Vreemde mannen in en rondom huis
Vreemde mannen in en rondom huis
Binnenkort gaan ze onze woning renoveren ,ze gaan de ramen vervangen voor en achter en schilderwerk buiten
Kortom reuring rondom huis ,ze zijn nu bij een straat achter ons bezig en ik zie dat de deuren voor en achter de hele dag open staan en mannen in en uit lopen ,radio aan veel geluid dus en veel gedoe . Logisch kan ook niet anders maar het gaat wel een week duren van 07.30 tot 15.00
Bertus is waaks en ik wil natuurlijk niet dat hij wegloopt dus ik ben op zoek naar een kamerkennel om in het midden van de huiskamer te zetten . Om ongelukken te voorkomen . Alleen weet ik niet wat slim is ,al die mannen een koekje aan Bertus te laten geven om het leuk te maken of vragen of ze hem totaal willen negeren
Bertus is nogal enthousiast en druk dus bij koekjes uitdelen ben ik bang dat hij te opgewonden wordt
Maar bij negeren kan hij erg blijven piepen dat merk ik bij kleine korte klusjes in huis dan sluit ik hem op in de bench en piept hij uiteindelijk legt hij zich er trouwens wel bij neer
En wat zou beter zijn om overprikkeling te voorkomen een hele lange wandeling of om de anderhalf uur er even uit met een korte wandeling? Want hij slaapt dan natuurlijk de hele dag niet tot 15.00
Kortom reuring rondom huis ,ze zijn nu bij een straat achter ons bezig en ik zie dat de deuren voor en achter de hele dag open staan en mannen in en uit lopen ,radio aan veel geluid dus en veel gedoe . Logisch kan ook niet anders maar het gaat wel een week duren van 07.30 tot 15.00
Bertus is waaks en ik wil natuurlijk niet dat hij wegloopt dus ik ben op zoek naar een kamerkennel om in het midden van de huiskamer te zetten . Om ongelukken te voorkomen . Alleen weet ik niet wat slim is ,al die mannen een koekje aan Bertus te laten geven om het leuk te maken of vragen of ze hem totaal willen negeren
Bertus is nogal enthousiast en druk dus bij koekjes uitdelen ben ik bang dat hij te opgewonden wordt
Maar bij negeren kan hij erg blijven piepen dat merk ik bij kleine korte klusjes in huis dan sluit ik hem op in de bench en piept hij uiteindelijk legt hij zich er trouwens wel bij neer
En wat zou beter zijn om overprikkeling te voorkomen een hele lange wandeling of om de anderhalf uur er even uit met een korte wandeling? Want hij slaapt dan natuurlijk de hele dag niet tot 15.00

- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
Re: Vreemde mannen in en rondom huis
afgelopen jaar hebben ze bij een vriendin ook de woning gerenoveerd en duurzaam gemaakt. zij heeft haar 2 honden overdag bij mij gedumpt. ze bracht ze om half 8 en haalde ze weer op als de bouwlui klaar waren. geen stress geweest voor de honden en ze zaten niet in de herrie, stof en andere troep.
Kan je geen oppas voor hem regelen? Juist ook omdat hij zo waaks/onrustig is?
Nee ik heb geen oppas dat zou heel handig zijn maar helaas. En een intacte reu is ook niet welkom in een pension
Maar ik heb net gehoord dat het 2,5 dag gaat duren bij ons dus dat is een meevaller
Maar ik heb net gehoord dat het 2,5 dag gaat duren bij ons dus dat is een meevaller

Als je denkt dat hij dreigt weg te lopen is kamerkennel optie, maar dat is hij ook niet gewend.
Kun je niet gewoon aanzien hoe het gaat?
Ik ken de situatie van je huis niet, maar als mijn voordeur open moest ging mijn tussendeur dicht tussen woonkamer en hal.
Ik kon een beetje schipperen met de ruimten waar ik de honden toeliet en waar ze even niet mochten komen, zeker als de deuren en ramen inderdaad net geschilderd waren wilde ik geen kat of hond erbij in de buurt hebben
Achter (poort) vroeg ik medewerking van de bouwvakkers door op te letten de poort gewoon te sluiten als ze bezig waren op de plaats.
Ik hield dan de keukendeur dicht.
Hier vonden Aki en Chara het destijds voornamelijk een feestje, volgens mij was Glory er zelfs ook al bij. Dus de mensen die niet bang waren mochten contact maken, geen koekjes gepaai of zo ze waren er gewoon en even hoi zeggen en klaar (moest ik aangeven anders werd er niet gewerkt)
Enige waakse waar ik voor waarschuwde was dat ze niet moesten binnenlopen als ik niet in de buurt was. Daar werd wat lacherig over gedaan (namen ze niet serieus, en toen kwam wel de waakse kant van Aki omhoog) daarna dus maar gewoon achterdeur op slot als ik niet op die plek was
Hier kon ik in ieder geval best redelijk overleggen wanneer welke werkzaamheden waar gepland werden, bij ons duurde het wéken en vol in de steigers
.
Af en toe een bak koffie geven, en toch ook wel aangeven waarom ik het graag wilde afstemmen (ivm de honden én de katten) hadden ze wel begrip voor eigenlijk.
Het hielp natuurlijk wel dat de honden wel prima op vreemd bezoek reageren.. vriendjes waren zo gemaakt.
Ik ken de situatie van je huis niet, maar als mijn voordeur open moest ging mijn tussendeur dicht tussen woonkamer en hal.
Ik kon een beetje schipperen met de ruimten waar ik de honden toeliet en waar ze even niet mochten komen, zeker als de deuren en ramen inderdaad net geschilderd waren wilde ik geen kat of hond erbij in de buurt hebben
Achter (poort) vroeg ik medewerking van de bouwvakkers door op te letten de poort gewoon te sluiten als ze bezig waren op de plaats.
Hier vonden Aki en Chara het destijds voornamelijk een feestje, volgens mij was Glory er zelfs ook al bij. Dus de mensen die niet bang waren mochten contact maken, geen koekjes gepaai of zo ze waren er gewoon en even hoi zeggen en klaar (moest ik aangeven anders werd er niet gewerkt)
Enige waakse waar ik voor waarschuwde was dat ze niet moesten binnenlopen als ik niet in de buurt was. Daar werd wat lacherig over gedaan (namen ze niet serieus, en toen kwam wel de waakse kant van Aki omhoog) daarna dus maar gewoon achterdeur op slot als ik niet op die plek was
Hier kon ik in ieder geval best redelijk overleggen wanneer welke werkzaamheden waar gepland werden, bij ons duurde het wéken en vol in de steigers
Af en toe een bak koffie geven, en toch ook wel aangeven waarom ik het graag wilde afstemmen (ivm de honden én de katten) hadden ze wel begrip voor eigenlijk.
Het hielp natuurlijk wel dat de honden wel prima op vreemd bezoek reageren.. vriendjes waren zo gemaakt.
Waarom zou een intacte reu niet welkom zijn in een pension? Mijn reuen zijn altijd in pension geweest, zelfs een die met groepen werkten.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Je haalt me de woorden uit de mond. Bij mij ook nooit een probleem geweest.ZorroMax schreef: 07 okt 2026, 17:26 Waarom zou een intacte reu niet welkom zijn in een pension? Mijn reuen zijn altijd in pension geweest, zelfs een die met groepen werkten.

- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Boomer+Whippets
Hier inmiddels 2 verbouwingen (vorige huis en dit huis weer) verder waarbij het complete chaos was. Eigenlijk 0 problemen gehad, alleen Izzy moest haar blafband om en iedereen had de duidelijke instructie haar compleet te negeren want anders kon ze wel eens bijten(nog nooit gelukt overigens maar ze is er toe in staat) en dat deed iedereen dan ook, met Droef en Roderick moesten ze het zelf maar uitzoeken
Droef zat geregeld gewoon bij de loodgieter mee te kijken wat hij in de badkamer deed, de stratenmakers kwamen ze ook elke ochtend even aaien, na 2 x was het normaal, waren ook wel klussen van weken vooral in het weekend.
Oh ja, en iedereen moet ook op de buitendeuren letten want ook nog 3 katten die niet naar buiten mogen, wonder boven wonder hield iedereen zich hier keurig aan, wat betreft de honden kon iedereen gewoon in en uitlopen.
Oh ja, en iedereen moet ook op de buitendeuren letten want ook nog 3 katten die niet naar buiten mogen, wonder boven wonder hield iedereen zich hier keurig aan, wat betreft de honden kon iedereen gewoon in en uitlopen.
Ik zou het ook gewoon aanzien. Een mens lijdt het meest, aan het lijden dat hij vreest. Komt vast wel goed

Nou ben ik niet zo van de pensions maar de twee waar ik eventueel wel vertrouwen in heb die nemen geen intacte reuen in de groepZorroMax schreef: 07 okt 2026, 17:26 Waarom zou een intacte reu niet welkom zijn in een pension? Mijn reuen zijn altijd in pension geweest, zelfs een die met groepen werkten.

De ramen en deuren gaan eruit , tussendeur dichtdoen kan niet want ze moeten van binnenuit overal bij kunnenblondie schreef: 07 okt 2026, 16:03 Als je denkt dat hij dreigt weg te lopen is kamerkennel optie, maar dat is hij ook niet gewend.
Ik kon een beetje schipperen met de ruimten waar ik de honden toeliet en waar ze even niet mochten komen, zeker als de deuren en ramen inderdaad net geschilderd waren wilde ik geen kat of hond erbij in de buurt hebben![]()
Enige waakse waar ik voor waarschuwde was dat ze niet moesten binnenlopen als ik niet in de buurt was. Daar werd wat lacherig over gedaan (namen ze niet serieus, en toen kwam wel de waakse kant van Aki omhoog) daarna dus maar gewoon achterdeur op slot als ik niet op die plek was![]()
Hier kon ik in ieder geval best redelijk overleggen wanneer welke werkzaamheden waar gepland werden, bij ons duurde het wéken en vol in de steigers![]()
.

Ik wilde er een oefening van maken maar ga maar even aankijken hoe het verloopt . Eventueel kan ik wel afspreken dat ze niet de boven en benedenverdieping op 1 dag doen dus dan kan ik of naar boven of naar beneden vluchten 

- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
En zo simpel is het. Bij ons zijn ze ook volop aan het renoveren. In juli werd de aanbouw opnieuw betimmerd en toen had ik twee logees in huis, in totaal dus 5 honden. Met de timmerman maakte ik even een praatje en vroeg hem of hij de schutting en het hek dicht wild doen op het moment van vertrek. Dat ging allemaal keurig en gaf geen problemen. De honden waren snel gewend aan het geluid in de tuin en waren verder stil.Smoushond schreef: 07 okt 2026, 20:10 Ik wilde er een oefening van maken maar ga maar even aankijken hoe het verloopt . Eventueel kan ik wel afspreken dat ze niet de boven en benedenverdieping op 1 dag doen dus dan kan ik of naar boven of naar beneden vluchten![]()
Komende vrijdag komen ze hier al het glas vervangen, dus hebben we weer volk over de vloer. Ook dit zal geen problemen geven, want ook nu overleg ik even van tevoren met de mannen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ik begrijp je zorgen, maar 2,5 dag is inderdaad te overzien. Wij hadden onze vakantie op het klussen afgestemd want voorzagen ook een chaos met Bella haha.
Zelf zou ik ze geen contact laten maken, dan hoeft hij daar ook niks mee. Zou je hem ipv een kamerkennel niet aan de lijn in de kamer kunnen leggen?
Bij de glazenwassers ga ik op de bank midden in de kamer zitten met voertjes, als ze kijken en stil blijven krijgen ze wat en dat kunnen ze heel snel (zolang ik erbij ben). Maar dat zijn korte momenten natuurlijk.
Zelf zou ik ze geen contact laten maken, dan hoeft hij daar ook niks mee. Zou je hem ipv een kamerkennel niet aan de lijn in de kamer kunnen leggen?
Bij de glazenwassers ga ik op de bank midden in de kamer zitten met voertjes, als ze kijken en stil blijven krijgen ze wat en dat kunnen ze heel snel (zolang ik erbij ben). Maar dat zijn korte momenten natuurlijk.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
O ja, koekjes laten geven zou ik nooit doen. Andere mensen willen mijn honden weleens iets geven tijdens de uitlaat. Ik wil het niet hebben, want dan schooien ze bij iedereen die iets te vriendelijk doet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wij zeggen gewoon stil en na een korte tijd negeren ze hier klussers. Net alsof ze er niet zijn. Geen koekjes. Geen kennis maken. Gewoon negeren. Guus ligt buiten bij de klussers maar er is geen interactie. En Guus is niet de hond die van zichzelf geen aandacht of interactie zou willen. De klusser komt ook als de honden binnen zitten en wij er niet zijn. Alles went blijkbaar.