alleen zijn
-
EchoMira
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
alleen zijn
Mira en Echo hebben formeel alleen zijn aangeleerd gekregen en kunnen het dus ook goed ook al is het zelden.
Scar heeft niets aangeleerd gekregen en kon het in het begin (6 maanden geleden) dus ook echt niet. Meteen schreeuwen en gillen als ik weg liep van de auto. Zelfs als ze me nog kon zien.
Vandaag was een brandpunt. De auto staat bij de garage en ik moest echt 11 uur van huis en de andere baas was er ook niet.
Ik heb het gefilmd en net terug gekeken het is prima gegaan.
Ze heeft wel drie keer 5 minuten lopen gillen maar als ze uitgegild is gaat ze ook gerust 2 uur echt slapen dus het is prima te doen.
De plasmatjes waren vol en de "gestolen" pensstaafjes waren op en het is vast niet hun leukste dag maar het kan wel gewoon een enkele keer.
Ik ben opgelucht.
Scar heeft niets aangeleerd gekregen en kon het in het begin (6 maanden geleden) dus ook echt niet. Meteen schreeuwen en gillen als ik weg liep van de auto. Zelfs als ze me nog kon zien.
Vandaag was een brandpunt. De auto staat bij de garage en ik moest echt 11 uur van huis en de andere baas was er ook niet.
Ik heb het gefilmd en net terug gekeken het is prima gegaan.
Ze heeft wel drie keer 5 minuten lopen gillen maar als ze uitgegild is gaat ze ook gerust 2 uur echt slapen dus het is prima te doen.
De plasmatjes waren vol en de "gestolen" pensstaafjes waren op en het is vast niet hun leukste dag maar het kan wel gewoon een enkele keer.
Ik ben opgelucht.
Re: alleen zijn
Dat is fijn. Vinden de Echo en Mira het niet vervelend als ze even gaat gillen?
-
EchoMira
Die liggen het met hun neuzen onder elkaars kont te negeren met een blik van "waarvoor staat dat wijf te schreeuwen?"Sterre schreef: 08 mei 2026, 00:10 Dat is fijn. Vinden de Echo en Mira het niet vervelend als ze even gaat gillen?
Die hebben braaf geleerd dat Baas Thuis Komt als je stil en tevreden bent en ze laten zich niet van de wijs brengen door een of andere onaangepaste dramatroela die zich niet aan de regels houdt.
Bas en Guus kunnen dat gelukkig ook heel erg goed. Ze zijn niet veel alleen maar elke week wel een keer en dan ook meteen radicaal lang. Bv 10 uur. Ik voel me er totaal niet schuldig over want verder is het apenkooi hier en elke dag super mooie vrije wandelingen. Wel gaat de volgende hond naar buiten. Op de radicale dag. Die zal groot zijn. Formaat Duitse herder dus plasmatten.....
Heerlijk als het kan he.
Hier is Treskor ook al enige tijd flink bij alleen thuis zijn, die vond het als pup en jonge hond verschrikkelijk en zat dan altijd in de auto of wanneer het écht niet anders kon, in een stevige (relatief ruime, maar goed, blijft een) kamerkennel.
Nu kan hij gerust een avond alleen thuis zijn, ik kan op mijn gemak met Piiri gaan wandelen, mijn looptrainingen doen,…
Een ganse dag zou ik niet zien zitten, dat zou denk ik te veel van het goede zijn, gelukkig wel de luxe van het mee kunnen nemen naar werk.
Hij is overigens mijn 1ste hond waarvoor ik speciaal 3 weken verlof had genomen om goed te laten wennen & met als uitkomst dat alleen blijven (met andere honden samen alleen overigens & vrij in huis) een ramp was. Volgende pup zal terug anders verlopen dus
Hier is Treskor ook al enige tijd flink bij alleen thuis zijn, die vond het als pup en jonge hond verschrikkelijk en zat dan altijd in de auto of wanneer het écht niet anders kon, in een stevige (relatief ruime, maar goed, blijft een) kamerkennel.
Nu kan hij gerust een avond alleen thuis zijn, ik kan op mijn gemak met Piiri gaan wandelen, mijn looptrainingen doen,…
Een ganse dag zou ik niet zien zitten, dat zou denk ik te veel van het goede zijn, gelukkig wel de luxe van het mee kunnen nemen naar werk.
Hij is overigens mijn 1ste hond waarvoor ik speciaal 3 weken verlof had genomen om goed te laten wennen & met als uitkomst dat alleen blijven (met andere honden samen alleen overigens & vrij in huis) een ramp was. Volgende pup zal terug anders verlopen dus
-
EchoMira
Bij mij gaan ze ook altijd mee behalve nu mijn auto al 2 weken bij de garage staat.Maart schreef: 08 mei 2026, 09:09 Een ganse dag zou ik niet zien zitten, dat zou denk ik te veel van het goede zijn, gelukkig wel de luxe van het mee kunnen nemen naar werk.
Soms werkt het gewoon niet zoals je het gewend bent. Gelukkig kunnen ze dat goed aan.
Ik moet 4 kilometer naar het dorp fietsen om de bus te pakken en naar mijn afspraken te gaan dus het kan gewoon echt even niet.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Welke: Ierse Setters
Hier maakt het ze geen fluit uit of we nu 10 minuten weg zijn of een paar uur. Een paar uur zijn ze eigenlijk nooit alleen, maar dat terzijde. Bij thuiskomst willen ze een koekje en dat laten ze jubelend weten!
Waarom staat je auto al twee weken bij de garage?
Waarom staat je auto al twee weken bij de garage?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Fijn dat het nu kan en beter gaat.
Hier sloopte Glory vooral als wij weggingen, ook al waren de twee anderen bij haar in de kamer.
Dat is gelukkig met de tijd gestopt. Wel merk je als we terugkomen dat die verlatingsangst er echt wel behoorlijk inzit, bij thuiskomst echt veel hijgen, in je willen kruipen (echt anders dan een hond die gewoon blij en enthousiast is dat je weer terug bent)
We checken met regelmaat als we weg zijn de webcam, en dan ligt ze verder wel rustig, dan weer eens voor het raam, dan weer op de bank, maar rustig liggen of een dutje doen zit er niet in, die blijft alert.
Haar helemaal alleen laten, dus ook zonder Chara of een van ons erbij, dat doen we niet. Dan vrees ik dat ze compleet in paniek gaat raken en het gevoel gaat verergeren.
Het is echt de eerste hond die ik heb die dit best behoorlijk heeft, en ondanks dat het voor de omgeving niet opvalt weten wij dat ze het zonder ons zijn echt lastig en als zeer moeilijk ervaart, en ik vrees dat dat nooit over zal gaan.
Hier sloopte Glory vooral als wij weggingen, ook al waren de twee anderen bij haar in de kamer.
Dat is gelukkig met de tijd gestopt. Wel merk je als we terugkomen dat die verlatingsangst er echt wel behoorlijk inzit, bij thuiskomst echt veel hijgen, in je willen kruipen (echt anders dan een hond die gewoon blij en enthousiast is dat je weer terug bent)
We checken met regelmaat als we weg zijn de webcam, en dan ligt ze verder wel rustig, dan weer eens voor het raam, dan weer op de bank, maar rustig liggen of een dutje doen zit er niet in, die blijft alert.
Haar helemaal alleen laten, dus ook zonder Chara of een van ons erbij, dat doen we niet. Dan vrees ik dat ze compleet in paniek gaat raken en het gevoel gaat verergeren.
Het is echt de eerste hond die ik heb die dit best behoorlijk heeft, en ondanks dat het voor de omgeving niet opvalt weten wij dat ze het zonder ons zijn echt lastig en als zeer moeilijk ervaart, en ik vrees dat dat nooit over zal gaan.
Hier eigenlijk nooit problemen ook niet met de opvangers. De enige die moeilijke doet als de tussendeur dicht is is...kodi 
Die moet bij de achterdeur kunnen als we weg zijn. Zo niet huilt hij de hele bende bij elkaar . Alsof ik verstoppertje in de bijkeuken zou spelen maar alla.
Ik werk 4 dagen dus als zo opgelost kan worden prima.
Ik heb een hoge afgebakende tuin , lee oops don konden altijd in en uit. Kodi graaft alles op de kop dus hij heeft die privilege niet.
Die moet bij de achterdeur kunnen als we weg zijn. Zo niet huilt hij de hele bende bij elkaar . Alsof ik verstoppertje in de bijkeuken zou spelen maar alla.
Ik werk 4 dagen dus als zo opgelost kan worden prima.
Ik heb een hoge afgebakende tuin , lee oops don konden altijd in en uit. Kodi graaft alles op de kop dus hij heeft die privilege niet.
Als ik maar door de achterdeur gaat is alles goed maar ik mag niet door de voordeur weg