Gevochten

Plaats reactie
Smoothie
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Smooth collie en kruising

Gevochten

Bericht door Smoothie »

Jerry valt naar bepaalde honden uit als hij aangelijnd is. Het zijn allemaal zelfverzekerde relaxte reuen, die totaal niet reageren op hem. Als hij dezelfde honden los tegenkomt, gaat hij er met een boog omheen.

Vandaag kwamen we een van die honden (een grote keeshond) tegen tijdens een losloopwandeling. Jerry vloog die hond aan en de hond vocht terug. Nu heeft Jerry een wond bij zijn oog. De wond is schoongemaakt en gehecht onder narcose. Hij heeft een kap om en krijgt pijnstillers en antibiotica. De andere hond leek niks te hebben gelukkig.

Ik vind het vreemd dat hij ineens een hond aanvalt. Hij is 9 1/2 en heeft dit nog nooit eerder gedaan. Hij is juist een enorm watje. Hij is slecht in zijn grenzen aangeven en wordt daardoor nogal eens lastig gevallen door andere honden. Hij is in het verleden ook een paar keer aangevallen (zonder schade) en deed niets terug.

Zou zijn gedrag een bijwerking van de Ypozane kunnen zijn? "Een tijdelijke verandering van het gedrag" staat wel in de bijsluiter als mogelijke bijwerking.

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Re: Gevochten

Bericht door EchoMira »

Ach, wat naar!

Het kan inderdaad door de ypozane kunnen komen. Grote wisselingen in hormoonhuishouding kunnen sowieso voor paniek en stemmingswisselingen zorgen en als hij dan toch al onzeker was zit je al snel in de ongereguleerde emoties.

Naast de geslachtshormonale verschuiving heeft ypozane/osateronacetaat ook een sterke werking op stresshormonen. Dus hoe vreselijk vervelend het ook is is het niet heel raar.

Rust in de tent. Probeer nieuwe voorvallen te voorkomen maar laat het ook voorbij gaan. Hij heeft een rotweek gehad en voelt zich niet al te vlot. Komt wel weer goed.
Marc

Bericht door Marc »

Na 9.5 ineens een totaal onverwacht iets doen terwijl je net aan heftige medicijnen bent begonnen lijkt me inderdaad 1 plus 1.
Wel erg vervelend. Ik weet nog dat Wuilus ook feller werd van rymadil.

Ook vervelend voor jou en de andere baas. Want vechtende honden zijn niet leuk. Zeker niet als ze op elkaar gaan lopen hakken en je eigen hond begint.

Ben maar blij dat de keeshond niks had. Want Jerry greep hem en zou hij hem ook nog verwonden dan was het ergens nog naarder.

Ik liep gisteren met Guus en kwam een vrolijke dame tegen. Met een wat schichtig pupje en een grote hond. Ze vroeg heel lief of Guus lief is met daarbij de opmerking dat de pup slechte ervaringen had opgedaan en ze nu echt een goede ervaring kon gebruiken. Guus is lief. Maar ineens wist ik het natuurlijk niet 100% zeker omdat het zo van belang was. Gelukkig was hij zoals altijd een gentleman en ging de pup naar huis met een goede ervaring.
Afbeelding
Teckeltoos
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Soms doen ze dat gewoon. Goedzak Peer die altijd de goedheid zelve is en zijn tanden alleen in zijn brokjes en in dierenartsen zet is een paar jaar geleden op een andere teckel geklapt. Kwaad dat ie me toen was :schrik:
Heeft e mij ook nog in mijn hand gebeten toen ik hem eraf trok. In reflex geef ik Peer een pets. :80:
Het geknok was we meteen over.
Maar sulletje Peer zo boos..... :eek:
Afbeelding
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Oh wat balen zeg, veel beterschap voor Jerry.
Afbeelding
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Och bah, nog best een fikse wonde, gelukkig niet in zijn oog :oeps:
Als de ypozane het enige is wat veranderd is, zou ik idd daar ook de oorzaak zoeken, hopelijk zwakt dat gedrag in alle geval snel weer af, plezant is anders.
Beterschap voor hem!
blondie

Bericht door blondie »

Ja, Ypozane verandert de hormoonspiegel waardoor ander gedrag kan optreden.
Nanna

Bericht door Nanna »

Zou hem wel aangelijnd uitlaten voorlopig.
Afbeelding
Plaats reactie