Je ergeren aan uitvallers

Smoushond
Posts in topic: 123

Re: Je ergeren aan uitvallers

Bericht door Smoushond »

Bij Heavy tilde mensen zelfs hun kinderen op als ik aangelijnd met haar liep
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 17
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Smoushond schreef: 19 nov 2025, 15:32 Vandaag kwamen we de golden retriever weer tegen die hij haat . Ik hoefde niet eens” let op “ te zeggen ,hij keek naar de hond en toen naar mijn jaszak 😂 waar is die bal?

Wat een slim ventje is het toch ook
:E: goed bezig!
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Afbeelding
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bal gooien vind hij geweldig de eerste paar keer haalt hij hem op en legt hem netjes neer. Maar dan ineens na een paar keer gaat hij blaffen. Komt hij te hoog in zijn opwinding 😂 dus bal weer weg
Afbeelding
Budkes

Bericht door Budkes »

En dat leren ze heel snel blaffen = bal weg. Ze zijn zo slim die terriër-achtigen. :I:
Afbeelding
twinkeltje
Posts in topic: 2

Bericht door twinkeltje »

Hij heeft een mooi gebitje dat dan weer wel
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 15

Bericht door ranetje »

twinkeltje schreef: 22 nov 2025, 11:55 Hij heeft een mooi gebitje dat dan weer wel
:LOL:
Dat dacht ik ook :lol1:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 38

Bericht door Nanna »

Charles was zowat een meter schofthoogte. Nooit liep iemand voor hem om. Integendeel, ze vlogen er op af als een eekhoorn op een nootje. Leg maar uit.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 10

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 22 nov 2025, 12:54 Charles was zowat een meter schofthoogte. Nooit liep iemand voor hem om. Integendeel, ze vlogen er op af als een eekhoorn op een nootje. Leg maar uit.
Omdat mensen niet altijd even snugger zijn , Orson was ook altijd populair , mensen vonden hem een vriendelijk uiterlijk hebben itt Rio waar mensen vaak omheen gingen.
Rio was veel vriendelijker dan Orson , zag er enkel klaarblijkelijk angstaanjagender uit.

En nu met Roland merk ik dat mensen van herders nog banger zijn en dat mensen inderdaad weleens omlopen voor hem :mrgreen:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nanna

Bericht door Nanna »

Heeft meer te maken met vervaarlijk uiterlijk dan met grootte, schat ik.
Voor een pitbull lopen mensen om.
Dit ziet er gewoon te zakkig uit om indruk te maken😂

Afbeelding
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 12
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Of gewoon kennis. Van een Charles loop ik ook niet weg, voor een pitbull doe ik dat zonder vragen :mann:
Marc
Posts in topic: 82

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 22 nov 2025, 13:04
Nanna schreef: 22 nov 2025, 12:54 Charles was zowat een meter schofthoogte. Nooit liep iemand voor hem om. Integendeel, ze vlogen er op af als een eekhoorn op een nootje. Leg maar uit.
Omdat mensen niet altijd even snugger zijn , Orson was ook altijd populair , mensen vonden hem een vriendelijk uiterlijk hebben itt Rio waar mensen vaak omheen gingen.
Rio was veel vriendelijker dan Orson , zag er enkel klaarblijkelijk angstaanjagender uit.

En nu met Roland merk ik dat mensen van herders nog banger zijn en dat mensen inderdaad weleens omlopen voor hem :mrgreen:
Ja herders doen het super goed tegen ongewenst buurtende honden of grote monden van andere mensen. Ik zat een keer in de auto met Wuilus die natuurlijk zwart was en erg groot en een herder. Ze zat voorin want dat vond ze leuk. Ik werd nogal asociaal van de weg gedrukt door een groepje jonge mannen. Dus ik toeterde. Dat was reden om helemaal road rage te krijgen voor die gasten. Drukken. Afsnijden etc. Bij het stoplicht kwamen ze naast me staan en stapten uit. Ik heb alleen het rechter voorraam open gedraaid waarop Wuilus dacht eindelijk kan ik eens ingrijpen want die was extreem woest in de auto. Ze waren binnen 3 seconde weer terug in hun auto. :engel:

Eva was ook een anticonceptiemiddel tegen praatjesmakers. Dat was ongewenst in haar ogen en indien ze mocht zou ze er liefst zelf iets aan doen :roos:

Dus ik snap ook wel dat herders echt de minst geliefde honden op straat zijn. Politie loopt ermee en de meeste zijn ook geen ster in sociaal zijn. Als je een wel sociale hebt gaat die over een kam met de rest.
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 2

Bericht door Cendy »

Mensen zonder hond die kwamen ook als een magneet op Toos af.
Nu ik erover nadenk waren het vaak mensen met honden die niet te handelen waren om voor Toos :LOL:
Afbeelding
ZorroMax
Posts in topic: 1

Bericht door ZorroMax »

Bruine honden zijn ook veel gevaarlijker dan witte honden! Qua uiterlijk kan ik me er iets bij voorstellen, maar dat je een kindje dat net loopt zonder meer naar een witte hond laat gaan begrijp ik niet.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Update het gaat heel goed
Ipv 2 ballen eraf kreeg hij er 2 bij 😉
We gaan dagelijks even balletje gooien op een plek waar weinig honden komen en waar ik ze van ver al aan zie komen

Dagelijks los rennen en keten doet hem goed
Hij is rustiger in huis en rustiger aan de lijn
Afleiden met speeltje als er een reu aankomt gaat ook goed

Soms gaat het nog mis maar dan ben ik te laat
Alleen is hij wel erg enthousiast en blaft veel tijdens bal gooien daar open ik even een topic over

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 109
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Hoe gaat het met de toonladders?
CatnDog
Posts in topic: 24
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Het speeltje moet dood :lol1:
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 30 nov 2025, 15:32 Hoe gaat het met de toonladders?

:engel:
Afbeelding
Budkes

Bericht door Budkes »

Stoppen met gooien ter afleiding, maar alleen geven
Over het stoppen met blaffen heb je inderdaad een nieuw topic geopend, en daar volgt een ander antwoord, maar puur voor het afleiden stoppen met gooien en alleen geven.

:engel: tenminste dat zou ik doen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Budkes schreef: 30 nov 2025, 23:01 Stoppen met gooien ter afleiding, maar alleen geven
Over het stoppen met blaffen heb je inderdaad een nieuw topic geopend, en daar volgt een ander antwoord, maar puur voor het afleiden stoppen met gooien en alleen geven.

Als afleiding gooi ik nooit want dan zit hij aan de lijn. Ik heb nu een speeltje in mijn zak en als er een hond aankomt dan laat ik dat zien en laat hem volgen en een stukje verderop geef ik het als beloning

Laats was ik te laat en was de hond ineens dichterbij dan ik dacht en gaf ik het meteen maar Bertus kan ook blaffen met iets in zijn bek 😂

Maar hij is wel meer op mij gefocust nu hij weet dat ik soms dat ding uit mijn zak haal ,als ik zeg : let op dan is hij meteen met zijn hoofd erbij . Ik gebruik het nu ook ter afleiding van voorwerpen waar hij naar uitviel zoals auto’s met een aanhanger of kinderen op stepjes en dat werkt
Afbeelding
Budkes

Bericht door Budkes »

Je bent gewoon goed bezig hoor!!
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Budkes schreef: 01 dec 2025, 21:41 Je bent gewoon goed bezig hoor!!
Dankje Bertus is er in ieder geval blij mee 😉

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 53

Bericht door blondie »

Smoushond schreef: 01 dec 2025, 07:31
Budkes schreef: 30 nov 2025, 23:01 Stoppen met gooien ter afleiding, maar alleen geven

Als afleiding gooi ik nooit want dan zit hij aan de lijn. Ik heb nu een speeltje in mijn zak en als er een hond aankomt dan laat ik dat zien en laat hem volgen en een stukje verderop geef ik het als beloning

Laats was ik te laat en was de hond ineens dichterbij dan ik dacht en gaf ik het meteen maar Bertus kan ook blaffen met iets in zijn bek 😂

Maar hij is wel meer op mij gefocust nu hij weet dat ik soms dat ding uit mijn zak haal ,als ik zeg : let op dan is hij meteen met zijn hoofd erbij . Ik gebruik het nu ook ter afleiding van voorwerpen waar hij naar uitviel zoals auto’s met een aanhanger of kinderen op stepjes en dat werkt
)
Aak blafte dan wel niet, maar die ging soms zwaar grommen, maar "erger" was dat hij zich er van bewust toch was dat ik teruguitvallen niet ok zou vinden.. maar hij moest dan die spanning wel kwijt en ging dan maar wild met dat wat hij in zijn bek had schudbewegingen maken..
Zag er voor een andere hond misschien wel imposant uit... maar af en toe.... (speelgoed Lama, speelgoed krokodilletje... enz... ) zag het er dus niet uit.. :F:

Je zegt dat Bertus er blij mee is, en dat denk ik ook. Je biedt hem nu een alternatief. Maar jij bent er zelf denk ik ook steeds blijer mee, nu je bewust bent geworden hoe het anders kan, en dat het dus zijn vruchten afwerpt :cheer:
blondie
Posts in topic: 53

Bericht door blondie »

Ik had gisteren geen uitvaller, maar wel even dat ik in situatie kwam die ik niet prettig vond. Ook al heb ik er nu 2 waarbij er niet zo snel issues zullen ontstaan.
Merk dan wel dat ik toch niet geheel weet hoe daar mee om te gaan.

Smal stoepje weer en border collie me tegemoet, maar niet de hond waar ze issues mee hebben.
Ik hield even in op wat breder stukje, maar net toevallig moest er een auto een parkeerterrein op.. dus moest ik doorlopen.
Ik had de dames kort, en de man leek de hond wel bij zich te houden ook.

Op laatste moment geeft hij lijn en zegt " Nou even snuffelen dan"
Chara dolblij, maar die had ik op stop dus lijn direct strak, Glory wilde ook op de hond afspringen maar die had ik ook op de stop en tegelijkertijd merkte ik dat de hond bij nader inzien toch Chara wat druk en aanwezig en groot vond..

Laat staan dat ik dan Glory er ook nog bij had gelaten met haar drukke gedrag.

Dat zei ik dan dus ook.. "ik laat liever geen contact maken aan de lijn.. :19: " en .. tot voorkort liep ik er met drie en dan is het niet zo handig..

Hij riep de hond dan wel ook mee en was verder niets aan de hand en elkaar fijne dag toegewenst.

Ik blijf het toch altijd wel wat apart vinden dat mensen dit gewoon doen op straat en dan ook niet even vragen of het wel kan of goed gaat..
Ik hou toch niet voor niets in, en neem de lijnen korter denk ik dan.. anders had ik ook wel gewoon doorgelopen met de lijnen lang.

Gaat er bij mij ook om dat beide dames het echt wel willen, maar daar heb ik dus moeite voor gedaan om dat opspringen in de lijn en piepen en trekken om naar een ander te gaan af te leren :'), als ik daar nu weer van af ga wijken kan ik weer van vooraf aan beginnen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Gisteren. Komt een mevrouw met een flinke reu aan, wel aangelijnd. Dus ik doe Django ook vast en laat hem aan de andere kant van me lopen.
Laat dat mens die riem ineens vieren ‘hij moet toch kennis maken’. Het ging maar net goed.
Ik begrijp niet dat er in NL zo’n huizentekort is met al die lege bovenkamers.
Afbeelding
Plaats reactie