Hap zeit ie

Plaats reactie
Nanna
Posts in topic: 3

Hap zeit ie

Bericht door Nanna »

Van de terrierman

“ Het gezicht hieronder is van een vrouw die in een gevecht verwikkeld raakte met een Jack Russell-terriër.

Alle honden, ongeacht hun grootte, zijn onder bepaalde omstandigheden in staat mensen ernstig te verwonden. De president van Frankrijk werd ooit zelfs in het ziekenhuis opgenomen nadat hij door zijn Maltezer was aangevallen!

Gebeurt zoiets vaak? Nee. Eigenlijk bijna nooit.

Dat gezegd hebbende: alle honden kunnen bijten. Ik benadruk tegenover mensen die overwegen een Jack Russell-terriër te nemen dat dit jachthonden zijn, die honderden jaren lang zijn gefokt om achter kleine dieren aan te gaan die hoge geluidjes maken en schokkerige, ongecoördineerde bewegingen vertonen. Als je vindt dat dit enigszins klinkt als een menselijke baby, neem die waarschuwing dan alsjeblieft serieus.

Neem ook serieus dat niet alle honden een blanco blad zijn. Veel rassen, vooral molossers, veedrijvende honden en kuddebewakers, hebben genetisch bepaalde gedragspatronen waarmee rekening moet worden gehouden.

Een hond respecteren betekent onder andere dat je begrijpt en erkent welke genetisch bepaalde gedragsaanleg in die hond aanwezig is. Genen bepalen natuurlijk niet voor honderd procent hoe een hond zich gedraagt, maar het is moeilijker om tegen de natuurlijke aanleg in te werken dan ermee mee te werken. Die aangeboren gedragspatronen kunnen plotseling sterk naar voren komen, vooral wanneer ze door onwetende mensen worden genegeerd. En zijn er veel onwetende mensen en dwazen in de hondenwereld? Jazeker!

De nieuwste onzin komt van verkopers van pitbullpuppy’s die dit ras aanprijzen als een ‘nanny dog’, een soort oppashond. Een oppashond? Geen enkele hond is een kinderoppas. Geen één. Nul. Niks. Helemaal niets. Als je een heel klein kind hebt, laat dat kind dan alsjeblieft niet zonder toezicht alleen met een pitbull… of met een Jack Russell-terriër… of met een Labrador Retriever… of zelfs maar met een Maltezer.

En wat betreft verkopers van pitbullpuppy’s die het ras aanprijzen als een ‘nanny dog’: vraag ze gerust om een flinke beker shut the fuck up te drinken — oftewel, nogal grof gezegd: hun domme bakkes te houden. Alle honden verdienen meer respect dan dit, en bij pitbulls is dat respect des te belangrijker.
Afbeelding
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Hap zeit ie

Bericht door Sterre »

Jesses die is flink toegetakeld. Zeker “leuke” spelletjes gedaan met je gezicht vlakbij de hond. Wel een goed geschreven stuk trouwens.
Nanna

Bericht door Nanna »

Zat halve garen die honden ‘een kusje willen geven’.
Tsja, dan loop je dus het risico dat je smoel opengebeten wordt. Daar leer je van.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Duidelijk verhaal :ok:
Ik ben het ook helemaal met hem eens.
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Op haar wang lijkt wel een litteken ipv verse wond.

Tja nagenoeg elke hond bijt als ze genoeg getriggerd worden. Het komt vaak alleen van de staffords, pitbulls en rottweilers in het nieuws, omdat die verwondingen vaak erger zijn.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 28 aug 2026, 14:20 Zat halve garen die honden ‘een kusje willen geven’.
Tsja, dan loop je dus het risico dat je smoel opengebeten wordt. Daar leer je van.
Mijn honden laten mij rustig een kusje geven. De herders eerder ook. Eigenlijk laten ze alles wel.toe.

Van Guus krijg ik.meteen een kusje terug :I:

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja je eigen hond. Maar die ken je. Maar ik bedoel meer vreemde honden.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 28 aug 2026, 18:23 Ja je eigen hond. Maar die ken je. Maar ik bedoel meer vreemde honden.
Nooit. Haha. En ook vreemden aub niet bij mijn honden. Ik denk dat ze niet bijten maar ik steek mijn handen er niet voor in het vuur.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Naar mijn idee hebben die kleine hondjes qua verhouding een veel groter gebit dan grote honden.
Micron had ook zulke joekels van tanden in verhouding naar mijn idee.

Vreemde honden zoenen is niet slim maar eigen moeten er wel aan geloven hier :mrgreen: ook dat kleine mormel van kleindochter maar die houd er wel van dat geklef op zijj tijd.
De Fila's waren er trouwens ook dol op , hoe kleffer hoe beter .
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Desiree
Honden: 3
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Hier wordt ook wat afgezoend, vinden ze prima al is Floris nog wel wild soms :LOL:

Droef had een gewoonte ontwikkeld dat hij ook een kusje van mijn moeder moest als ze weg ging, en ja vol op de mond graag, keurig met getuite lipjes. Bij bij was het soms een kusje met tandjes als in dan ging die bek wagenwijd open en mocht ik zijn huig kussen, en een lol dat hij dan had! Dus dan moest het overnieuw met een "nee, een kusje zonder tandjes alsjeblieft" Hij kon het ook echt op commando, dat kan de rest hier weer niet zo leuk vinden ze het nou ook weer niet denk ik.

Bij vreemde honden doe ik het overigens ook niet, op de harde wijze geleerd (toen ik een jaar of 14 was) nadat er een mastino napolitano in m'n gezicht ging, achteraf kwam ik er nog goed vanaf trouwens, jeugd vriendinnetje(de hond was van haar broer) was iets later aan de beurt en was er slechter aan toe, ik kwam weg met een paar puntjes en krasjes.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Poesjes krabben en hondjes bijten. Iedereen weet dat. In beginsel.
Zelfs de liefste honden hebben als pup wel in tenen gebeten of als puber in plaats van het koekje een duim vast gehad.

Ik vind het helemaal niet raar als een jack russell in je neus bijt als hij bij je neus kan want dan heb je hem danig dicht op de lip gezeten.
Als je zo kort op de stof wil knippen bij een hond die niet van nature totaal onderdanig dan moet je weten hoe een hond werkt en als je dat niet weet en het toch doet en je krijgt een hak voor je bek is dat echt alleen je eigen schuld.
Plaats reactie