Mira's ruggetje

ranetje
Posts in topic: 2

Re: Mira's ruggetje

Bericht door ranetje »

Dirkje schreef: 18 aug 2026, 20:05 Arme Mira.
Weet je zeker dat ze geen maagpijn heeft?
Dirkje had pijn in haar maag. Na rust ging ze steevast in spelbuiging staan. Tussendoor ook vaak.

Maagontsteking door jarenlang pijnstilling voor de pijn van artrose.

Als Mira langdurig pijnstilling krijgt zou ik kiezen voor een maagbeschermer om ontsteking van haar maag te voorkomen.

Ik heb mijn lesje geleerd. Elke hond die pijnstillers/ontstekingsremmers slikt krijgt daar voortaan meteen een maagbeschermer bij.

Sterkte voor Mira en jou.
Ik heb geleerd dat bij een spelbuiging idd last van de buik of maagpijn het eerste punt van onderzoek is. :ok:
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

ranetje schreef: 19 aug 2026, 16:34
Dirkje had pijn in haar maag. Na rust ging ze steevast in spelbuiging staan. Tussendoor ook vaak.

Als Mira langdurig pijnstilling krijgt zou ik kiezen voor een maagbeschermer om ontsteking van haar maag te voorkomen.

Ik heb mijn lesje geleerd. Elke hond die pijnstillers/ontstekingsremmers slikt krijgt daar voortaan meteen een maagbeschermer bij.

Ik heb geleerd dat bij een spelbuiging idd last van de buik of maagpijn het eerste punt van onderzoek is. :ok:
Dat herken ik ook van Victor inderdaad.

Voor de artrose heeft hij bij fysio met laserbehandeling wel baat gehad. Het lijkt dat hij door de artrose überhaupt wat stijver wordt en met de fysio wordt het weer wat soepeler.
De fysio noemde ook magneetveldtherapie tegen artrose, dat heb ik zelf niet geprobeerd.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 15
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Goeie tip van de maagbeschermers. Neem ik mee.

Ja, ik weet eigenlijk wel zeker dat het geen maagpijn is wardoor ze spelbuiging doet want ik zie bij het lopen dat ze gewoon veel pijn aan de schouder en rug heeft.
Kan natuurlijk ook rug én maagpijn zijn maar ik voel aan mijn water dat die maag geen probleem is. Ze eet ook als een beer en poept net zo goed..daar zit gewoon niets.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Persistence schreef: 19 aug 2026, 21:22 Voor de artrose heeft hij bij fysio met laserbehandeling wel baat gehad. Het lijkt dat hij door de artrose überhaupt wat stijver wordt en met de fysio wordt het weer wat soepeler.
De fysio noemde ook magneetveldtherapie tegen artrose, dat heb ik zelf niet geprobeerd.
Hoe werkt dat? Die magneetveldtherapie?

Mira is niet het soort hond die je eindeloos moet fysiotherapeutiseren maar af en toe een afgebakende behandeling zie ik wel zitten. Pootjes trekken en buigen wordt hem niet. Dat doe ik dan zelf wel anders wordt het toch gillen en gieren.
pioenroos
Posts in topic: 1
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

EchoMira schreef: 19 aug 2026, 22:44
Persistence schreef: 19 aug 2026, 21:22 Voor de artrose heeft hij bij fysio met laserbehandeling wel baat gehad. Het lijkt dat hij door de artrose überhaupt wat stijver wordt en met de fysio wordt het weer wat soepeler.

Mira is niet het soort hond die je eindeloos moet fysiotherapeutiseren maar af en toe een afgebakende behandeling zie ik wel zitten. Pootjes trekken en buigen wordt hem niet. Dat doe ik dan zelf wel anders wordt het toch gillen en gieren.

Ik denk dat het dan om PEMF therapie gaat? Je kan dat kopen als o.a een mat waar ze op of onder liggen.
Aardig aan de prijs, 500 euro voor een mat meen ik.

Ik heb ooit een mat geleend voor Mies en die vond het zálig. Programma was een half uur ofzo en als gestopt ging ze me aan liggen kijken of ik vlot wilde herstarten :lees: Ze kon zo 2 uur onder dat ding bivakkeren als het aan haar lag :mrgreen:

Het werkt bewezen meen ik maar het is geen wondermiddel uiteraard.

De mat die ik geleend had kwam hiervandaan: https://www.petspemf.co.uk/
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ja dat dacht ik ook.

Totdat ik met wijlen leo bij een heuze fysio kwam. Hij ging dood voor volgende behandeling dus ik dacht hey ik stuur kodi.
Ko die bij minste druk in een paniek van jewelste schiet. Maar niet bij haar.
Anyway wat ik probeer te zeggen is.....probeer het.
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Proberen kan inderdaad altijd. Bedankt voor de check. Je moet het inderdaad ook overlaten aan de vakman/vrouw. Ik geef het weinig kans maar niet nul dus we gaan toch.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Overigens gaat het vandaag wel beter. Nog steeds mank maar minder pijn. Zelf ook wat meer relaxed.
Smoushond
Posts in topic: 3

Bericht door Smoushond »

Heeft ze al een orthopedisch kussen want dat maakte voor Heavy echt een groot verschil ook
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 4

Bericht door Nanna »

Smoushond schreef: 20 aug 2026, 06:52 Heeft ze al een orthopedisch kussen want dat maakte voor Heavy echt een groot verschil ook
Volgens mij ligt de Mier de godganse dag in bed onder een dekbed :LOL:
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 20 aug 2026, 10:51
Smoushond schreef: 20 aug 2026, 06:52 Heeft ze al een orthopedisch kussen want dat maakte voor Heavy echt een groot verschil ook
Volgens mij ligt de Mier de godganse dag in bed onder een dekbed :LOL:
Oh dan moet het een orthopedisch matras worden 😂
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ze ligt inderdaad in mijn bed. Orthopedischer wordt het niet.
Overigens ligt ze ook heel graag in de auto.

Het gaat weer iets beter. Zeker niet over maar duidelijk beter.
Ben ook weer naar de dierenarts geweest met haar. Die is niet onder de indruk en schrijft alleen pijnstillers voor met de opmerking "theatrale persoonlijkheidsstroornis". Ze begon al te schreeuwen toen hij naar haar wees.
De daadwerkelijke beperking in het lopen en dragen is "niet zo groot."
Ze mag wel niet meer los rennen met Echo. Gewoon thuis spelen maar voor de sport is ze afgekeurd en aangezien ze een goedbedoelde wedijver met Echo heeft is dat al snel teveel. Zonder piekbelasting en met de blijvende pijnstilling zou het weer goed moeten komen.
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

EchoMira schreef: 20 aug 2026, 19:53 Ze ligt inderdaad in mijn bed. Orthopedischer wordt het niet.

Ben ook weer naar de dierenarts geweest met haar. Die is niet onder de indruk en schrijft alleen pijnstillers voor met de opmerking "theatrale persoonlijkheidsstroornis". Ze begon al te schreeuwen toen hij naar haar wees.
Ze mag wel niet meer los rennen met Echo. Gewoon thuis spelen maar voor de sport is ze afgekeurd en aangezien ze een goedbedoelde wedijver met Echo heeft is dat al snel teveel. Zonder piekbelasting en met de blijvende pijnstilling zou het weer goed moeten komen.
Heel herkenbaar. Zo is Roderick ook! :LOL: Gelukkig heeft Floris dat totaal niet.
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Desiree schreef: 20 aug 2026, 21:15
EchoMira schreef: 20 aug 2026, 19:53 Ze ligt inderdaad in mijn bed. Orthopedischer wordt het niet.

Heel herkenbaar. Zo is Roderick ook! :LOL: Gelukkig heeft Floris dat totaal niet.
Snuck ook :LOL:

Dierenarts heeft letterlijk in Snuck zijn dossier gezet 'hond is wat kleinzerig' :LOL:
Afbeelding
Isabel

Bericht door Isabel »

Mateo is pas 6 maar heeft al wat operaties doorstaan, schouder en 2 keer een kruisband wat allemaal inherent staat aan artrose.
Hij doet het super goed op doils joint, nog geen nsaid's nodig.
Ik ben wel eens te laat geweest met bestellen van z'n olie en hij heeft toen echt getoond dat het voor hem beter is om z'n dagelijkse dosis te krijgen.
Misschien kan het Mira ook helpen/ondersteunen.

Ik bestel vanuit België, is een stuk goedkoper.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Die bestel ik ook!

Ondertussen gaat het weer een stuk beter. Ze liep zelfs net gewoon mee naar de kippen. Wel kreupel maar woensdag kon ze amper lopen zonder te piepen van de pijn. Dat heeft ze nu niet meer. Komt ongetwijfeld door de pijnstillers.
Wel heeft ze nu weer een dikke duim aan de andere kant. Maar dat zie ik even los van elkaar.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Isabel schreef: 21 aug 2026, 16:52 Mateo is pas 6 maar heeft al wat operaties doorstaan, schouder en 2 keer een kruisband wat allemaal inherent staat aan artrose.
Hij doet het super goed op doils joint, nog geen nsaid's nodig.
Ik ben wel eens te laat geweest met bestellen van z'n olie en hij heeft toen echt getoond dat het voor hem beter is om z'n dagelijkse dosis te krijgen.
Misschien kan het Mira ook helpen/ondersteunen.

Ik bestel vanuit België, is een stuk goedkoper.
Ja, ik heb ook goede ervaringen met Doils Joint voor de artrose van Dirkje.
Hopmans raadde het me aan toen ze last had van haar rug en sesambeentjes.
Afbeelding
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Ach, dat klinkt wel alsof ze inderdaad veel pijn heeft. Wat naar je hond zo te zien.
Ik zou denk ik toch graag een foto laten maken, gewoon zodat je zeker weet of het inderdaad in die botten zit. Wellicht kan het toch iets zijn wat nog redelijk makkelijk te behandelen is.

Fijn dat het in elk geval wat beter lijkt te gaan nu. Welke pijnstilling geef je?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik ben blij om te melden dat het een heel stuk beter gaat.
Nog niet helemaal goed maar als dit het is is daar prima mee te leven en ik heb ook wel hoop dat deze restverschijnselen ook weer gaan verdwijnen.

Tot ze weer terugkomen natuurlijk. Maar dan hebben we de pijnstillers en de olie.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ben er nu pas weer maar gelukkig hebben anderen al geantwoord, had geen idee dat het zo duur was die behandeling trouwens.

Fijn dat het inmiddels war beter gaat.
Afbeelding
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

EchoMira schreef: 25 aug 2026, 19:32 Ik ben blij om te melden dat het een heel stuk beter gaat.
Nog niet helemaal goed maar als dit het is is daar prima mee te leven en ik heb ook wel hoop dat deze restverschijnselen ook weer gaan verdwijnen.

Tot ze weer terugkomen natuurlijk. Maar dan hebben we de pijnstillers en de olie.
Heel fijn! Bij Droef werkte in het begin de souplesse xxl hond ook prima toen hij nog geen pijnstilling nodig had. 1 van zijn nog levende vrienden krijgt nu Dogsuppy Heup & Gewrichten Chewies en doet het daar prima op samen met pijnstilling indien nodig, al vind ik dat bedrijf van marketing aan elkaar hangen moet ik ze nageven dat het wel werkt voor hem en voor Roderick gebruik ik de dental bright van hen want tandaanslag en die werkt ook heel goed, tussendoor een ander merk gehad maar deed niks.
Afbeelding
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het beter gaat, ze is nog zo jong!
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Hoe is het nu met Mira?

Taro liep laatst 2x mank na de agility dus ik heb hem voor de zekerheid net rondom op de foto laten zetten. Rug, heupen, en knieën waren allemaal super. Perfect gefokte puppies van mama Mier :vlinder:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 01 sep 2026, 09:40 Hoe is het nu met Mira?
Gelukkig gaat het weer heel goed!
Ze heeft nu de previcox en mag niet meer los rennen samen met Echo (wel alleen) en dat gaat goed.
Ze loopt bijna perfect en hoewel ze wel artrose heeft in de tenen lijkt het toch een genezende (weke delen) schouderblessure te zijn. En een hond met een extreem lage pijngrens. :hmmm:
Nanna
Posts in topic: 4

Bericht door Nanna »

Whippets zijn sowieso krijsers.
Afbeelding
Plaats reactie