Ik vind het geen typische Tjech. Dus Saarloos kan maar kan ook een tamaskan zijn. Dat zijn de stiekeme wolfhonden. Ze hebben altijd geroepen dat er geen wolf in zit maar dat is onzin aangezien ze met hoog content wolf hybriden hebben zitten klooien in dat ras stiekem.
Dus de tamaskan zou een echte hond met wolf uiterlijk zijn maar is gewoon een wolfhond.
Ik weet niet wie ze wijs wilden maken dat dit ras geen wolf in zich heeft maar mij maak je dat niet wijs.
Het kan dus ook een Tamaskan zijn bv. Puur omdat ik het niet een heel typische Saarloos of Tjech vind terwijl die ook ontypisch zeker kunnen.
Rennendehond schreef: 20 jan 2026, 11:16
Ik gok dan weer Tsjech.
Door de kleur vacht en het masker, maar het verschil vind ik altijd minimaal te zien dus neem het niet al te serieus.
Ik snap je wel hoor want een Tjech heeft vaak een donker gezicht en is onder dat gezicht op wangen keel en snuit vaak erg wit.
Flamme schreef: 23 jan 2026, 18:50
Heb je een link van het filmpje?
Kun jij ook niet duidelijk zien welk ras het is? Ik ben normaal best goed in rassen maar ik zie er geen typische Saarloos en geen typische Tjech in. Tjechen hebben een heel specifieke kop. Met een wit ondergewicht. Dat laatste heeft hij wel maar hij mist de typische uitstraling. Saarloos is wat losser. Hangeriger en meer Duitse herder kwa vel en uitdrukking. Maar dat zie ik ook niet. Misschien wel een kruising tussen beiden of een tamaskan waar een Saarloos doorheen zit in de vorige generatie.
Flamme schreef: 23 jan 2026, 18:50
Heb je een link van het filmpje?
Kun jij ook niet duidelijk zien welk ras het is? Ik ben normaal best goed in rassen maar ik zie er geen typische Saarloos en geen typische Tjech in. Tjechen hebben een heel specifieke kop. Met een wit ondergewicht. Dat laatste heeft hij wel maar hij mist de typische uitstraling. Saarloos is wat losser. Hangeriger en meer Duitse herder kwa vel en uitdrukking. Maar dat zie ik ook niet. Misschien wel een kruising tussen beiden of een tamaskan waar een Saarloos doorheen zit in de vorige generatie.
Ne ik kan het ook niet zien en dat maakt me nieuwsgierig haha.
De foto’s vertekenen natuurlijk qua kleuren. In eerste instantie dacht ik dat het oude foto’s waren.