Teckel fokkers

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Plaats reactie
Rembrandt
Posts in topic: 1

Teckel fokkers

Bericht door Rembrandt »

Ik heb me al lang niet meer hoeven te verdiepen bij het zoeken naar een goede fokker. Inmiddels zijn het er echter zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Laat staan dat ik ze als leek op kwaliteit kan beoordelen. Hun websites zien er overigens allemaal gelikt uit. Maar dat vind ik minder belangrijk.

Waar het bij mij om gaat is dat ik een fokker vind die aangesloten is bij de rasvereniging en zich daarbij bovengemiddeld georiënteerd heeft op de erfelijkheidsleer en hier ook naar handelt. Een goede gezondheid en het juiste karakter dienen daarbij primair te staan. Hierbij sluit je natuurlijk niet alles uit, maar de kans dat je hierdoor voor onaangename verrassingen kunt komen te staan is toch al een stuk minder.

Ik heb een lichte voorkeur voor een rode langhaar dwerg omdat mijn ervaring is dat dwergen over het algemeen wat waakzamer zijn dan een standaard. Gwennie, mijn huidige standaard blaft namelijk niet als iemand aan de deur komt of achterom binnenloopt. Het enige dat ze doet is kwispelen en wil dan aangehaald worden. En aangezien ik niet altijd hoor wat ik zou moeten horen als ik slaap is nog zo'n "stille" erbij niet echt handig.

Als iemand mij een fokker kan aanbevelen dan hoor ik dat heel graag.

Een lichte voorkeur voor een rode langhaar dwerg is daarbij zeker geen strikte eis. Een standaard die blaft als het moet is natuurlijk ook welkom. Een ruwhaar durf ik echter niet meer aan en met kortharen heb ik geen ervaring. Een herplaatser tot circa 4 jaar oud behoort ook tot de mogelijkheden indien het baasje niet meer voor de hond kan zorgen.
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Teckel fokkers

Bericht door Nanna »

https://vanderossonero.nl/

Die verwachten of hebben zelfs een nest.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie