Fysiek contact

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Irma
Posts in topic: 1

Re: Fysiek contact

Bericht door Irma »

De leonbergers wilden wel, op schoot, mochten niet, dus altijd tegen je aan hangen, wilden altijd geaaid worden. Kreeg ik ouwe schoothondjes, die wilden niet op schoot of veel knuffelen helaas.
Omega
Honden: 2
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Quinta komt op de bank tegen me aan liggen en 's nachts ligt ze het liefst half bovenop me.
Dieuwertje doet dat nog niet, al is ze af en toe aan het uitproberen of ze tegen me aan kan liggen.
Afbeelding
Alex
Honden: 3
Welke: Mechelse herder русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Pekko is mr klef en kleffer. Die kroop het liefst in me als het kon :mann: Hij slaapt 's nachts op bed en ligt graag tussen ons in. 's ochtends moet hij even geknuffeld en 's avonds voor het slapen gaan ook. Ligt meestal wel in de buurt en maakt dan graag fysiek contact, kop op mijn been of zijn pootjes. Of alle 33 kilo op schoot en dan willen tongen, dat hoeft van mij dan weer niet zo :')

Thorin lebbert graag en prutst zich overal tussen om maar de aandacht te krijgen. Nog leuker dan fysiek contact vindt ze het als iedereen naar haar kijkt, voor haar is even naar de Hornbach een uitje, loopt ze zich uit te sloven, alle ogen op haar aub. Aaien en kroelen is prima maar het middelpunt zijn is nog leuker. Zij mag overigens ook op bed slapen maar heeft haar eigen privileges even verspeeld door hoeslakens te scheuren :nocheer:

Nika waardeert het op haar tijd, als ze geaaid wenst te worden kan je ook maar beter door aaien want ze harkt gerust met een pootje tot je weer verder gaat. Of ze loert je aan alsof ze stervende is. Van vreemden moet ze niks hebben dus het is ook wel een beetje een voorrecht om haar te mogen aaien en kriebelen :F: (edit: en ook Nika mag op bed slapen, maar zij haat het als wij "in de weg" liggen, dus in praktijk ligt zij overdag in bed als het rustig is, mevrouw de tsarina.)
Laatst gewijzigd door Alex op 24 dec 2025, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Saba 💜 23-05-24
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Guus wil altijd contact en Bas wil altijd knuffels.
Afbeelding
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Als pup echt niet, maar nu is het een contactligger. Strak tegen je aan. Op schoot alleen als hij onzeker is, zoals bij onbekende mensen. En een likker. Als hij met Peter even meegelopen is naar buiten komt hij weer binnen stormen alsof hij je in geen eeuwen gezien heeft. Dan springt hij op schoot, twee poten op je borst en wil likken in je gezicht. Dat mag hij niet, alleen even snuffelen, maar dan moet hij echt weg worden geduwd.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Marc

Bericht door Marc »

Ik verbied mijn honden te likken. Vanaf dag 1. Zodat ze een andere manier van affectie moeten verzinnen. Bewust. Want ik vind het niet fijn dus het werkt averechts bij mij. Gaat prima. Zowel Bas als Guus wilden likken in het begin maar zijn daar snel mee gestopt en likken nooit meer. Likken komt op mij obsessief en dwangmatig over en ik stoor me eraan. Persoonlijke smaak. Letterlijk haha.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Scarlett doet het ook. En het is inderdaad dwangmatig maar het is heel duidelijk iets wat ze even nodig heeft.
Kan ik haar natuurlijk van me af kwakken maar dan blijft er iets in de lucht hangen.

Even kusje geven mag tot ze ontspant en dan stoppen we weer.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdutje likt anderen zelden, mij wel maar als ik het niet wil dan kap ik het gewoon af.
En hij doet 'kusjes' geven op commando, dan krijg je een klein likje over je neus. :hartjes:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Soof is een kroelkip en niet alleen met mij maar iedereen die ze 2 tellen kent
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

In de ochtend, bij de 1 ste koffie, heb ik 3 honden en 2 katten op mijn bank en die groterd ligt met zijn kop op schoot, Panda wil knuffelen en boots presenteerd de buik van aaien graag
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Ja, in de ochtend altijd op bed. Als we op de bank zitten komen ze ook tegen ons aan liggen. Binnen met regelmaat even een aai komen ze halen. En buiten voel je om de zoveel tijd een neus tegen je been (Glory) en Chara komt wel terug lopen of in voorbijgaan duwt ze een neus in je handpalm.

Eigenlijk waren al mijn honden wel erg van het fysiek contact. Knuffelen, dollen of gewoon rustig tegen me aanliggen op de bank, of bij mij in de buurt (Finn, die kwam nooit op de bank om een of andere reden, maar lag wel altijd bij me in de buurt en maakte buiten uit zichzelf altijd veel contact, en stoeien en kroelen vond hij fijn op de kamervloer)

De dames vinden aandacht van andere mensen ook fijn, echt wel kroelhondjes eigenlijk. :roll:
Crutz

Bericht door Crutz »

M’n honden zijn contactligger maar ik niet. Dus doen ze dat bij vriend

Winny vanochtend in bed

Afbeelding

Vally & Win de afgelopen dagen

Afbeelding

Afbeelding
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Meeko wil het liefst de hele dag op schoot en geaaid en gezoend worden. Hij houdt zoveel van fysiek contact dat ik het snel wat veel vind. Hij komt helemaal op je hangen en staat dan neus aan neus verliefd naar je te kijken.

Manu niet. Die komt soms voor je zitten met zijn rug naar je toe. Dan moet je even aaien. Verder ligt hij buiten en wil hij niks van je. Ja, even hoi zeggen als je ook buiten komt.
Laatst gewijzigd door Rennendehond op 28 dec 2025, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Zeno is heel aanhankelijk, maar hij is geen knuffelhond. Dus hij wil graag dichtbij zijn, tegen je aan leunen, hij is ook een contactligger, maar geaaid of geknuffeld worden hoeft voor hem niet per se.

Mijn katten zijn/waren daar ook heel verschillend in. De poes wilde graag kopjes uitdelen (geaaid worden hoefde niet per se, tegen haar praten was voldoende, ze was daarentegen wel een schootkat) en de kater wil heel graag geaaid worden, ook op zijn buik, hij is niet per se een schootkat al is hij dat nu wat meer geworden.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Oes zit het liefste bijna in je, is een echte knuffelaar.
Plaats reactie