Get ready to rumble......hoe lang vind jij dat een hond alleen mag zijn.

Kells
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Get ready to rumble......hoe lang vind jij dat een hond alleen mag zijn.

Bericht door Kells »

Dat weet ik ook niet meer, maar hier is het hoekje inderdaad niet zichtbaar.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Célie
Posts in topic: 21
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Irma schreef: 02 dec 2025, 11:11 Voor zover ik me kan herinneren waren er toen wel degelijk (minimale) voorwaarden om in de zg afgesloten hoek te komen. Was al lid van dit forum, of kon gewoon meelezen dat deze hoek gemaakt zou worden. Wat ik raar vind is dat je nergens als nieuwkomer kan zien dat deze hoek bestaat. Niet voor mij want ik hoef daar niet in.
Ja dat we wisten wie je was en via andere forum meegekomen was. Waarom moet een nieuwkomer zien dat er een afgeschermde hoek is dan? Doe eerst maar een tijdje leuk mee dan is het vroeg genoeg. Maar snap eigenlijk niet waarom je je er druk om maakt als je er toch niet in wil, of is het gewoon zeiken om het zeiken? :F: Er gebeurt niks spannends hoor alleen gewoon wat meer privacy, zodat niet iedere passant ziet dat we recepten voor giftige cake delen :mann:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Maart schreef: 02 dec 2025, 12:26 Stond de veteranenhoek niet wel zichtbaar op het HF? Maar dat je dan melding geen toegang kreeg?

Dat vind ik overigens vervelender dan het gewoon niet zien. Maar als anderen het graag wel zichtbaar willen hebben, dan mag dat uiteraard
Was volgens mij niet dat je die hoek kon zien maar alleen dat je toegang kon vragen. .
Irma
Posts in topic: 6

Bericht door Irma »

Ja, klopt dat je dan melding kreeg van geen toegang, oude HF. Onder voorwaarden.
Waarom zou je dit niet kunnen melden in de mail die je krijgt wanneer je lid wordt, of krijg je geen mail (?). Simpel.
Ik zal verder geen gebruik maken van de verborgen forums. Niet nieuwsgierig naar, heb aan de geboden fora meer dan genoeg. Maar dankjewel EchoMira. Het antwoord van Maart triggerde mij wel.
EchoMira
Posts in topic: 41
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Wil je er uit?

Ik zal je suggestie in de modhoek zetten.
Irma

Bericht door Irma »

Ja, prima haal mij er maar vanaf. Het is goed zo. Hoor of zie het wel, of niet. Was maar wat mij opviel tav de verborgen forums.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Oke prima!
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Irma schreef: 02 dec 2025, 12:44
Waarom zou je dit niet kunnen melden in de mail die je krijgt wanneer je lid wordt,
Waarom wel? Mensen worden toch lid om over honden te praten hier, in dat ons kent ons staan geen hondentopics maar privédingen die mensen vertelwaardig vinden maar waar niet iedereen mee hoeft te lezen, als ze dan langer lid zijn kunnen ze altijd nog lid van ons kent ons worden toch.
Hewi
Posts in topic: 22

Bericht door Hewi »

Mijn grootste vraag is dan weer waarom gelijk er weer uit. Wat stond er voor engs
Groetjes Heidi

Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 4
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

ranetje schreef: 01 dec 2025, 12:38
Een hond met IBD kan verschrikkelijk ziek zijn.
Sambal was bepaald nog niet stabiel in dat opzicht.
Dat vind ik niet helemaal terecht om daar zo op te reageren.

Nou, ik meen oprecht dat de hond in kwestie bij een minder heftige (zo niet emotionele) eigenaar meer tot zijn recht zou kunnen komen. Susam ken ik niet persoonlijk, maar haar uitingen op het forum neigden in mijn optiek naar ietwat hysterisch en primair reagerend.

Dat opgefokte gedoe zal zeker zijn weerslag hebben op de hond. Hoe kun je als hond landen en stabiel worden bij een grillige eigenaar, die zich vooral laat leiden door emoties? Geen wonder, dat iets van een al dan niet sluimerende IBD is getriggered.

Er is wetenschappelijk aangetoond dat er verband bestaat tussen psychologische stress en opvlamming van IBD.
https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/ ... ngen-leidt
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Josefien schreef: 02 dec 2025, 23:46

Nou, ik meen oprecht dat de hond in kwestie bij een minder heftige (zo niet emotionele) eigenaar meer tot zijn recht zou kunnen komen. Susam ken ik niet persoonlijk, maar haar uitingen op het forum neigden in mijn optiek naar ietwat hysterisch en primair reagerend.

Dat opgefokte gedoe zal zeker zijn weerslag hebben op de hond. Hoe kun je als hond landen en stabiel worden bij een grillige eigenaar, die zich vooral laat leiden door emoties? Geen wonder, dat iets van een al dan niet sluimerende IBD is getriggered.

Er is wetenschappelijk aangetoond dat er verband bestaat tussen psychologische stress en opvlamming van IBD.
Misschien is het wat voorbarig om van enkel wat reacties op een forum te concluderen dat een hondeneigenaar opgefokt en hysterisch is en daardoor bij haar hond een ziekte triggerd.
Het enige feitelijke in je reactie is dat je haar niet persoonlijk kent. De rest zijn aannames gebaseerd op een paar stukken geschreven tekst op een forum. In ieder geval niet aangetoond op basis van goed onderbouwd feitenonderzoek. Iedereen kan wel eens uit de bocht schieten als ze op het juiste, of foute, moment getriggerd worden.

En ik vind het ongepast om zoiets te schrijven over iemand die hier niet meer is en dus niet kan reageren. En op zijn minst onnodig.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 8
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Helemaal mee eens, vreselijk onnodig en laag om zo na te trappen op iemand.
Ze leest het uiteraard niet, maar wat een nare trap na. Afgeven op iemands zieke hond is sowieso naar.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hewi schreef: 02 dec 2025, 17:34 Mijn grootste vraag is dan weer waarom gelijk er weer uit. Wat stond er voor engs
Het is er verschrikkelijk. Bloed aan de muren.
De Epstein-fails. Vooral Nanna natuurlijk. God wat gaat die tekeer.
DexSaarSophie
Posts in topic: 23

Bericht door DexSaarSophie »

Budkes schreef: 03 dec 2025, 00:20
Josefien schreef: 02 dec 2025, 23:46

Misschien is het wat voorbarig om van enkel wat reacties op een forum te concluderen dat een hondeneigenaar opgefokt en hysterisch is en daardoor bij haar hond een ziekte triggerd.
Het enige feitelijke in je reactie is dat je haar niet persoonlijk kent. De rest zijn aannames gebaseerd op een paar stukken geschreven tekst op een forum. In ieder geval niet aangetoond op basis van goed onderbouwd feitenonderzoek. Iedereen kan wel eens uit de bocht schieten als ze op het juiste, of foute, moment getriggerd worden.

En ik vind het ongepast om zoiets te schrijven over iemand die hier niet meer is en dus niet kan reageren. En op zijn minst onnodig.
Amen.

Ik ken haar via de socials iets beter
En ik durf met volle overtuiging te zeggen dat Sambal niet beter had kunnen terecht komen.

En dat Sambal echt heel ziek geweest is. Niks verziekelijkt.
Irma

Bericht door Irma »

EchoMira schreef: 03 dec 2025, 08:28
Hewi schreef: 02 dec 2025, 17:34 Mijn grootste vraag is dan weer waarom gelijk er weer uit. Wat stond er voor engs
Het is er verschrikkelijk. Bloed aan de muren.
De Epstein-fails. Vooral Nanna natuurlijk. God wat gaat die tekeer.
Helemaal niks, Heb niet eens gekeken op die forums. Had het al uitgelegd zie bovenstaande opmerkingen van mij.
Nogmaals het was iets wat mij verbaasde en daarna gewoon een suggestie om het eventueel in de welkomstmail te zetten.
twinkeltje
Posts in topic: 7

Bericht door twinkeltje »

Wat een onsamenhangend chaotisch topic, ik dacht even bijlezen over het alleen laten van honden, kom je ik een soort welles nietes gedoe
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Die close-up foto van jou natuurlijk :mann: :LOL:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

twinkeltje schreef: 03 dec 2025, 13:27 Wat een onsamenhangend chaotisch topic, ik dacht even bijlezen over het alleen laten van honden, kom je ik een soort welles nietes gedoe
Vraagje.

Als iemand begint te roepen dat jij je hond slaat, dat je aanwezigheid een probleem op het forum is en daar mensen onder gebukt gaan en herhaaldelijk groteske aantijgingen maakt over je karakter als mens. Laat je dat dan gaan?

Als er iemand die het allemaal niet gelezen heeft nog even namens die persoon weer begint over "over en weertjes" en "jij hebt ook dingen geroepen" alsof dat betekent dat je alsnog een "bully" en een dierenbeul bent. Of dat dat gewoon gezegd mag worden omdat ze daar op dat moment even zin in hebben.
Verdedig je jezelf dan?

Er is geen welles nietes. Dat zou het zijn als ik zeg dat ik een paarse akita heb.
Dit is bij herhaling zeggen dat ik mijn honden mishandel en online pestgedrag aan de hand heb. Laster.
Iedereen hier weet dat ik mijn honden niet mishandel en iedereen weet ook dat ik geen mensen bully.
Ik ben niet snel emotioneel dus daar gaat het niet om. Ik vind mezelf niet zielig. Maar dat betekent nog niet dat ik zulke dingen niet weerleg.

We kunnen rustig nog 50 pagina's "welles nietes" doen want ik ga gewoon nooit accepteren dat er zulke dingen over me gezegd worden.
Ja dat is vermoeiend. Dat is het voor mij ook. Maar ja, ik kan het moelijk negeren, he?
Zou jij dat wel doen?

Dit gesprek houdt op met "inderdaad, je slaat je honden niet" of het houdt gewoon niet op. Dat is hoe een grens werkt.
Daar waren we al maar toen haalde jij het na 2 dagen weer omhoog. ;-)

Dus mijn vraag aan jou is, denk jij dat ik mijn honden mishandel?
Want dit staat gewoon openbaar op internet, he? Met de naam van mijn honden en mijn voornaam erbij.
Ik voel zomaar de behoefte om glashelder te zijn over het feit dat ze niet geslagen worden en ik geen mensen bully. Ben ik heel raar in.
twinkeltje

Ik heb ook niet geroepen dat jij je mening niet mag geven zou ik ook doen als ik een dierenbeul ben, maar ze is wel nou klaar toch , als ze terug wil komen komt ze weer ik bedoel meer waarom gaan mensen zo lang door en dan heb ik het niet over jou persoonlijk maar in algemeen
Ze kan toch geen reactie meer geven en iemand die weg gaat doet dat zelf, daar ben jij niet schuldig aan er zijn zoveel mensen op dit forum dan kan jij toch niet al enige rede zijn om te vertrekken
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dat was niet de vraag.
Denk jij dat ik mijn honden mishandel?
twinkeltje

nee zij ik ook ik denk het niet, ik geloof dat ook niet
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

twinkeltje schreef: 03 dec 2025, 17:24 nee
Oke. Helder.
twinkeltje

Ooo ik schreef het verkeerd ik zou ook boos zijn als ze zonde rede zeggen dat ik een dierenbeul ben
Afbeelding
thom
Posts in topic: 2
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Maar natuurlijk ben jij absoluut geen dienbeul Martijn, het komt niet eens op in mijn hoofd.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik ben er niet eens boos over.
Het gaat me er echt alleen maar om dat er niet links, rechts of tussen de regels door gepeutert wordt aan de algemene wetenschap dat ik mijn honden niet mishandel.
Wel heeeeel erg soms een (wettelijk wel toegestane) fysieke correctie. Dat is wat er stond.

En nee dat is geen moeilijk doen. Door de jaren heen is er al gedreigd om een hond in beslag te laten nemen, zijn er PB´s ingezien door wachtwoorden te hacken, hebben mensen fokkers gebeld, enzovoorts.
Dit is een openbaar forum en ik hecht er veel waarde aan om alle schijn van dierenmishandeling weg te nemen. Op dat vlak geen losse eindjes.

Dus ook geen welles - nietes. Het is alleen maar nietes. En dat weet iedereen hier.
Bij deze! :ok:
Plaats reactie