Grote waakse herplaatser gevonden - Brutus.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc
Posts in topic: 42

Re: Grote waakse herplaatser gevonden - Brutus.

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 19 sep 2026, 18:46 Vandaag is gebleken dat hij prima alleen kan zijn.
Dat was al bekend maar ik wil het natuurlijk zeker weten.

Ik heb zo'n camera en hem heel goed in de gaten gehouden en van de 2 uur dat ik weg was heeft hij alleen een rondje gelopen en uit een emmer gedronken. Verder geslapen. Hij kan dus gewoon de hele dag alleen zijn. Zit ie niet mee.
Geen drukte. Geen onnodig geblaf. Geen probleem. Check.
Dat is echt super! Ik vind het een hele bijzondere reis die je maakt maar dat had je denk ik al wel gemerkt haha.
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 6
Honden: 1

Bericht door Anne »

EchoMira schreef: 19 sep 2026, 12:21 en hij vond het zichtbaar leuk om weer thuis te zijn dus een beginnetje van binding met de plek is er al.
Hij heeft even rondgekeken en is weer op zijn post gaan liggen.

Afbeelding
Top, wat een fijne roedel zo en hij is niet echt alleen want overdag zijn er de andere honden. Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Anne schreef: 19 sep 2026, 19:15
EchoMira schreef: 19 sep 2026, 12:21 en hij vond het zichtbaar leuk om weer thuis te zijn dus een beginnetje van binding met de plek is er al.
Hij heeft even rondgekeken en is weer op zijn post gaan liggen.

Afbeelding
Top, wat een fijne roedel zo en hij is niet echt alleen want overdag zijn er de andere honden. Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)
Ik denk niet dat hij dat wil. Mijn buren hadden een Berner Sennenhond en die honden worden gek tussen 4 muren als ze het overzicht van hun terrein kwijt zijn. Zo'n hond vind het lastig om zijn eigen erf niet te kunnen zien en gaat door een raam of deur als hij buiten iets hoort.

Onze Berner. Die van de buren idem wilde perse elke avond naar buiten en daar werden ze pas in de nacht actief. Overdag sliepen ze de hele dag. Was er niks te waken want wij waren wakker.
Afbeelding
Anne

Bericht door Anne »

Dat kan natuurlijk ook, maakt niet uit ik ben blij dat hij goed terecht is gekomen en nu een fijn leven is begonnen en tegemoet gaat :ok:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 43
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Top, wat een fijne roedel zo en hij is niet echt alleen want overdag zijn er de andere honden.
Die had ik nu meegenoemn. Moesten ook even hun reguliere aandacht krijgen.
Hij was dus wel echt alleen. Niet dat het hem uitmaakt.
Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)
Hij wil het denk ik niet. Hij mag nu al naar binnen en ligt ook veel in de bijkeuken waardoor hij ook in de keuken zelf kan.
Afgelopen nacht is hij (zoals alle nachten van zijn leven) buiten gebleven. Hij kan gewoon naar binnen hoor maar hij heeft domweg geen zin.
Anne

Bericht door Anne »

Klinkt goed, vind het zo leuk om dit te volgen allebei (plus de anderen ook) met de neus in te boter!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 19 sep 2026, 19:48
Top, wat een fijne roedel zo en hij is niet echt alleen want overdag zijn er de andere honden.
Die had ik nu meegenoemn. Moesten ook even hun reguliere aandacht krijgen.
Hij was dus wel echt alleen. Niet dat het hem uitmaakt.
Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)
Hij wil het denk ik niet. Hij mag nu al naar binnen en ligt ook veel in de bijkeuken waardoor hij ook in de keuken zelf kan.
Afgelopen nacht is hij (zoals alle nachten van zijn leven) buiten gebleven. Hij kan gewoon naar binnen hoor maar hij heeft domweg geen zin.
Eigenlijk zou ik zelf ook snachts liever buiten slapen. Het klimaat is alleen niet zo geschikt. Als ik in een hangmat bij 22 graden buiten kon slapen.deed ik dat ook liever geloof ik.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hij staat te blaffen! Voor het eerst!
Ik laat hem even lekker.

PS: Na 30 seconden weer gestopt. Ben even komen kijken. Scarlet heeft even lekker meegedaan. :LOL:
Kells
Posts in topic: 5
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Kijk, daar heb je wat aan! :E:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Josefien
Posts in topic: 9
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Mooi, hij begint zich thuis te voelen!

Die Scarlett, daar krijg je vast meer omkijken dan naar hem. Als ze zo makkelijk hierin meegaat, zal ze binnenkort zelf wel snel op de trom roffelen vermoed ik zo :LOL:
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 10

Bericht door Hewi »

Scarlett is gewoon een relnicht zon echte. En dat mag ze ♡ brutus denkt nu al " mij nie bellen '
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 16

Bericht door Nanna »

Zag deze nog langskomen. 11 mnd oud. Reu. Sar Planinac.
Josefien?

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mooi!!

Gisteravond even een akkefietje rond de voerbak. Die laten we niet meer staan. Niet dat hij nou zoveel deed maar hij is zo groot dat ik gewoon helemaal geen conflict wil zien. Dat vind ik toch te spannend. Ik ken hem nog niet zo goed.

Net gefietst en dat ging geweldig. Kinderen met een drone aan een kant en kippen aan de andere. Hij ging er aan de pink tussendoor. Dat geeft wel (wederzijds) vertrouwen.

Josefien
Posts in topic: 9
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Nanna schreef: 20 sep 2026, 15:50 Zag deze nog langskomen. 11 mnd oud. Reu. Sar Planinac.
Josefien?
Prachtig zeg! En verleidelijk, maar ik heb deze week de knoop doorgehakt en zoekt echt in de richting van mastin of transmontano.
Misschien iets voor marc ?
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

[Dubbel
Laatst gewijzigd door Marc op 20 sep 2026, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Josefien schreef: 20 sep 2026, 16:56
Nanna schreef: 20 sep 2026, 15:50 Zag deze nog langskomen. 11 mnd oud. Reu. Sar Planinac.
Josefien?
Prachtig zeg! En verleidelijk, maar ik heb deze week de knoop doorgehakt en zoekt echt in de richting van mastin of transmontano.
Misschien iets voor marc ?
Oh nee. Wij hebben een sarplaninac in de familie en dat is de meest onsympathieke hond allertijden. Gewoon een hele nare dominante hond die niks wil en niemand mag. Eigenlijk gewoon een hele gevaarlijke hond.

Er staat ook een kaukaas op mp waarvan de beschrijving met de week grimmiger wordt. Eerst was hij nog lief en goed opgevoed maar inmiddels lijkt hij met de dag lastiger en krijgen ze hem niet geplaatst. Ook 11 maanden. Echt een rotleeftijd.

Als ik ergens voor ga van dat type is het minimaal 3 jaar. Meteen ok met Guus en erfvast en wandelbaar. En dat zijn echt geen hysterische eisen. Vrijwel elke maremmano of Tatra kan dat en ook veel Kangal en mastins. Ik vind dit soort honden van 11 maanden een veel te groot risico. Of een baby of een hond die af is. Geen mislukt project waar iemand alles mee geprobeerd heeft en er niet uit is gekomen.

Kijk. Dit is hij. Echt een waanzinnig mooie hond maar er staan steeds meer aanvullingen in de advertentie. Hij is inmiddels eigenlijk alleen nog maar leuk met eigen mensen. Eerder werd hij aangeprezen als sociaal etc. nu als waaks, eenkennig en alleen vriendelijk naar eigen. Die hond wordt met de dag lastiger als je hem neemt.

Waakhond,terreinhond, reu, kaukasische owcharka
Zie omschrijving
https://link.marktplaats.nl/m2426641398 ... ialbuttons
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

De kaukaas staat inmiddels op gereserveerd.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 20 sep 2026, 17:30 De kaukaas staat inmiddels op gereserveerd.
Voor zo'n mooie hond heeft hij er lang op gestaan. Minstens een maand of langer. Want ik heb er weken geleden al eens naar gekeken.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Anne schreef: 19 sep 2026, 19:15 Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)

Afbeelding

:F:
Tineke

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 20 sep 2026, 19:28
Anne schreef: 19 sep 2026, 19:15 Wel denk ik dat als hij echt gewend is over een tijdje en ziet hoe het met de andere honden is hij zelf ook wel naar binnen wil 's nachts, en dat jij dan al zoveel om hem geeft, doe je nu al, dat dat dan ook mag :ok: :)

Afbeelding

:LOL: :LOL:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Sterre
Posts in topic: 1

Bericht door Sterre »

Tineke schreef: 20 sep 2026, 19:53

Afbeelding

:LOL: :LOL:
Aaah lief.
Marc

Bericht door Marc »

Dat fietsen doet hem goed. Hij was bij de vorige eigenaar toch ook wel eens binnen? Ik zag foto's waar hij op een bankje lag etc binnen.
Afbeelding
blacky
Posts in topic: 2

Bericht door blacky »

wat een prachtige hond
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 20 sep 2026, 20:20 Dat fietsen doet hem goed. Hij was bij de vorige eigenaar toch ook wel eens binnen? Ik zag foto's waar hij op een bankje lag etc binnen.
Klopt. Hij mocht daar overdag ook binnen komen.
Kells
Posts in topic: 5
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Afbeelding

Het wordt al een echte huishond. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie