Karnemelk

Plaats reactie
stellamay
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: een Woezeltje

Re: Karnemelk

Bericht door stellamay »

Karnemelk..hoe zit dat met lactose? Geen idee eigenlijk, die aap van mij krijgt zo nu en dan een yakult. Duque vindt het dus heerlijk? Waar doe jij het precies voor?
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 1

Bericht door Veertje »

Gevoelsmatig zou ik het veel vinden, maar heb even geen harde feiten voor je. Hij krijgt zo flink wat calcium binnen, maar dat plast hij ook allemaal weer uit.

Kan je het niet aanlengen met water? Dat deed ik als ze geitenmelk kregen op wedstrijddagen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Barnsley
Honden: 5
Welke: Golden Retrievers
Contacteer:

Bericht door Barnsley »

stellamay schreef: 01 nov 2021, 21:23 Karnemelk..hoe zit dat met lactose? Geen idee eigenlijk, die aap van mij krijgt zo nu en dan een yakult. Duque vindt het dus heerlijk? Waar doe jij het precies voor?
Karnemelk schijnt goed te zijn voor het zuiveren, vacht en huid en sommige mensen zweren erbij dat het tegen teken en vlooien helpt.
Dat laatste durf ik niet te zeggen, maar hier krijgen ze al jaren iedere ochtend een scheutje karnemelk over hun ontbijt en ze vinden het stuk voor stuk heerlijk! :mrgreen:

@Sandra&co 300ml is meer dan een longdrinkglas, dat zou ik zelf wel wat veel vinden voor een hond. Maar of het ook kwaad kan, geen idee.
stellamay
Posts in topic: 2
Welke: een Woezeltje

Bericht door stellamay »

Barnsley schreef: 01 nov 2021, 21:35
stellamay schreef: 01 nov 2021, 21:23 Karnemelk..hoe zit dat met lactose? Geen idee eigenlijk, die aap van mij krijgt zo nu en dan een yakult. Duque vindt het dus heerlijk? Waar doe jij het precies voor?
Karnemelk schijnt goed te zijn voor het zuiveren, vacht en huid en sommige mensen zweren erbij dat het tegen teken en vlooien helpt.
Dat laatste durf ik niet te zeggen, maar hier krijgen ze al jaren iedere ochtend een scheutje karnemelk over hun ontbijt en ze vinden het stuk voor stuk heerlijk!
:mrgreen:

@Sandra&co 300ml is meer dan een longdrinkglas, dat zou ik zelf wel wat veel vinden voor een hond. Maar of het ook kwaad kan, geen idee.
Met die verschrikkeling van mij probeer ik na 3 jaar nog steeds aan alle kanten het eten leuker en lekkerder te maken, dus het is natuurlijk altijd te proberen. :mrgreen:
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Misschien een dag vervangen door yoghurt of kefir voor de afwisseling?
Zo doe ik het nu ook, dan is het qua voedingspatroon ook minder eenzijdig.
Of dat veel helpt mbt calcium of lactose inname weet ik niet, maar het zijn, meen ik, wel andere bacteriestammen.

Bovendien hou je dan wat achter de hand qua opties, is soms ook fijn.
Floortje
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Karnemelk uit de supermarkt is eigenlijk geen karnemelk, maar aangezuurde ondermelk. Te vergelijken met yoghurt. De suiker (lactose) is gefermenteerd/afgebroken waardoor er (bij mensen) minder reactie is dan bij gewone koemelk.
Als Duque er geen last van heeft zou ik het lekker blijven geven.
Afbeelding
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

In karnemelk zit toch juist bijna geen lactose dacht ik omdat die bij het zuur worden juist wordt gebruikt, tenminste zo heb ik het begrepen bij V.A.P. op school.
Plaats reactie