Hond erbij in 2026

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Be different
Posts in topic: 2
Honden: 7
Contacteer:

Re: Hond erbij in 2026

Bericht door Be different »

Hakkene schreef: 14 jan 2026, 19:11
Be different schreef:Geen plannen voor een hond, wel een kat maar die was al 6 maanden terug besproken
Is het een bijzonder exemplaar?
Een one of a kind. Zwaar verwaarloosd en meer dood dan levend dus hij moest eerst aansterken. Nu was hij eindelijk zover sat zijn oog eruit kon, dat zal ook een hoop ellende schelen.
Groetjes,
Karin en de rest
Afbeelding
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ja! Ik meld me :D

Ik hoop van wel, als alles goed gaat ergens in de 2e helft van 2026 eindelijk de Beauceronpup :)
Hakkene
Posts in topic: 5
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Be different schreef:
Hakkene schreef: 14 jan 2026, 19:11
Be different schreef:Geen plannen voor een hond, wel een kat maar die was al 6 maanden terug besproken
Is het een bijzonder exemplaar?
Een one of a kind. Zwaar verwaarloosd en meer dood dan levend dus hij moest eerst aansterken. Nu was hij eindelijk zover sat zijn oog eruit kon, dat zal ook een hoop ellende schelen.
Och, ik heb een zwak voor dat soort gevalletjes.
Veel leuker dan een of andere dure zeldzame raskat (ik dacht dat je daarop aan het wachten was).
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

sabine schreef:Ja! Ik meld me :D

Ik hoop van wel, als alles goed gaat ergens in de 2e helft van 2026 eindelijk de Beauceronpup :)
Oh wat leuk!!
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

sabine schreef: 14 jan 2026, 21:57 Ja! Ik meld me :D

Leuk! Een Arlequin of een gewone.
Afbeelding
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Een gewone doodsaaie black and tan 😁
Smoushond
Posts in topic: 1

Bericht door Smoushond »

sabine schreef: 15 jan 2026, 16:33 Een gewone doodsaaie black and tan 😁
Leuk 😀
Afbeelding
Desiree
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Ja nou, ik mag me hier dus ook melden. Nu Droef onverwacht maar toch ook weer niet toch niet meer onder ons is moet Roderick een broertje.

Roderick moet hysterisch kunnen doen en samen slapen, we lopen nu extra veel maar ja thuis en in de tuin samen spelen met je allerbeste vriend is toch anders dan buiten spelen met random honden. En dan nog het slapen, het jong moet nu zelfstandig liggen of tegen ons op, Droef was zijn warmte kussen en deken tegelijkertijd. Izzy en Roderick gaan prima samen maar wat betreft spelen is het voor Roderick niet zo veel aan en ze kapt na 3 seconden al want dan is er moe van :LOL: Slapen met Izzy gebeurt ook niet zo vaak want ze ligt meestal zelfstandig en al staat ze het toe dat hij bij haar komt liggen echt lekker ligt het niet in een te kleine mand met Izzy als te kleine kussen.

Dus ja we gaan een broertje zoeken, waarschijnlijk wel weer een whippet reu of kruising van zijn formaat, pup of jonge probleemloze herplaatser van maximaal 4 a 5 jaar met hetzelfde energie niveau, Al had Droef die ook niet maar dat losten ze op door trekspelletjes te doen, kon Droef gewoon een beetje staan en grommen en Roderick maakte zichzelf wel moe :lol1:
Al sluit ik een teefje niet helemaal uit maar reutjes trekken me net even wat meer.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 7
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Het plan is om volgend jaar een nestje te fokken, dus als alles goed gaat, dan komt er weer een pup bij.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Desiree schreef: 13 jun 2026, 16:54 Ja nou, ik mag me hier dus ook melden. Nu Droef onverwacht maar toch ook weer niet toch niet meer onder ons is moet Roderick een broertje.

Roderick moet hysterisch kunnen doen en samen slapen, we lopen nu extra veel maar ja thuis en in de tuin samen spelen met je allerbeste vriend is toch anders dan buiten spelen met random honden. En dan nog het slapen, het jong moet nu zelfstandig liggen of tegen ons op, Droef was zijn warmte kussen en deken tegelijkertijd. Izzy en Roderick gaan prima samen maar wat betreft spelen is het voor Roderick niet zo veel aan en ze kapt na 3 seconden al want dan is er moe van :LOL: Slapen met Izzy gebeurt ook niet zo vaak want ze ligt meestal zelfstandig en al staat ze het toe dat hij bij haar komt liggen echt lekker ligt het niet in een te kleine mand met Izzy als te kleine kussen.

Dus ja we gaan een broertje zoeken, waarschijnlijk wel weer een whippet reu of kruising van zijn formaat, pup of jonge probleemloze herplaatser van maximaal 4 a 5 jaar met hetzelfde energie niveau, Al had Droef die ook niet maar dat losten ze op door trekspelletjes te doen, kon Droef gewoon een beetje staan en grommen en Roderick maakte zichzelf wel moe :lol1:
Al sluit ik een teefje niet helemaal uit maar reutjes trekken me net even wat meer.

Wel een maatje groter, maar een galgofokker die ik op facebook volg heeft nog een reutje zitten van ik denk 5 a 6 maanden :engel:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 10

Bericht door Nanna »

Vanmiddag even een onbeschofte vraag gesteld aan een Newfoundlanderfokster. Wat doen die pups nou gemiddeld?
Tussen de 2500 en 3000 euro.
Ik blijf het werkelijk verbazend vinden dat mensen dat gewoon betalen.
Afbeelding
Sabientje
Posts in topic: 1

Bericht door Sabientje »

Jezus en hou oid blijven die knuffeel beren?
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 14 jun 2026, 23:24 Vanmiddag even een onbeschofte vraag gesteld aan een Newfoundlanderfokster. Wat doen die pups nou gemiddeld?
Rassen voor de rijken. Zeker als je de dierenarts erbij telt. Goedkope honden zijn vaak gezonder. Gek hoe dat werkt. Misschien omdat er minder vraag is omdat je ze langer kan hebben en dus minder snel moet vervangen?
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Nanna schreef:Vanmiddag even een onbeschofte vraag gesteld aan een Newfoundlanderfokster. Wat doen die pups nou gemiddeld?
Ik heb op een herplaatser gereageerd van een paar maanden. 1250 euro , zonder stamboom, entingen niet compeet. Ik ben afgehaakt.

Die prijzen zijn echt niet leuk meer. Wil er best wat voor betalen maar geen 1250.
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

annnie schreef:
Desiree schreef: 13 jun 2026, 16:54 Ja nou, ik mag me hier dus ook melden. Nu Droef onverwacht maar toch ook weer niet toch niet meer onder ons is moet Roderick een broertje.

Roderick moet hysterisch kunnen doen en samen slapen, we lopen nu extra veel maar ja thuis en in de tuin samen spelen met je allerbeste vriend is toch anders dan buiten spelen met random honden. En dan nog het slapen, het jong moet nu zelfstandig liggen of tegen ons op, Droef was zijn warmte kussen en deken tegelijkertijd. Izzy en Roderick gaan prima samen maar wat betreft spelen is het voor Roderick niet zo veel aan en ze kapt na 3 seconden al want dan is er moe van Afbeelding Slapen met Izzy gebeurt ook niet zo vaak want ze ligt meestal zelfstandig en al staat ze het toe dat hij bij haar komt liggen echt lekker ligt het niet in een te kleine mand met Izzy als te kleine kussen.

Dus ja we gaan een broertje zoeken, waarschijnlijk wel weer een whippet reu of kruising van zijn formaat, pup of jonge probleemloze herplaatser van maximaal 4 a 5 jaar met hetzelfde energie niveau, Al had Droef die ook niet maar dat losten ze op door trekspelletjes te doen, kon Droef gewoon een beetje staan en grommen en Roderick maakte zichzelf wel moe Afbeelding1:

Wel een maatje groter, maar een galgofokker die ik op facebook volg heeft nog een reutje zitten van ik denk 5 a 6 maanden :engel:
Welke fokker is dat? Dan ga ik eens kijken.
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Kells schreef: 14 jun 2026, 10:01 Het plan is om volgend jaar een nestje te fokken, dus als alles goed gaat, dan komt er weer een pup bij.
Wat leuk!
Afbeelding
annnie

Bericht door annnie »

Desiree schreef: 15 jun 2026, 07:37
annnie schreef:

Roderick moet hysterisch kunnen doen en samen slapen, we lopen nu extra veel maar ja thuis en in de tuin samen spelen met je allerbeste vriend is toch anders dan buiten spelen met random honden. En dan nog het slapen, het jong moet nu zelfstandig liggen of tegen ons op, Droef was zijn warmte kussen en deken tegelijkertijd. Izzy en Roderick gaan prima samen maar wat betreft spelen is het voor Roderick niet zo veel aan en ze kapt na 3 seconden al want dan is er moe van Afbeelding Slapen met Izzy gebeurt ook niet zo vaak want ze ligt meestal zelfstandig en al staat ze het toe dat hij bij haar komt liggen echt lekker ligt het niet in een te kleine mand met Izzy als te kleine kussen.

Dus ja we gaan een broertje zoeken, waarschijnlijk wel weer een whippet reu of kruising van zijn formaat, pup of jonge probleemloze herplaatser van maximaal 4 a 5 jaar met hetzelfde energie niveau, Al had Droef die ook niet maar dat losten ze op door trekspelletjes te doen, kon Droef gewoon een beetje staan en grommen en Roderick maakte zichzelf wel moe Afbeelding1:

https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... _open_user. Ik stond zelf bij een andere fokker op de wachtlijst, maar volgens mij is deze ook wel echt leuk en zorgvuldig
Afbeelding
annnie

Bericht door annnie »

Desiree schreef: 15 jun 2026, 07:37
annnie schreef:

Die valt trouwens waarschijnlijk wel onder die schrikbarende prijzen :F: :vaag:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 10

Bericht door Nanna »

Het heeft niet eens wat met grootte te maken ook. Voor een Biewer mag je ook 2500 euro schokken.
Ik weet ook al van teckels die over de 2000 euro gaan, zeker de dwergen en kaninchens.
Afbeelding
Barnsley
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Golden Retrievers
Contacteer:

Bericht door Barnsley »

Barnsley schreef: 26 dec 2025, 12:17 In principe niet, maar zeg nooit nooit. :mrgreen:
Ik hoop in de 2e helft van 2026 na 5 jaar weer een nestje te mogen verwelkomen en hoewel het niet direct de bedoeling is dat daar wat van blijft sluit ik het ook niet uit. :engel:
Zo snel kan het veranderen. Op 26 december schreef ik bovenstaande en nog geen drie weken later was ik in contact met een fokker in Schotland. Sinds eind mei loopt hier nu een heel leuk Schots golden meisje tussen de dames. Dat nest, dat moet dus nog even wachten. :F: :F:

Afbeelding
Of Barnsley Gold Golden Retrievers
https://www.barnsleygold.nl/
Afbeelding
Barnsley
Honden: 5
Welke: Golden Retrievers
Contacteer:

Bericht door Barnsley »

Nanna schreef: 15 jun 2026, 09:28 Het heeft niet eens wat met grootte te maken ook. Voor een Biewer mag je ook 2500 euro schokken.
Ik weet ook al van teckels die over de 2000 euro gaan, zeker de dwergen en kaninchens.
Dat is niet alleen bij de stamboomfokkers hoor. Ik zat gisteren op Marktplaats te kijken, voor Goldens of golden kruisingen die gewoon in de schuur op het stro zitten mag je ook 1600 neer leggen. :piew:
Of Barnsley Gold Golden Retrievers
https://www.barnsleygold.nl/
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Bij is ons is er onverwacht een ruwharig teckeltje bij gekomen.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 7
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Barnsley schreef: 15 jun 2026, 10:37
Barnsley schreef: 26 dec 2025, 12:17 In principe niet, maar zeg nooit nooit. :mrgreen:
Ik hoop in de 2e helft van 2026 na 5 jaar weer een nestje te mogen verwelkomen en hoewel het niet direct de bedoeling is dat daar wat van blijft sluit ik het ook niet uit. :engel:
Zo snel kan het veranderen. Op 26 december schreef ik bovenstaande en nog geen drie weken later was ik in contact met een fokker in Schotland. Sinds eind mei loopt hier nu een heel leuk Schots golden meisje tussen de dames. Dat nest, dat moet dus nog even wachten. :F: :F:

Afbeelding
Wat een poepie!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Isabel

Bericht door Isabel »

Barnsley schreef: 15 jun 2026, 10:37

Afbeelding
Wat een knappie😍 veel plezier met haar
Isabel

Bericht door Isabel »

katerke schreef: 15 jun 2026, 11:53 Bij is ons is er onverwacht een ruwharig teckeltje bij gekomen.
Ha wat leuk, fotootje graag
Plaats reactie