Grote waakse herplaatser gezocht.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna
Posts in topic: 6

Re: Grote waakse herplaatser gezocht.

Bericht door Nanna »

Zou zelf geen type willen ‘dat dingen met de baas wil doen’. Daar heb je hem niet voor. Hij mot waken godverdomme.
Dat moet zijn passie zijn. Niet africhten en zit af en lig. Beetje basisgehoorzaamheid natuurlijk wel.
Zelf zou ik voor een pup gaan. Zeker als je een KBH wilt.
O dear Lord…😍

Afbeelding
Afbeelding
Isabel
Posts in topic: 2

Bericht door Isabel »

Waarom geen herplaats cc reu, die van mij is geweld met alles wat eigen is, kippen, pups, varkens, nieuwe honden en eigen honden
Vreemde mensen niet. s Nachts blaft hij niet onnodig
Voor eigen een gouden hond.
Pup mellow ok, m'n Brabantse vrijer heeft onlangs 2 herplaats teven erbij, de teckel pup een poos terug geen probleem
Maar je houdt niet van lellen en drellen en kwijl
Isabel

Bericht door Isabel »

Isabel schreef: 12 jun 2026, 18:37 Waarom geen herplaats cc reu, die van mij is zo gewend met alles wat eigen is, kippen, pups, varkens, nieuwe honden en eigen honden
Pup mellow ok, m'n Brabantse vrijer heeft onlangs 2 herplaats teven erbij, de teckel pup een poos terug geen probleem
Marc
Posts in topic: 19

Bericht door Marc »

Nou die Sammie vind ik dus geweldig. Precies goed. Super afschrikwekkend en wedden dat die snachts waakt. Alleen heel erg jammer van die staart. Ik hoop dat dat slechte voeding is want daar is niks van over. Zonde.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Marc schreef: 12 jun 2026, 18:41 Nou die Sammie vind ik dus geweldig. Precies goed. Super afschrikwekkend en wedden dat die snachts waakt. Alleen heel erg jammer van die staart. Ik hoop dat dat slechte voeding is want daar is niks van over. Zonde.
Ja, zonde die staart. Maar die knapt misschien met de tijd nog wel iets op.
Hakkene
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

CatnDog schreef:Kruising mechel/windhond? Max:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... is-deinze/
Hij ziet er alleen wel erg gezellig uit. :F:

Sammie ziet er wel imposant uit, maar qua waaksheid heb ik mijn twijfels.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ng-italie/

Spiros vindt mannen niet leuk:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 501-spiros

Zec:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 168781-zec

Nog een bouvier gevonden, maar de website ziet er een beetje gedateerd uit:
https://www.bouviersupporters.nl/Fellow.html
Oh sammieAfbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 12 jun 2026, 18:15 Zou zelf geen type willen ‘dat dingen met de baas wil doen’. Daar heb je hem niet voor. Hij mot waken godverdomme.
Dat moet zijn passie zijn. Niet africhten en zit af en lig.
Precies. Ik heb er al drie he?
Het moet wel leuk blijven.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 19:27
Nanna schreef: 12 jun 2026, 18:15 Zou zelf geen type willen ‘dat dingen met de baas wil doen’. Daar heb je hem niet voor. Hij mot waken godverdomme.
Dat moet zijn passie zijn. Niet africhten en zit af en lig.
Precies. Ik heb er al drie he?
Het moet wel leuk blijven.
Om die reden ga ik op zoek naar een hond die nu niks heeft en bv al twee jaar in een buitenlands asiel of op een appartement zit. Die knapt meteen op van een grote tuin en vrijheid, lekker vlees en wandelen en dan heb je er al snel geen kind meer aan met wat liefde en een dankbare aai en aandacht. Bij een pup onstaat vanzelf weer het verwende kindje syndroom omdat het toch al snel heel erg over het nieuwe puppekind gaat.

Daarom neem ik dus altijd volwassen herplaatsers. Die vind ik veel makkelijker in de omgang en veel sneller tevreden als ze uit vervelende situaties komen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Na twee jaar aan de ketting in Italië is jouw tuin de hemel op aarde en dat blijft ook zo.
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 1

Bericht door Hewi »

Een Spaanse mastin of zo ? Iets wat graag buiten is? Pyreneese berghond zoiets? Ik zou met jou ruimte gelijk al een mastin halen uit Spanje maar ik vind ze geweldig.

Wat je ook kunt doen is @dre en mij adopteren en op je erf in huisje laten wonen. Ik slaap licht en ben levensgevaarlijk in de nacht.
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 12 jun 2026, 18:01 Kruising mechel/windhond? Max:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... is-deinze/
Hij ziet er alleen wel erg gezellig uit. :F:

Sammie ziet er wel imposant uit, maar qua waaksheid heb ik mijn twijfels.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ng-italie/

Spiros vindt mannen niet leuk:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 501-spiros

Zec:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 168781-zec

Nog een bouvier gevonden, maar de website ziet er een beetje gedateerd uit:
https://www.bouviersupporters.nl/Fellow.html
Op zich supertransparant dat je alle afvallers laat zien maar ben eigenlijk op zoek naar een hond die wel past. :F:
Nanna

Bericht door Nanna »

Als je een KBH wilt zou ik echt voor een pup gaan. Die kun je in de leerbare leeftijd het klappen van de zweep aanleren. Wat doen we wel en wat doen we niet. Reeds volwassen honden van dat type zijn meestal al ‘set in their ways’.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 22:58
Op zich supertransparant dat je alle afvallers laat zien maar ben eigenlijk op zoek naar een hond die wel past. :F:
Ik heb nog een tatrahond-kruising voor je. Ik denk alleen niet dat je voor het uiterlijk valt?
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -drachten/
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 12 jun 2026, 20:21 Na twee jaar aan de ketting in Italië is jouw tuin de hemel op aarde en dat blijft ook zo.
Ja. Dat werkt denk ik wel zo als je een beetje aan verwachtingsmanagement doet.

Een pup is natuurlijk leuk maar vraagt toch meer dan wat ik nu echt comfortabel kan bieden.
Niet dat ik ooit zou beknibbelen op wat de honden nodig hebben maar de rest van de planning moet ook en ik heb echt...ahum..genoeg te doen.

Eigenlijk wil ik dat de hond naadloos meedraait in wat ik nu doe. Elke dag lekker wandelen en door de dag heen een spelletje of een momentje samen. Geen opleiding. Geen training en misschien twee cursussen omdat het leuk is maar dan wil ik an de winter mijn waakhond hebben liggen die naast begroeten en gezellig meedoen zijn eigen dag draait.

Blaffen is hier echt niet erg. Dat mag gewoon. Ook snachts. Mits het natuurlijk gericht blaffen is op onraad. Niet omdat je denkt dat je frans bauer bent. Maar dat zit bij een berghond wel goed.
Alle buren hier, ik heb er maar een paar, vinden waakhonden een goed idee.
Rechts hebben ze een mechel/pit bull (dat is die schreeuwer waar ik het al over had) en links schuin tegenover hebben ze appenzellers die ook buiten leven, dus er gaat gewoon niemand zeiken.

Ik laat me graag verrassen door een goeie hond die ineens op mijn pad komt. Dat zijn toch vaak de leukste.
We hebben:

- bouvier.
Goed verkrijgbaar. In mijn ervaring ook echt een prettige, getalenteerde waakhond.
Wel echt liever niet zo´n wolschaap maar daar kan ik nog over afdingen.
Bouvierpoedel wordt me te zacht en dat zijn zwervers. Poedels zijn veel minder honkvast en ik heb een prachtig hek in de maak maar het is hier geen wolvenverblijf. Ik wil een hond die vanzelf achter het hek blijft.

- Duitse herder.
Ook goed verkrijgbaar en mijn ervaring er mee is goed. Een reu van een jaar of 3. Lekker wandelen en misschien nog een rondje fietsen als het lekker koud weer is.

- Marremmano ben ik naar aan het kijken. Leuke honden maar weet er nog niet veel van en waar haal je ze vandaan? Ik zie ze nooit.
Heel erg liever geen stichtinghond. Om de reeds besproken redenen.

- Alabai.
Zou ik best heel graag willen. Ik vind ze geweldig. Een droom.
Maar dan moet ik wel eerst goed kennismaken want ik vind ze ook een beetje eng en ik ga niet in de krant staan met een dom verhaal dat ik door mijn eigen hond omgelegd ben.

- Wat er verder ter tafel komt.
Een ouwe hovawart met drie en halve poot en 1 oog mag ook. Als het maar werkt.

Het moet wel doen waar ik hem voor heb.
Eigenlijk vind ik 4 honden echt te veel maar aan de andere kant zijn echo en mira de allermakkelijkste honden van de wereld en scarlett is alleen maar grappig en leuk en kost niks.
Dus het kan.
En eigenlijk moet het ook. Ik wil me niet kwetsbaar voelen en ik woon wel echt kwetsbaar. Boeven bestaan. Als ik me daarvan kan verschonen door een bepaalde hond te houden dan vind ik dat een geweldige oplossing die me prima past.
Het moet alleen wel meteen goed want ik doe geen honden weg en een vijfde komt er niet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 12 jun 2026, 23:03
Ik heb nog een tatrahond-kruising voor je. Ik denk alleen niet dat je voor het uiterlijk valt?
Ik vind ze inderdaad niet enorm mooi maar de tatra is een fijne hond!
Ik neem hem mee! Dank!
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 12 jun 2026, 23:03 Als je een KBH wilt zou ik echt voor een pup gaan. Die kun je in de leerbare leeftijd het klappen van de zweep aanleren. Wat doen we wel en wat doen we niet. Reeds volwassen honden van dat type zijn meestal al ‘set in their ways’.
Ja maar een pup, jacqueline. Jezus.
Waar haal ik de tijd vandaan?
Ze zijn ook nog laat volwassen.

Maar ik ben het met je eens dat dat wel het beste werkt. Als je dat monnikenwerk eenmaal af hebt. En dan heb je er lang profijt van.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Isabel schreef: 12 jun 2026, 18:37 Waarom geen herplaats cc reu, die van mij is geweld met alles wat eigen is, kippen, pups, varkens, nieuwe honden en eigen honden
Buiten mag je naar hartelust dom kwijlen.

Ik wil er verder niet teveel over uitwijden maar mijn ervaring met CC staat in de weg.
Ik vind het valse bloedlijers en ze krijgen de hele dag kanker en dat is duur.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 12 jun 2026, 10:17 En hij is onvruchtbaar dus niet geneigd je teven te dekken of hem te smeren naar teven in de buurt.
Mijn teven zouden op hun kop onder zijn buik hangen.
Ik geloof er niet in dat dat zou lukken en ik hou ze wel gewoon apart alsmze vruchtbaar zijn.
En anders heb ik yorkie/sarplaninacs in de aanbieding.
Ik zou wel een grote kennel bouwen voor overdag als er mensen komen in geval van deze hond want lijkt me geen helemaal eenvoudig type.
Ik heb een stal waarin een werkplaats en een kroeg apart van elkaar zijn. Wegsluiten is echt geen enkel probleem.
Een lange lijn aan een betonblok ook niet.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 23:19
CatnDog schreef: 12 jun 2026, 23:03
Ik vind ze inderdaad niet enorm mooi maar de tatra is een fijne hond!
Ik neem hem mee! Dank!
Klinkt als een hele goede hond maar het uiterlijk in dit geval is wel heel erg golden retriever. Niet alleen voor een leek maar zelfs voor een kenner. Ik zie er nauwelijks KBH in ondanks de mix. Dus deze hond moet wel een tandje bijzetten in de waak om indruk te maken. Maargoed. Ik zie de bouw niet. Als hij erg groot is?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 23:24
Isabel schreef: 12 jun 2026, 18:37 Waarom geen herplaats cc reu, die van mij is geweld met alles wat eigen is, kippen, pups, varkens, nieuwe honden en eigen honden
Buiten mag je naar hartelust dom kwijlen.

Ik wil er verder niet teveel over uitwijden maar mijn ervaring met CC staat in de weg.
Ik vind het valse bloedlijers en ze krijgen de hele dag kanker en dat is duur.
Plus ze zijn niet echt winterhard. Neem aan dat je net als ik wil dat de hond bij -8 graden gewoon nog steeds prinsheerlijk op een strobaal rond ligt te loeren.

Ik heb ervaring met Berner sennenhonden op dit vlak. En eerlijk. Perfect. Super ongezond maar geen van de honden die ik gekend heb wilde binnen slapen. Allemaal super waaks. Super vriendelijk overdag als je erbij bent maar echt stevig als je weg bent of in het donker. Absoluut geen weglopers en mijn buren hadden er een die een hekje van 1 meter schapengaas accepteerde als absolute grens.

Ze gingen zelfs op vakantie en dan liepen de honden buiten met de huisdeur open. Elke dag kwam er iemand voeren en spelen een uurtje. Ging prima. Voor de mensen die hier kritisch naar kijken. Mijn buren hebben een enorme tuin. De honden wilden niet mee op vakantie en iedereen in de buurt hield een oogje in het zeil. Die honden wilden niet eens wandelen. Ze wilden alleen in hun tuin leven en bij hun gezin.

Dus een kruising Berner is zeker iets.

Ik keek laatst op marktplaats en kwam dit koppel honden tegen met hun pups. Waanzinnig maar ik wil geen pup..

Pa en ma kruisingen met Berner. Duitse herder en Mechelse herder oa. De pups buiten opgegroeid. Zowel pa als ma vind ik waanzinnig mooie gave honden en de pups ook.

Liefst heb ik zoiets. Kan je nog wat mee ook. En ik vind ze nogal stoer en gaaf.

En niet te passeren als je een hek over of door wil door hun onverbiddelijk uiterlijk. Dus een Berner x herder of labrador is ook wel wat.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 23:30
Marc schreef: 12 jun 2026, 10:17 En hij is onvruchtbaar dus niet geneigd je teven te dekken of hem te smeren naar teven in de buurt.
Mijn teven zouden op hun kop onder zijn buik hangen.
Ik geloof er niet in dat dat zou lukken en ik hou ze wel gewoon apart alsmze vruchtbaar zijn.
En anders heb ik yorkie/sarplaninacs in de aanbieding.
Ik zou wel een grote kennel bouwen voor overdag als er mensen komen in geval van deze hond want lijkt me geen helemaal eenvoudig type.
Ik heb een stal waarin een werkplaats en een kroeg apart van elkaar zijn. Wegsluiten is echt geen enkel probleem.
Een lange lijn aan een betonblok ook niet.
Een familielid van Hans heeft een sarplaninac. Een ontzettend moeilijke hond. Ook extreem dominant binnen het gezin. Doet niets wat hij niet wil en zet zijn wil door met zijn kracht en is ook echt gevaarlijk. Van dat soort rassen zou ik ver weg blijven. Tot kangal en dan ouder dan 2.5 zodat het karakter zwart op wit staat ga ik. Verder niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

In het lokale asiel hier zitten trouwens een aantal knoeperds van Duitse herders voor je beeld.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 4

Bericht door Smoushond »

Pyrenese berghond ?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 12 jun 2026, 23:21
Nanna schreef: 12 jun 2026, 23:03 Als je een KBH wilt zou ik echt voor een pup gaan. Die kun je in de leerbare leeftijd het klappen van de zweep aanleren. Wat doen we wel en wat doen we niet. Reeds volwassen honden van dat type zijn meestal al ‘set in their ways’.
Ja maar een pup, jacqueline. Jezus.
Waar haal ik de tijd vandaan?
Ze zijn ook nog laat volwassen.

Maar ik ben het met je eens dat dat wel het beste werkt. Als je dat monnikenwerk eenmaal af hebt. En dan heb je er lang profijt van.
Ik denk dat je je vergist in het werk dat je eraan zou hebben. Een Mechelse herder? Veel werk in training steken en dat hebben ze ook nodig.
Een Kaukaas hoef je NUL te trainen. Gewoon even aanleren hoe het bij jou werkt en dat nemen ze dan voor kennisgeving aan, implementeren dat en naaien verder hun eigen naadje wel.
Mijn vriendin Mar heeft buren met een Kaukaas. Hij verkoopt auto onderdelen voor oldtimers dus daar ligt voor een paar centen. Hond is nooit binnen, wil ie ook niet. Hij is dol op eigen en mensen die hij goed kent, de rest kan dood. Er wordt nooit iets gestolen, hahaha.
Ik vind ze zelf fantastisch. Als ik de ruimte had, kwam er eentje.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

De rest kan dood is natuurlijk een beetje niet nodig....het gaat erom dat er in de nacht niemand ongemerkt het erf op kan. Dus een woest blaffen achter een hek wat Guus bv ook doet is genoeg in combinatie met een onleesbare uitdrukking. Je wordt wakker. De lampen springen aan. De hond stopt niet. Dan heb je al nooit meer inbrekers.

Ja een kaukaas is gaaf. Maar wandelen en wel leuk bezoek is echt problematisch. In de familie van mijn partner zit of zat een sarplaninac. Wat een heftige moeilijke hond. Super dominant. Helemaal niet makkelijk in de omgang. Je kan nergens heen want niemand kan die hond verzorgen. Uitlaten als hij dat niet wil gaat met allerlei trucjes en foppperij want hij grijpt gewoon familieleden behalve pa ma en de kinderen. Vriendjes van de kinderen gaat niet. Schoonouders die er van pup af aan op gepast hebben kunnen er niks meer mee en de hond is de baas over alles en iedereen en zal je dat laten voelen als je eraan twijfelt. Inbrekers worden inderdaad vermoord. Maar wie wil dat? Je buurman zal eens denken ach hij zal wel meevallen als jij van de ladder valt en hulp nodig hebt.

Van die sarplaninac weet ik dat hij een 10 meter lijn heeft en dat mensen hem uit de tuin halen door twee kamers verder de hond te lokken. Altijd met een deur ertussen die dicht kan als hij geïrriteerd raakt. Korte lijn is onmogelijk want hij accepteert geen getrek of leiding. Ik zie Martijn al in de auto zitten en de hond aan een 10 meter lijn in de achterbak proberen te krijgen met een hek ertussen voor stel dat de hond in verzet raakt....
Ik vind een hond die iedereen dood wil hebben domweg veel te ver gaan. Ik weet zeker dat Martijn daar ook echt niet op zit te wachten. Gewoon naar de poort rennen bij onraad. Zware blaf en blijven staan. Bij dreiging tandje bij maar geen doodgebloede onverlaten op je erf of erger, gewoon een iets te onnozele pakketbezorger of buurman die dacht kan vast wel.....
Afbeelding
Plaats reactie