Mopshond of Franse Bull herplaatser gezocht

Wil je wat verkopen? Kopen? Weggeven? Wellicht zoek je iets voor niet te veel geld? Zoek je opvang voor je hond? Daar is dit subforum voor.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 15
Honden: 3

Re: Mopshond of Franse Bull herplaatser gezocht

Bericht door Kelperuaantjes »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 20:45
Kelperuaantjes schreef: 13 dec 2025, 20:23
Marc schreef: 13 dec 2025, 14:15 Maar waarom de voorkeur voor de twee meest zieke kortademige rassen die er zijn? De Franse bull en de mops zijn denk ik precies de twee allerziekste hondenrassen die je kan bedenken.
Dat moet je niet aan mij vragen, het is niet mijn keus hè?

Maar modjes, dit topic mag weg, ik zocht naar tips voor herplaatsers voor een bekende en niet naar een discussie over platsnuiten.
Dus je geeft andere mensen even de opdracht om een topic te verwijderen omdat jij het uitvloeisel niet leuk vindt.
Voor mijn formuliertje.

Dan laat je het staan. Ook goed.
Ik vind het wel frappant dat dit topic zo populair is ineens, terwijl in zowat al mijn recente eerdere topics bijna geen hond reageert. De forumzin vergaat mij hierdoor aardig. Maar dat mag ik vast ook niet zeggen zonder een sneer of kritiek te krijgen. Soit.
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Oh, volgens mij heb ik jou niet zoveel sneren gegeven hoor.
Marc
Posts in topic: 12

Bericht door Marc »

Waarom werk jij hier eigenlijk aan mee vraag ik me af?
Laatst gewijzigd door Marc op 14 dec 2025, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Kelperuaantjes schreef: 13 dec 2025, 20:23
Marc schreef: 13 dec 2025, 14:15 Maar waarom de voorkeur voor de twee meest zieke kortademige rassen die er zijn? De Franse bull en de mops zijn denk ik precies de twee allerziekste hondenrassen die je kan bedenken.
Dat moet je niet aan mij vragen, het is niet mijn keus hè?

Maar modjes, dit topic mag weg, ik zocht naar tips voor herplaatsers voor een bekende en niet naar een discussie over platsnuiten.
Sorry, ik zie geen enkele reden om dit topic te verwijderen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marc op 14 dec 2025, 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 2

Bericht door Nanna »

“ het fokken van mopshonden met extreem korte snuiten is in Nederland verboden sinds 2019 vanwege ernstige gezondheidsproblemen (ademhaling), met strenge criteria (minimaal 1/3 snuitlengte van de schedel) die de meeste mopshonden niet halen, waardoor het fokken nu in strijd is met de wet en er zelfs discussie is over een verbod op het houden ervan.”

Er zijn dus enkel nog oude platsnuitjes. Want ze mogen al zes jaar niet gefokt worden. Zo’n ouwetje gun ik nog wel een leuk plekkie als ie op de schopstoel zit. Ik zou echter bang zijn dat de reden van die schopstoel de astronomische bedragen zijn die je bij de dierenarts mag aftikken.
Dat zeggen ze natuurlijk niet. Nee, ‘Djayden is allergisch.’
Maar goed, heb je plek in je portemonnee en je hart dan zou ik zeggen ga ervoor.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 13 dec 2025, 22:58 “ het fokken van mopshonden met extreem korte snuiten is in Nederland verboden sinds 2019 vanwege ernstige gezondheidsproblemen (ademhaling), met strenge criteria (minimaal 1/3 snuitlengte van de schedel) die de meeste mopshonden niet halen, waardoor het fokken nu in strijd is met de wet en er zelfs discussie is over een verbod op het houden ervan.”

Er zijn dus enkel nog oude platsnuitjes. Want ze mogen al zes jaar niet gefokt worden. Zo’n ouwetje gun ik nog wel een leuk plekkie als ie op de schopstoel zit. Ik zou echter bang zijn dat de reden van die schopstoel de astronomische bedragen zijn die je bij de dierenarts mag aftikken.
Maar goed, heb je plek in je portemonnee en je hart dan zou ik zeggen ga ervoor.
Lieve schat. Er zijn geen herplaatsmopsen dus het is nou niet zo dat er redders van mopsen gevraagd zijn toch?

En alle andere hondjes die wel een baasje zoeken zijn geen mopsen..dus dan moeten we lang zoeken. En als alternatief een Frans bulletje.... :19:

Je kan ook gewoon zeggen ik wil perse een platsnuit ondanks het verbod. Vandaar mijn kritische vragen.
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 15

Bericht door Kelperuaantjes »

Nanna schreef: 13 dec 2025, 22:58 “ het fokken van mopshonden met extreem korte snuiten is in Nederland verboden sinds 2019 vanwege ernstige gezondheidsproblemen (ademhaling), met strenge criteria (minimaal 1/3 snuitlengte van de schedel) die de meeste mopshonden niet halen, waardoor het fokken nu in strijd is met de wet en er zelfs discussie is over een verbod op het houden ervan.”

En zo'n ouwetje dus dus wat die dame zoekt. ;)
Voor mijzelf zou ik nooit een dergelijk hondje zoeken, voor het geval dat je dat gedacht mocht hebben. Doe mij maar honden met een normale neus.
Nanna

Bericht door Nanna »

Nee ze wilden geen pup toch. Een volwassen herplaatser. Die zijn er wel hoor. Voor zolang het duurt.
Ik kwam vanmiddag nog een zwart Mopsenteefje tegen, ene Tanja. Negen jaar oud en die tong sleepte zowat over de grond. Ze was veel te dik en had ongelukkige achterpootjes. Maar wel een schatje.
Maar goed, dan kijk ik eens naar sprintende Rozi van 14 en dan denk ik nee dankjewel geef mij dit maar.
Maar de volgende wil wel die rolmops. Ze worden nu alvast niet meer voor je gefokt. Maar goed ook.
Afbeelding
Smoothie
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Smooth collie en kruising

Bericht door Smoothie »

VZW Rody Resq in België heeft een mopshond van 10 jaar ter herplaatsing.

https://www.facebook.com/share/p/1aYHTYGMq5/
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 8

Bericht door Tineke »

Op marktplaats en puppy plaats worden , buiten retro mopsen, gewoon mopsen pups aangeboden.
Klaarblijkelijk is daar geen controle op wat wordt aangeboden en of dat verboden is want ook de Franse Bullem pups staan erop.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 14 dec 2025, 04:17 Op marktplaats en puppy plaats worden , buiten retro mopsen, gewoon mopsen pups aangeboden.
Klaarblijkelijk is daar geen controle op wat wordt aangeboden en of dat verboden is want ook de Franse Bullem pups staan erop.
Vaak uit Oost Europese broodfok.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 14 dec 2025, 07:59
Tineke schreef: 14 dec 2025, 04:17 Op marktplaats en puppy plaats worden , buiten retro mopsen, gewoon mopsen pups aangeboden.
Vaak uit Oost Europese broodfok.
Het ene nest mopsen zit bij zo'n broodfokschuur in België het andere lijkt een thuisnestje te zijn in Nederland
Zij verkopen niet aan fokkers :D

Maar eigenlijk zou dit niet mogelijk moeten zijn met een verbod en zouden sites als markplaats en puppyplaats hier niet aan mee moeten werken.
Afbeelding

Marc

Bericht door Marc »

Marktplaats werkt overal aan mee en lijkt wel meta. Als je een klacht indient doen ze er niets mee. Oplichting maakt niet uit. Die persoon mag blijven adverteren. Er staan massaal broodfok pups op marktplaats. Zal ze echt aan hun reet roesten.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 14 dec 2025, 08:10 Marktplaats werkt overal aan mee en lijkt wel meta. Als je een klacht indient doen ze er niets mee. Oplichting maakt niet uit. Die persoon mag blijven adverteren. Er staan massaal broodfok pups op marktplaats. Zal ze echt aan hun reet roesten.
Ja echt waardeloos is dat , shit bedrijf wat enkel aan geld denkt en meer niet.
Afbeelding

Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Stoemperke, kruising Franse bulldog van 11.

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... antwerpen/
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Hakkene schreef: 14 dec 2025, 09:06 Stoemperke, kruising Franse bulldog van 11.

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... antwerpen/
Geweldige naam :I:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ze hebben hem, 10 jaar oud, omgedoopt tot Ozzie.
Waarom weet niemand.
Kells

Bericht door Kells »

Klinkt een beetje als Sloeberke . 😂
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Kells schreef:Klinkt een beetje als Sloeberke . Afbeelding
Oh, dat was dat Jack russeltje toch?Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Hakkene schreef: 14 dec 2025, 19:32
Kells schreef:Klinkt een beetje als Sloeberke . Afbeelding
Oh, dat was dat Jack russeltje toch?Afbeelding
Ja, die uit man bijt hond. :lol1:
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

EchoMira schreef: 14 dec 2025, 16:49 Ze hebben hem, 10 jaar oud, omgedoopt tot Ozzie.
Waarom weet niemand.
Ik zie het. Nou ja :dunno:
Afbeelding
katerke
Posts in topic: 1

Bericht door katerke »

De MLM bulls in België hebben soms Franse Bulldoggen ter adoptie. Zij vangen Engelse en Franse bulldoggen op. Ze zijn wel van België weet niet of dit een probleem kan zijn.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 16
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marc schreef: 13 dec 2025, 14:15 Ik denk trouwens dat geen enkele bulldog leuk is voor het bejaarde hondje dat er nog loopt. Want bulldoggen zijn drammers met een plaat voor hun hoofd en zelden super leuk voor stokoude hondjes. Ik zou zelf nooit een tweede hond anders dan een hoogbejaarde van het andere geslacht bij mijn hoogbejaard hondje zetten. Maar wie ben ik.
Nou dat is helemaal niet waar, mijn franse bullen waren helemaal geen drammers die konden prima met oude hondjes, dat zijn de engelse die zo lomp zijn
Célie
Posts in topic: 16
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 20:17 De franse bullen die ik ken moeten echt hoogbejaard zijn voor significant rustiger worden en dan hebben ze zelf steun nodig.
En ze hebben klapkakeritis. Superleuke honden maar niet enorm sociaal.

Dus dan zoek je uitzondering op uitzondering in een toch al niet heel groot ras.
Die zijn er gewoon niet.
Zeker als je er geen medische taferelen bij wil hebben.
Dat klapkaken gedoe is bij de blauwe daar zit stafford doorheen, als je gewoon normale standaardkleuren neemt die zijn gewoon lief hoor. Maar die zie je bijna niet meer is allemaal van die hippe kleurtjes waar van allerlei andere rassen doorheen zitten.

Ik heb ze altijd gehad maar ik neem er geen meer omdat je altijd met gezondheidsgedoe zit en die met die lange neuzen en staarten zijn qua karakter niet lief naar andere honden daar zit die patterdale of stafford door.
Plaats reactie