Rituals for dogs

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Desiree
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Boomer+Whippets

Rituals for dogs

Bericht door Desiree »

Ik miste hier een topic over. Wat vinden we hiervan?

Stiekem zou ik best wel de shampoo, wipes en air & fabric freshener willen proberen. De parfum en mondspray lijken mij een beetje overdreven.

https://www.rituals.com/nl-nl/collection/dog-care
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 4

Re: Rituals for dogs

Bericht door Nanna »

Wat een prijzen. Nee hoor.
Wil best geld uitgeven maar dan moet het ook NUT hebben en niet alleen een lekker luchtje. Waarvan ik aanneem dat de hond het haat😂
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Oh ik wist niet dat het bestond! Ik vind Rituals heerlijk! Wel prijzig dus koop het niet vaak. Ik zou die air en fabric ook wel willen uitproberen, dat wordt acties in de gaten houden :engel:
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Mizzsylver schreef: 08 sep 2026, 19:33 Oh ik wist niet dat het bestond! Ik vind Rituals heerlijk! Wel prijzig dus koop het niet vaak. Ik zou die air en fabric ook wel willen uitproberen, dat wordt acties in de gaten houden :engel:
Bestaat ook echt net pas hoor. Zag het gisteren via een collega die gelijk een hele set heeft gekocht. :LOL:
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik vind de hele Rituals winkel tenenkrommend. Ik zou er uit principe niets kopen, zeker ook niet voor honden.
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik vermoed zomaar dat mijn hond niet meer "zo blij is om mij te zien" als ik met die spullen aan kom zetten. :P
Een hoop geld en als het even tegen zit een geurtje waardoor mijn hond niet meer vrolijk haar eigen lekkere geurtjes kan vinden.
Nee doe maar niet.
Kammen en op zijn tijd een trimbeurt.
Dat is de wellness wel zo'n beetje en ook daar wordt ze niet blij van
Afbeelding
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Onyx vindt douchen heerlijk, welke shampoo maakt haar niet uit dus dat zou prima kunnen. In de rituals producten zit over het algemeen veel alcohol en dat droogt behoorlijk uit.
De doucheschuimen vind ik lekker, verder niet.
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind dat je op dieren die alles op geur doen geen luchtjes mag gebruiken om ze voor ons aangenaam onnatuurlijk te laten ruiken.

Gelukkig stinken mijn honden totaal niet maar geen haar op mijn hoofd die er geparfumeerde toestanden op gaat loslaten. Een hond ruikt alles. Ook elkaars emoties en lichamelijke toestand. Daar een laag parfum overheen leggen is hetzelfde als iemand een hele sterke bril opzetten en dan zeggen veel plezier vandaag.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou. Ik gebruik wel verdunde tea tree oil op mn honden tegen teken en vlooien. Werkt als een tiet.
Omdat ik de geur van die tea tree niet lekker vind doe ik er wat parfumolie bij.
Maar ja, ga je weer. Dat is functioneel. En ik doe dat denk ik zo eens per maand.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 09 sep 2026, 15:18 Nou. Ik gebruik wel verdunde tea tree oil op mn honden tegen teken en vlooien. Werkt als een tiet.
Omdat ik de geur van die tea tree niet lekker vind doe ik er wat parfumolie bij.
Maar ja, ga je weer. Dat is functioneel. En ik doe dat denk ik zo eens per maand.
Functioneel.en.als.ze.het gewend zijn onderling prima. Je ziet wel of ze er last van hebben..

Heeft iemand enig idee hoe dit parfumeren van honden werkt bij contacten op straat? Ik laat Guus met elke aardige hond kennis maken in overleg. Hoe zit dat met de onderlinge gesprekken en communicatie tussen honden als een van de twee naar parfum ruikt in plaats van naar zichzelf?

Honden met kleren heb ik wel ervaring mee. Eva een keer een trui aan gedaan en meteen vlogen Cleo en Eva elkaar aan dus dat heeft wel degelijk invloed op de communicatie tussen honden. Ik durf al zou ik het willen mijn kleine honden nog geen jasje aan doen. Straks pakt een hond de mouw die rondrent ofzo.

Cleo vloog Eva meteen aan toen ze een trui aan had. Herkende haar niet meer. Heel gek.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Topsi had met koud weer een jas aan. Nooit een probleem mee gehad, ook niet met vreemde honden.
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Marc schreef: 09 sep 2026, 18:02
Nanna schreef: 09 sep 2026, 15:18 Nou. Ik gebruik wel verdunde tea tree oil op mn honden tegen teken en vlooien. Werkt als een tiet.
Functioneel.en.als.ze.het gewend zijn onderling prima. Je ziet wel of ze er last van hebben..

Heeft iemand enig idee hoe dit parfumeren van honden werkt bij contacten op straat? Ik laat Guus met elke aardige hond kennis maken in overleg. Hoe zit dat met de onderlinge gesprekken en communicatie tussen honden als een van de twee naar parfum ruikt in plaats van naar zichzelf?

Honden met kleren heb ik wel ervaring mee. Eva een keer een trui aan gedaan en meteen vlogen Cleo en Eva elkaar aan dus dat heeft wel degelijk invloed op de communicatie tussen honden. Ik durf al zou ik het willen mijn kleine honden nog geen jasje aan doen. Straks pakt een hond de mouw die rondrent ofzo.

Cleo vloog Eva meteen aan toen ze een trui aan had. Herkende haar niet meer. Heel gek.
Kleding levert hier 0 problemen op. De enige die er een probleem mee had was Droef, die vond niet alle stoffen fijn. Maar eenmaal de goeie jas vond hij het prima. Heb ook niet het idee dat andere honden anders reageren op mijn aangeklede honden. Het enige dat ooit gebeurt is dat is dat Roderick het als pup leuk vond om Izzy aan haar jas mee te sleuren. Nou was dat eenmalig want eenmaal Izzy los moest hij zelf rennen voor z'n leven. :lol1:

Parfum zou ik ook niet doen maar de spray voor de manden tussendoor lijkt me wel fijn, de doekjes voor pispoten bijvoorbeeld(ja Floris en Roderick kunnen niet richten en pissen over hen voorpoten), en de shampoo omdat ze soms gewoon smerig zijn, en Izzy elke paar weken sowieso moet douchen ivm trimmen. Dat mag dan best een beetje lekker ruiken, mandjes gaan nu ook gewoon in was tenslotte en doekjes en shampoo gebruik ik nu ook al maar dan andere. En ook dan wordt er niet anders op ze gereageerd buiten.
Afbeelding
pioenroos
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Mies kreeg ook trui of jas aan als ze het koud had. Misschien dat Danu de eerste keer raar opkeek? Maar verder 0 problemen. Andersom gaf Mies ook geen boe of bah toen Danu na castratie met pakje thuiskwam :19:
Als Mies jas aan had reageerde vaste vrienden daar ook niet echt op, hooguit even kijken de eerste keer. Verder vermeed ik onbekende honden, zat ze zelf totaal niet op te wachten.
Luchtjes op weet ik niet, ik gebruik parfumvrij. Maar zouden honden dat niet enorm gewend zijn van mensen die van alles opspuiten, wasmiddelen en schoonmaakmiddelen?
Insprayen met etherische oliën vind ik wel wat van. Ik zie honden daar van weg willen lopen. Als je dat gebruikt doe dan via je handen inwrijven zodat ze de verneveling niet inademen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik heb geen idee wat ze gewend zijn omdat ze bij mensen leven. Maar ik weet wel hoe honden met elkaar spreken. Lichaamstaal, houdingen en subtiele geursignalen. Dus ik blijf het best gek vinden dat wij onze honden zo gaan vermenselijken dat ze kleren aan krijgen en lekker moeten ruiken. En ik vraag me oprecht af of dat ethisch is.

Ik geloof iedereen meteen die zegt dat ze niks merken aan hun honden. Maar ik kan me het alleen niet voorstellen. Ik maak ook niemand uit voor dierenbeul of wat dan ook. Maar hoe kan je hond communiceren zonder een zichtbaar lichaam en een lichaamsgeur?

Misschien is communicatie voor veel honden ook echt vooral met de baas. En als je je hond niet met andere honden laat maakt het mogelijk minder uit. Maar ik loop elke dag door een bos of aan het water en daar komen we gewoon heel soms honden tegen. Dan moet Guus zich wel duidelijk kunnen uiten. Nu is hij totaal niet kouwelijk en stinken doet hij al helemaal niet met dat spiegelgladde pelsje. Dus ik heb er ook helemaal geen noodzaak aan. Kleren en wassen. Een hondje dat het steenkoud heeft perse geen jasje aantrekken vind ik natuurlijk ook zielig.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik wil het
Voor de heb!
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Het broertje van Justin treft dat lot. Hij wordt kaalgeschoren en dan krijgt ie elke dag een ander ‘outfitje’. Vreselijk.
Afbeelding
Suzanne
Posts in topic: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Marc schreef: 09 sep 2026, 20:36 Ik heb geen idee wat ze gewend zijn omdat ze bij mensen leven. Maar ik weet wel hoe honden met elkaar spreken. Lichaamstaal, houdingen en subtiele geursignalen. Dus ik blijf het best gek vinden dat wij onze honden zo gaan vermenselijken dat ze kleren aan krijgen en lekker moeten ruiken. En ik vraag me oprecht af of dat ethisch is.

Ik geloof iedereen meteen die zegt dat ze niks merken aan hun honden. Maar ik kan me het alleen niet voorstellen. Ik maak ook niemand uit voor dierenbeul of wat dan ook. Maar hoe kan je hond communiceren zonder een zichtbaar lichaam en een lichaamsgeur?

Misschien is communicatie voor veel honden ook echt vooral met de baas. En als je je hond niet met andere honden laat maakt het mogelijk minder uit. Maar ik loop elke dag door een bos of aan het water en daar komen we gewoon heel soms honden tegen. Dan moet Guus zich wel duidelijk kunnen uiten. Nu is hij totaal niet kouwelijk en stinken doet hij al helemaal niet met dat spiegelgladde pelsje. Dus ik heb er ook helemaal geen noodzaak aan. Kleren en wassen. Een hondje dat het steenkoud heeft perse geen jasje aantrekken vind ik natuurlijk ook zielig.
Ik denk dat honden altijd nog wel een eigen geur afgeven, ook als ze gewassen en gesprayd zijn met een lekker geurtje. Er komt toch wel van bepaalde lichaamsdelen een geur af.
Het is ook niet dat honden anders reageren op een hond die naar sigaretten ruikt omdat nou eenmaal alles in huis daarnaar ruikt toch?

Ik doe er niet aan mee, maar als ik het cadeau zou krijgen zou ik het heus gebruiken
Hier ruiken ze ook lekker naar shampoo als ze gedoucht zijn, en daarna gaat er nog cowboy magic door hun vacht en ruikt het hele huis naar een kapsalon. Vinden ze ook helemaal niet erg. Eef komt zelf aanlopen zodra ik de tube CM pak
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Suzanne schreef: 09 sep 2026, 22:40 Ik denk dat honden altijd nog wel een eigen geur afgeven, ook als ze gewassen en gesprayd zijn met een lekker geurtje. Er komt toch wel van bepaalde lichaamsdelen een geur af.
Dat denk ik ook. Als een hond van de trimmer komt - en hoeveel honden gaan elke zoveel maanden naar de trimmer? - ruiken ze immers ook naar shampoo etc. Ik heb nog nooit gehoord of gemerkt dat dat bij andere honden een reactie oproept. Volgens mij ruiken ze gewoon door die kunstmatige parfumgeuren heen.
Ik heb wel een keer meegemaakt dat Fayah Amy niet direct leek te herkennen toen ze van de bank af stapte en een dekentje waar ze onder lag op haar rug bleef liggen. Maar Fayah vond het vooral gek, het zou helemaal niets voor haar of voor Amy zijn om met agressie te reageren in zo'n situatie. Daarna heeft ze nog veel vaker honden (eigen en vreemd) gezien met jasjes aan en daar vond ze niets bijzonders van.

Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heavy reageerde wel heel sterk als Bertus terugkwam van de trimsalon of Jip toen die nog leefde terug kwam van de trimsalon
Alsof er een vreemde hond in huis kwam dat moest ik echt wel even begeleiden dan hoor ,misschien dat meespeelt dat ze dan ook nog een ander kapsel hadden én roken naar shampoo dus beetje dubbelop
Afbeelding
Suzanne
Posts in topic: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Smoushond schreef: 10 sep 2026, 06:57 Heavy reageerde wel heel sterk als Bertus terugkwam van de trimsalon of Jip toen die nog leefde terug kwam van de trimsalon
Alsof er een vreemde hond in huis kwam dat moest ik echt wel even begeleiden dan hoor ,misschien dat meespeelt dat ze dan ook nog een ander kapsel hadden én roken naar shampoo dus beetje dubbelop
dat zal vast ook mee spelen ja
Hier gebeurt het ook wel eens dat ze van elkaar denken dat ze allebei ergens in de huiskamer liggen, en dan trippelt er ineens een vanuit de slaapkamer door de gang naar de deuropening, en dan willen ze er ook op afvliegen alsof er ineens een vreemde hond binnen wandelt.
Plaats reactie