Vocabulaire van je honden

Plaats reactie
Célie
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Vocabulaire van je honden

Bericht door Célie »

Ushi snapt heel veel dingen (denk ik) of ze reageert gewoon op wat ik doe dat kan ook nog.
Fenneke
Posts in topic: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Vrouwtje gaat boodschappen doen. Baloe verdwijnt teleurgesteld in zijn mand (( ook al zit ik nog op de bank en ik zeg dit))
Ga je mee wandelen. Baloe staat al bij de deur.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Nanna

Bericht door Nanna »

Er loopt een hond in de verte. Altijd reden voor onrust.
Maar als ik dan zeg “dat is Joey” vliegen ze er krijsend van blijdschap op af. Ze geloven me op mijn woord.
als ik zeg “dat is Murphy” gaan ze de bosjes in want Murphy moeten ze niet, en dat met reden.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Hylos schreef: 02 nov 2021, 17:28
Célie schreef: 02 nov 2021, 17:22 Ushi snapt heel veel dingen (denk ik) of ze reageert gewoon op wat ik doe dat kan ook nog.
Ja, dat kan natuurlijk ook.
Maar ik vind het leuk om te zien dat het ook echt om woorden kan gaan.
Xavi loopt naar het veldje als ik dat vraag, door een hekje heen. Daar aan kan ik wel zien dat hij het echt snapt wat ik zeg.
Of als ik hem vraag iets te zoeken. Dan gaat hij echt actief zoeken.
"tik" is je neus ergens tegenaan duwen.

Zulke dingen. :tongue:
Ja, mijn vroegere buurman Fijke had altijd hele verhalen tegen z'n bulletje en dat beestje snapte het ook echt, dan stond hij wat van zich af te lullen bij het zebrapad en dan iets van nou er komen nou geen auto's meer dan steken we maar eens over en daar gingen ze haha.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 02 nov 2021, 17:31 Er loopt een hond in de verte. Altijd reden voor onrust.
Maar als ik dan zeg “dat is Joey” vliegen ze er krijsend van blijdschap op af. Ze geloven me op mijn woord.
als ik zeg “dat is Murphy” gaan ze de bosjes in want Murphy moeten ze niet, en dat met reden.
Ja dat heeft Oes ook en heb het ook weleens uitgeprobeerd dat ik zei ja hoor dat is Michelle ga maar kijken en dan enthousiast er heen rennen en dan op 2 meter afstand ineens door hebben dat het M. niet was en dan met dr chagrijnige bek weer terug komen lopen :LOL:
Tamara

Bericht door Tamara »

Ze verstaan allebei wel volle zinnen; maar ik praat dan ook heul veel tegen mijn honden. Laatst betrapte ik me erop dat ik op straat een verhaal aan het ophangen was tegen mijn honden :schrik: Dit soort dingen zijn meer voor tussen de muren :lol1:

Ze hebben beiden een hekel aan de zin: "Kom we gaan nu echt naar huis"; behalve wanneer het regent :)
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Vanmorgen zou er koffievisite komen.
Dat zeg ik dus ook, maar dat moet ik eigenlijk niet doen. Want nadat ik ‘zometeen komt Diane’ heb gezegd zitten ze vastgeplakt aan de deur en blaffen op alles dat ze horen.
blondie

Bericht door blondie »

Wij lullen teveel tegen de honden. Zelfs de Tsarina heeft een talenknobbel.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Maya kan dat ook. Ik praat tegen haar vrij plat trouwens :F:
Nog eem un bakkie en dagoan we loopn. En madam ligt startklaar na mijn laatste slok ❤.
Of ze staat al klaar bij de snoepla als ik zeg.. nah muj ok wat lekkers?

Ik vind het prachtig :I:
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 02 nov 2021, 17:56 Vanmorgen zou er koffievisite komen.
Dat zeg ik dus ook, maar dat moet ik eigenlijk niet doen. Want nadat ik ‘zometeen komt Diane’ heb gezegd zitten ze vastgeplakt aan de deur en blaffen op alles dat ze horen.
Straks komt de papa, Naap. Hamu! Staat ie in de vensterbank te gillen en daar moet ik altijd even een filmpje van sturen :mann:

Hij heeft zelf een enorme vocabulaire en ik kom er niet altijd uit. Dan vraag ik "wat wil je? laat het maar zien".
Dat kan hij heel duidelijk, onze enige party trick :LOL: Lassie is er niets bij en dan valt vaak pas het kwartje dat basiscommando's niets met intelligentie te maken hebben.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mila kent ook veel woorden en namen en begrijpt ook volzinnen prima. Ongetwijfeld omdat ik altijd zo veel tegen haar babbel en ze alles wat ik zeg aandachtig beluistert :lol1:
Amy reageert ook prima op volzinnen, maar ik denk dat zij niet zo auditief is ingesteld als Mila en ook heel erg anticipeert op wat ze denkt dat ik van haar verwacht en reageert op lichaamstaal. Mila pikt bijvoorbeeld sneller verbale commando's op, ik zeg het woord twee keer en ze weet het, en Amy heeft nog wat langer hulp nodig van een gebaar of lichaamstaal. Ze reageert ook niet op namen van speelgoed en andere honden en katten zoals Mila.
Amoz en Arlo hebben niet zo'n talenknobbel. Ze kennen allebei alleen basiscommando's en het woord 'pizza' :F:

Duidelijk maken wat ze wil is bij Mila een vraag en antwoord-spelletje. Als ze iets wil, tikt ze mij aan of komt op mijn schoot hangen. Ik moet dan vragen: 'Wil je naar buiten, naar bed, knuffels, etc.?' (eten en spelen vraag ik nooit, want dat wil ze altijd) en als ik dan het goede zeg, blaft ze.
Afbeelding
Kayltje

Bericht door Kayltje »

“Ga maar zwaaien!”
In de vensterbank staan om te kijken hoe ik wegga.

“Wil er iemand…”
Mee, of eten. En ja, ze willen altijd mee, én altijd eten.

“Dat kan ik wel zonder herder”
Fitz en Djinn gaan sip weer naar de woonkamer.

“Nee. Pony’s. Geen honden nu”
Alle honden gaan sip weer naar de woonkamer.

“Je kunt niet helpen”
Fitz gaat liggen, nog steeds behoorlijk in de weg.

Imp kan ik vragen wat ze dan wil.
Imp wil zoal op de arm, even naar buiten, geaaid worden, buik geaaid worden, een kus, op schoot, naar bed.

Djinn lijkt zich ook te ontwikkelen tot een gesprekspartner.
Maar zij wil voornamelijk kaas.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Met Vicky kan ik praten zeg ik altijd. Zij lijkt echt te luisteren naar wat ik zeg, ook als ik in gesprek ben met een ander. Dus ik richt me niet naar haar maar ze weet wat we gaan doen. Zij kan mij zo goed lezen. Maar ze kijkt dan ook heel veel naar mij.
Ze heeft echt een uitgebreide vocabulaire en ze leert enorm snel woorden bij. Als we tijdens de wandeling om willen keren sjeest ze namelijk meteen de andere kant op. Dit willen we graag een beetje rustiger dus verzinnen we steeds andere woorden om om te keren maar ze kent ze allemaal binnen no time: keren, draaien, zullen we..(bij de volgende boom), retourner, je weet wel, etc. We seinen ook wel eens met een handgebaar maar dat heeft ze ook door en ook als we het woord midden in een zin zeggen haalt ze het er uit. Bv." het lijkt me wel aangenaam om te keren binnen nu en 10 seconden." Ze hoort het.
Afbeelding
Bo en de honden
mijke

Bericht door mijke »

Tegen Oor kon ik gewoon praten als tegen een mens. Niet dat ze alles begreep natuurlijk, maar ze pikte zelf van alles op als ik iets vaak zei, wat ik haar niet bewust aangeleerd had. Bijvoorbeeld dingen als "aan de kant" of "uit de keuken", "doe nou es rustig", en natuurlijk dingen als "zullen we gaan?", "zin om te huppelen?", "waar is je knuffel" en nog veeeeeel meer. Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er honden zijn die dat minder goed kunnen haha, het lijkt me wel onhandig :')

Ohja het nadeel is dan weer wel dat ze ook dingen oppikte die Marinus en ik tegen elkaar zeiden. Zoals overleggen wie de hond ging voeren, of we vandaag ergens heen zouden met die auto, of ze even in de bench moest, of ze bij ons op bed mocht etc. Aan het eind zaten we echt in afgekorte codetaal te praten, waarbij je er dan erg snel achter komt dat er best veel dingen beginnen met een b (bal/bench/bed/bank/buiten) :lol:
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ik praat ook de godganse dag tegen ze.
Dingen als 'ga maar uit de keuken ', 'waar is je touw' dat soort dingen snappen ze, en dan gaan ze ook uit de keuken, en Jamie brengt ook z'n touw (floss van 1,20m).
Als Yara het etenstijd vind en bij mij komt zeuren, en meneerS is in de keuken dan zeg ik dat ze dat aan baasje moet zeggen. Dan loopt ze dus naar hem toe. Ideaal :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie