Gedeelde voogdij

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
annnie
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Gedeelde voogdij

Bericht door annnie »

https://www.destentor.nl/buitenland/ges ... ~a1838ff2/

Hoe zou het bij jullie gaan als je als stel uit elkaar gaat? Worden de honden gedeeld?

Ik heb zelf op het moment niemand om de deur uit te schoppen, maar mocht het wel zo zijn blijft de hond bij degene van wie hij was. Ik zou zo'n dier vast missen, maar ik kan me niet voorstellen dat je een hond gelukkig maakt met een verhuizing iedere maand.

Schiet me nog een vraag te binnen. Is de hond van jou of van je partner of van jullie beide?
Afbeelding
Floortje
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Re: Gedeelde voogdij

Bericht door Floortje »

Wij hebben ieder een eigen hond. Dat was al zo toen we elkaar ontmoetten en dat vonden we wel lekker overzichtelijk.
Nu bij de tweede lichting honden weer voor ieder een eigen gekozen. We zorgen er wel samen voor, maar de eindverantwoording voor Rakoes ligt bij mij en die voor Ysta bij mijn vriend.

Edit:
Mocht ik komen te overlijden dan blijft Rakoes bij mijn vriend. Ik denk niet dat hij het over zijn hart kan verkrijgen om haar te herplaatsen. Of ik Ysta hou als hij er niet meer is weet ik niet, ben dol op haar, maar het is best veel hond.
Laatst gewijzigd door Floortje op 29 okt 2021, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Meta

Bericht door Meta »

Goofy is heel erg gehecht aan de baas dus die blijft zeker bij hem
Daisy maakt het niet uit
en Zaar ook niet
en voor Zaar en Daisy ligt het eraan wie in dit huis blijft wonen want hier hebben ze de ruimte leuke tuin en het bos om de hoek
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Bobbie is van mij, maar ik denk dat het beter is als hij bij Peter blijft als we ooit uit elkaar gaan. Hij kan namelijk slecht alleen blijven en zit nu ook overdag bij Peter in de slijterij.
Toen ik Peter leerde kennen werd zijn hondje van toen regelmatig door zijn er opgehaald voor een paar dagen. Ik vond het maar lastig, zeker omdat je altijd iets af moest spreken over halen en brengen. Uiteindelijk zijn ze er ook mee gestopt.
Ik had overigens niet de indruk dat Putch er problemen mee had.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Gonnie

Bericht door Gonnie »

We gaan nooit uit elkaar, maar stel dat het wel zal gebeuren, dan mag Anne van mij met Gerard mee ook al staan beide honden op mijn naam.
Als ik haar uit moet laten word ik gek van haar. Zij wilt de weg bepalen, dat vind ik niet erg als ze losloopt, maar s’avonds wil ik uitmaken waar ik loop, er zijn plekken hier waar het stikdonker is en ik me niet echt veilig voel.

En madam stelt alles in het werk om de andere kant op te gaan, en als ze haar behoefte heeft gedaan wilt ze naar huis, maar Tanja moet dan nog plassen en poepen. Heb ik een protesterende hond aan de lijn als ik doorloop.

Alleen binnen zal ik haar wel missen dan ligt ze vaak naast me, maar ach, daar kom ik ook wel weer overheen.
Het is wel gek als Gerard mee is dan wilt ze niet dat ik haar aan de lijn vast houd, maar thuis ligt ze meer bij mij dan bij Gerard.

Maar goed, zo ver komt het toch nooit.
Afbeelding

Tanja en Anne
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Toen ex en ik uit elkaar gingen bleven de honden bij mij.
Zij werkte en was best veel weg dus had geen tijd (genoeg) voor een hond.
Wel gingen de honden geregeld naar haar als ik te lang weg moest en we hadden de afspraak dat ze ze mocht ophalen (of ik ze daarheen brengen) als ze er behoefte aan had.

Maar ik was (en ben) de eigenaar van beide honden, zij is nooit eigenaar geweest van ze.
Was dat wel het geval geweest dan hadden we daarover om de tafel gemoeten om te kijken wat de beste oplossing is voor de honden. 😊
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nee. Schoon schip.
Af en toe een keer als oppas of zo is prima en zelfs leuk maar twee keer in de week gekut met uitwisselen zou ik nooit willen
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Honden blijven bij mij. Maar ik zou ze altijd bij mijn man kunnen brengen wanneer het maar uitkomt. Hij is gek met ze.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

De honden zijn geen gedeelde hobby. Mijn. Net als mijn huis, want met zeven dieren vind ik het onverantwoordelijk me op een ander te verlaten.

Jaap was van mijn ex en mij samen. Hij is toen daar gebleven, en later naar mij verhuisd.
Zo zijn we ook weer met elkaar in contact gekomen. Jaap en Zus zijn daar geboren, die vinden het heel fijn hem te zien.
We hebben dus stiefkindjes en als een van ons de pijp uitgaat regelt de ander de honden.
Afbeelding
Inge
Welke: Mechelse herders

Bericht door Inge »

De honden zijn van mij dus blijven ook bij mij.
Mocht ik komen te overlijden dan zal Tika terug naar Carmen gaan denk ik, Kobe blijft dan wel bij hem.
Maar ik ben niet van plan dood te gaan
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Afbeelding
KarinW

Bericht door KarinW »

Als we uit elkaar zouden gaan dan zouden de honden met mij mee gaan... Levi is echt mijn hond en guusje wordt nu wel echt van ons samen, maar daar zal ik uiteindelijk ook het meest mee doen
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ex en ik hadden elk "eigen" honden, ook al waren die in de tijd aangeschaft dat we samen waren. Die van mij bleven dus bij mij, die van hem bij hem. Uiteindelijk 1 van hem alsnog naar mij gegaan omdat zn nieuwe relatie een knokpartij liet gebeuren met alleen maar slachtoffers onder de honden. Toen kreeg ik de keus of de hond ging naar t asiel of ik nam hem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma

Bericht door Manuma »

Manu en Meeko zijn echt mijn honden. Wij hebben samen besloten Uma te houden, maar toch was altijd duidelijk dat hij en zij echt dol op elkaar was. Hij waardeerde alles van haar en zij alles van hem. Ik denk dat hij haar wel mee had willen nemen als we uit elkaar waren gegaan.

Manu is met mij vergroeid, dat is duidelijk en echt niet ter discussie. En Meeko hoeft hij niet :LOL:
Mellow

Bericht door Mellow »

Het zijn mijn honden dus bij scheiding blijven ze bij mij.
Mocht ik als eerste komen te overlijden dan zal Nikki herplaatst worden want ze is te actief voor mijn man en als hij al eens mee is met een wandeling dan luistert ze buiten absoluut niet naar hem.
Puck, Daisy en Semmy zullen waarschijnlijk bij hem blijven want die zijn super makkelijk en Puck en Daisy kunnen met hem mee naast de scootmobiel terwijl Sem op de voetenplank staat.
Zo kan hij ze nog uitlaten.
Of hij herplaatst ze wel allemaal omdat hij het niet kan handelen :dunno:
Hij doet nu namelijk ook niets met en voor de honden. :schrik:
Mijn knagers en kipjes gaan dan direct naar de opvang.
Noor

Bericht door Noor »

Zoals het nu zou zijn... de dames zijn van mij en freekie van hem... maar stel dat we gezamenlijk nog een hond zouden aanschaffen... geen idee, ik denk bij degene waar de hond het beste af is. Co baasje gebeuren ? Neuh dat zie ik niet voor me, ik heb me vele jaren gered alleen met honden , dan zou ik dat ook weer kunnen.
Afbeelding
Babs
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Mochten wij uit elkaar gaan dan blijft Babs bij mij. Officieel is ze van mij maar ook vanuit praktisch oogpunt is het beter als ze bij mij blijft. Ik werk minder en ik heb oppas voor de dagen dat ik werk, die zou mijn man niet hebben als we uit elkaar zouden gaan.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Allemaal bij mij.
Al zou hij Do wel willen denk ik, maar Do wil mij meer.

Als ik dood ga en er zijn nog honden dan weet hij wie naar waar moet en wie helpt herplaatsen.
Tenzij de kinderen iemand willen houden, dochter wil denk ik wel zolang ze thuis woont (en dat is nog heel erg lang) het grootste deel verder verzorgen.
Alleen Kika en Poppy niet, die hebben nog te veel actie nodig. Poppy terug naar vriendin/fokster en Kika naar een andere vriendin, daar past ze prima in de roedel en kan ze verder schapendrijven en agility doen.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Er is geen ex of partner om honden mee te delen of bij achter te laten en dat is eerlijk gezegd een zware zorg die al jaren als een donkere wolk boven me hangt. Ik heb wel één en ander op papier maar dat gaat dan over de onmiddellijke noodopvang, niet over waar ze terechtkomen.
Als ik een toverstokje had zou dat het eerste zijn dat ik zou willen geregeld zien.
Nanna

Bericht door Nanna »

We gaan niet uit elkaar. Maar mocht ik de pijp uitgaan dan blijven de honden bij meneer Nanna. Niet omdat hij nou zo graag honden heeft maar omdat ze een herinnering aan mij zijn en hij ze niet daardoor niet weg kan doen. Nieuwe honden zal hij nooit nemen.
Ipanema
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

De honden zijn allebei van mij, dus dat is geen vraag. Met Billie heeft mijn vriend niet zo veel, maar ik denk wel dat hij Georges nog af en toe graag zou zien. Als ik zou overlijden denk ik dat de honden naar mijn ouders zouden gaan. Of misschien kan Billie bij één van haar nestgenootjes gaan wonen, dat zou ik voor haar wel leuk vinden :engel:
Kayltje

Bericht door Kayltje »

Inge O schreef: 29 okt 2021, 19:05 Er is geen ex of partner om honden mee te delen of bij achter te laten en dat is eerlijk gezegd een zware zorg die al jaren als een donkere wolk boven me hangt. Ik heb wel één en ander op papier maar dat gaat dan over de onmiddellijke noodopvang, niet over waar ze terechtkomen.
Als ik een toverstokje had zou dat het eerste zijn dat ik zou willen geregeld zien.
:( :knuffel1:
Ja, ik kan me voorstellen dat zoiets op je drukt.

Ik neem aan dat ik de honden mag houden.
Fitz is een moederskindje, en ik ben Imps eigendom.
Daar zit manlief niet op te wachten.
Djinn is van mijn dochter, en Maddie is van niemand :F:
Maar ze zal toch ergens moeten wonen.

Als ik dood ga houdt hij ze wel :cool2: Anders kom ik spoken.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Mijn honden zijn gewoon van mij, als ik ga hemelen gaan ze naar mijn moeder, al moet Cato dan herplaatst worden.

Mocht ik ooit samenwonen of iets zouden deze twee alsnog van mij zijn. Die gaan dus ook met mij mee.
Samen aangeschaft zou ik kijken wie er het meeste mee heeft en het beste ervoor kan zorgen
Afbeelding
Tiny
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

Vorige maar ook aankomende hond gaat met mij mee. Man is meer van het knuffelen, stoeien en kleine wandeling en kan het met zijn werk niet regelen.

Mocht ik komen te overlijden dan naar zoon en anders weet hij waar hij zijn moet voor herplaatsen.
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Lothian
Posts in topic: 2
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Absoluut met mij mee.
Al zal Taro nog wel een discussiepunt kunnen worden. Maar die gaat daarna alsnog met mij mee.
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 29 okt 2021, 20:10
Al zal Taro nog wel een discussiepunt kunnen worden. Maar die gaat daarna alsnog met mij mee.
:LOL: :LOL:
Plaats reactie