Als ik een windhond neem ga ik er sowieso vanuit dat hij jaagt. Of ik hem nu van pup af heb of volwassen. Ik kies mijn volwassen honden natuurlijk wel heel goed uit. Sociaal en passend bij mijn karakter. Ik hoef dus geen hysterisch bange Roemeen. Of een Russische windhond. Een Italiaanse kuddebewaker van 5 jaar hoef ik ook niet tenzij in Nederland en passend in mijn situatie.Tineke schreef: 16 mar 2026, 08:27Als dat uit een heel ander ritme komt dan wordt dat volgens mij wel lastiger.Marc schreef: 16 mar 2026, 08:16 Voor mij is het zelfs een plus dat ik meteen kan dealen met een volwassen hond omdat ik pups lastig vind in de omgang. Een volwassen hond kun je meteen vanaf dag 1 in het ritme zetten waarin je hem hebben wil.
Een windhond die volop heeft mogen jagen dat afleren zal imo moeilijker zijn dan het hem van pup af aan niet aanleren.
Het is uiteraard heel afhankelijk wat voor jou belangrijk is.
Voor mij is het belangrijk dat een hond vriendelijk is en baasgericht als in bij mij willen blijven met los wandelen. Verder moet hij geen andere dieren aanvallen. Daarna heb ik weinig eisen meer.