Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
pioenroos
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)

Bericht door pioenroos »

Mijn gespensioneerde tante wil weer een hond. Willen jullie meezoeken :mann:

Buiten haar wensenlijstje aanbieden heeft weinig zin heb ik al gemerkt :engel:

Ze heeft grote poedels gehad, van pup af aan. Nu een halfjaar hondloos maar het leven is minder leuk zo. Ze is geen pedagogisch opvoedwonder dus grote gedragsproblemen of een type hond die voor problemen gaat zorgen (agressie) zonder stricte begeleiding is ze niet geschikt.
De poedels en zij hadden altijd de grootste lol samen en ze deed ook recreatief trainen op een hondenschool maar van kadaverdiscipline was geen sprake :')

Wensenlijst:
-Middelgroot tot max maatje poedelteefje.
-Géén korthaar, voorkeur voor een langhaar. Doorgroei of lange vacht met niet te veel onderhaar zou ideaal zijn. Ze is gewoon honden regelmatig naar trimmer te brengen
-2 tot 6 jaar
-Ze zegt dat reu een optie is maar ik denk zelf dat ze echt meer een tevenmens is.
-Geen agressie of bijtproblematiek. Liefst moet hond lekker mee op bezoek en vakantie kunnen. Kind kleuterleeftijd moet ook geen probleem zijn.
- Geen grote gedragsproblemen.
-Geen (van oorsprong) buitenlandse hond. Ik denk dat dit is ivm de gedrags/aanpassings/problemen die je vaak ziet. En het type hond. Ik vermóed dat een hond die gewoon huishond is geweest in Spanje en nu in Nederland in opvang zit ok is.
-Ik heb het idee dat ze liefst nu eens geen egaal zwarte hond wil maar of dat echt harde eis is?

Ze is realistisch en bereid tot grote aanpassingen aan een hond en snapt dat er in het begin gewend moet worden en wellicht extra inzet nodig is.
Voor de laatste poedel heeft ze maanden op de bank geslapen omdat die de trap niet meer op kon en ze haar niet alleen wilde laten. Het hoeft dus echt geen bart smit hondje te zijn. Maar ze zoekt een leuk nieuw maatje, geen groot project.
Laatst gewijzigd door pioenroos op 04 feb 2026, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Re: Een hond voor mijn tante

Bericht door EchoMira »

Zijn er er beardieherplaatsers?
CatnDog
Posts in topic: 15
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Als haar hart bij de poedels ligt, waarom niet een middenslag poedel? Net iets handzamer?
pioenroos

Bericht door pioenroos »

EchoMira schreef: 05 jan 2026, 21:02 Zijn er er beardieherplaatsers?
beardie zou optie zijn. Schapendoes ook maar herplaatsers zijn zeldzaam.
CatnDog schreef: 05 jan 2026, 22:01 Als haar hart bij de poedels ligt, waarom niet een middenslag poedel? Net iets handzamer?
Poedel is en blijft zéker een optie. Kruisingen zijn ook leuk.
Maarja, een geschikte herplaatser moet wel op haar pad komen :mann:
Er is geen grote haast ofzo maar ze wil ook zeker niet persé een poedel en ook niet maandenlang wachten als even kan.

Ze wil dus geen puppy meer maar een volwassen hond. Er zal uiteraard elke dag lekker gewandeld worden maar het moet geen hond zijn die enorm energiek is.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

De hond die ze zoekt wordt zelden herplaatst en anders weg gegrist. Het lastige is dat veel eisen als kleur en vacht etc maken dat ze precies de meest trendy en minst aangeboden soort hond zoekt. Poedelteven in lichte kleuren kosten soms wel 2000 euro op marktplaats als ze 3 jaar oud zijn. Laatst zag ik er een voor 2750 euro.
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Marc schreef: 05 jan 2026, 22:35 De hond die ze zoekt wordt zelden herplaatst en anders weg gegrist. Het lastige is dat veel eisen als kleur en vacht etc maken dat ze precies de meest trendy en minst aangeboden soort hond zoekt. Poedelteven in lichte kleuren kosten soms wel 2000 euro op marktplaats als ze 3 jaar oud zijn. Laatst zag ik er een voor 2750 euro.
Kleur is absoluut geen harde eis. Ze wil geen korthaar, dat is wel een eis. Blijft er nog best veel over volgens mij? Het hoeft geen doorgroeitrimvacht te zijn. Ras of kruising maakt allemaal niet uit. Rasgroep ook niet mits karakter passend.
Maar je hebt zeker gelijk dat fijne herplaatsers absoluut niet voor het oprapen liggen. Daarom zet ik hier ook een lijntje uit :lol1:

Een hond zou het goed krijgen bij mijn tante. Hond is voor haar 'geen bijzaak' maar een maatje om samen mee te leven. Er is geld, vaste oppas en achterwacht, naar vast vakantiehuis in Frankrijk gaat de hond mee, etc.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Deze doodle zou een optie zijn, maar ze maakt onderdeel uit van een duo (reutje).
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... e-tilburg/
Ze staan alleen al een tijdje op de website, dus ik vrees dat de kans groot is dat ze allang geplaatst zijn.
Marc

Bericht door Marc »

pioenroos schreef: 05 jan 2026, 22:48
Marc schreef: 05 jan 2026, 22:35 De hond die ze zoekt wordt zelden herplaatst en anders weg gegrist. Het lastige is dat veel eisen als kleur en vacht etc maken dat ze precies de meest trendy en minst aangeboden soort hond zoekt. Poedelteven in lichte kleuren kosten soms wel 2000 euro op marktplaats als ze 3 jaar oud zijn. Laatst zag ik er een voor 2750 euro.
Kleur is absoluut geen harde eis. Ze wil geen korthaar, dat is wel een eis. Blijft er nog best veel over volgens mij? Het hoeft geen doorgroeitrimvacht te zijn. Ras of kruising maakt allemaal niet uit. Rasgroep ook niet mits karakter passend.
Maar je hebt zeker gelijk dat fijne herplaatsers absoluut niet voor het oprapen liggen. Daarom zet ik hier ook een lijntje uit :lol1:

Een hond zou het goed krijgen bij mijn tante. Hond is voor haar 'geen bijzaak' maar een maatje om samen mee te leven. Er is geld, vaste oppas en achterwacht, naar vast vakantiehuis in Frankrijk gaat de hond mee, etc.
Als jij meegaat is een buitenlandse hond absoluut een optie. Gedragsproblemen en buitenlandse honden lijken een onlosmakelijk met elkaar verbonden iets. Maar dat is totaal niet aan de orde als je de juiste kiest. Er zijn heel erg veel buitenlandse honden zonder enig probleem. Ik heb er 4 gehad. Cleo was volledig probleemloos. Behalve dat ze een husky x Podenco was en dus jaagde. Maar die liep met de staart omhoog door hartje Amsterdam los op de gracht. Kon met alles en iedereen en was voor de duivel niet bang. Tom was bang en beet. Maar dat zag je meteen bij ophalen dus dat wisten we al. Bas was wat schuw in het begin voor bepaalde dingen maar trok al snel bij tot de meest kalme zen hond die er is. Guus kwam met bravoure en heeft die nog steeds. Guus kan in de middag spits in de trein. Op de boot naar Terschelling en op een manege los tussen de paarden. Cleo en Bas konden dat ook en Tom later ook best redelijk zolang mannen hem niet wilde aaien. Ik heb dus bewust gekozen voor honden zonder angst of gedragsproblemen en dat kan iedereen. Het is een keuze welke buitenlandse hond je neemt. Een straathond die gevangen is is andere koek dan een bij het asiel afgegeven waterhond uit Spanje. Natuurlijk heeft die misschien slaag gehad of drie maanden aan de ketting gelegen maar dat is zo vergeten.
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ze zou zich hier kunnen aanmelden. Vaak zijn deze honden iets ouder, maar je weet het niet.
Buren hebben een perfect opgevoede doodle hiervandaan. Wel al 9 jaar, maar misschien wordt er door omstandigheden ook weleens een jonger exemplaar aangeboden.

https://www.hulphond.nl/help-mee/hond-zoekt-huis/
Jetski
Posts in topic: 1
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Is een Lagotto iets voor haar?
Ik zag een Lagotto op verhuisdieren, maar die is helaas al niet meer beschikbaar.
Dus daar heb je nu niets aan.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Groetjes Heidi

Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

CatnDog schreef: 05 jan 2026, 23:11 Deze doodle zou een optie zijn, maar ze maakt onderdeel uit van een duo (reutje).
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... e-tilburg/
Ze staan alleen al een tijdje op de website, dus ik vrees dat de kans groot is dat ze allang geplaatst zijn.
Was ik ook tegengekomen maar 2 honden is geen optie helaas.

Marc schreef: 06 jan 2026, 06:31
Als jij meegaat is een buitenlandse hond absoluut een optie.
Ze wil een hond die (langere tijd) gekend en bekend is dus voor haar is het geen optie :dunno:
Ze weet dat buitenlanders super leuk kunnen zijn. Mijn Mies is een Poolse asielhond.
Hakkene schreef: 06 jan 2026, 08:46 Ze zou zich hier kunnen aanmelden. Vaak zijn deze honden iets ouder, maar je weet het niet.
Buren hebben een perfect opgevoede doodle hiervandaan. Wel al 9 jaar, maar misschien wordt er door omstandigheden ook weleens een jonger exemplaar aangeboden.

https://www.hulphond.nl/help-mee/hond-zoekt-huis/
Goeie ja, ga ik doorgeven :ok:
Jetski schreef: 06 jan 2026, 09:26 Is een Lagotto iets voor haar?
Ik zag een Lagotto op verhuisdieren, maar die is helaas al niet meer beschikbaar.
Dus daar heb je nu niets aan.
Ik denk dat een Lagotto een passend ras zou zijn ja.
Hewi schreef: 06 jan 2026, 11:44 Deze dan?

https://straydogsrescue.nl/honden/adopt ... asiel/snow
Zeker een type waar ze voor zou vallen. Alleen, niet eens in Nederland nog dus dat gaat hem echt niet worden. Ze wil een hond kunnen zien en meemaken. Als ik die aanbied mag ik denk ik niet meer meezoeken :P

Weet iemand fijne facebookgroepen voor herplaatsers? Bij voorkeur niet eentje waar tientallen nog in buiteland zittende honden voorbij komen :mann:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik had het verhaaltje geen buitenlander niet gelezen oepsie
Groetjes Heidi

Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Ik zal de herplaatswebsites in de gaten blijven houden. Ik vrees dat het wel lastig wordt om een poedel(kruising) herplaatser te vinden. Bij de Nederlandse poedelclub is er een wachtrij van 500 voor een herplaatser. Dan heb je heel veel geluk nodig (of ze moeten je kennen; vriendjespolitiek heb je overal) of je moet er heel snel bij zijn of je moet bereid zijn om de portemonnee open te trekken (marktplaats).
pioenroos

Bericht door pioenroos »

CatnDog schreef: 06 jan 2026, 20:15 Ik zal de herplaatswebsites in de gaten blijven houden. Ik vrees dat het wel lastig wordt om een poedel(kruising) herplaatser te vinden.
Het hóeft gelukkig geen poedelkruising te zijn.
Een schotse colli is óók een langhaar net als een puli. Ze vindt schapendoes Flora (kortgeknipt) ook erg leuk. En ik denk plukvacht Danu ook nog acceptabel.
Liever niet heel veel ondervacht maar dat is geen harde eis. Geen korthaar is wél een harde eis. Geen whippet of korte stokharen dus.
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Een mooi senior teckeltje. Wel een beetje (te) waaks.
Zit in het asiel in Leeuwarden.
https://www.facebook.com/share/r/1H5vVeajrE/
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Teckeltoos schreef: 07 jan 2026, 11:43 Een mooi senior teckeltje. Wel een beetje (te) waaks.
Zit in het asiel in Leeuwarden.
https://www.facebook.com/share/r/1H5vVeajrE/
Een teckel is (helaas) niks voor haar. Te klein en het karakter past niet zo :')
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

pioenroos schreef: 06 jan 2026, 21:06
CatnDog schreef: 06 jan 2026, 20:15 Ik zal de herplaatswebsites in de gaten blijven houden. Ik vrees dat het wel lastig wordt om een poedel(kruising) herplaatser te vinden.
Het hóeft gelukkig geen poedelkruising te zijn.
Een schotse colli is óók een langhaar net als een puli. Ze vindt schapendoes Flora (kortgeknipt) ook erg leuk. En ik denk plukvacht Danu ook nog acceptabel.
Liever niet heel veel ondervacht maar dat is geen harde eis. Geen korthaar is wél een harde eis. Geen whippet of korte stokharen dus.
Ik kan wel rondvragen voor een iets oudere Puli. Kaalscheren en klaar ben je. Vrolijke types en doorgaans kerngezond.
Afbeelding
Be different
Honden: 7
Contacteer:

Bericht door Be different »

Ik zag laatst iets bij Novi Click voorbij komen, maar die is denk ik al weg.
Groetjes,
Karin en de rest
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Nanna schreef: 07 jan 2026, 15:36 Ik kan wel rondvragen voor een iets oudere Puli. Kaalscheren en klaar ben je. Vrolijke types en doorgaans kerngezond.
Ja, een kort geknipte puli zou zeker passen. Schapendoes vindt ze ook leuk.
Wat telkens terugkomt is 'een blije makkelijke hond'.
Luna

:ok: Ik heb Luna doorgestuurd maar ze ziet een hond met suikerziekte niet zitten. Vorige hond laatste jaren zorg nodig gehad dus als even kan eerst een paar jaar onbekommerd genieten. Verder had het zeker een optie geweest.

Stefke gaat denk ik meer nodig hebben aan uitdaging dan ze kan bieden en Bobby is te veel kooiker :mrgreen: Graag ietsje openhartiger vrolijk en blij :mann:
Be different schreef: 07 jan 2026, 16:22 Ik zag laatst iets bij Novi Click voorbij komen, maar die is denk ik al weg.
Ik kom op een hulphondorganisatie? Zie iig geen hetplaatsers :smile:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

pioenroos

Bericht door pioenroos »

Harde afwijzing :nocheer: Te klein sowieso. Ze kan geloof ik ook niet zo door het tuttige heen kijken van kleine hondjes. Ze wil een hónd. Jammer want karakter zou zo goed passen.

Maar wat een prijs :80: Ze zou in theorie dat wel kunnen betalen hoor maar moet je dat willen?

Ik vrees dat deze niet erg goed passen. Ik lees nerveus in onbekende omgeving (ze reist graag / gaat graag op bezoek en dan met hond) Verlatingsangst ( dat is als alleenstaande niet te doen) en angst voor kleine kinderen. (Er komt regelmatig een jong kind op bezoek)

Dank voor meezoeken!
Afbeelding
Plaats reactie