Nieuw huisje voor Barrie gezocht - Update pag 3 huisje gevonden

Wil je wat verkopen? Kopen? Weggeven? Wellicht zoek je iets voor niet te veel geld? Zoek je opvang voor je hond? Daar is dit subforum voor.
Yvette
Posts in topic: 8
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Nieuw huisje voor Barrie gezocht - Update pag 3 huisje gevonden

Bericht door Yvette »

Hey,

Ik heb hier al lang niet meer ingelogd maar ik zoek een echt hondenmens met een lege mand en wellicht weten jullie iemand.

De situatie is een beetje verdrietig, ik ben echt supergek op mijn knappe Barriebeest maar helaas is hij dat niet op onze Freek en leidt dat regelmatig tot een flinke uitval waarbij Freek steeds de pineut is, hij is zo klein, heeft niks in te brengen tegen Bar die 10x zoveel weegt.
We zijn de hele tijd op onze hoede met wat we doen, waar we de honden naartoe roepen, hoe we ze wat lekkers geven maar toch is er een aantal dagen in de week veel spanning bij met name Barrie. Ik ben echt bang dat hij Freek een keer dood zal bijten als we geen andere oplossing zoeken dus ik zie geen andere optie als een ander huisje voor hem zoeken. :cry:

Barrie is een heerlijke hond die je overal mee naartoe kunt nemen. Tijdens vakanties, als ie de hele dag mee op sleeptouw gaat dan is ie op zijn best en wordt nooit moe of het zat. Of je dan musea bezoekt, ruïnes beklimt, urenlang wandelt of op een terras neerploft, hij is overal even makkelijk en relaxt. Doe je niks dan is hij ook oké en gaat gewoon de hele dag liggen maffen.
Hij luistert goed, loopt los, kan mee in de auto, heeft geen jachtdrift en alleen thuis zijn is ook geen probleem (hij kan alleen wel zelf deuren open maken🤪).

Zijn allergrootste hobby is agility en daar is hij ook goed in, alles wat hij nog niet kan of wat niet lukt dat ligt aan mij. Langs de lijn is ie redelijk lijp, want wachten is wel echt stom, maar zodra je hem losmaakt en aan de start zet is ie een en al focus. Ik zou het hem enorm gunnen als iemand met hem wil blijven sporten.

Zijn moeilijke punt zit hem erin dat hij in afgesloten ruimtes echt niet van andere honden houdt. Soms gaat het eventjes goed, vaker met gecastreerde reuen als met teven, maar in een split second is hij er klaar mee en dan moet je echt maken dat je hem uit de situatie haalt. Buiten gaat dat veel beter, tijdens het wandelen is hij wel onzeker in het eerste contact maar maakt daarna vrijwel nooit problemen en speelt ook wel geregeld met andere honden. Hij houdt ook niet van puppies en schroomt ook niet om ze dat te laten weten. Wij hadden de hoop dat hij met de Border Collie van mijn collega/ vriendin wel goed zou kunnen opschieten omdat die er als pup bij kwam en ze dagelijks samen waren maar dat is ook niet gelukt, ze zijn alleen een soort van maatjes in het park maar kunnen echt niet samen binnen. Hij mocht altijd met me mee naar het werk (ik heb een trimsalon) maar daar heeft hij het laatste jaar, anderhalf jaar, meer stress van dan dat hij het fijn vindt om bij me te zijn. Als de honden weg zijn is hij wel dolgraag bij me en staat te trappelen voor de deur.

Met kinderen is hij in principe oké maar bouwt wel snel spanning op dus ik vertrouw hem daar niet mee. Met mijn eigen kinderen (9 en 11 jaar) gaat het wel goed, met de oudste beter als met de jongste, dat zit hem erin dat de oudste hem beter leest. De jongste heeft daar minder interesse in en daar heeft ie wel een paar keer naar gesnept om te laten weten dat zijn grens bereikt was. Vriendjes zijn in de regel het lastigst omdat die geen regels kennen, ik doe hem dan altijd in de bench en dat vindt hij zelf ook helemaal relaxt.

Hij is nu ruim 4 jaar oud, nog steeds bloedmooi en hartstikke gezond. Hij is rondom geröntgend en helemaal oké bevonden, nog nooit ziek geweest. Hij eet nog altijd vers vlees, is getiterd en nog intact. Voor wie dat niet weet, hij is mix van 1/2 Australian Kelpie x Working Kelpie x Peruaanse Naakthond. Zijn familie is generaties ver allemaal bekend en getest op gezondheidsaspecten.

Ik zoek iemand voor hem die hem een actief leven geeft, minstens net zoveel van hem houdt als wij doen en geen andere honden heeft en liefst ook geen kinderen.
Ben jij die persoon of weet je iemand stuur me dan een berichtje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yvette op 18 feb 2026, 22:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Nieuw huisje voor Barrie gezocht

Bericht door Mizzsylver »

Wat jammer zeg, hij klinkt als een fijne sportieve hond. Ik hoop dat je een leuke baas voor hem vind.

Aagjevraag, waarom niet Freek herplaatsen? Is daar niet makkelijker iemand voor te vinden?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat jammer dat het niet lukte met Freekje. Maar dat is post onvoorzien.
Hopelijk dient zich dat sportieve huisje snel aan.
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 3
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Zo jammer dat het niet meer gaat met Barrie bij jullie. Het was toch een beetje jouw droomhond...
Ik hoop dat hij een fijne nieuwe sportieve plek vindt!
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Mizzsylver schreef: 10 dec 2025, 11:47 Wat jammer zeg, hij klinkt als een fijne sportieve hond. Ik hoop dat je een leuke baas voor hem vind.

Aagjevraag, waarom niet Freek herplaatsen? Is daar niet makkelijker iemand voor te vinden?
Hij is ook echt hartstikke leuk en lief, ik kan er nog wel drie pagina's over volschrijven.
Freek ben ik inderdaad sneller kwijt, dat denk ik ook maar dat zou mijn mannen alledrie echt ontroostbaar maken en ik denk dat Freek zelf ook veel minder makkelijk ergens anders hecht. Die poedels hangen wel extreem aan hun baasjes.
Ik gun Barrie daarnaast ook wel een actiever leven als hij nu heeft, niet dat ie hier tegen de muren op loopt want hij ligt gewoon te chillen, maar ergens waar er meer met hem gedaan wordt zou hem wel gelukkiger maken denk ik.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat verdrietig, hopelijk vind je een goede fijne baas/bazin voor hem.
CatnDog
Posts in topic: 4
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Tip: je email even afschermen voor je privacy. Iemand kan een reactie achterlaten en/of je een privébericht sturen bij interesse.

Ik vind Barrie een mooie hond. Hij lijkt op Mojo.

Ik vind een last in first out beslissing wel de meest eerlijke beslissing. T.o.v. Freek.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

CatnDog schreef: 11 dec 2025, 15:12
Ik vind Barrie een mooie hond. Hij lijkt op Mojo.
Barrie is ook familie, zijn moeder is Mojo's zus. ;)
EchoMira
Posts in topic: 12
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Het is echt een prachtige hond. Goed dat je het uitgesproken hebt. Geef het maar een week of twee de tijd zodat mensen er van kunnen horen.

Hij vindt echt wel een mooie plek want het is een bijzondere hond.
Hewi
Posts in topic: 7

Bericht door Hewi »

Wat een fantastische hond ♡ wauw.
Ik ben niet sportief genoeg maar wauw. Wauw.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Bedankt voor jullie lieve reacties, ik voel me toch beetje gefaald...
Hewi schreef: 12 dec 2025, 07:17 Wat een fantastische hond ♡ wauw.
Ik ben niet sportief genoeg maar wauw. Wauw.
Hij is ook fantastisch :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat moet dit moeilijk zijn ,ik hoop dat je een mooie plek voor hem vind
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Yvette schreef: 12 dec 2025, 08:23 Bedankt voor jullie lieve reacties, ik voel me toch beetje gefaald...
Is ook zo.
Radikaal accepteren. Mensen falen soms.
Dingen gaan anders dan je zo enorm had gehoopt.
Dat is niets om je voor te schamen en gewoon alleen maar heel erg balen.

Voor hetzelfde geld loopt hij over een paar weken met iemands buitenrit mee of op het strand met een stabiele, "saaie" baas die rust overbrengt waar hij bij jullie gewoon nooit aan kan beginnen.

Het is natuurlijk moeilijk maar gezien de situatie is dit gewoon een goede verzorgingsbeslissing en moet je beslissen om zelf niet in de weg te blijven lopen.
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Wat naar maar je vaalt niks hoor als je alles geweten had was het anders , maar je kan niet alles weten , het is al moeilijk genoeg dat je een ander plekje moet zoeken, sterkte
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 1
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Ik heb jou met Barrie best van dichtbij meegemaakt en gehoord en gezien wat je allemaal wel en niet samen hebt gedaan. En je hebt niet gefaald.
Je kunt een hond niet altijd kneden tot wat perfect past.

Je hebt het echt heel goed gedaan en je doet het nog steeds goed :J:
Lothian
Posts in topic: 1
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat naar voor jullie zeg. Maar onrust in de roedel is echt heel moeilijk iets aan te doen. Dat ga je niet verhelpen met meer beweging of uitdaging of wat dan ook. Mijn hart zou verscheuren maar ik zou dezelfde keuze maken. Heel veel sterkte en ik hoop dat er een geweldig baasje voor hem komt.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Dit lijkt me zo ontzettend moeilijk en echt een doemscenario als je meerdere honden hebt: dat het echt niet werkt tussen de honden en ondanks alle inspanningen niet goed komt.
Heel veel sterkte met dit moeilijke besluit, hopelijk vinden jullie een superplek voor hem!
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 4

Bericht door DexSaarSophie »

Ik vind ook niet dat je hebt gefaald.
Ik vind het heel knap van je dat je deze keuze durft te maken en hier durft te delen.

Soms werkt het gewoon niet en dan is de eerlijkste keuze afstand doen, hoe ongelofelijk moeilijk ook. En die stap zet je toch maar.

Het is een prachtige hond en ik denk dat het niet moeilijk is een thuis te vinden. Wel om te selecteren welke de beste is. Daarmee sterkte.
Hewi

Bericht door Hewi »

Al een paar dagen gilt er maar 1 naam in mijn hoofd. En ik weet dat ze vast niet wil. En totaal niet dr type. Maar ik weet dat ze de tijd heeft en de liefde. @Mo-yi heb je hem gezien?

Das het enige wat ik wil zeggen. Omdat mijn hoofd zegt dat ik dit moet zeggen. ( en jahaaaa ik ben nuchter)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Hewi schreef: 13 dec 2025, 19:28 Al een paar dagen gilt er maar 1 naam in mijn hoofd. En ik weet dat ze vast niet wil. En totaal niet dr type. Maar ik weet dat ze de tijd heeft en de liefde. @Mo-yi heb je hem gezien?

Das het enige wat ik wil zeggen. Omdat mijn hoofd zegt dat ik dit moet zeggen. ( en jahaaaa ik ben nuchter)
Lief van je dat je aan me denkt! Ik denk dat hij wel moeite heeft/zal hebben met een kat in huis (?)
Afbeelding

2011-2025
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mo-yi schreef: 13 dec 2025, 19:32
Hewi schreef: 13 dec 2025, 19:28 Al een paar dagen gilt er maar 1 naam in mijn hoofd. En ik weet dat ze vast niet wil. En totaal niet dr type. Maar ik weet dat ze de tijd heeft en de liefde. @Mo-yi heb je hem gezien?

Lief van je dat je aan me denkt! Ik denk dat hij wel moeite heeft/zal hebben met een kat in huis (?)
Nee, eigen kat kun je wel aanleren. Slimme honden redden zich daar wel mee. De oertypes wat minder.

Het is geen probleemloze combinatie maar juist de honden waar je voor moet werken worden vaak de leukste.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik vind niet dat er iemand gefaald heeft. Maar normale volwassen mensen doen aan zelfkritiek en die voelen zelf soms dat ze gefaald hebben. Yvette zei dat.
Daar kun je mee omgaan door er gewoon mee om te gaan. Dat is het enige dat ik bedoelde.
Het is gewoon helemaal niet erg of ongewoon als er iets niet "lukt" zoals je het bedoeld had.
Hewi

Bericht door Hewi »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 19:42 Ik vind niet dat er iemand gefaald heeft. Maar normale volwassen mensen doen aan zelfkritiek en die voelen zelf soms dat ze gefaald hebben. Yvette zei dat.
Daar kun je mee omgaan door er gewoon mee om te gaan. Dat is het enige dat ik bedoelde.
Het is gewoon helemaal niet erg of ongewoon als er iets niet "lukt" zoals je het bedoeld had.
Nou ja precies dat. Het is niet gelukt.
Er is hard aan gewerkt maar het botert niet. En dan ben je dapper als je kiest voor het beste terwijl je dat zelf het meeste verdriet doet
Vind ik
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Mo-yi schreef: 13 dec 2025, 19:32

Ja ik weet niet vanaf begin van deze " advertentie " denk ik al aan jou. Wie heeft er tijd ? Ervaring? Liefde? Bij wie mag je zijn wie je bent?
Jij
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Maar ook andersom.
Er komt niet 5 keer per jaar zo´n leuke hond langs.

Het is een gratis opgeleid springpaard.
Echt een waardevolle hond.

En volgens mij kun jij er veel mee.
Plaats reactie