Welke hond past bij mij?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
sabine
Site Admin
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Welke hond past bij mij?

Bericht door sabine »

Nou dat bedoel ik, ik denk dat Karel bijv prima bij jou/jullie zouden passen. Iets sportiever gebouwd dan misschien haha, Karel light. Maar zijn karakter is gewoon echt heel fijn en niet zo beuk0n en vret0n :P
Zamunda
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Coraline schreef: 23 okt 2021, 14:56
Zamunda schreef: 16 okt 2021, 14:07
Een Ravi zou heel goed passen
, muv het jagen maar aangezien je ook naar een galgo/grey kijkt...
Een Kelperuaan zou het ook heel goed doen bij jullie, misschien eens bij Sirene polsen of er van de honden uit haar nesten wat op komst is.
Schapendoes ken ik niet goed genoeg maar wellicht straks het nest van Flora en Dakar.
Een Tesstoller lijkt me ook heel goed kunnen.
De fieldtrial lab ook hoor, moet je alleen zorgen dat je niet voor de hevigste uit die lijnen gaat.
:hmmm: Gaat Ravi weg????
Nee zekers niet! Daarom ook 'een' Ravi, want 'de' Ravi is niet beschikbaar. Maar om aan te geven dat een windhondachtige als Ravi heel goed zou passen, op het jagen na dan (alhoewel dat in open gebied best goed te handelen is).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Alex schreef: 23 okt 2021, 15:08 Als Ravi weg gaat sta ik vooraan :pffff:
Ik hou je in gedachten voor als ik hem zat word :mrgreen: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Veertje
Posts in topic: 3

Bericht door Veertje »

Alex schreef: 23 okt 2021, 14:32
hakunamatata schreef: 23 okt 2021, 14:26 Gun julliezelf maar een Tesspup. Ik denk dat jullie daar onwijs blij van gaan worden. En dan over een aantal jaar er een leuke herplaatser bij :smile:
Jij kent Saba een beetje, naast haar denk ik niet zo'n best idee :F: Hoewel ze tegenwoordig vriendjes heeft in de buurt waar ze zich vreselijk voor uitslooft (ja, dat las je goed, hoe ouder hoe gekker) en met pups die we tegenkomen is ze streng maar best leuk. Het is vooral het stuk aandacht verdelen wat ik denk dat niet handig is. En vind het dan ook lullig als puppemans overal mee naar toe kan en zij thuis moet blijven.

Misschien denk ik wel te moeilijk hoor maar dat speelt echt wel bij ons allebei in het hoofd. Saba op hoge leeftijd nog tekort doen gaan we niet doen, en pup tekort doen natuurlijk ook niet.
Qua aandacht verdelen is mijn ervaring dat je daar even een nieuw ritme in moet vinden, maar dat het vaak wel goed te doen is. Het raakt je misschien eerder in je eigen gevoel als je er eentje thuis laat, dan dat het de honden iets uitmaakt. En in huis zweer ik nu echt bij een puppyren. Is in zoveel gevallen handig om pup even in een veilig afgesloten plek te zetten.

Je mag altijd komen kennismaken met Tess, misschien dat je zo een beter beeld kan vormen of het qua karakter bij Saba zou passen. Maar we wonen niet echt in de buurt natuurlijk...
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
mijke
Posts in topic: 1

Bericht door mijke »

Ik vind het grappig dat je zo bescheiden bent over wat je denkt een hond te kunnen bieden. Ondertussen heb je wel ervaring met herders met een rugzakje, en in mijn boekje ben je dan behoorlijk gevorderd op de hondenbaasjesladder. Als je een herder met een rugzakje genoeg beweging en uitdaging kunt bieden, dan moet dat met vrijwel elke andere hond toch ook wel lukken :D
Volgens mij zegt het wel iets over de HL standaard. Ik denk dat 95% van de mensen hier 95% meer met hun honden doet dan 95% van de andere hondenbaasjes, en dat 95% van de rassen niks tekort zou komen bij ze. Ongeveer :Q:
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

En die kruising barsoi x poedel die laatst voorbij kwam in een topic?

Deze: https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... i-x-poedel
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Ik zie 'weer een herplaatsherder' ook best passen, afhankelijk van de omschrijving van de betreffende hond. Van de vier Hollanderreuen die ik heb gehad, een als pup gekregen en drie herplaatsers, was er maar 1 die dusdanig moeilijk kon doen met andere reuen dat ik er niet mee naar losloopgebieden ging. Bezoek accepteren was bij geen van vieren een punt, zolang het gewoon binnengelaten bezoek is en geen insluiper. Datzelfde gold voor mijn bouvierteef, en dat was ook een heel lieve sociale hond naar soortgenoten. Maar of die er nu nog net zo zijn durf ik niet te beloven.

Ik zou gewoon eens om me heen gaan kijken als je echt aan een nieuwe hond toe bent. Er is best veel dat zou passen.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Als je een herplaatsherder overweegt weet ik er ene... pb maar als dat zo zou zijn.
Alex
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Veertje schreef: 25 okt 2021, 11:22
hakunamatata schreef: 23 okt 2021, 14:26 Gun julliezelf maar een Tesspup. Ik denk dat jullie daar onwijs blij van gaan worden. En dan over een aantal jaar er een leuke herplaatser bij :smile:
Jij kent Saba een beetje, naast haar denk ik niet zo'n best idee :F: Hoewel ze tegenwoordig vriendjes heeft in de buurt waar ze zich vreselijk voor uitslooft (ja, dat las je goed, hoe ouder hoe gekker) en met pups die we tegenkomen is ze streng maar best leuk. Het is vooral het stuk aandacht verdelen wat ik denk dat niet handig is. En vind het dan ook lullig als puppemans overal mee naar toe kan en zij thuis moet blijven.

Misschien denk ik wel te moeilijk hoor maar dat speelt echt wel bij ons allebei in het hoofd. Saba op hoge leeftijd nog tekort doen gaan we niet doen, en pup tekort doen natuurlijk ook niet.
Qua aandacht verdelen is mijn ervaring dat je daar even een nieuw ritme in moet vinden, maar dat het vaak wel goed te doen is. Het raakt je misschien eerder in je eigen gevoel als je er eentje thuis laat, dan dat het de honden iets uitmaakt. En in huis zweer ik nu echt bij een puppyren. Is in zoveel gevallen handig om pup even in een veilig afgesloten plek te zetten.

Je mag altijd komen kennismaken met Tess, misschien dat je zo een beter beeld kan vormen of het qua karakter bij Saba zou passen. Maar we wonen niet echt in de buurt natuurlijk...
Afstand is normaliter niet zo'n probleem, er zit niet zoveel in onze buurt denken we altijd maar. Na de verhuizing zou ik dat wel een keer heel erg leuk vinden! Check wel zakken/tassen voor we terug gaan, het belgenbloed blijft altijd stromen :mann:
Saba 💜 23-05-24
Alex

Bericht door Alex »

mijke schreef: 25 okt 2021, 13:10 Ik vind het grappig dat je zo bescheiden bent over wat je denkt een hond te kunnen bieden. Ondertussen heb je wel ervaring met herders met een rugzakje, en in mijn boekje ben je dan behoorlijk gevorderd op de hondenbaasjesladder. Als je een herder met een rugzakje genoeg beweging en uitdaging kunt bieden, dan moet dat met vrijwel elke andere hond toch ook wel lukken :D
Volgens mij zegt het wel iets over de HL standaard. Ik denk dat 95% van de mensen hier 95% meer met hun honden doet dan 95% van de andere hondenbaasjes, en dat 95% van de rassen niks tekort zou komen bij ze. Ongeveer :Q:
Stom is dat eigenlijk he, dat geldt voor een ánder, ik doe vast en zeker niet genoeg :pffff:
Wel eens goed dat zo te lezen hoor want ja, vooral met Saba moesten we zeker aan het begin erg creatief zijn qua mentale uitdaging: niet teveel want overprikkeld, niet te weinig want dan werd ze alleen maar onhandelbaarder.
Ik zie mezelf alsnog geen border collie of dat werk hebben hoor. Dat is mij een stapje teveel en jaaa, ik weet het, ook die kunnen best leren niet altijd aan te staan maar alleen dat al hoeft van mij niet.
Pauline schreef: 25 okt 2021, 16:26 Ik zie 'weer een herplaatsherder' ook best passen, afhankelijk van de omschrijving van de betreffende hond. Van de vier Hollanderreuen die ik heb gehad, een als pup gekregen en drie herplaatsers, was er maar 1 die dusdanig moeilijk kon doen met andere reuen dat ik er niet mee naar losloopgebieden ging. Bezoek accepteren was bij geen van vieren een punt, zolang het gewoon binnengelaten bezoek is en geen insluiper. Datzelfde gold voor mijn bouvierteef, en dat was ook een heel lieve sociale hond naar soortgenoten. Maar of die er nu nog net zo zijn durf ik niet te beloven.

Ik zou gewoon eens om me heen gaan kijken als je echt aan een nieuwe hond toe bent. Er is best veel dat zou passen.
Ja, ik ben het wel met je eens dat er genoeg zijn die niet verkloot zijn, onze vorige Tervueren had ook een pak minder dingetjes, maar ik heb eigenlijk even een tijdje geen zin meer het 'risico' (groot woord) te nemen. Niet dat ik mezelf nu als de grote pupopvoeder inschat he, zullen zelf genoeg fouten maken maar dan zijn het tenminste eigen fouten.
Ik ben wel benieuwd waar je tegenwoordig nog een beetje leuke herplaatsherder vandaan haalt? In de Nederlandse asiels is het toch heel veel al tamelijk verknipte Mechels :bloos:

We hebben trouwens zitten sneupen op de herplaatssites van windhonden en ik denk dat de kans dat het eerst een of andere oudere galgo wordt nog het grootst is. Tutten op de bank, in bed en dan een stukkie lopen, natuurlijk met een jas. Daarnaast een leuke sportieve pup en klaar zijn we.
Saba 💜 23-05-24
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36 Ik ben wel benieuwd waar je tegenwoordig nog een beetje leuke herplaatsherder vandaan haalt? In de Nederlandse asiels is het toch heel veel al tamelijk verknipte Mechels :bloos:
Wat Hollandse herders betreft: voorheen stond een groot deel van het aanbod op mijn site, zie m'n onderschrift. Daar is het de laatste tijd wat stiller omdat veel mensen liever alleen via facebook adverteren, hetzij op hun eigen pagina of in de groep 'herplaatsing' van het ras. Ook op de site van de rasvereniging staat nog wel eens wat. Qua omschrijving/gebruiksaanwijzing zit er wel variatie in.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36 We hebben trouwens zitten sneupen op de herplaatssites van windhonden en ik denk dat de kans dat het eerst een of andere oudere galgo wordt nog het grootst is. Tutten op de bank, in bed en dan een stukkie lopen, natuurlijk met een jas. Daarnaast een leuke sportieve pup en klaar zijn we.
De keuze is reuze natuurlijk en het zijn vaak enorm makkelijke en niet veeleisende honden. Tenzij je een angstig exemplaar uitzoekt natuurlijk, maar er zijn ook zo veel niet-angstige galgo's, dat je daar gewoon je keuze in kunt maken als je het nu allemaal even niet zo gecompliceerd meer wilt en ook vooral een hond wilt die je lekker overal mee naartoe kunt nemen.
Ik vind het met het jachtinstinct bij mijn nep galgo enorm meevallen, maar daar zitten natuurlijk ook flinke individuele verschillen in. Als kunnen loslopen geen voorwaarde is, lijkt me dat verder ook niet zo'n issue. Arlo reageert bijvoorbeeld totaal niet op groot wild, enkel op konijnen en opfladderend gevogelte.
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 3

Bericht door Veertje »

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:26
Veertje schreef: 25 okt 2021, 11:22

Afstand is normaliter niet zo'n probleem, er zit niet zoveel in onze buurt denken we altijd maar. Na de verhuizing zou ik dat wel een keer heel erg leuk vinden! Check wel zakken/tassen voor we terug gaan, het belgenbloed blijft altijd stromen :mann:
Oh dan moet ik er nog eens goed over nadenken :scratch:

Geef tzt maar een gil. Altijd welkom!
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36Ja, ik ben het wel met je eens dat er genoeg zijn die niet verkloot zijn, onze vorige Tervueren had ook een pak minder dingetjes, maar ik heb eigenlijk even een tijdje geen zin meer het 'risico' (groot woord) te nemen. Niet dat ik mezelf nu als de grote pupopvoeder inschat he, zullen zelf genoeg fouten maken maar dan zijn het tenminste eigen fouten.
Snap ik heel goed. Voor mij was het ook duidelijk dat 'de volgende' een pup zou worden.

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36We hebben trouwens zitten sneupen op de herplaatssites van windhonden en ik denk dat de kans dat het eerst een of andere oudere galgo wordt nog het grootst is. Tutten op de bank, in bed en dan een stukkie lopen, natuurlijk met een jas. Daarnaast een leuke sportieve pup en klaar zijn we.
Wat gaaf, ik kijk er nu al naar uit dat er eentje bij jou komt :engel: . Lekker foto's kijken van een stikverwende galgo onder dekens :mrgreen: .
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Leuk hoor, een galgo!
Maar ik begrijp dat je daar dan nog een sportieve hond naast wil? Wat vind je van een Dalmatiër? Dat lijken me leuke honden om mee te nemen met hardlopen.
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Een Donner :bloos:

Kan altijd overal mee naartoe, alle kinderen, honden, mensen zijn leuk. Kermis, boten, naast de fiets, los in weides en bos of op een landweggetje wandelen, lekker op het strand. Alles is leuk. Alle hondensport is leuk, agility en IGP doen we nu en knuffelen op de bank is standaard. Een dagje slapen en vreten is ook prima.

Maar je krijgt hem niet :Q: m'n knappe boxerman
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Ik zeg ook een Dakar x flora pup :I:
Afbeelding
Alex

Bericht door Alex »

Johnny Jones schreef: 27 okt 2021, 22:02 Leuk hoor, een galgo!
Maar ik begrijp dat je daar dan nog een sportieve hond naast wil? Wat vind je van een Dalmatiër? Dat lijken me leuke honden om mee te nemen met hardlopen.
Dan wel een teef denk ik? Ik vind ze erg leuk maar hoor vaak dat de reuen nogal lijers kunnen zijn. Goede wel, ga er eens induiken :ok:
Dueros schreef: 27 okt 2021, 23:03
Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36
We hebben trouwens zitten sneupen op de herplaatssites van windhonden en ik denk dat de kans dat het eerst een of andere oudere galgo wordt nog het grootst is. Tutten op de bank, in bed en dan een stukkie lopen, natuurlijk met een jas. Daarnaast een leuke sportieve pup en klaar zijn we.
Dat lijken me ook echt zulke geweldige honden om in huis te hebben. Ik heb nog geen galgo ontmoet waar ik niet verliefd op werd. Dat ze dan zo tegen je aan komen leunen en je dan -gewoon rechtopstaand- die kont of nek moet kroelen. :hartjes: Heerlijke honden zijn het.
Dat dus. En dan als het plaatje wat Nanna deelt. Ooit gewerkt voor een evenement waar het goede doel een opvang voor galgo's was en ze hadden wat galgo's mee die het prachtig vonden alle aandacht. Van die grote ogen en dan zo'n zacht vachtje.
Zamunda schreef: 27 okt 2021, 19:57
Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36Ja, ik ben het wel met je eens dat er genoeg zijn die niet verkloot zijn, onze vorige Tervueren had ook een pak minder dingetjes, maar ik heb eigenlijk even een tijdje geen zin meer het 'risico' (groot woord) te nemen. Niet dat ik mezelf nu als de grote pupopvoeder inschat he, zullen zelf genoeg fouten maken maar dan zijn het tenminste eigen fouten.
Snap ik heel goed. Voor mij was het ook duidelijk dat 'de volgende' een pup zou worden.

Alex schreef: 27 okt 2021, 16:36We hebben trouwens zitten sneupen op de herplaatssites van windhonden en ik denk dat de kans dat het eerst een of andere oudere galgo wordt nog het grootst is. Tutten op de bank, in bed en dan een stukkie lopen, natuurlijk met een jas. Daarnaast een leuke sportieve pup en klaar zijn we.
Wat gaaf, ik kijk er nu al naar uit dat er eentje bij jou komt :engel: . Lekker foto's kijken van een stikverwende galgo onder dekens :mrgreen: .
Ik vind een pup opvoeden eigenlijk heel spannend. Misschien juist omdat wij honden hebben gehad waar ongetwijfeld ook iemand met de beste bedoelingen aan is begonnen en toch e.e.a mis is gegaan. Zal je zien dat wij het veel slechter doen :lol1: Maar goed, een type wat van zichzelf al wat gematigder is is natuurlijk al heel iets anders.

En ja, die greyhound...Saba is al groot met lange poten en de keren dat ze tussen ons in ligt verhuizen wij naar net zo'n randje van het bed, met dan ergens in de nacht een poot vol in je rug. Ik denk dat we een nog groter bed moeten :mann: ("Niet meer op bed" is ons bij geen enkele hond gelukt, veels te gezellig. Saba heeft zelfs haar eigen matras die ook dienst doet als opstapje naar het bed :') Dan maar vaker het bed verschonen.)
Saba 💜 23-05-24
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Alex schreef: 28 okt 2021, 08:05Ik vind een pup opvoeden eigenlijk heel spannend. Misschien juist omdat wij honden hebben gehad waar ongetwijfeld ook iemand met de beste bedoelingen aan is begonnen en toch e.e.a mis is gegaan. Zal je zien dat wij het veel slechter doen :lol1: Maar goed, een type wat van zichzelf al wat gematigder is is natuurlijk al heel iets anders.
Ook hier snap ik je goed. Ik vind het ook spannend en vond mezelf er tot een jaar of vier geleden ook niet klaar voor, nu wel. Soort van dan :engel: .
Alex schreef: 28 okt 2021, 08:05En ja, die greyhound...Saba is al groot met lange poten en de keren dat ze tussen ons in ligt verhuizen wij naar net zo'n randje van het bed, met dan ergens in de nacht een poot vol in je rug. Ik denk dat we een nog groter bed moeten :mann: ("Niet meer op bed" is ons bij geen enkele hond gelukt, veels te gezellig. Saba heeft zelfs haar eigen matras die ook dienst doet als opstapje naar het bed :') Dan maar vaker het bed verschonen.)
Hahaha, heerlijk is het toch hè! Maar zo'n grey/galgo vouwt klein op, dat scheelt met Saba :F: . Natuurlijk kunnen ze alsnog lekker afzetten met die stelten :') maar gelukkig zit er wat minder gewicht achter :mrgreen: .
Afbeelding
Plaats reactie