Markeren

Célie
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Markeren

Bericht door Célie »

Hier hetzelfde, geen een van mijn reuen mocht ergens tegen aan piesen!
dre
Posts in topic: 2

Bericht door dre »

Mijn reu kende het commando voortuin, dat betekende niet pissen, anders een hollewipper. Had hij na 2x prima door.

Ik heb er echt het schurft van dat gepis overal
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Markeren buiten vind ik niet zo'n ramp. Volgens mij vindt Zeno het ook heel leuk om te doen. Voortuinen en muren van huizen slaan we over.
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

Ik vind het echt rete-irritant, zo’n hond die aangelijnd overal wil piesen. Echt doorlopen kun je dan ook niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik wandel alleen los in de natuur dus Guus markeert maar lekker. Dat is wat reuen doen en dat neem ik erbij. Ik vind het ook wel leuk als hij daar zo druk mee is. Wil je dat niet dan moet je een teef nemen. Wuilus en Cleo markeerden trouwens ook aan de lopende band met het pootje omhoog dus het is geen garantie.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

En dat laatste stukje communicatie met de andere honden in de buurt is wel erg veel afnemen van je hond die toch al nauwelijks iets heeft en mag
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 12 mei 2026, 16:00 En dat laatste stukje communicatie met de andere honden in de buurt is wel erg veel afnemen van je hond die toch al nauwelijks iets heeft en mag
Hij mag gerust overal pissen. In het bos. Naar hartelust. Daar communiceert ie maar raak. Maar gewoon NIET binnenshuis en ook niet in de wijk. Mijn teven plassen ook pas als ze in het bos zijn dus ik zie niet waarom een reu in de wijk alle puien vol moet zeiken.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nou, van dattum. We pissen gewoon niet in huis, andermans tuin, tuinhekjes of wat dan ook. Los mogen ze hun gang gaan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Oh. Ik dacht dat mensen het hele piesen verboden op blaas leegmaken na. Als een hond in de natuur mag doen wat hij wil is dat prima. Guus mag ook niet in huis piesen. Doet hij ook niet. Verder wil hij wel maar hou ik hem kort. Hij pist zo in Intratuin of tegen iemands tas buiten.
Afbeelding
dre
Posts in topic: 2

Bericht door dre »

Owh nee hoor, openbaar groen is vrij spel.
Maar alles wat particulier bezit of geen groen is heb je niet tegenaan te pissen.

Overigens aan de lijn krijg je ook een beperking op overal pissen. Laatste 2 reuen die we te logeren hadden konden nog geen 2 stappen zetten zonder te moeten markeren. Daar begin ik ook niet aan.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 12 mei 2026, 16:27
Marc schreef: 12 mei 2026, 16:00 En dat laatste stukje communicatie met de andere honden in de buurt is wel erg veel afnemen van je hond die toch al nauwelijks iets heeft en mag
Hij mag gerust overal pissen. In het bos. Naar hartelust. Daar communiceert ie maar raak. Maar gewoon NIET binnenshuis en ook niet in de wijk. Mijn teven plassen ook pas als ze in het bos zijn dus ik zie niet waarom een reu in de wijk alle puien vol moet zeiken.
Ennnn daar is de vrouwenrechtenkwestie weer hahaha.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 13 mei 2026, 08:13
Nanna schreef: 12 mei 2026, 16:27
Ennnn daar is de vrouwenrechtenkwestie weer hahaha.
Reuen hebben een verhaal te vertellen en lezen graag de buurtkrant. Dus het is heel lastig voor ze om dicht bij huis de gesprekken met andere reuen niet te mogen voeren. Guus pist en treuzelt altijd het meest bij de parkeerplaatsen waar we wandelen want daar hebben de andere honden hun boodschap uitgezet. Direct uit de auto. Ik loop dus de eerste 100 meter voetje voor voetje super langzaam om hem de kans te geven terug te communiceren en alles goed in zich op te nemen. Verder in het bos is het steeds minder en als we dan weer richting de druk belopen stukken gaan is het weer overal markeren en treuzelen. Ik laat hem dan lekker zijn dingen doen. Hoort erbij als je een reu hebt. En ik vind het leuk voor hem.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou, vanaf mn huis naar het bos is het exact twee minuten lopen. Je maakt me niet wijs dat ik een reu tekort doe als ie niet tegen de huizen en in de tuinen mag zeiken in die tijdspanne.
Daarna loop ik ruim een uur in het bos en pist ie maar waar ie wil. Naar hartelust.
Django weet het ook al😂
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Heeft ook niets met vrouwenrechten te maken want die teven hier mogen het ook niet😂
Er wordt gewoon door helemaal niemand in de wijk gezeken.
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 1

Bericht door Hewi »

Ko is een echte kerel vind hij en dat moet iedereen weten. De arme kerel mag het alleen niet. In buitengebied ga je gang maar in de wijk wordt er niet tegen huizen struiken andermans eigendom aan gepist. Hier in buurt liep ook altijd een labrador tegen mijn hek te pisse....leuk als je zelf ook 3 reuen hebt. Het gebeurd niet basta
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nee dat is ook geen discussie. Ik vind het ook asociaal om je hond tegen auto's, tuinhekjes en gevels te laten pissen. Daarom loop ik daar niet haha. En omdat Guus ook in tuincentra piest hou ik hem daar kort en mag hij daar niet snuffelen. Dus eens. Geen discussie.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Een reu weet niet beter dus die kun je niets kwalijk nemen. Die maakt het geen hol uit of ie tegen een boom of tegen iemands voordeur staat te zeiken.
Het is de baas die daarin de verantwoordelijkheid moet nemen. Mijn reuen wisten het precies. Ik kon Charles, Glenn, Bakkie of welke reu dan ook los meenemen door de wijk en die pisten daar niet. Het wordt natuurlijk ook een gewoonte.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 6

Bericht door Smoushond »

Bertus mag wel rondom ons huis plassen. Precies om de reden die Marc aangeeft . Maar dan wel tegen een boom naast ons huis niet tegen hekjes of heggen van andere huizen. En als we door de wijk lopen wil hij ook altijd iets achterlaten bij de huizen waar teefjes wonen en dat mag van mij maar dan ook weer tegen een boom en niet tegen hek of heg
Afbeelding
Plaats reactie