Haren verwijderen

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Rembrandt
Posts in topic: 3

Haren verwijderen

Bericht door Rembrandt »

Gwennie heeft hele lange dunne haren wat op zich geen probleem is. Wat ik wel een probleem vind is dat ze zich goed vasthechten aan een tegelvloer. Ondanks zuigen krijg ik ze dan ook niet volledig verwijderd. En daarna met dweilen ook niet. Op meubels wrijf ik ze dan weer gemakkelijk weg met een vochtig doekje.
Voordat ik zo'n rubberen kappersbezem aanschaf en mogelijk niet voldoet is mijn vraag dan ook aan de ervaringsdeskundigen: " hoe lossen jullie dat op?"
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Haren verwijderen

Bericht door Nanna »

Het is een langhaar teckeltje. Kalmeer. Zoveel haar verliezen die niet😜
Denk dat een gewone zachte bezem prima volstaat hoor.
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Geen idee wat zo'n kappersbezem met vastplakkende haren doet hoor.
Maar ik ben tevreden over mijn rubberen bezempje, ook zand en vegetatie veeg ik goed mee op. Ik vind het ook prettig dat de bezem zelf schoon blijft.
Afbeelding
Isabel

Bericht door Isabel »

Ik heb geen tips, stofzuigen werkt hier prima maar ik heb meer kwijl klodder uitdagingen 😅
Dat zal met teckels wel meevallen
Ik vraag me wel af hoe haren zich vast hechten aan een vloer?
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik heb ook zon rubberen veger idiaal maar neem dan ook gelijk rubberen handvegertje voor bij de stoffer en blik.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Isabel schreef: 16 sep 2026, 16:15 Ik heb geen tips, stofzuigen werkt hier prima maar ik heb meer kwijl klodder uitdagingen 😅
Dat zal met teckels wel meevallen
Ik vraag me wel af hoe haren zich vast hechten aan een vloer?
Ik denk dat ze voornamelijk aan de voegen vast blijven zitten. Moet je honden hebben met kort haar, die haren zijn pas vervelend, ik krijg ze helemaal niet van mijn slaapbank af, kan doen wat ik wil die rothaartjes gaan gewoon overal in zitten. In mijn badkamer liggen hondenharen en in ons toilet ook, sinds de verbouwing 6 jaar geleden heb ik roostertjes in de bad- en toiletdeur en die rothaartjes komen daardoor dus in het toilet en in de badkamer. En als ik schoonmaak smeer ik overal haartjes op. Want stofzuigen helpt ook niet, op het zeil werkt stofzuigen wel maar op onze vloerkleden niet zo goed.
Heb een hoekbank als ik daar al die haartjes achter vandaan wil halen moet ik heel die bank uit elkaar halen dus dat doe ik nooit. Krijg dat ook niet voor elkaar alleen. En mijn man vind het niet zo nodig. Als ik weer aan een nieuw bankstel toe ben neem ik een gewoon bankstel waarbij ik eronder kan stofzuigen en erachter. Ook neem ik ooit een ander bed, kan met de stofzuigervoet niet onder mijn bed komen dus wil ik daar onder stofzuigen moet ik die slaapbank helemaal van zijn plek halen, nou spaanplaat is loeizwaar. Dus is ook geen fijne klus.
Afbeelding

Tanja en Anne
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

pioenroos schreef: 16 sep 2026, 16:09 Geen idee wat zo'n kappersbezem met vastplakkende haren doet hoor.
Maar ik ben tevreden over mijn rubberen bezempje, ook zand en vegetatie veeg ik goed mee op. Ik vind het ook prettig dat de bezem zelf schoon blijft.
Ik noemde het een kappersbezem, daar bedoel ik een rubberen bezem mee. En aangezien jij en nog een aantal mensen aangaven dat het ding doet wat het moet doen heb ik er gelijk maar een besteld. Gelijk maar zoals Hewi adviseerde er een stoffer en blik en handvegertje voor de meubels bijbesteld.
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

Isabel schreef: 16 sep 2026, 16:15 Ik vraag me wel af hoe haren zich vast hechten aan een vloer?
Dat vind ik ook vreemd, het lijkt wel of mijn hond statisch geladen is want als ik haar kam bewegen de haren al richting kam voordat ik eraan kom.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Rembrandt schreef: 16 sep 2026, 23:33
Isabel schreef: 16 sep 2026, 16:15 Ik vraag me wel af hoe haren zich vast hechten aan een vloer?
Dat vind ik ook vreemd, het lijkt wel of mijn hond statisch geladen is want als ik haar kam bewegen de haren al richting kam voordat ik eraan kom.
Misschien kan je een vochtinbrengende spray gebruiken? Lijkt me niet fijn voor haar om zo’n statische vacht te hebben
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Hoeveel haar kan een dwregteckel in een paar dagen verliezen? Waarom haal je niet elke dag even een zeempje over haar vacht. Dan vang je het af. In mijn huis zou je gek worden. Bas mijn oudste hond laat zich niet kammen en verliest bossen haar voor een klein hondje. Overal liggen pluizige bosjes. Ik stofzuig twee keer per week en verder is het een kwestie van accepteren en dat lukt prima.

Geef je ander voer? Want als zo'n klein hondje zo enorm aan het verharen is in een week is dat wel vreemd. Of vind jij een klein beetje haar al heel veel haar. Dat kan natuurlijk ook.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 17 sep 2026, 06:53
Rembrandt schreef: 16 sep 2026, 23:33
Misschien kan je een vochtinbrengende spray gebruiken? Lijkt me niet fijn voor haar om zo’n statische vacht te hebben
Heb je fleecedekens op de bank of in de mandjes? Dan krijg je dat. En is ze recent gecastreerd? Dan kan ook de hele vacht veranderen.
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Bij de Gamma hebben ze voor 10 euro zo n rubberen kappersborstel.
Ik gebruik hem op onze tegelvloer om de kartonsnippers die Yottum maakt op te vegen.
Veegt ook goed evt haren mee.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie