ingezet om iets van een 'probleem' te voorkomen of op te lossen. Het is mijn smaak niet. Energie en vooral tijd steken in elkaar is veel effectiever.
Hier ook benchloos en ook in het verleden met de opvangers.
Pups houden we lekker bij ons tot ze zich prettig genoeg voelen en zelf ervoor kiezen een plek te vinden waar ze gaan liggen en slapen niet meer bij jou.
En mocht het nodig zijn dat ze even apart moeten ivm visite die bang is van honden wat weleens gebeurt hier alswel in het verleden dan gaan ze gewoon in een andere kamer tijdelijk.
Pups houden we lekker bij ons tot ze zich prettig genoeg voelen en zelf ervoor kiezen een plek te vinden waar ze gaan liggen en slapen niet meer bij jou.
En mocht het nodig zijn dat ze even apart moeten ivm visite die bang is van honden wat weleens gebeurt hier alswel in het verleden dan gaan ze gewoon in een andere kamer tijdelijk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ik gebruik ook geen bench. Er staat een grote stevige omdat Treskor als jonge hond niet alleen kon zijn. Wanneer het écht niet kon dat hij meeging, had ik dan een plaats waar hij terecht kon. Maar dat is denk ik 2x voor gekomen.
Nu staat hij er nog maar de deur is altijd dicht.
Ondertussen lukt alleen zijn wel, nog steeds zelden nodig, maar het kan wel.
Dat ‘veilige plekje’ vind ik zo’n onzin uitspraak. Hier is gans mijn huis een veilige plek.
Nu staat hij er nog maar de deur is altijd dicht.
Ondertussen lukt alleen zijn wel, nog steeds zelden nodig, maar het kan wel.
Dat ‘veilige plekje’ vind ik zo’n onzin uitspraak. Hier is gans mijn huis een veilige plek.
Alles loopt hier los, ook in de nachten.
Maar ik gebruik ook een bench.
Voor Karma. (In het begin ook voor Kodi maar die gebruikt ‘m al een maand helemaal niet meer.)
Omdat ik dan de rolluik open kan laten als ik even naar de winkel ga. Anders vloekt ze tegen de buurhonden dat ze haar gemeentestruiken met rust moeten laten.
Alternatief is dat ik wat bedenk dat ze dan even niet in de kamer kan. Want vanuit de keuken en andere ruimtes kan ze de straat niet zien.
Daar ben ik te lui voor, voor die incidentele momenten.
Dus ja, bench vanwege incapabele, of liever gezegd luie eigenaar.
Maar ik gebruik ook een bench.
Voor Karma. (In het begin ook voor Kodi maar die gebruikt ‘m al een maand helemaal niet meer.)
Omdat ik dan de rolluik open kan laten als ik even naar de winkel ga. Anders vloekt ze tegen de buurhonden dat ze haar gemeentestruiken met rust moeten laten.
Alternatief is dat ik wat bedenk dat ze dan even niet in de kamer kan. Want vanuit de keuken en andere ruimtes kan ze de straat niet zien.
Daar ben ik te lui voor, voor die incidentele momenten.
Dus ja, bench vanwege incapabele, of liever gezegd luie eigenaar.
- Omega
- Welke: Nu twee echte tollers
Dieuwertje slaapt ‘s nachts nog in een bench op de slaapkamer. Het is de bedoeling dat ie binnenkort weg gaat. Voor nu is ze ‘s nachts nog wat te ondernemend en niet helemaal waterdicht. Bij Quinta ook zo gedaan al kon die sneller zonder. De rest van de dag lopen ze vrij in huis.

Bij alle 3 de honden geen bench gehad.
De eerste nachten sliepen ze gewoon naast me in de slaapkamer.
Branco en Toos hebben nooit wat gesloopt als ze alleen waren.
Jannie had de neiging om dingen waar een label of iets aanzat om dat uit elkaar te trekken, die heeft een paar maanden in de keuken gelegen als we weg waren.
En die sloot ik ook op als er visite kwam die ze nog nooit had gezien, die vond vreemde mensen gewoon niet leuk als die ineens binnen stapten.
De eerste nachten sliepen ze gewoon naast me in de slaapkamer.
Branco en Toos hebben nooit wat gesloopt als ze alleen waren.
Jannie had de neiging om dingen waar een label of iets aanzat om dat uit elkaar te trekken, die heeft een paar maanden in de keuken gelegen als we weg waren.
En die sloot ik ook op als er visite kwam die ze nog nooit had gezien, die vond vreemde mensen gewoon niet leuk als die ineens binnen stapten.

- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Hier stond een bench in de woonkamer hoor
Pupke aanleren rustig visite te ontvangen ging een stuk beter. Er wel bijgezegd dat het puur daarvoor was he, niet wegsteken om elke scheet. Ook wel dat ik m gebruikte als we oppas pup engelse staff erbij hadden, die twee konden zo heerlijk spelen, dat ze een pauze ineens niet meer kende en soms gaf ik die dan, dat kon ook alleen door er 1 even met iets lekkers in de bench te zetten, 3, 2, 1...en oogjes vielen dicht.
Nogmaals; wel alleen in de pup-pubertijd waar ze zelf geen stop meer kende en als ik zag dat ze eigenlijk doodmoe waren. Ook een vereiste , bij mij dan, bench in de grootste maat, staan draaien etc alles moet wel kunnen, en de bench in de woonkamer niet wegstoppen in de gang of uit het zicht. Visite was speciaal voor haar en wilde ze liefst helemaal platknuffelen, springen ( in haar jonge jaren ), dus eerst een goede wandeling, en lekkere kluif/snack in de bench, dan visite..dan oehwoewoehhhh daar moet ik bij zijn!, even hand snuffelen bij de bench, ik en visite gaan zitten en kletsen, pup gaat staan kijken, gaat erbij zitten, en ligt even later erbij te dutten, dan gaat deurtje bench weer open en in een rustige fase kan Mo uitgebreid even ook Hallo zeggen, wij weer verder kletsen, en pup gaat weer liggen.
Pupke aanleren rustig visite te ontvangen ging een stuk beter. Er wel bijgezegd dat het puur daarvoor was he, niet wegsteken om elke scheet. Ook wel dat ik m gebruikte als we oppas pup engelse staff erbij hadden, die twee konden zo heerlijk spelen, dat ze een pauze ineens niet meer kende en soms gaf ik die dan, dat kon ook alleen door er 1 even met iets lekkers in de bench te zetten, 3, 2, 1...en oogjes vielen dicht.
Nogmaals; wel alleen in de pup-pubertijd waar ze zelf geen stop meer kende en als ik zag dat ze eigenlijk doodmoe waren. Ook een vereiste , bij mij dan, bench in de grootste maat, staan draaien etc alles moet wel kunnen, en de bench in de woonkamer niet wegstoppen in de gang of uit het zicht. Visite was speciaal voor haar en wilde ze liefst helemaal platknuffelen, springen ( in haar jonge jaren ), dus eerst een goede wandeling, en lekkere kluif/snack in de bench, dan visite..dan oehwoewoehhhh daar moet ik bij zijn!, even hand snuffelen bij de bench, ik en visite gaan zitten en kletsen, pup gaat staan kijken, gaat erbij zitten, en ligt even later erbij te dutten, dan gaat deurtje bench weer open en in een rustige fase kan Mo uitgebreid even ook Hallo zeggen, wij weer verder kletsen, en pup gaat weer liggen.
2011-2025
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Oh en heb dezelfde ( extra large ) bench dan gelijk gebruikt toen mn kitten en later mn nieuwe kat in huis kwam, eigen veilige plek in de woonkamer en snuffelen met een - ik-wil-spelen- hond als ze dat zelf willen. Ging echt prima zo.
2011-2025
- ellen en de birmanen
Ik gebruik wel benches, zeker als ze nog pup zijn. aan de bench staat dan wel een rennetje zodat ze niet altijd in de bench zitten. maar in de nacht en als ik weg moet gaat de pup in de bench.
zijn we thuis dan hoeven ze van mij niet in de bench of ik moet gaan koken en kan een pup niet de gaten houden.
ik heb 3 benches in de huiskamer staan en die staan gewoon open. de honden liggen er graag in. net zo graag als dat ze op de bank liggen of in de stoel.
laatst heeft de bench weer zijn dienst bewezen toen Ecco een hernia had en niet mocht lopen, absolute benchrust.
zijn we thuis dan hoeven ze van mij niet in de bench of ik moet gaan koken en kan een pup niet de gaten houden.
ik heb 3 benches in de huiskamer staan en die staan gewoon open. de honden liggen er graag in. net zo graag als dat ze op de bank liggen of in de stoel.
laatst heeft de bench weer zijn dienst bewezen toen Ecco een hernia had en niet mocht lopen, absolute benchrust.
Bench aanleren is gewoon fijn voor als een hond eens onder het mes moet bij de dierenarts of zo dan zitten ze ook in een kooitje, verder moet een ieder maar doen wat hij of zij goed vind, zolang de maat een beetje aan de hond is aangepast en het allemaal veilig is- dikke prima

- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Ik ben helemaal geen bench fan maar als iemand een hond van pup aan geleerd heeft dat een bench bij het hondenleven hoort heb ik er geen problemen mee.
Voor Sarah heb ik destijds een bench moeten kopen vanwege voorgeschreven benchrust na haar hernia's.
Voor Sarah heb ik destijds een bench moeten kopen vanwege voorgeschreven benchrust na haar hernia's.
-
DexSaarSophie
Ik ben er ook geen fan van. Hier staat een rennetje die altijd open staat is dus meer een mand.
Maaaaar sinds een weekje zet ik Sophietje als ik weg ga in een kamer waar ze niet uit mag. Ik zet er een metalen rooster voor (van metaal gaas hekwerk)zodat ze wel de chihuahuas kan zien. Reden is dat ze mijn mooie buffel lederen bank en kleed heeft gemolesteerd. Wat ze ziet met haar ogen wil ze bewerken met haar bek. Als ik thuis ben dan is een mag niet voldoende om haar eraf te houden maar als ik weg ben dan is ze dat ineens vergeten. Dus dan maar in een ruimte waar niks te slopen valt met denkspelletjes, mandjes, kluifjes en muziekje op. ze heeft dan een kamer ter beschikking maar toch had ik graag gezien dat ze gewoon de vrijheid had in huis.
Snachts slaapt ze bij mij op bed. Sommige mensen vinden dat vies maar ze horen bij mij en ik ben niet vies van ze. Ook de chihuahuas liggen erbij.
Maaaaar sinds een weekje zet ik Sophietje als ik weg ga in een kamer waar ze niet uit mag. Ik zet er een metalen rooster voor (van metaal gaas hekwerk)zodat ze wel de chihuahuas kan zien. Reden is dat ze mijn mooie buffel lederen bank en kleed heeft gemolesteerd. Wat ze ziet met haar ogen wil ze bewerken met haar bek. Als ik thuis ben dan is een mag niet voldoende om haar eraf te houden maar als ik weg ben dan is ze dat ineens vergeten. Dus dan maar in een ruimte waar niks te slopen valt met denkspelletjes, mandjes, kluifjes en muziekje op. ze heeft dan een kamer ter beschikking maar toch had ik graag gezien dat ze gewoon de vrijheid had in huis.
Snachts slaapt ze bij mij op bed. Sommige mensen vinden dat vies maar ze horen bij mij en ik ben niet vies van ze. Ook de chihuahuas liggen erbij.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hier hadden de bullen wel een bench waar ze met z'n 3en in sliepen dat was echt de allergrootste die er is, omdat Camilleke vanuit de fokster waar ze vandaan kwam (we kregen haar pas met 5 maanden) zo gewend was dat ze bleef janken als we haar gewoon los in de kamer/huis lieten lopen, maar de deur stond wel altijd gewoon open. Oes heeft haar eigen kantoor ,de bijkeuken, waar ik een gaas hekje tussen zet als we weggaan omdat mevrouw anders op de vensterbank zit naar iedereen te tetteren. daar staat haar mand en speeltjes en water. Mijn andere honden hebben nooit een bench gehad maar dat was denk ik toen ook nog niet.
Geen bench, wel een ledikantje waar ze ‘s nachts in slaapt. Op de slaapkamer. We hebben geen deur in de slaapkamer en om te voorkomen dat ze bedenkt de trap af te vallen ligt ze daar.
De vorige honden kregen we inclusief bench waar ik ze nooit uit heb gekregen tot mijn grote ergernis. Ze gilden ‘s nachts de boel bij elkaar zonder bench. Zelfs het deurtje moest dicht.
Overdag taalden er niet naar en lagen ze overal en nergens.
De vorige honden kregen we inclusief bench waar ik ze nooit uit heb gekregen tot mijn grote ergernis. Ze gilden ‘s nachts de boel bij elkaar zonder bench. Zelfs het deurtje moest dicht.
Overdag taalden er niet naar en lagen ze overal en nergens.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik heb wel een bench in de kamer staan, maar gebruik 'm nooit als bench. Het deurtje staat altijd open. Mila lag er graag in (terwijl ik haar de bench nooit 'aangeleerd' heb) en het is Arlo's vaste plek om te eten, dus vandaar dat hij er nog steeds staat. Ik vind het wel handig als de honden de bench kennen en daarin op hun gemak zijn, voor als het eens nodig is bij de dierenarts of zo, dus doe er af en toe wel crate games mee, maar er hoeft hier nooit een hond verplicht in de bench.
Mila en Fayah liepen ook als jonge pups gewoon los door het huis en konden zelf hun slaapplekken kiezen. Beide hebben nooit iets gesloopt en ook mijn andere honden zijn en waren totaal geen slopers, ook de opvangers niet.
Bij opvanghonden heb ik in het verleden de bench wel eens gebruikt als ze er net waren, ik moest even weg en ik vertrouwde het nog niet 100% met de katten. Maar dat was dan hooguit een paar keer nodig, als het eenmaal echt vertrouwd was, hoefden zij ook niet meer in de bench als ik wegging.
Mila en Fayah liepen ook als jonge pups gewoon los door het huis en konden zelf hun slaapplekken kiezen. Beide hebben nooit iets gesloopt en ook mijn andere honden zijn en waren totaal geen slopers, ook de opvangers niet.
Bij opvanghonden heb ik in het verleden de bench wel eens gebruikt als ze er net waren, ik moest even weg en ik vertrouwde het nog niet 100% met de katten. Maar dat was dan hooguit een paar keer nodig, als het eenmaal echt vertrouwd was, hoefden zij ook niet meer in de bench als ik wegging.

- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Hier wel een bench gebruikt. Waarschijnlijk meer omdat het als 'normaal' werd gezien en het ook door de fokker/hondenschool werd geadviseerd. Dan heb ik het over 10 jaar geleden, ik weet niet hoe dat nu is. Maar nodig? Ik denk ook dat het zonder kooitje moet kunnen. Ik denk meer dat het 'handig' is voor momenten die boven zijn genoemd: geen paniek bij de dierenarts of trimmer of vervoer in de auto als daar kooien worden gebruikt. Ik denk dat dit 'handige' echter ook kan worden misbruikt, waardoor honden er voor langere tijd in worden weggestopt, zonder dat daar een goede reden voor is.
Ik heb een bench gebruikt voor slaapmomenten. Als het aan Zeno lag denderde hij in de puppytijd de hele dag door en de bench associeerde hij met rust. En die rust duurde bij hem niet lang, dus overdag zat hij er weinig in. 's Nachts wel. Het aanleren was bij hem een fluitje van een cent. Hij heeft alleen de eerste twee nachten een kik gegeven, maar daarna nooit meer. Hij slaapt nu overigens los in huis.
Ik heb een bench gebruikt voor slaapmomenten. Als het aan Zeno lag denderde hij in de puppytijd de hele dag door en de bench associeerde hij met rust. En die rust duurde bij hem niet lang, dus overdag zat hij er weinig in. 's Nachts wel. Het aanleren was bij hem een fluitje van een cent. Hij heeft alleen de eerste twee nachten een kik gegeven, maar daarna nooit meer. Hij slaapt nu overigens los in huis.
- Kells
- Posts in topic: 6
- Welke: Ierse Setters
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.