Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 47
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Stille liefdes

Bericht door Célie »

Teckeltoos schreef: 30 nov 2025, 15:30 Een fb bericht van Norma Miedema
We hebben jullie hulp nodig.
Kenzo is uit vreselijke omstandigheden weggehaald.
Hij is 5 jaar, kent alle begin commando's en is superlief.
Wie wil hem of fosteren of adopteren.
Ik zit echt vol en deze lieve hond heeft mij niet nodig. Hij is gelukkig nog vol vertrouwen naar de mens toe.
Maar heeft een eigen huisje, zijn eigen mens nodig waar hij weer hond mag zijn.
Als je denkt ik kan helpen, bel alsjeblieft het nummer op de foto. Of stuur Griet Je een berichtje.
Delen is ook helpen.
Liefs Norma en Kenzo

Afbeelding

Ik plaats dit hier omdat hij een echte liefde zou kunnen worden.
Is al iemand voor gevonden.
Diana
Posts in topic: 26
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mooie dame, maar wel met een gebruiksaanwijzing: https://doa-dierenasiel.nl/adoptiedieren/pebbels/

Afbeelding
Afbeelding
Sabientje
Posts in topic: 12

Bericht door Sabientje »

Zeker een mooi meisje.

Wel een pittig verleden.
CatnDog
Posts in topic: 103
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 14 dec 2025, 10:19 Mooie dame, maar wel met een gebruiksaanwijzing: https://doa-dierenasiel.nl/adoptiedieren/pebbels/

Afbeelding
Een mooie, maar zeer onstabiele hond.

"Als ik schrik, kan ik uitvallen of zelfs bijten om mezelf te beschermen. Dat gebeurt bijvoorbeeld tijdens het wandelen wanneer iemand onverwachts dicht langs me loopt."
Ik ken een border collie die dit gedrag ook vertoonde. Dat is echt niet fijn. :schrik: Mensen verwachten het ook niet, want ze doen niets vreemds/verkeerd.

Ik hoop dat ze snel het asiel zal verlaten, want het lijkt me een erg chaoitische plek om van daaruit aan haar herstel te werken.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 14 dec 2025, 14:53
Diana schreef: 14 dec 2025, 10:19 Mooie dame, maar wel met een gebruiksaanwijzing: https://doa-dierenasiel.nl/adoptiedieren/pebbels/

Afbeelding
Een mooie, maar zeer onstabiele hond.

"Als ik schrik, kan ik uitvallen of zelfs bijten om mezelf te beschermen. Dat gebeurt bijvoorbeeld tijdens het wandelen wanneer iemand onverwachts dicht langs me loopt."
Ik ken een border collie die dit gedrag ook vertoonde. Dat is echt niet fijn. :schrik: Mensen verwachten het ook niet, want ze doen niets vreemds/verkeerd.

Ik hoop dat ze snel het asiel zal verlaten, want het lijkt me een erg chaoitische plek om van daaruit aan haar herstel te werken.
Met zo'n hond kun je dan toch niet gaan wandelen waar andere mensen komen vind ik.
Frootje
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Célie schreef: 16 dec 2025, 11:08Met zo'n hond kun je dan toch niet gaan wandelen waar andere mensen komen vind ik.
In elk geval niet zonder muilkorf. Maar ook dan is het voor de hond zelf natuurlijk gewoon heel onprettig als de situatie blijkbaar zo onvoorspelbaar is dat ze zich telkens een hoedje schrikt en die fight-modus telkens geactiveerd wordt. Ik denk niet dat het onmogelijk is, maar voordat je met die hond een beetje oké kunt gaan wandelen in een gebied waar ook redelijk wat andere mensen komen, ben je inderdaad wel even verder. Maar goed, bij een baas met verstand van honden (met een gebruiksaanwijzing), die wandelt in rustige omgeving en die er rekening mee houdt dat de hond ruimte nodig heeft en die hier ook mee aan de slag kan en wil gaan, moet het wel lukken denk ik. Bij iemand die tijdens de wandeling lekker wil gaan lopen dagdromen zou ik zo'n hond inderdaad niet durven plaatsen. :engel:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Frootje schreef: 16 dec 2025, 13:18
Célie schreef: 16 dec 2025, 11:08Met zo'n hond kun je dan toch niet gaan wandelen waar andere mensen komen vind ik.
In elk geval niet zonder muilkorf. Maar ook dan is het voor de hond zelf natuurlijk gewoon heel onprettig als de situatie blijkbaar zo onvoorspelbaar is dat ze zich telkens een hoedje schrikt en die fight-modus telkens geactiveerd wordt. Ik denk niet dat het onmogelijk is, maar voordat je met die hond een beetje oké kunt gaan wandelen in een gebied waar ook redelijk wat andere mensen komen, ben je inderdaad wel even verder. Maar goed, bij een baas met verstand van honden (met een gebruiksaanwijzing), die wandelt in rustige omgeving en die er rekening mee houdt dat de hond ruimte nodig heeft en die hier ook mee aan de slag kan en wil gaan, moet het wel lukken denk ik. Bij iemand die tijdens de wandeling lekker wil gaan lopen dagdromen zou ik zo'n hond inderdaad niet durven plaatsen. :engel:
Precies.
Amoz was ook zo in het begin, maar daar was prima mee te leven door op rustige plekken te gaan wandelen en als we al eens een klein stukje door de wijk gingen, dan zorgde ik dat ik altijd tussen hem en een passerende persoon in liep - als het om wat voor reden dan ook niet mogelijk was om over te steken of om te draaien, want anders deed ik dat. Maar gedachteloos wandelen is het niet inderdaad.
Bij Amoz ging dat overigens al heel snel beter hoor, en toen hij de routine kende ging hij ook uit zichzelf aan de goede kant lopen bij passanten of gaf hij aan dat hij om wilde draaien. Na ongeveer een halfjaar kon hij al zoveel meer handelen, dat ik het stukje bij beetje steeds meer los kon laten.
Bij hem is dat uiteindelijk helemaal overgegaan; natuurlijk schrok hij heus nog wel eens, maar dan spong hij voortaan weg in plaats van de aanval te kiezen. Je weet natuurlijk niet van tevoren of dat bij deze hond ook steeds meer gaat wegtrekken, dus als je het liefst in een druk stadscentrum wandelt, zou ik er inderdaad niet voor kiezen :F: Maar als je geen bezwaar hebt om op rustige plekken te wandelen waar je makkelijk de ruimte kunt nemen, lijkt het mij niet zo'n probleem.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Frootje schreef: 16 dec 2025, 13:18
Ja bedoel ook voor beide niet, de hond wordt ook alleen maar banger denk ik dan.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

In Dierentehuis Beilen.

Mogen wij u voorstellen aan prethoofd Dozer?

Dozer is een kruising met een Saarlooswolfshond.
Hij een een gecastreerde meneer geboren in Juni 2022.

Dit koppie spreekt natuurlijk iedereen aan, zo blij en enthousiast. Maar voor Dozer zoeken we wel iemand die enige ervaring heeft met honden. Het liefst met een soort gelijk ras. Dit omdat Dozer nog wel een kleine bijsluiter heeft.

Zo komt hij heel vriendelijk en gezellig over. Maar hij heeft zeker een voorkeur wie hij leuk vindt.

Een buffel aan de lijn, een kanjer in joelen en andere dieren zijn niet zo zijn ding. Alleen thuis zijn is voor hem oke voor een aantal uurtjes. Hij maakt dan niets kapot, enkel een tennisballetje.

Mocht u meer over Dozer willen weten kunt u terecht op onze website : https://dierenasiels.com/dier/7A7BF277- ... 7024238203

Afbeelding

Prachthond.
Niet één voor Jan en alleman lijkt mij
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 33

Bericht door ranetje »

Mooie hond :ok:
IK denk dat de "bijsluiter" niet zo heel erg klein is :P
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 103
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Tineke
Posts in topic: 13

Bericht door Tineke »

CatnDog schreef: 21 feb 2026, 13:23 @Mo-yi Skye:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ijkenisse/
Wat een leukerd :I:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Mo-yi
Posts in topic: 9
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

oehhh samojeedjes :hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Kells
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Mo-yi schreef: 21 feb 2026, 15:14 oehhh samojeedjes :hartjes:
En je krijgt er een föhn en bench gratis bij. :engel:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Kells schreef: 21 feb 2026, 16:44
Mo-yi schreef: 21 feb 2026, 15:14 oehhh samojeedjes :hartjes:
En je krijgt er een föhn en bench gratis bij. :engel:
ik las het ook :lol1: , goeie deal dan zeker
Afbeelding

2011-2025
Pauline
Posts in topic: 8
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Afbeelding

@Mo-yi kijk nou, dit lijkt toch op de hond die je vroeger had?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 8-134-1324
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Pauline schreef: 08 mar 2026, 17:06 Afbeelding

@Mo-yi kijk nou, dit lijkt toch op de hond die je vroeger had?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 8-134-1324
ahhh :hartjes: , ik houd wel van ruwhaartjes. Wolf bedoel je denk ik;

Afbeelding
Afbeelding

2011-2025
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

ja, dan had ik het goed onthouden.... ze hebben echt veel van elkaar weg als je het zo ziet.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Pauline schreef: 08 mar 2026, 19:07 ja, dan had ik het goed onthouden.... ze hebben echt veel van elkaar weg als je het zo ziet.
wat lief dat je hem nog herinnert :smile:
Afbeelding

2011-2025
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

half ruwharige hollander, dat onthoud ik wel. Ik had je destijds nog gevraagd of bekend was welke ruwhaar er achter zat maar dat was niet bekend.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Pauline schreef: 08 mar 2026, 19:31 half ruwharige hollander, dat onthoud ik wel. Ik had je destijds nog gevraagd of bekend was welke ruwhaar er achter zat maar dat was niet bekend.
Ruwharige hollandse herder/husky was hij
Afbeelding

2011-2025
Plaats reactie