Kika wordt witter en witter.
het begon in de hals, nu ook op de rug en op de kont.
Hoe kan dit?
't Lijkt me anders dan vb de vergrijzing van een bearded collie, die gaat veel sneller/op jongere leeftijd en het wordt grijs en niet wit.
Ter vergelijking; foto als pup en eentje van vandaag.
straks heb ik nog een witte hond
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: straks heb ik nog een witte hond
Wat grappig. Ik zie wel bij de smurf dat zijn strepen (volgens mij) zo goed als hetzelfde blijven maar dat de vacht daaromheen steeds lichter wordt, maar dat is vooral vanaf geboorte tot nu zeg maar.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ik heb verder geen idee, maar wat lijkt dat mooi zo met dat witte
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Smurf is een sable onder het brindle gok ik.
Sables verkleuren nogal, die van mijn ex was bijna zwart bij de geboorte en is nu (met 11 maanden) een lichtgrijscreme achtige tint met streepjes.
Dívka wordt ook steeds witter/grijzer, zij was zwart met een wit borstvlekje en heeft nu witte tenen, een witte snoet en wit in haar staart.
Ze toont meteen vrij oud en het is dat ze zo hard stuitert anders zou iedereen denken dat ze hoogbejaard is ipv (zondag) 5 jaar.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ah zo, dat hoort dus specifiek bij sable.
OS met dank aan Hakunamatata
Maddie heeft dat ook. Zo’n hele baan met wit er door. Meestal tegen de rui aan. Als ze klaar is met verharen is het weer bijna zwart. Behalve op de schoft/einde kraag, daar blijft het wit.
Mad is black&silver.
Mad is black&silver.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Jup.
Mahdu is ook aardig verkleurd, de oudste foto die ik gevonden heb was hij roodblond met wit.
Tegenwoordig is hij meer goudblond-wit met een uitbreidende grijze vlek in zijn nek/schouders en een iets donkerder blonde baan over zijn rug.
Tussendoor is hij diverse tinten rood- en goudblond geweest.
ik dacht ook meteen sabel maar die ken ik niet in wit met zwart.
Ik heb ook een zwart hondje die erg veel wit in haar vacht krijgt maar beslist geen sabel is. (dna test gedaan).
Ik heb ook een zwart hondje die erg veel wit in haar vacht krijgt maar beslist geen sabel is. (dna test gedaan).
Pepper is ook veel lichter dan ze was als pup.
Ze had echt zwarte pootjes met witte stokjes. Nu heeft ze helemaal lichte pootjes en zie je de sokjes bijna niet meer,
Ze had een beetje wit rond het bekje, nu is haar hele kopje licht grijs, vooral bovenop.
Ik maakte me al zorgen dat ze eruit zag als een oude grijze hond.
Tot ik op Terschelling een paar keer hoorde: Oh, wat een leuk puppie.
Ze had echt zwarte pootjes met witte stokjes. Nu heeft ze helemaal lichte pootjes en zie je de sokjes bijna niet meer,
Ze had een beetje wit rond het bekje, nu is haar hele kopje licht grijs, vooral bovenop.
Ik maakte me al zorgen dat ze eruit zag als een oude grijze hond.
Tot ik op Terschelling een paar keer hoorde: Oh, wat een leuk puppie.
Piekeren over morgen
Ontneemt je niet de zorgen
Maar wel de kracht voor vandaag.