Hier laat ik ze uit

Subforum voor alle fototopics!
Nanna
Posts in topic: 6

Hier laat ik ze uit

Bericht door Nanna »

Ik hoef geen van overheidswege afgezet stukje grond met boomcoulissen en een beetje water en een toegangsprijs. Echt, doodvallen.
Als dat gaat gebeuren neem ik nooit meer een hond. Dat zal dus de intrinsieke bedoeling ook wel zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Re: Hier laat ik ze uit

Bericht door EchoMira »

Van overheidswege?
Alles aan dat stukje is van overheidswege. Het zand, het hek en de bomen.
Allemaal aangebracht door de provincie.
Wat ik voorstelde kan gewoon particulier.

Daarnaast is het ook niet zo dat jouw wandelgebied verdwijnt als er een iemand een terreinclub voor hondenuitlaters zou beginnen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Misschien niet verdwijnen. Maar wel hondloos gemaakt.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Je hebt daar wel een prachtig wandelgebied. Hoe groot is het eigenlijk?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

Kells schreef: 16 jan 2026, 20:51 Je hebt daar wel een prachtig wandelgebied. Hoe groot is het eigenlijk?
Als je de strabrechtse heide meerekent kun je er drie dagen rondlopen. De anderen van het forum zijn weleens meegeweest voor een dodenmars van dik twee uur :mrgreen:
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nanna schreef: 16 jan 2026, 20:52
Kells schreef: 16 jan 2026, 20:51 Je hebt daar wel een prachtig wandelgebied. Hoe groot is het eigenlijk?
Als je de strabrechtse heide meerekent kun je er drie dagen rondlopen. De anderen van het forum zijn weleens meegeweest voor een dodenmars van dik twee uur :mrgreen:
Prachtig!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Shiloh
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Welsh Springer Spaniël

Bericht door Shiloh »

Het is inderdaad een prachtig gebied! Het is alweer jaren geleden, volgens mij zelfs nog voor Duke, dat ik een keer meegewandeld heb met het hondje van mijn ouders toen.

Weet nog wel dat ik dacht “het zal je achtertuin maar zijn” heerlijk. Nu is het langs het Dommel gebied ook genieten, maar het is niks in vergelijking met dit.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 16 jan 2026, 20:43 Misschien niet verdwijnen. Maar wel hondloos gemaakt.
Want?

Als dat zo zou zijn zeg ik er nooit meer iets over maar wat heeft een kermis met de speeltuin te maken?
Nanna

Bericht door Nanna »

Vanwege de stikstof. Vanwege de wolf. Vanwege de plantjes. Weet ik het.
Maar ik voel aan mijn water dat het scheef loopt.
Afbeelding
Rennendehond
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Heel mooi bij jou. Ik heb toen ook zo genoten van die wandeling. Toen was Meeko nog een baby.
Rennendehond
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Heel mooi bij jou. Ik heb toen ook zo genoten van die wandeling. Toen was Meeko nog een baby en Uma net een paar dagen dood. Was voor mij een beetje bos-therapie, vol met hondengekkies. Ja, lekker.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Inderdaad genoten toen met Xygan bij jou in je achtertuin
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yvette
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Nanna schreef: 16 jan 2026, 21:16 Vanwege de stikstof. Vanwege de wolf. Vanwege de plantjes. Weet ik het.
Maar ik voel aan mijn water dat het scheef loopt.
Tegen de tijd dat we allemaal een hond met staande oren, strak vel, normaal gemiddeld lijf en kortharige vacht moeten hebben inderdaad. Ik ben ook wel een beetje huiverig voor wat ons te wachten staat op dat gebied.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
DexSaarSophie

Bericht door DexSaarSophie »

Helemaal eens met jou Nanna.
Mij vinden ze ook niet in zo'n samengesteld gebied waar gezellig alle honden uitgelaten worden en nog tegen betaling ook.

Maar mijn achtertuin is jou achter achter achtertuin als ik doorwandel ben ik ook bij de Strabrechtse heide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Mooi!
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 5

Bericht door blondie »

Ik heb andere achtertuinen, sinds ik met vriendin en dames afspreek om te gaan lopen ontdek ik het eigenlijk weer opnieuw. En er zijn ook nieuw plekken ontstaan door aanleg en nieuwe wijken. Meestal altijd wel wat drukker met honden (we wonen nu eenmaal in de randstad) dus nu met "makkelijke" honden loop ik zelf ook wat relaxter eerlijk gezegd.
Vandaag behoorlijk rondje gedaan.
Moet toch de dames eens naast de fiets leren lopen bedenk ik me, start van deze wandeling is op ca. 25 minuten over straat lopen daarheen vanuit huis.
Loslooppaadje
Afbeelding
Dan via trapje duin op (richting Noordwijk) open veldje en dan pad op waar wielrenpad direct naast ligt dus beter bij voetpad direct vast, is ook verplicht volgens mij

Afbeelding
Klein stukje verder is dan de afslag naar het hondenstrand tussen Katwijk en Noordwijk, waar dus ook in de zomer op de dag de honden mogen

Afbeelding
Breed strand vandaag

Afbeelding

Afbeelding
Soms kom ik dus uit die richting en dan beginnen we bij de Watering.. is vanaf mijn huis slechts kwartiertje lopen.

Afbeelding
Vervolgens zijn we bij Noordwijk boulevard op gegaan, rechts kan je dan via pad Coepelduin terug, maar daar mogen ze niet los.

Afbeelding
Dus even over straat en stukje verderop kun je duinstuk ook in en daar mogen ze wel los.

Afbeelding

Afbeelding
Hier mag je dan weer niet komen, maar prima
Afbeelding
Dan weer via trap naar beneden en kom je weer op een pad

Afbeelding
En vervolgens weer bijna terug bij startpunt Camping de Noordduinen
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Mooi!
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

Mooie foto’s Nanna, dexsaarsophie, en blondie ! :lol1:
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heerlijke wandelplekken hoor
Afbeelding
DexSaarSophie

Blondie jou omgeving is ook mooi.
Noordwijk vind ik zelf het even mooier dan Katwijk maar als je er woont kun je ook combineren. Enige idd altijd druk maar voor de honden wel echt lekker. Welke hond houd nou niet van het strand.
blondie

Bericht door blondie »

DexSaarSophie schreef: 22 jan 2026, 18:22 Blondie jou omgeving is ook mooi.
Noordwijk vind ik zelf het even mooier dan Katwijk maar als je er woont kun je ook combineren. Enige idd altijd druk maar voor de honden wel echt lekker. Welke hond houd nou niet van het strand.
Vriendin zei het ook hoor dat ze pas meer bij Noordwijk is gaan wandelen, auto gepakt en is daar gaan lopen, dan heb je weer meer variatie bos, duin en strand.
Binnenkort gaan we ook naar Voorschoten om vanuit een restaurantje te gaan wandelen en daarna lunchen.

Ik ben 4 uurtjes minder gaan werken waardoor dit nu kan op de dag :cheer:

Ben niet zo gewoon om de auto te pakken om ergens heen te gaan, en heb de auto ook niet altijd voor de deur staan dus vanuit huis gaan lopen naar plekken waar ze echt los mogen vind ik dan wel zo handig.

Morgen weer waarschijnlijk "een rondje Rijn", mogen ze officieel niet los maar als het rustig is en ik geen boa's zie dan klik ik daar ook wel los, is een park. En rondje van ca. 40 minuten.
DexSaarSophie

Waar in voorschoten ga je wandelen?
Heeft ook mooie plekken. Je kan bijvoorbeeld helemaal wandelen naar Meyendael en over de Waalsdorpervlakte.

Dat rondje Rijn ken ik volgens mij ook.
Vond ik zelf niet zo bijzonder laat staan voor jou als je ook naar de duinen bos en strand kan maar voor de afwisseling kan het idd wel leuk zijn.
blondie

Bericht door blondie »

Ga ik nog zien waar we gaan lopen. Dat rondje ken je denk ik niet want is gewoon een klein rondje vanaf mijn huis en ze mogen officieel niet los.
Het is heerlijk als je in gebieden woont waar je zo losloopgebieden in kunt lopen denk ik altijd maar.
Niet iedereen woont zo, en net als ik, heeft behoefte of tijd om in auto te stappen naar plekken waar het wel mag en kan.
DexSaarSophie

Ok. Er is ook een soort plas maar ik bedacht me dat dat in Oegstgeest is. Niet in Katwijk en dat komt wel uit op de Rijn geloof ik. Ik dacht dat je die bedoelde.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik had me voor Echo voorgenomen om in de dichterbevolkte wereld te gaan lopen, dan kan ze daar mentaal iets aan beleven en dat vindt ze dan misschien leuk waardoor ze iets vaker even tevreden is.

Jezus Christus. Ik ging helemaal in de frustratie. Overal fietsen en flexlijnen en mensen die hun wandelschoenen ritueel wassen voor ze in de achterbak gezet mogen worden.
Ik heb een uur gelopen. Misschien 10 minuten ontspannen. Het was helemaal niet leuk. Ook voor Echo niet dus dat doen we als tegenlicht, een keer in de maand,

Gelukkig kan ik ze wel een voor een uit de auto roepen, nu.
Voor koek maar dat is prima. Als het maar werkt.
Plaats reactie