Justin
Re: Justin
Ik laat hem wel zien op fundagen van de Yorkshire terrier club. Geen sin om 70 euro af te tikken en dan te zien dat een hond die haar tot op de grond heeft wint. Iets wat bij de Biewer niet eens mág. Topknots mogen ook niet, alleen een elastiekje met een strikje. Maar ja. Topknots alom bij de buitenlandse hondjes. En de keurmeester gaat er in mee want die heeft blijkbaar niet de moeite genomen om even in de rasstandaard te kijken. Het zijn kapperswedstrijden. En daar pas ik voor.

Toch zou ik benieuwd zijn naar zijn rapport in elk geval eenmaligNanna schreef: 05 okt 2026, 09:46 Ik laat hem wel zien op fundagen van de Yorkshire terrier club. Geen sin om 70 euro af te tikken en dan te zien dat een hond die haar tot op de grond heeft wint. Iets wat bij de Biewer niet eens mág. Topknots mogen ook niet, alleen een elastiekje met een strikje. Maar ja. Topknots alom bij de buitenlandse hondjes. En de keurmeester gaat er in mee want die heeft blijkbaar niet de moeite genomen om even in de rasstandaard te kijken. Het zijn kapperswedstrijden. En daar pas ik voor.
Gaat niet gebeuren. Ik ga er een stoere terrier van maken ipv een langharige york met strikken en altijd een borstel in de buurt. Dus met kort baardje en wenkbrauwtjes.

Voor mij heb je gelijkNanna schreef: 04 okt 2026, 22:29Half. Maar in Maastricht won een Biewer met een topknot en haar tot over de grond. Mag beiden niet. Maar je ziet het. Dieronvriendelijkheid wint. Beestjes die in de papilotten gedraaid worden en nooit een bos zien.ranetje schreef: 04 okt 2026, 20:40 Het moet wel een beetje werkbaar blijven zo'n baard
Hij ziet er geweldig uit zo.
Had je oorspronkelijk wel plannen om met hem te showen?
Ik dacht laat verder maar zitten.
Maar ja, ik ben sowieso geen "shower"

Nee hoor
Ik zei dat ik pas voor een kapperswedstrijd waarbij de keurmeester de ballen weet van de rasstandaard.
“ wat wij vaak een topknot noemen, noemt de Biewer-standaard nadrukkelijk géén topknot. Het hoofdhaar wordt boven op het hoofd samengebonden in één ponytail (paardenstaartje) en hangt vervolgens los. Een strikje mag. Bij pups mag dat staartje iets lager worden gezet om de nog korte haren mee te pakken.
Een echte opgemaakte topknot, zoals je die bijvoorbeeld bij sommige andere langharige showrassen ziet — opgepoefd, getoupeerd, gerold of als een bolletje opgebouwd — is juist niet toegestaan. Sterker nog: een dergelijke topknot/rollover wordt volgens de standaard zó zwaar bestraft dat de hond uit de competitie wordt geëlimineerd.”
En dan wint zuks.

Daarom zou je het goede voorbeeld moeten geven. Maar een clubdag is natuurlijk ook leuk.Nanna schreef: 05 okt 2026, 19:25Nee hoor![]()
Ik zei dat ik pas voor een kapperswedstrijd waarbij de keurmeester de ballen weet van de rasstandaard.
“ wat wij vaak een topknot noemen, noemt de Biewer-standaard nadrukkelijk géén topknot. Het hoofdhaar wordt boven op het hoofd samengebonden in één ponytail (paardenstaartje) en hangt vervolgens los. Een strikje mag. Bij pups mag dat staartje iets lager worden gezet om de nog korte haren mee te pakken.
Een echte opgemaakte topknot, zoals je die bijvoorbeeld bij sommige andere langharige showrassen ziet — opgepoefd, getoupeerd, gerold of als een bolletje opgebouwd — is juist niet toegestaan. Sterker nog: een dergelijke topknot/rollover wordt volgens de standaard zó zwaar bestraft dat de hond uit de competitie wordt geëlimineerd.”
En dan wint zuks.
![]()
Nergens bang van 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Jetski
- Posts in topic: 6
- Welke: Portugese waterhond
Het is wel een scheetje hoor.
Ook van het type waar je alleen al door naar hem te kijken meteen vrolijk van wordt
Ook van het type waar je alleen al door naar hem te kijken meteen vrolijk van wordt

Wat een heerlijk ventje, klein,handzaam, leeuwenhart en knuffelbaar. Wat zou je je nog meer wensen???
Hij is echt een schot in de roos. Vreselijk lief, maar toch stoer. Hij wil het ook graag allemaal goed doen.
Als echte terrier probeert ie wel wel eens wat, zijn goeie recht maar dat wordt in de kiem gesmoord.
En dat accepteert ie ook probleemloos. Zo goed als zindelijk en de hele wereld is zijn vriend.
Echt een leukerd!
Als echte terrier probeert ie wel wel eens wat, zijn goeie recht maar dat wordt in de kiem gesmoord.
En dat accepteert ie ook probleemloos. Zo goed als zindelijk en de hele wereld is zijn vriend.
Echt een leukerd!

- Budkes
- Posts in topic: 11
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Ik kwam er vanmiddag eentje in t wild tegen. Een teefje ook al zo'n leuk ding. Dolenthousiast tegen me opklimmen en zo vrolijk. Ze was een jaar oud.
Toen ik vroeg of t een Biewer was was ze verbaasd dat ik het ras kende. Maar meteen ff een foto van Justin laten zien.
Toen ik vroeg of t een Biewer was was ze verbaasd dat ik het ras kende. Maar meteen ff een foto van Justin laten zien.

Denk dat teefjes gewoon nooit super blij worden met een baby man. Bas is dol op stoere potentaten maar niet op halfwas of baby mannen.
Hahahaha!Budkes schreef: 08 okt 2026, 20:02 Ik kwam er vanmiddag eentje in t wild tegen. Een teefje ook al zo'n leuk ding. Dolenthousiast tegen me opklimmen en zo vrolijk. Ze was een jaar oud.
Toen ik vroeg of t een Biewer was was ze verbaasd dat ik het ras kende. Maar meteen ff een foto van Justin laten zien.![]()

- Kells
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik denk eerder dat het komt door dat het verschillende rassen zijn. Bij ons zijn alle dames gewoon blij met onze Finnemans.Marc schreef: 08 okt 2026, 22:01Denk dat teefjes gewoon nooit super blij worden met een baby man. Bas is dol op stoere potentaten maar niet op halfwas of baby mannen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hij is nu nog enorm in hun face en daar houden ze niet van. Bek-likken, springen, zoenen.
Maar Katus ontdooit. Ze deed vanavond een trekspelletje en ze laat haar tanden niet meer zien.
Maar Katus ontdooit. Ze deed vanavond een trekspelletje en ze laat haar tanden niet meer zien.