Moderne parafernalia. Apps, trackers, camera's

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Moderne parafernalia. Apps, trackers, camera's

Bericht door EchoMira »

Vandaag heb ik erg veel plezier gehad van een nieuwe bewakingscamera. Ik ga er nog een paar kopen om de honden en het huis mee in de gaatjes te houden. Gewoon omdat het fijn is om te weten hoe het gaat maar ook omdat je aanwezigheid soms de situatie verandert en ik wil weten wat er buiten mijn directe blikveld gebeurt.

Ook wil trackers kopen zodat ik straks geen honden kwijt ben. Met een lurcher en een enorme wandelende middelvinger die al eens achter de hazen aan geweest is is dat geen overbodig luxe. Superfijn als je weet waar je hond is.

Wat doen jullie nog meer aan smarte dingen?

Ik heb gewoon deze camera. Doet het prima. 3 tientjes per stuk. https://amzn.eu/d/07X1rivD
Maart
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Re: Moderne parafernalia. Apps, trackers, camera's

Bericht door Maart »

Mijn honden gaan mee naar het werk en lopen niet los wegens onbetrouwbaar dus momenteel niet nodig. Mazr ik ben zelf ook helemaal pro in de gaten houden wat in de gaten kan gehouden worden (mits eigen spul, geen creepy raam gluren zoals de overbuurvrouw :F: ).

Ik had enige tijd een simpele camera van temu maar die heb ik eens op de open haard laten staan in de winter en hij bleek niet smeltvast :engel:
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 19 sep 2026, 20:50 Vandaag heb ik erg veel plezier gehad van een nieuwe bewakingscamera. Ik ga er nog een paar kopen om de honden en het huis mee in de gaatjes te houden. Gewoon omdat het fijn is om te weten hoe het gaat maar ook omdat je aanwezigheid soms de situatie verandert en ik wil weten wat er buiten mijn directe blikveld gebeurt.

Ook wil trackers kopen zodat ik straks geen honden kwijt ben. Met een lurcher en een enorme wandelende middelvinger die al eens achter de hazen aan geweest is is dat geen overbodig luxe. Superfijn als je weet waar je hond is.

Wat doen jullie nog meer aan smarte dingen?

Ik heb gewoon deze camera. Doet het prima. 3 tientjes per stuk. https://amzn.eu/d/07X1rivD
Ik ga die ook halen. Want ik heb net besloten dat ik de schapen en de kippen en.de.tuin in de gaten wil kunnen houden.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 19 sep 2026, 21:02 Ik ga die ook halen. Want ik heb net besloten dat ik de schapen en de kippen en.de.tuin in de gaten wil kunnen houden.
Welke tracker bedoelde jij nou pas aan de telefoon? Dat je ook een seintje krijgt als de hond zich druk maakt of van je terrein af zou gaan.
Brutus is voorheen weleens ontsnapt. Komt dan volgens de baas wel weer terug maar dát vind ik niet helemaal goed genoeg.
Ik moet er echt niet aan denken dat die zijn eigen feestje gaat vieren.
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Hier zit de beneden verdieping vol met ring camera's zowel binnen als buiten om inderdaad de honden en katten vooral in de gaten te kunnen houden.

Roderick en Floris dragen sinds kort een tractive en ze hebben sinds een week of 2 allemaal hun eigen orbiloc lampjes want het park is totaal niet verlicht dus ik loop een zwart gat in, heb wel een lamp die ik op m'n jas vast maak maar dan zie ik nog niet waar dat schorriemorrie in de bosjes zit als ze loslopen.
Afbeelding
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Hier ook Tapo fan, heb de videodeurbel er nu ook van. En 3 camera’s. De deurbel is zonder abonnement en de Ring vond ik steeds slechter worden.

Verder heb ik in heel veel dingen een GPS tracker, al 2x een gestolen fiets mee terug gevonden. Maar ook in de rugzak van de kinderen, in de auto, alle fietsen, oortjes, portemonnee.

De kinderen (13 en 15) hebben een iPhone en daarop kunnen we van elkaar live zien waar we zijn.

Mijn lampen enzo heb ik niet slim, ik wil gewoon zelf op een knopje duwen :mrgreen:
Afbeelding
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Mizzsylver schreef:Hier ook Tapo fan, heb de videodeurbel er nu ook van. En 3 camera’s. De deurbel is zonder abonnement en de Ring vond ik steeds slechter worden.

Verder heb ik in heel veel dingen een GPS tracker, al 2x een gestolen fiets mee terug gevonden. Maar ook in de rugzak van de kinderen, in de auto, alle fietsen, oortjes, portemonnee.

De kinderen (13 en 15) hebben een iPhone en daarop kunnen we van elkaar live zien waar we zijn.

Mijn lampen enzo heb ik niet slim, ik wil gewoon zelf op een knopje duwen :mrgreen:
Ohja lampen, vrijwel ons hele huis is voorzien van hue lampen, lekker makkelijk te bedienen met de telefoon.Afbeelding

Thermostaat is bedienbaar via telefoon.

Airconditioning op alle kamers ook te bedienen met telefoon.

Wasmachine en vaatwasser hebben ook de optie om met telefoon de bedienen maar daar maak ik eigenlijk geen gebruik van, wel vind ik het handig om de melding te krijgen als ze klaar zijn.

En uiteraard een smart tv met 1000 apps waarvan je er maar enkele gebruikt.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wij hebben een deurbel met camera en een wildcamera achter huis. Er ligt er nog ergens eentje in een kast. Trackers voor de honden heb ik niet. Een fluit is doorgaans genoeg om ze tevoorschijn te halen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke

Bericht door Tineke »

Een camera in huis als we weggaan doen we die aan en een tracker voor Elsa.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik heb een camera maar die staat alleen aan bij logeetjes of opvangers. Het heeft me ontzettend geholpen om in te zien waar het mis ging soms met alleen zijn maar verder?
1 van mijn oppas honden heeft een tracker maar dat gedoe met opladen......kortom zoals gewoonlijk aan mij heb je niks
Groetjes Heidi

Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Camera binnen en camera buiten. Beide van de Action maar ideale apparaten. Alles ka op 1 app, vam licht tot aan cameras en rookmelders.
Geen trackers nog hier...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 19 sep 2026, 21:08
Marc schreef: 19 sep 2026, 21:02 Ik ga die ook halen. Want ik heb net besloten dat ik de schapen en de kippen en.de.tuin in de gaten wil kunnen houden.
Welke tracker bedoelde jij nou pas aan de telefoon? Dat je ook een seintje krijgt als de hond zich druk maakt of van je terrein af zou gaan.
Brutus is voorheen weleens ontsnapt. Komt dan volgens de baas wel weer terug maar dát vind ik niet helemaal goed genoeg.
Ik moet er echt niet aan denken dat die zijn eigen feestje gaat vieren.
Deze. Die meet hartslag en beweging en slaap etc. Plus hij geeft seintje als de hond van het terrein af gaat. Hoe precies die activiteiten worden gemeten weet ik overigens ook niet. Maar er staat slaap, hartslag en activiteiten en zelfs krabben etc.

https://tractive.com/nl/pd/gps-tracker- ... tion=black
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik lees nu trouwens dat het gaat om wijzigingen in gedrag. Dus wanneer je hond ineens meer slaapt oid. Kan niet precies uitmaken wat ze met activiteiten meten bedoelde..
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 20 sep 2026, 08:17 Ik lees nu trouwens dat het gaat om wijzigingen in gedrag. Dus wanneer je hond ineens meer slaapt oid. Kan niet precies uitmaken wat ze met activiteiten meten bedoelde..
Ik denk dat je dagelijks kunt zien wat zijn hartslag is en als die hoger of lager is dan normaal dat je dan een melding krijgt. Ook slaap kunnen ze zo monitoren
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

AI :

Naast de locatie houdt de nieuwste generatie Tractive-trackers (zoals de Tractive DOG 6 en de XL-versies) ook de gezondheid van je hond nauwkeurig bij:Activiteits- en calorieëntracking: Meet hoeveel minuten je hond actief is, rent of wandelt. Je kunt dagelijkse doelen instellen en de resultaten vergelijken met vergelijkbare hondenrassen.Slaapmonitoring: Registreert de slaapkwaliteit, rusttijd en eventuele slaaponderbrekingen. Een plotselinge verandering in het slaappatroon kan wijzen op pijn of ziekte.Gezondheidswaarschuwingen (Health Alerts): De app waarschuwt je proactief als de tracker afwijkend gedrag signaleert, zoals extreem veel krabben, blaffen of een plotselinge daling in activiteit.Blaag- en krabdetectie: Helpt bij het vroegtijdig signaleren van stress, angst of huidproblemen.
Afbeelding
Plaats reactie