Pup:

https://link.marktplaats.nl/m2339763767 ... ialbuttons
Pa

https://link.marktplaats.nl/m2139045099 ... ialbuttons
Wat jullie? Zoeen zou ik zo willen hebben. Als ze een beetje een leuk karakter hebben.

Glenn?Sterre schreef: 30 nov 2025, 08:53 Lijkt een beetje op die mooie collie die Nanna had uit het asiel. Ben zijn naam kwijt.

Nou. Dat hondje wat ik dus nu post gaat echt wel een mooie collie worden en is geen broodfok. Als ik die pup zie zie ik echt potentie en het is een reu. Ik zou hem zelf zo nemen als ik de tijd had. Ma is minder donker maar hetzelfde type. Denk zelfs dat daar wat border in zit.Nanna schreef: 30 nov 2025, 11:37 Zo eentje als Glenn zou ik in principe best nog willen. Mooie lieve hond.
Maar ja, wat je in Nl aan Collie kunt kopen ziet er meestal zo uit….
Misschien bij de broodfok nog wel.
Waarom? En waarop?Sabientje schreef: 30 nov 2025, 11:38 Mooie reu.
Ben even brutaal geweest en heb eenbericht gestuurd om de hond bij de dierenarts getest is.
Ja dat vind ik ook niet zo netjes aangezien het niemand iets aangaat en ook voor niemand iets toevoegt. Ik bespreek het uiterlijk van de betreffende honden hier en niet de achterliggende fokker en hun wijze van fokken eigenlijk.

Precies. waarom?Marc schreef: 02 dec 2025, 12:18Ja dat vind ik ook niet zo netjes aangezien het niemand iets aangaat en ook voor niemand iets toevoegt. Ik bespreek het uiterlijk van de betreffende honden hier en niet de achterliggende fokker en hun wijze van fokken eigenlijk.
Om dus meteen te gaan zoeken naar kritiek op de manier van fokken lijkt me nergens voor nodig en ook niemands zaak. Lijkt me meer een vraag die de koper van deze pup zou kunnen en ook moeten stellen
Ja de moeder heeft wel border look. Denk dat het leuke honden worden als je daar van houdt.Marc schreef: 30 nov 2025, 16:10Nou. Dat hondje wat ik dus nu post gaat echt wel een mooie collie worden en is geen broodfok. Als ik die pup zie zie ik echt potentie en het is een reu. Ik zou hem zelf zo nemen als ik de tijd had. Ma is minder donker maar hetzelfde type. Denk zelfs dat daar wat border in zit.Nanna schreef: 30 nov 2025, 11:37 Zo eentje als Glenn zou ik in principe best nog willen. Mooie lieve hond.
Maar ja, wat je in Nl aan Collie kunt kopen ziet er meestal zo uit….
Misschien bij de broodfok nog wel.
In elk geval geen plofvacht met erwtenogen.
CatnDog schreef: 02 dec 2025, 15:59 Ik heb ook een zwak voor Schotse collies. Glenn was echt een prachtige verschijning. Maar Mila en Fayah van Diana ook. Mila met haar knijpoogjes. Ik kan dat echt niet weerstaan. Veeg mij maar op.![]()

Zoveel verschillen ze niet met Whippets. Ook gevoelig, maar net dat beetje meer will to please.