Hoe omkoopbaar is jouw hond?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Omkoopbaarheidsgehalte

1. Je hond vertrouwt het voor geen cent, neemt geen voer van vreemden aan en gaat met jou mee.
7
23%
2. Je hond twijfelt, pakt heel voorzichtig wat aan en gaat daarna meteen weer met jou mee.
4
13%
3. Je hond pakt wel wat aan, maar gaat daarna met jou mee.
10
33%
4. Je hond pakt het aan en wil nog wel wat (ronde 2 of 3) voordat ie weer met jou mee gaat.
7
23%
5. Je hond blijft bij de vreemde plakken en is jou volledig vergeten.
2
7%

Totaal aantal stemmen: 30

CatnDog
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Hoe omkoopbaar is jouw hond?

Bericht door CatnDog »

Stel. Er staat iemand voor je met de allerlekkerste snack voor je hond. Ik moet denken aan Nanna met longstukjes. Zoiets.
Wat doet je hond?

In het geval van Zeno vermoed ik dat hij meteen een nieuwe baas heeft gevonden. Die blijft gewoon bij Nanna plakken. :lol1: Het zal tussen 4 en 5 in zitten vrees ik.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 24 mar 2026, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Posts in topic: 1

Re: Hoe omkoopbaar is jouw hond?

Bericht door blondie »

Glory pakt waarschijnlijk aan, gaat vrij snel wel weer bij een van ons komen.
Chara, dan heb je auw en denk je wat een onopgevoed rotmormel, die zal blijven duwen en kijken of ze meer kan krijgen. Maar ben er wel achter (speurles met belonen) dat ook zij toch gewoon rap met mij verder wil.

Ze nemen dus aan, maar vergeten niet dat ze bij mij horen heb ik het idee.
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik kon maar 1 optie selecteren, dus ik heb optie 2 gekozen (pakt het voorzichtig aan). Dat klopt voor Arlo, voor Amy zou optie 3 beter kloppen en Fayah pakt eigenlijk helemaal geen voer aan van vreemden, terwijl ze wel een allemansvriend is, dus dat is niet uit wantrouwen naar mensen of zo. Ze zouden nooit bij een vreemde blijven plakken vanwege iets lekkers, ze lopen meteen door als ik ook doorloop. Als ik zelf bij die persoon blijf staan, willen Arlo en Amy denk ik best wel een ronde 2 en 3.
Laatst gewijzigd door Diana op 24 mar 2026, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Ik wil de poll wel aanpassen dat je meerdere opties kunt selecteren. :ok:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 24 mar 2026, 19:37 Ik wil de poll wel aanpassen dat je meerdere opties kunt selecteren. :ok:
Nee joh, dat hoeft toch helemaal niet!
Afbeelding
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Piiri pakt het, Treskor heeft een bal in zijn bek en de rest van de wereld bestaat uit lucht.
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Dat kun je zo niet stellen.
Het hangt echt samen met hoeveel honger je hond heeft.
Elke hond is omkoopbaar als je hem een dag niet voert.

Het is ook echt een zwaar onderschatte factor om gewoon met een hongerige hond te beginnen als je over voer wil trainen.

Echo is hier het minst aanpakkerig bij vreemden. Meestal laat ze het meteen vallen en komt dan een paar minuten later terug als de sociale druk er af is. Dan is het meestal al weg maar ze eet niet bij vreemden uit de hand.

Ze gaat sowieso met mij mee als ik roep. De anderen ook.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 24 mar 2026, 19:38
CatnDog schreef: 24 mar 2026, 19:37 Ik wil de poll wel aanpassen dat je meerdere opties kunt selecteren. :ok:
Nee joh, dat hoeft toch helemaal niet!
Al gedaan. Het wordt alleen een probleem als je meer dan vijf honden hebt.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 24 mar 2026, 19:39 Dat kun je zo niet stellen.
Het hangt echt samen met hoeveel honger je hond heeft.
Elke hond is omkoopbaar als je hem een dag niet voert.

Het is ook echt een zwaar onderschatte factor om gewoon met een hongerige hond te beginnen als je over voer wil trainen.

Echo is hier het minst aanpakkerig bij vreemden. Meestal laat ze het meteen vallen en komt dan een paar minuten later terug als de sociale druk er af is. Dan is het meestal al weg maar ze eet niet bij vreemden uit de hand.
Je hebt natuurlijk een punt. Maar ga voor het stemmen maar uit van een gemiddelde. Dus een hond die thuis gewoon te eten krijgt en niet om komt van de honger. :ok:
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Teun is meteen om..
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdutje is de laatste categorie, als je lekkers hebt ben je zijn allerbeste vriendje en besta ik.wsl niet meer. 😆
Dívka leeft voor mij, van anderen neemt ze lekkers met smaak aan maar als ik wegloop gaat ze met mij mee.
Tenzij het mijn moeder is, dan ben ik alsnog lucht vrees ik maar ze is dan ook knettergek op oma. 🤭
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Guus heeft zoveel zelfvertrouwen dat iedereen hem kan aaien en voeren. Dat vindt hij geweldig. Dus ga je hem voeren dan neemt hij dat meteen aan.

Maar, hij is extreem trouw en zou nooit blijven als ik wegloop. Dus ik kan hem heel gemakkelijk overal wegroepen. Zolang ik erbij sta is alles prima. Ik denk dat hij ook heel erg op mij leunt daarin. Als hij helemaal alleen is heb ik geen idee wat hij doet.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Mijn longstukjes leiden een geheel eigen leven zie ik wel😂
Vanmiddag nog. Berner Bink. Mag ie een longstukje, ja hoor. Dus Bink een longstukje. Nou ken ik die baas goed dus effe geintje. Dus ik rommelen in die tas en van kom Bink krijg je zo nog wat. Hij draafde zo met me mee😂 Kon ze hem op komen halen.

Mijn eigen honden pakken alleen iets aan als het errug lekker is. Maar meelopen? Nog niet misschien.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

sabine schreef: 24 mar 2026, 19:49 Teun is meteen om..
Mijn buurman heeft een mechelaar/pitbullteef.
Die krijgt stukjes gedroogde kip met smeerkaas als ze gewoon rustig komt kijken.
Gaat heel goed.
We blijven erfburen en dat is prima maar het gaat over wat er te vreten valt en we vreten elkaar niet op.
Samen in de kring zitten en op je beurt wachten.
Hewi

Bericht door Hewi »

Kodi vergeet me gelijk. Doei.

We zijn weleens rondje met @Be different om de plas gegaan paar keer. Nou zodra die dr ziet kan ik naar huis.
Oppas net zo wil die ook niet mee naar huis .
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind trouwens het woord omkoopbaar verkeerd gekozen. Ik vind het prima dat Guus sociaal is met vreemden. Meer dan prima.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Aislinn duikt in iedere jaszak als ze vreten vermoedt, Fin is niet zo snel te paaien en Clancy al helemaal niet. Ik sta het meestal ook niet toe dat anderen ze gaan voeren, want dat geklier wil ik niet aanmoedigen. Ik heb niet gestemd, want dat kan niet met drie verschillende honden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 24 mar 2026, 21:24 Ik vind trouwens het woord omkoopbaar verkeerd gekozen. Ik vind het prima dat Guus sociaal is met vreemden. Meer dan prima.
Ik zie dat dan meer als ‘zou je hond met iemand meelopen voor lekkers’. En dat jij voor schut achterblijft.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Bij Claire zijn koekjes/stukjes long/worst prima als ze niet te hard en niet te groot zijn :mrgreen:
Een knuffel wordt ook zeer gewaardeerd.
Maar ze gaat wel met mij mee als ik weg ga, dus kennelijk ruilt ze niet van baas.
Afbeelding
Omega
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Quinta neemt misschien wat aan van iemand anders maar zal nooit met een ander meegaan.
Dieuwertje neemt alles aan en als ze verwacht meer te krijgen dan loopt ze mee. Tot ze tot de ontdekking komt dat ik (of Quinta) er niet meer is dan komt ze wel terug.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 24 mar 2026, 21:25
Marc schreef: 24 mar 2026, 21:24 Ik vind trouwens het woord omkoopbaar verkeerd gekozen. Ik vind het prima dat Guus sociaal is met vreemden. Meer dan prima.
Ik zie dat dan meer als ‘zou je hond met iemand meelopen voor lekkers’. En dat jij voor schut achterblijft.
Ah zo. Dan ken ik weinig omkoopbare honden want voor een hond is het niks als je 100 meter weg bent. Sprintje. Dus als je hond een stuk met iemand meeloopt betekent dat echt niet dat hij uiteindelijk niet komt. Ken geen hond die de baas laat vertrekken alsof het lucht is uiteindelijk voor een paar koekjes van een vreemde.
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Freya pakt wel dingen aan van vreemden, maar loopt er dan direct mee van die persoon vandaan. Ze vindt je koekjes best leuk, maar jou niet. :F:

Bij Aloy hangt het ervan af. Als ze aan het werk is zal ze wel argwanend kijken. Als ze toestemming van mij krijgt pakt ze het wel aan, maar daarna zal ze gelijk weer naar mij komen. Als ze niet aan het werk is pakt ze het aan en blijft ze bij je staan om te kijken of je meer hebt. Misschien wil ze zelfs wel een aai (maar als je het niet doet vindt ze het ook prima), zij vindt mensen wel leuk. Nog leuker als ze snoep hebben. :engel: Maar als je wegloopt zal ze niet met je mee komen. :F:
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Elsa maakt nooit geen contact met andere mensen dus voor haar speelt zoiets nooit.
Ze negeert eigenlijk iedereen buiten haar kringetje, ze heeft er niets tegen maar ook niets mee.

Roland zou zeker wat lekkers aanpakken kun je nog een mooie high five van hem krijgen maar gaat dan wel met ons mee.

Zelf ben ik ook zo'n mafkees die altijd met lekkers op zak loopt en een vaste klantenkring heeft daarvoor in de parken waar ik kom :F:

Uiteraard na overleg met de bazen.
Ik droog zelf en imo vinden honden gedroogde snacks het lekkerst want ik ken bijna geen hond die er niet dol op is.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 25 mar 2026, 05:36 Elsa maakt nooit geen contact met andere mensen dus voor haar speelt zoiets nooit.
Ze negeert eigenlijk iedereen buiten haar kringetje, ze heeft er niets tegen maar ook niets mee.

Roland zou zeker wat lekkers aanpakken kun je nog een mooie high five van hem krijgen maar gaat dan wel met ons mee.

Zelf ben ik ook zo'n mafkees die altijd met lekkers op zak loopt en een vaste klantenkring heeft daarvoor in de parken waar ik kom :F:

Uiteraard na overleg met de bazen.
Ik droog zelf en imo vinden honden gedroogde snacks het lekkerst want ik ken bijna geen hond die er niet dol op is.
Ik vind het erg leuk als iemand Guus wat geeft omdat het hem blij maakt en als hij blij wordt vind ik het prima.
Hij is helaas allergisch voor alles behalve kip. Laatst propte iemand er snel toen ik niet keek drie frolics in. Zag de laatste verdwijnen. En die dingen zijn relatief groot voor een piepklein hondje dus hij kreeg binnen een kwartier buikkramp. En zijn oogjes gingen heen en weer en zijn lichaam begon te wankelen. Dus weer lichte epilepsie.

Dan baal ik wel. Maar toch als iemand een snack met kip heeft graag en leuk. Misschien moet ik zelf snacks gaan meenemen en als ze graag iets geven gewoon zijn eigen kipsnacks aan die persoon geven. Dan kan het toch en krijgt hij zelf geen last.
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Peer is wat mensen aangaat terughoudend. Iets aannemen doet hij niet.
Afbeelding
Plaats reactie