Zo elegant als voorheen zie ik ze niet meer. Het wordt allemaal steeds zwaarder. En dan die mongoloïde kippenborsten.Budkes schreef: 08 jan 2026, 18:04 Ik vind dat geen doorsnee dober van nu. Ik kom er maar weinig tegen die zo neigen naar dogachtig.

Dat gaat over mijn foto's? Geen idee wat je daarmee bedoeld. Ik zei al dat ik een kneus was in het plaatsen van foto's, dus ik heb screenshots gemaakt met mijn telefoon, die op maat geknipt en hier geplaatst. Als dat fout is dan doe ik maar niet meer mee.EchoMira schreef: 08 jan 2026, 18:37 Nieuwe regel. Als je filters over je hondenfoto's gooit doe je niet meer mee.

Ja, maar dat heb jij niet gedaan.
Oh, ik dacht al, ik weet niet eens hoe een filter werkt.EchoMira schreef: 08 jan 2026, 18:48Ja, maar dat heb jij niet gedaan.
Ze hebben de glans op zitten leuken. Want een doberman glimt van zichzelf kennelijk niet genoeg.
Wat zijn dat trouwens allemaal voor piepkleine afgedremelde nageltjes?

Marc schreef: 08 jan 2026, 23:04 Waarom hebben dobermans altijd zo'n belachelijk klein piemeltje. Ik kijk naar het totaalbeeld van honden en valt me altijd op.

Nee die zijn meer in verhouding. Dus het kan wel maar relatief vaak zie ik een imposante stoere reu en doen moet ik echt even goed kijken of het een reu is terwijl je dat vind een boxer meteen ziet.Sabientje schreef: 09 jan 2026, 07:07 Mijn eerste reactie was, Marc jouw hond is in verhouding kleiner dan een dobberman.
Maar ben op onderzoek gegaan en je hebt gelijk. Boxers en duitse doggen die een vergelijkbare lichaamhouding hebben, hebben duidelijk een zaakje eronder hangen.
Ik ben bij dobbermannen reuen gaan kijken en het kan wel.
Of zijn deze dingen in verhouding met andere honden nog klein?
![]()
Hoort bij het totaalbeeld van de hond. Valt me op omdat ik altijd wil weten of een hond een reu of een teef is en dan kijk je vanzelf en gaan dingen opvallen. Ik snap dat het apart is maar het valt me gewoon echt op.Kells schreef: 08 jan 2026, 23:15Marc schreef: 08 jan 2026, 23:04 Waarom hebben dobermans altijd zo'n belachelijk klein piemeltje. Ik kijk naar het totaalbeeld van honden en valt me altijd op.Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een Doberman ben tegen gekomen, maar ik vind het wel bijzonder dat jou dat is opgevallen.
Nou je bent niet de enige die op zulke dingen let haha, mij viel het laatst bij franse bullenreuen (vooral lijnen die uit Argentinie en Rusland komen) ook op dat die in verhouding juist een heel groot geslachtsdeel hebben.Marc schreef: 09 jan 2026, 07:50Hoort bij het totaalbeeld van de hond. Valt me op omdat ik altijd wil weten of een hond een reu of een teef is en dan kijk je vanzelf en gaan dingen opvallen. Ik snap dat het apart is maar het valt me gewoon echt op.Kells schreef: 08 jan 2026, 23:15Marc schreef: 08 jan 2026, 23:04 Waarom hebben dobermans altijd zo'n belachelijk klein piemeltje. Ik kijk naar het totaalbeeld van honden en valt me altijd op.Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een Doberman ben tegen gekomen, maar ik vind het wel bijzonder dat jou dat is opgevallen.
Hier in Duitsland zie je ze trouwens vaker. Hier in het dorp lopen er sowieso al twee en dat dorp is 400 inwoners![]()