Azawakh
-
Kelperuaantjes
- Posts in topic: 10
- Honden: 3
Azawakh
Laatst gewijzigd door Kelperuaantjes op 07 mei 2026, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Azawakh
Wauw wat een beauty 
Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk
Mijn collega heeft er 4. Allemaal reuen. Twee oudere van 13 en 11 oid en twee pups.
Best bijzondere honden. En mooie foto.
-
EchoMira
- Posts in topic: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik vind het zelf niet zo`n mooie azawakh en ik vind dat met die heel scherpe focus en de rest vaag ook een beetje een onnodig technisch kunstje. Haha.
Wel bijzonder om een azawakh te mogen portretteren en de situatie met de planten is super.
Wel bijzonder om een azawakh te mogen portretteren en de situatie met de planten is super.
-
Kelperuaantjes
Dat mag, ik vond haar prachtig.EchoMira schreef: 07 mei 2026, 23:40 Ik vind het zelf niet zo`n mooie azawakh en ik vind dat met die heel scherpe focus en de rest vaag ook een beetje een onnodig technisch kunstje. Haha.
De focus op de hond en vage achtergrond is geen technisch kunstje maar gewoon een kwestie van een laag diafragmagetal van F2.8. Smaken mogen gelukkig verschillen.
-
Kelperuaantjes
Dat is een bijzondere roedel dan, gaaf!Marc schreef: 07 mei 2026, 22:30 Mijn collega heeft er 4. Allemaal reuen. Twee oudere van 13 en 11 oid en twee pups.
Je ziet ze niet vaak, tenminste ik niet.
Deze eigenaar heeft er 2, een reu en een teef. En nog een flink aantal Italiaanse Windhondjes die ik ook heb gefotografeerd. Ze doen ermee aan coursing.
Prachtig!

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ja die roedel is zeker bijzonder en indrukwekkend. En het zijn geen gemakkelijke honden. Erg asociaal van aanleg. Was deze hond wel aardig of nog jong? De jonge honden van mijn collega zijn sociaal. Nog....maar de oudere honden trekken geen vreemde mensen. Ik heb altijd de neiging een keer te gaan kijken bij hem. Maar hij moet ze wegsperren voor bezoek dus dat heeft niet zoveel zin.Kelperuaantjes schreef: 08 mei 2026, 07:10Dat is een bijzondere roedel dan, gaaf!Marc schreef: 07 mei 2026, 22:30 Mijn collega heeft er 4. Allemaal reuen. Twee oudere van 13 en 11 oid en twee pups.
Deze eigenaar heeft er 2, een reu en een teef. En nog een flink aantal Italiaanse Windhondjes die ik ook heb gefotografeerd. Ze doen ermee aan coursing.
-
Kelperuaantjes
Deze is 11 maanden dus nog jong, maar heel schuchter en wantrouwend. Ze kwam doordat ik haar compleet negeerde in het begin en op afstand begon met foto's maken uiteindelijk bij me snuffelen en mijn camera van dichtbij bekijken.Marc schreef: 08 mei 2026, 08:58Ja die roedel is zeker bijzonder en indrukwekkend. En het zijn geen gemakkelijke honden. Erg asociaal van aanleg. Was deze hond wel aardig of nog jong? De jonge honden van mijn collega zijn sociaal. Nog....maar de oudere honden trekken geen vreemde mensen. Ik heb altijd de neiging een keer te gaan kijken bij hem. Maar hij moet ze wegsperren voor bezoek dus dat heeft niet zoveel zin.Kelperuaantjes schreef: 08 mei 2026, 07:10Dat is een bijzondere roedel dan, gaaf!Marc schreef: 07 mei 2026, 22:30 Mijn collega heeft er 4. Allemaal reuen. Twee oudere van 13 en 11 oid en twee pups.
Ze hebben ook een reu maar die zou durven bijten als iemand hem zou willen aaien. Die was heel recent geopereerd en heb ik niet op de foto gezet.
Azwakhs zijn klootzakken en leven alleen voor de baas.
Maar ze zouden nooit een straat oversteken om daar een hond te grijpen. Dat is onbeschaafd. Ze reageren alleen als iemand zn onchristelijke poten naar ze uitsteekt. Wegens not done. En een andere windhond zou het hoofd wegdraaien maar een Azawakh niet. Die bijt je gewoon in je flikker
Maar ze zouden nooit een straat oversteken om daar een hond te grijpen. Dat is onbeschaafd. Ze reageren alleen als iemand zn onchristelijke poten naar ze uitsteekt. Wegens not done. En een andere windhond zou het hoofd wegdraaien maar een Azawakh niet. Die bijt je gewoon in je flikker

-
Irma
- Posts in topic: 2
Mijn nicht heeft een roedel windhonden, altijd windhonden gehad, barsois gefokt, en ze doet coursing ermee. maar heeft ook andere (kleinere) windhonden, ben geen windhondenmens zoals zij, ben meer van de dogachtigen / berghonden. Maar heeft ook een Azawakh. Ik vind dit echt een prachtige hond. Echt een plaatje zie foto. (foto gemaakt en C. door Alisha Frijters)

- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik vind d'r prachtig en heel mooi gefotografeerd ook nog in prachtige omgeving. Wat voor struik is dat waar ze tussen staat? En heeft ze nou een stuk van dr oor? of lijkt dat zo, lijkt net of d'r punt er af is.
Mooi!
-
Kelperuaantjes
Geen idee wat voor struik het is eerlijk gezegd. Ze heeft geen stuk van haar oor hoor.
-
Kelperuaantjes
Ik ben wel erg gecharmeerd van veel windhondenrassen, hoewel de Italiaantjes me niet echt bekoren.Irma schreef: 08 mei 2026, 10:57 Mijn nicht heeft een roedel windhonden, altijd windhonden gehad, barsois gefokt, en ze doet coursing ermee. maar heeft ook andere (kleinere) windhonden, ben geen windhondenmens zoals zij, ben meer van de dogachtigen / berghonden. Maar heeft ook een Azawakh. Ik vind dit echt een prachtige hond. Echt een plaatje zie foto. (foto gemaakt en C. door Alisha Frijters)
![]()
Prachtige locatie en foto heb je geplaatst!
-
EchoMira
De struik is een voorjaarstamarisk.
-
Kelperuaantjes
Ah, top. Ik bad zo'n struik nog niet eerder gezien, deze staan in de tuin bij de eigenaar.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
O, dank je, vind het een aparte boom.
-
Irma
- Posts in topic: 2
Ja, mooi he, sprak me ook erg aan, als ik moet kiezen qua windhond, komt de Azawakh wel op de eerste plaats, veruit.Kelperuaantjes schreef: 08 mei 2026, 12:53
Ik ben wel erg gecharmeerd van veel windhondenrassen, hoewel de Italiaantjes me niet echt bekoren.
Prachtige locatie en foto heb je geplaatst!
Echt een prachtig gestileerd ras om te zien. De rest incl. Italiaantjes spreekt mij helemaal niet aan, ben meer van het grote lompe gedoe, of petiterig aandoenlijk klein
-
Kelperuaantjes
Dank je!
-
EchoMira
Nou ja, ze zullen verschillen dus we moeten er iets mee.Kelperuaantjes schreef: 08 mei 2026, 07:08
De focus op de hond en vage achtergrond is geen technisch kunstje maar gewoon een kwestie van een laag diafragmagetal van F2.8. Smaken mogen gelukkig verschillen.![]()
In mijn brein is het te "wolkerig". Niet dat je om tips gevraagd had.
En ze heeft inderdaad een beetje een habsburgs stopje waardoor haar ogen best apart staan. En een kort oor.
Dat is geen kritiek. Hier met die hond. Prachtbeest.
Een lelijke pauw is ook mooi.