Kijk hem genieten.

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Tineke
Posts in topic: 5

Kijk hem genieten.

Bericht door Tineke »

En hij is echt perfect , goed met andere honden , loopt los naast de fiets en kijkt nergens naar , ook niet naar de Berner die hem laatst achterna ging tijdens het fietsen.
Lief met katten en kinderen en gedraagt zich voorbeeldig bij de dierenarts.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Kijk hem genieten.

Bericht door Sterre »

Lot uit de loterij. Ook voor hem trouwens.
Nanna
Posts in topic: 2

Bericht door Nanna »

Ik zie de foto niet….
Afbeelding
thom
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Kijk 'm eens. :I: :I:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Tineke

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 09 sep 2026, 17:27 Ik zie de foto niet….
Ik zie ze wel maar duurt soms even :F:
Afbeelding

blondie

Bericht door blondie »

Heerlijk, wat fijn zeg! :I:
*Esther*

Bericht door *Esther* »

Hee...nu is de foto er wel.
Wat een ontzettend braaf hondje zeg!
Mooi verhaal weer!!
Nanna
Posts in topic: 2

Bericht door Nanna »

Afbeelding

Niks te zien…ik erge me kapot aan dat postimage
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 09 sep 2026, 19:12 Afbeelding

Niks te zien…ik erge me kapot aan dat postimage
Ik zag ook niks maar na een paar minuten wel. En ik wilde hem perse zien.
Wat een gave hond. Jaloersmakend maar dat wist je al.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Weten ze zeker dat het een halve Duitser is? Ik zie er meer een x mechel in met ergens een keer een scheutje Duitser misschien. Mooi hoor. Was voor mij de perfecte hond.
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Wat heerlijk zeg! Genieten voor beide partijen!
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Heerlijk !
Groetjes Heidi

Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 09 sep 2026, 19:57 Weten ze zeker dat het een halve Duitser is? Ik zie er meer een x mechel in met ergens een keer een scheutje Duits er misschien. Mooi hoor. Was voor mij de perfecte hond.
Ja denk ook meer mechel net als Roland.
Is momenteel wel de modehond in Spanje dus ook oververtegenwoordigd in de asielen :euh:.

Hij is echt leuk, lekker actief en gaat dolgraag de hort op en luistert als een tierelier.
Net als Roland, daarvan zei iedereen in het begin wat luistert hij goed wat knap dat jullie dat zo snel aan hem hebben geleerd :F:

Maar dat hadden we helemaal niet gedaan , hij deed dat echt helemaal uit zichzelf zo goed vanaf dag één :LOL:

Bizxy is exact hetzelfde zal wel de herder in hem zijn en hij zal wel tevreden zijn met zijn leven nu en de vrijheid die hij nu beleeft.
Afbeelding

Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heerlijk om te zien 😀
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 10 sep 2026, 04:04
Marc schreef: 09 sep 2026, 19:57 Weten ze zeker dat het een halve Duitser is? Ik zie er meer een x mechel in met ergens een keer een scheutje Duits er misschien. Mooi hoor. Was voor mij de perfecte hond.
Is momenteel wel de modehond in Spanje dus ook oververtegenwoordigd in de asielen :euh:.

Hij is echt leuk, lekker actief en gaat dolgraag de hort op en luistert als een tierelier.
Net als Roland, daarvan zei iedereen in het begin wat luistert hij goed wat knap dat jullie dat zo snel aan hem hebben geleerd :F:

Maar dat hadden we helemaal niet gedaan , hij deed dat echt helemaal uit zichzelf zo goed vanaf dag één :LOL:

Bizxy is exact hetzelfde zal wel de herder in hem zijn en hij zal wel tevreden zijn met zijn leven nu en de vrijheid die hij nu beleeft.
Bas vooral luisterde ook vanaf dag 1 super goed. Denk dat het ook een soort van eindelijk een baasje dus die ga ik pleasen en zorgen dat ik die nooit meer kwijt raak effect is. Ik heb het idee dat honden die lang niks gehad hebben en die de klappen van de zweep kennen veel makkelijker zijn. Guus kon ook meteen los en komt altijd als je roept. Niks aan getraind. Terwijl ik ook Labradoodles en honden die vanaf pup bij mensen zijn zie waar geen land mee te bezeilen is.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 10 sep 2026, 07:14
Tineke schreef: 10 sep 2026, 04:04

Bas vooral luisterde ook vanaf dag 1 super goed. Denk dat het ook een soort van eindelijk een baasje dus die ga ik pleasen en zorgen dat ik die nooit meer kwijt raak effect is. Ik heb het idee dat honden die lang niks gehad hebben en die de klappen van de zweep kennen veel makkelijker zijn. Guus kon ook meteen los en komt altijd als je roept. Niks aan getraind. Terwijl ik ook Labradoodles en honden die vanaf pup bij mensen zijn zie waar geen land mee te bezeilen is.
Ja mits ze uiteraard niet angstig zijn. Elsa was overduidelijk behoorlijk onder de indruk van alles en ook gewend om buiten zelf haar kostje bij elkaar te scharrelen, die hebben we wel vast gehouden in het begin.
Nu gaat dat prima , ze is wel tevreden met haar leven en ons en Roland.

Naarmate onze band hechter werd zag je echt dat ze veel beter op ons ging letten buiten. Is denk echt wel een verschil tussen honden die in huis hebben geleefd en dat kennen en echte straathonden.
Maar ook die stellen toch prijs op comfort.

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal en op twee herders uit Spanje kun je geen oordeel vellen maar deze lijken in ieder geval milder dan de hoog in drift gefokte mechels alhier.
Voor ons overigens prima hoor, het zijn tenslotte gewoon huishonden en geen sporthonden.
Wij zijn in ieder geval beide heel blij met ze.
Afbeelding

Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Prachtig hoe Bizzy zich laat zien, hoewel het me eigenlijk weinig verbaast.

Mooi, de ervaringen die Marc en Tineke hier delen.
Wat jullie omschrijven herken ik één op één bij mijn eigen honden uit Spanje.
​Die 'veiligheid'-knop die omgaat als ze eenmaal doorhebben dat ze goed zitten, is inderdaad heel bijzonder. Het verschil tussen honden die vanaf puppy af aan in een 'beschermde' bubbel zijn opgegroeid en honden die de rauwe werkelijkheid hebben meegemaakt, is enorm. Die laatsten hebben vaak al een heel sterk ontwikkeld inschattingsvermogen en een soort ingebouwde volwassenheid.
​Hier is de samenwerking met de honden ook nooit een kwestie van africhten of "gehoorzaamheidscircussen".
Geen 'zit, lig, blij'-oefeningen of trainingen, maar puur op basis van wederzijdse intuïtie, afstemming en sfeer. Ze voelen haarfijn aan wat de bedoeling is en passen zich moeiteloos aan. Ik noem het weleens gekscherend mijn 'flowerpower'-honden: ze hebben een ontzettend zacht, goedmoedig en de-escalerend karakter. Zelfs die laconieke, bijna 'onnozele' onbenulligheid die ze soms laten zien, is eigenlijk een vorm van sociale intelligentie; ze zijn totaal niet uit op confrontatie of bewijsdrang en willen gewoon harmonie.
Laatst gewijzigd door Josefien op 10 sep 2026, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Zalig om te zien hoe goed hij het heeft. De match gewoon weg.
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Heel mooi, dat is toch dubbel genieten zo :hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Wat heerlijk!
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Wat heerlijk voor hem maar zeker ook voor jullie!
Annets

Bericht door Annets »

Wat super om hem zo te zien.
Vaak als dieren zich veilig voelen dat ze de liefste dieren blijken te zijn.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Josefien schreef: 10 sep 2026, 10:01 Prachtig hoe Bizzy zich laat zien, hoewel het me eigenlijk weinig verbaast.

Mooi, de ervaringen die Marc en Tineke hier delen.
Wat jullie omschrijven herken ik één op één bij mijn eigen honden uit Spanje.
​Die 'veiligheid'-knop die omgaat als ze eenmaal doorhebben dat ze goed zitten, is inderdaad heel bijzonder. Het verschil tussen honden die vanaf puppy af aan in een 'beschermde' bubbel zijn opgegroeid en honden die de rauwe werkelijkheid hebben meegemaakt, is enorm. Die laatsten hebben vaak al een heel sterk ontwikkeld inschattingsvermogen en een soort ingebouwde volwassenheid.
​Hier is de samenwerking met de honden ook nooit een kwestie van africhten of "gehoorzaamheidscircussen".
Geen 'zit, lig, blij'-oefeningen of trainingen, maar puur op basis van wederzijdse intuïtie, afstemming en sfeer. Ze voelen haarfijn aan wat de bedoeling is en passen zich moeiteloos aan. Ik noem het weleens gekscherend mijn 'flowerpower'-honden: ze hebben een ontzettend zacht, goedmoedig en de-escalerend karakter. Zelfs die laconieke, bijna 'onnozele' onbenulligheid die ze soms laten zien, is eigenlijk een vorm van sociale intelligentie; ze zijn totaal niet uit op confrontatie of bewijsdrang en willen gewoon harmonie.
Ja ik denk ook dat het zo werkt.
Afbeelding

Plaats reactie