Nahbu in de auto

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Sekreetje
Posts in topic: 51

Re: Nahbu update + 2 karige fotootjes

Bericht door Sekreetje »

En ook Nahbu heeft een prachtig Zinodo-setje. :cheer: :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Ook 2 lekkere truien maar die wilde hij nog niet showen. :F:
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Ik blijf even spammen 😳

Afbeelding
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Nou, het is wel een echte contactligger he? Komt hij ook al zo op jullie schoot liggen? Vind het een prachthond!
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Wat een mooie streepjes! Prachtige hond :)
Ipanema
Posts in topic: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Wat een prachtige hond ! Staat hem goed, dat Rotzbende setje. Die truitjes willen we ook nog wel zien hoor :mrgreen:

Geniet maar van je knappe aanwinst :I:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Sekreetje schreef: 28 okt 2021, 16:49 Ik blijf even spammen 😳

Afbeelding
Goed zo, want die twee fotootjes waren inderdaad wel wat karig :engel:
Staat hem heel mooi, zijn nieuwe tuigje met bijpassende halsband :ok:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

OMG, die foto's met Tibbe!!! Smelt :I: . En mooi tuig :ok: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Persistence schreef: 28 okt 2021, 16:53 Nou, het is wel een echte contactligger he? Komt hij ook al zo op jullie schoot liggen? Vind het een prachthond!
Ja, bij mij komt hij op schoot. En dan lekker met die ellebogen in mijn dijen porren. 😎😂
Ipanema schreef: 28 okt 2021, 18:34 Wat een prachtige hond ! Staat hem goed, dat Rotzbende setje. Die truitjes willen we ook nog wel zien hoor :mrgreen:

Geniet maar van je knappe aanwinst :I:
Modeshow volgt nog. 😁
Afbeelding
Meta
Posts in topic: 6

Bericht door Meta »

Hoe gaat het nu met hem :wachten:
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Sekreetje

Re: Nahbu update + nieuwe foto's

Bericht door Sekreetje »

Meta schreef: 04 nov 2021, 15:33 Hoe gaat het nu met hem :wachten:
Heel goed eigenlijk! Naar omstandigheden natuurlijk, want hij heeft nog steeds zijn angsten. Buiten gaat steeds beter, zolang we geen auto of mensen tegenkomen. 😎 Maar ik ga nu 2x per dag even bij 'de weg' kijken en dan wachten we even een paar auto's en wat fietsen af met veel snoepjes in zijn bek. Hopelijk gaat het dan snel wat beter want ik denk dat het ook heel goed voor hem is om lekker te kunnen wandelen en zo wat stress eruit te lopen. Volgende week wil ik hem meenemen naar een heeeeeeel rustig stukje bos. Gewoon even een kilometertje snuffelen en lopen

In huis wordt hij heel langzaam steeds vrijer. Vanmorgen op bed voor het eerst een beetje gespeeld, rollen op zijn rug en in mijn handen happen. 🥰

Doordat hij zo aan mij hangt is het wel paniek als ik er niet ben. Maar ik vertrouw er maar op dat dat slijt als hij meer vertrouwen in anderen en zichzelf krijgt. Ga wel zonder hem de kamer uit en even douchen of de was ophangen of zo. En dan piept hij soms een beetje en soms blijft hij gewoon lekker liggen. Zolang hij weet dat ik in huis ben is het geen groot probleem.

Hij kwispelt ook al als ik weer een kamer in kom of als de kinderen van school komen. Hele kleine stapjes, maar vooruitgang zit er zeker in.

Vandaag een adaptil halsband en stekker gekocht om te zien of dat hem een beetje kan ondersteunen.

Nog even wat foto's dan:

In bed, terwijl we eigenlijk de regel hebben dat dat niet mag. 😎
Afbeelding

Op tafel, mag eigenlijk ook niet. 😂 (Uiteraard sta ik dit niet aantemoedigen, maar meer dan hem er even afroepen doe ik nog niet)
Afbeelding

Onder een dekentje tegen Tibbe aan. Het is een echte contactligger.
Afbeelding
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Die laatste foto :hartjes:
Ramiek

Bericht door Ramiek »

Heel veel geluk met hem! Fijn dat de start al zo goed is.
Afbeelding
Persistence

Waar is hij dan angstig voor? Om dit tafelfoto moet ik wel lachen, eettafels zijn nooit eng :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hahaha, die foto's :LOL: . Genieten!

En wat mooi dat hij al even met je gespeeld heeft :I: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Tamara

Bericht door Tamara »

Wat lief hoe hij tegen Tibbe aan ligt! :I: :I:

Af en toe even bij de weg kijken met snoep en hem de ruimte geven om afstand te nemen lijkt me een goed plan; hopelijk merk je snel dat hij wat minder stress ervaart.
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Hij kan wel erg aandoenlijk slapen zeg. Ahhhh.

Mooi die kleine stapjes vooruitgang.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Sanne
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Hahahaha. Zo op tafel!
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Persistence schreef: 04 nov 2021, 18:41 Waar is hij dan angstig voor? Om dit tafelfoto moet ik wel lachen, eettafels zijn nooit eng :mrgreen:
Voor heel veel, voor vreemde mensen, voor verkeer, voor een onbekende omgeving.
Niet voor geluiden en bewegingen. Ik kan rustig een bord laten vallen of een kussen op de bank gooien waar hij ligt en dan kijkt hij niet op of om.

En die angst wil hij maar 1 ding: weg.

Stress ervaart hij als er mensen het huis uitgaan waarbij het bij mij het ergst is. Dan loopt hij rustig 3 kwartier te ijsberen, overal op te klimmen en tegen de deuren te springen. Hetzelfde tafereel als we gaan slapen. Dan ijsbeert hij nog een half uur door de kamer. Als hij dan eenmaal ligt voelt je met een hele diepe zucht de stress uit zijn lijf vloeien en dan slaapt hij ook de hele nacht heerlijk tegen je aan zonder zeuren en gedoe.
Afbeelding
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Wat heerlijk om te lezen (en op de foto's te zien) hoe hij zich steeds fijner voelt thuis. Wat een lieverd!
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Tamara schreef: 04 nov 2021, 18:53 Wat lief hoe hij tegen Tibbe aan ligt! :I: :I:

Af en toe even bij de weg kijken met snoep en hem de ruimte geven om afstand te nemen lijkt me een goed plan; hopelijk merk je snel dat hij wat minder stress ervaart.
Ja, we kunnen vanaf zijn veilige veldje via een zijgangtje naar een rustige weg. Hij staat dan heel beschut de weg op te nemen en kan zo makkelijk achteruit zijn veilige veldje weer op. En dat breiden we dan langzaam uit.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sekreetje schreef: 04 nov 2021, 19:39Voor heel veel, voor vreemde mensen, voor verkeer, voor een onbekende omgeving.
Niet voor geluiden en bewegingen. Ik kan rustig een bord laten vallen of een kussen op de bank gooien waar hij ligt en dan kijkt hij niet op of om.

Stress ervaart hij als er mensen het huis uitgaan waarbij het bij mij het ergst is. Dan loopt hij rustig 3 kwartier te ijsberen, overal op te klimmen en tegen de deuren te springen. Hetzelfde tafereel als we gaan slapen. Dan ijsbeert hij nog een half uur door de kamer. Als hij dan eenmaal ligt voelt je met een hele diepe zucht de stress uit zijn lijf vloeien en dan slaapt hij ook de hele nacht heerlijk tegen je aan zonder zeuren en gedoe.

Ach, het beessie. Dan gaan jullie samen de slaapkamer in maar gaat hij daar dus eerst nog een tijd ijsberen voordat hij op bed komt liggen? Sjonge wat een stress hè.
Gelukkig ontspant hij wel steeds meer zo te lezen en hopelijk kan hij ook steeds wat meer bewegen buiten.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

En verder heeft hij ook heel veel momenten dat hij echt wel geniet hoor. Dat even kwispelt. Lekker om een knuffel komt vragen. En hij is super zacht en lief met de katten.

Voorlopig gaan we even op deze weg verder. Misschien open Ik over een paar weken wel even een nieuw topic over zijn gedrag. Even een frisse blik erop werpen. Als we hem nog wat beter kennen.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Zamunda schreef: 04 nov 2021, 19:43
Sekreetje schreef: 04 nov 2021, 19:39Voor heel veel, voor vreemde mensen, voor verkeer, voor een onbekende omgeving.

Ach, het beessie. Dan gaan jullie samen de slaapkamer in maar gaat hij daar dus eerst nog een tijd ijsberen voordat hij op bed komt liggen? Sjonge wat een stress hè.
Gelukkig ontspant hij wel steeds meer zo te lezen en hopelijk kan hij ook steeds wat meer bewegen buiten.
Ja, samen naar bed toe en dan duurt het echt een poosje voor hij die rust vindt.
Maar, even afkloppen, gisteravond ging hij voor het eerst gelijk bij mij liggen en slapen zonder ijsberen. Ben dus erg benieuwd hoe het vanavond gaat.
Afbeelding
Persistence

Das nog best veel angsten inderdaad. Maar je schreef dat ook al in je beginpost al ik terugkijk, dus gek is dat niet.
Gelukkig maar dat hij niet reageert op geluiden, met het vuurwerk op komst. Hij is ook nog maar kort bij jullie natuurlijk.
Fijn dat hij lekker bij jullie mag ontdooien.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sekreetje schreef: 04 nov 2021, 19:47Ja, samen naar bed toe en dan duurt het echt een poosje voor hij die rust vindt.
Maar, even afkloppen, gisteravond ging hij voor het eerst gelijk bij mij liggen en slapen zonder ijsberen. Ben dus erg benieuwd hoe het vanavond gaat.
Oh wat fijn. Hopelijk vanavond ook, of in elk geval sneller dan in het begin. Wat is het toch fijn dat hij met jullie mee naar bed mag, want dat hij dat héél erg fijn vindt (en eigenlijk ook wel nodig heeft) is wel duidelijk.
Afbeelding
Plaats reactie