Izzy mist onder al een paar jaar een aantal tanden, het begon met eentje die van de 1 op andere dag weg was maar het gaatje was ook al dicht toen ik het zag en gebit was keurig, zelfs bij alle controles daarna. Paar jaar terug moest Izzy benchrust omdat ze haar kruisband ingescheurd had. Dat werd niet gewaardeerd en ze heeft dus tijdens onze afwezigheid de bench geprobeerd open te breken met haar tanden. Eindstand, paar spijltjes scheef en aangevreten + weer wat ondertanden minder maar ook daarvan gingen de gaatjes die achterbleven heel snel dicht.
Altijd een stralend wit gebit en dan toch ineens een oude hondjes gebit dus nu moet ome dok het oplossen, eventuele losse elementen worden gelijk getrokken. Ik vind het toch wel weer een beetje spannend hoor 13 jaar en dan een narcose.
Gelukkig kan ze deze dierenarts wel waarderen dus dat maakt het wel makkelijker.
Roderick z'n gebit ook laten controleren, en hij moet er nu echt aan gaan geloven dat ik met een krabber in de weer ga, als pup ben ik hier wel mee bezig geweest want schijnbaar hebben whippets aanleg dus wilde het goed oefenen, maar hij vond het vreselijk! Was ook nooit nodig dus nu maar weer opnieuw proberen, gisteren een klein beetje geprobeerd en nu ging het gelukkig wel beter dan toen hij nog jong was.