Wat ik bedoel is dat je ziet dat ze haar neusbrug met heet staal bewerkt hebben. Ik zie daar geen haargroei meer. Dat is een gebruik in Roemenië. Ze pakken de hond vast en duwen er een gloeiende stalen plaat op. Dan krijg je die zwarte plek op de neusbrug. Waar nooit meer haar op komt. Misschien vergis ik me maar het ziet er zo uit. Dus vandaar.Hewi schreef: 01 mei 2026, 22:08Jups maar toen ze haar vonden had ze lang haar en zat ze vol vilt en klit. Dus hebben ze haar geschoren en wat opgelapt en op transport. Ze heeft nog wat tijd nodig . We denken iets van broodfok ze kent echt niks van de wereld maar ze wil en ze is zo lief. Iemand gaat hier echt met wat tlc een heel leuk hondje aan hebben en ik ken haar nog maar net 3 uurMarc schreef: 01 mei 2026, 21:59 Komt ze uit Roemenië? Want het lijkt erop dat ze haar hele neusbrug verbrand hebben met dat gebruik daar. Dat zou helpen tegen hondenziekte en andere kwalen en slechte geesten. Je hond met een stalen voorwerp op de neus drukken. Daarom hebben veel honden van daar van die littekens/kale neusbruggen.
Een barbaars gebruik om kwade geesten en ziekten te verdrijven daar.