Helpende hond....zo heerlijk.
Helpende hond....zo heerlijk.
Ik liep lekker door het bos met alleen Guus omdat ik had afgesproken met zijn grote vriend de cao de bestiar. Een reus van 60 kilo. Zo leuk die twee samen dus soms spreken we af en laat ik Bas thuis zodat de twee heren lekker samen kunnen oplopen en spelen.
Zo ook nu. Komt er een dame met 6 honden aanlopen. Ik dacht nog he bah! Teveel en een oude dame. Maar alles ging aan de riem en passeren verliep keurig. Dat viel me reuze mee want het was een smal paadje.
Een meter of 100 verder liep Guus een heel eind terug wat te snuffelen aan waar die roedel had gelopen. Ik wilde hem roepen en op dat moment zag ik dat een van de honden van die dame los was en in een rechte lijn op Guus af stoof met totaal verkeerde bedoelingen. Guus had niks door en was gewoon zijn onnozele zelfje. Keek zelfs even op maar dacht dat zal wel loslopen.
Nog voor ik kon roepen of die kant op kon rennen stoof zijn grote vriend de cao de bestiar op de situatie af. Slaand met de poten en alle haren overheind woest grommend stoof hij van onze kant op de situatie af. Zo bijzonder. Hij ging Guus redden . De aanvallende hond zag dat grote gevaarte op hem af stuiven en koos eieren voor zijn geld. Guus dook in elkaar en zijn vriend rende langs hem om die vreemde hond op andere gedachten te brengen. Helemaal tot aan het baasje joeg hij de aanvaller weg. Bleef nog even heel imposant die roedel bedreigen maar deed helemaal niks. Niet aan Guus komen was de boodschap. De baas van de hond en ikzelf hebben het hele gebeuren met open mond bekeken. Dat soort gedrag had de hond nog nooit vertoond en de bazin van de agressieve hond lijnde dat kreng snel aan en verdween.
Zo bijzonder en zo fijn dat dit goed afliep. Die hond was op zeker van plan om Guus te grijpen en iets aan te doen. Dat zag je meteen aan hoe hij op hem af stoof met lage kop en gefixeerde blik.
Ik vind het zo mooi om te zien hoe honden een vriendschap kunnen ontwikkelen en hoe dan de oorspronkelijke taak van beschermer ineens van toepassing is op een bevriende hond. Guus is ook nog de baas van de twee. 6 vs 60 kilo maar het gaat allemaal om wie er geestelijk het sterkst is. Guus kent geen angst, geen zorg en geen stress dus die is al snel de baas. Hij is een lieve baas maar het is geen gezicht om een waakhond van 60 kilo die ouder is de bek te zien likken van Guus die dan stoer staat en dat "toelaat". Hij kiest echt de juiste vrienden
Ik kan me ook nog een forumwandeling herinneren. Toen was Guus helemaal weg van Manu. Ik denk dat hij precies weet wie je te vriend moet houden. Want tijdens die wandeling werd hij enorm veel gepest maar zocht steeds Manu op om samen te plassen, snuffelen en zich een beetje op te trekken aan de rust en de kracht van Manu. Als Bas ooit god verhoede wegvalt wil ik denk ik een grote reu erbij. Dat past gewoon bij hem.
Zo ook nu. Komt er een dame met 6 honden aanlopen. Ik dacht nog he bah! Teveel en een oude dame. Maar alles ging aan de riem en passeren verliep keurig. Dat viel me reuze mee want het was een smal paadje.
Een meter of 100 verder liep Guus een heel eind terug wat te snuffelen aan waar die roedel had gelopen. Ik wilde hem roepen en op dat moment zag ik dat een van de honden van die dame los was en in een rechte lijn op Guus af stoof met totaal verkeerde bedoelingen. Guus had niks door en was gewoon zijn onnozele zelfje. Keek zelfs even op maar dacht dat zal wel loslopen.
Nog voor ik kon roepen of die kant op kon rennen stoof zijn grote vriend de cao de bestiar op de situatie af. Slaand met de poten en alle haren overheind woest grommend stoof hij van onze kant op de situatie af. Zo bijzonder. Hij ging Guus redden . De aanvallende hond zag dat grote gevaarte op hem af stuiven en koos eieren voor zijn geld. Guus dook in elkaar en zijn vriend rende langs hem om die vreemde hond op andere gedachten te brengen. Helemaal tot aan het baasje joeg hij de aanvaller weg. Bleef nog even heel imposant die roedel bedreigen maar deed helemaal niks. Niet aan Guus komen was de boodschap. De baas van de hond en ikzelf hebben het hele gebeuren met open mond bekeken. Dat soort gedrag had de hond nog nooit vertoond en de bazin van de agressieve hond lijnde dat kreng snel aan en verdween.
Zo bijzonder en zo fijn dat dit goed afliep. Die hond was op zeker van plan om Guus te grijpen en iets aan te doen. Dat zag je meteen aan hoe hij op hem af stoof met lage kop en gefixeerde blik.
Ik vind het zo mooi om te zien hoe honden een vriendschap kunnen ontwikkelen en hoe dan de oorspronkelijke taak van beschermer ineens van toepassing is op een bevriende hond. Guus is ook nog de baas van de twee. 6 vs 60 kilo maar het gaat allemaal om wie er geestelijk het sterkst is. Guus kent geen angst, geen zorg en geen stress dus die is al snel de baas. Hij is een lieve baas maar het is geen gezicht om een waakhond van 60 kilo die ouder is de bek te zien likken van Guus die dan stoer staat en dat "toelaat". Hij kiest echt de juiste vrienden
Ik kan me ook nog een forumwandeling herinneren. Toen was Guus helemaal weg van Manu. Ik denk dat hij precies weet wie je te vriend moet houden. Want tijdens die wandeling werd hij enorm veel gepest maar zocht steeds Manu op om samen te plassen, snuffelen en zich een beetje op te trekken aan de rust en de kracht van Manu. Als Bas ooit god verhoede wegvalt wil ik denk ik een grote reu erbij. Dat past gewoon bij hem.
Re: Helpende hond....zo heerlijk.
Een persoonlijke bodyguard…heerlijk!
Je begrijpt zeker wel dat je nu zelf ook zoiets moet want de Bestiar gaat niet altijd mee
Je begrijpt zeker wel dat je nu zelf ook zoiets moet want de Bestiar gaat niet altijd mee
Haha, als ik alleen met hem en Bas loop let ik veel beter op. Dan mogen ze geen 50 meter achterblijven op onoverzichtelijke plaatsen. Ik wil ze dan altijd binnen sprintbereik voor dit soort ellende. Maar ik had het wel aangevuld. Als Bas ooit wegvalt komt er wel een grote reu bij. Guus houdt daar echt van. Die trekt altijd naar de grootste sociale reuen in hondengroepen en loopt daar gewoon bij dan. Wij zijn vrienden toch? En eigenlijk reageren die altijd goed op hem en is het na een aantal ontmoetingen echt dikke mik. Guus is echt een reuenreu. Hij speelt en sjanst met teefjes maar is rustig en heel tevreden bij reuen.
Dat is fijn, zo'n beschermende grote reu als wandelmaatje en vriend. Eigenlijk zouden je er haast een grote beschermende hond bij willen nemen
Ik heb laatst helaas weer iets meegemaakt met een Boxer die ons achterna kwam; ik heb Fet en Lanai snel in de fietsmand kunnen tillen, maar de Boxer kon nog steeds bij Feta komen omdat ze geen korf om de fietsmand heeft. Ik zag geen andere optie dan weg fietsen joh; ik kon die Boxer ook niet even vangen met de fiets en de honden in mijn hond. Boxer kwam ons dus achterna... moest ik stoppen omdat ik bij de weg kwam... Allemaal spanning en stress voor mijn honden dus. En die Boxer liep uiteindelijk terug naar de eigenaar. De Boxer heeft al iets van 6 kleine hondjes gegrepen naar mijn weten. Ik ga van de week bij de eigenaar aanbellen en/of met een andere eigenaar van een klein hondje naar de wijkagent. Het gaat hopelijk iets opleveren. Ze moeten die hond gewoon aan de lange lijn houden; maar de eigenaar gooit de hond keer op keer weer los.
Ik heb laatst helaas weer iets meegemaakt met een Boxer die ons achterna kwam; ik heb Fet en Lanai snel in de fietsmand kunnen tillen, maar de Boxer kon nog steeds bij Feta komen omdat ze geen korf om de fietsmand heeft. Ik zag geen andere optie dan weg fietsen joh; ik kon die Boxer ook niet even vangen met de fiets en de honden in mijn hond. Boxer kwam ons dus achterna... moest ik stoppen omdat ik bij de weg kwam... Allemaal spanning en stress voor mijn honden dus. En die Boxer liep uiteindelijk terug naar de eigenaar. De Boxer heeft al iets van 6 kleine hondjes gegrepen naar mijn weten. Ik ga van de week bij de eigenaar aanbellen en/of met een andere eigenaar van een klein hondje naar de wijkagent. Het gaat hopelijk iets opleveren. Ze moeten die hond gewoon aan de lange lijn houden; maar de eigenaar gooit de hond keer op keer weer los.
- _Tiny_
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Babs regelde dat soort dingen altijd voor Jente,
Jente is bang voor bijna alle grote honden. Dan kwam Babs dat even oplossen. Ze deed dat altijd heel netjes want Babs had De Blik. Wou een hond dan nog steeds niet luisteren kwam Babs het wel even uitleggen.
Nu komt Jente achter mijn benen schuilen. Werkt ook, maar is toch niet hetzelfde.
Babs en Jente waren echte vriendinnen.
Jente is bang voor bijna alle grote honden. Dan kwam Babs dat even oplossen. Ze deed dat altijd heel netjes want Babs had De Blik. Wou een hond dan nog steeds niet luisteren kwam Babs het wel even uitleggen.
Nu komt Jente achter mijn benen schuilen. Werkt ook, maar is toch niet hetzelfde.
Babs en Jente waren echte vriendinnen.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat fijn, zo'n bodyguard!
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat heerlijk he!
Trekt Bas het niet, een grote hond er bij? Of wil je er geen 3?
Had ik vroeger ook met Jinn en daar voor met Laïla en James.
Nu helaas niet, Poppy ontwijkt zelf andere honden want ze is vrij bangig, Kika zou eerder vechten dan wegjagen maar met net 12 kilo ook riskant, Nanook is onmogelijk met vreemde honden en de kleintjes zijn.. te klein.
Wie wel vaak op een andere manier dingen oplost is kleine Pippa. Die is werkelijk nog nooit aangevallen en is super goed in andere honden "ontwapenen" maar met een aanstormende grote hond zoals in jouw verhaal... eng, durf ik haar dan toch niet te laten oplossen.
Later komt er dus, als ik maar 2 honden meer heb, ook een rustige grotere "beschermer" bij.
Trekt Bas het niet, een grote hond er bij? Of wil je er geen 3?
Had ik vroeger ook met Jinn en daar voor met Laïla en James.
Nu helaas niet, Poppy ontwijkt zelf andere honden want ze is vrij bangig, Kika zou eerder vechten dan wegjagen maar met net 12 kilo ook riskant, Nanook is onmogelijk met vreemde honden en de kleintjes zijn.. te klein.
Wie wel vaak op een andere manier dingen oplost is kleine Pippa. Die is werkelijk nog nooit aangevallen en is super goed in andere honden "ontwapenen" maar met een aanstormende grote hond zoals in jouw verhaal... eng, durf ik haar dan toch niet te laten oplossen.
Later komt er dus, als ik maar 2 honden meer heb, ook een rustige grotere "beschermer" bij.
Deze hond kwam echt aanstormen zonder enige reden dus ik denk niet dat Guus zich daar uit kon redden ondanks zijn sociale vaardigheden. Dat was echt een jacht ofzo. Kop laag, keihard op hem af en heel erg duidelijk met zeer slechte bedoelingen aan het gegrom te horen. Guus keek op en dacht ik doe alsof mijn neus bloed....ik wilde er net op af stuiven maar de grote vriend was me voor. En hoe! Zo mooi. Hij joeg die hond helemaal de andere roedel in en bleef ook nog even 10 seconden rondom die roedel lopen met een geluid en houding van waag het nog een keer te komen. Die hele roedel van 6 stond tegen de benen van die oude dame aan. En dat waren geen kleine honden. Bearded collies, mechelse herder etc. Een zo'n imposante reu die echt even zegt tot hier en niet verder en die hele roedel stond als een piepklein rondje om het baasje heen. De loslopende hond schoot er gewoon tussen van schrik.
Echt imposant. En de vriend van Guus deed echt niks. Puur een grens aangeven. Ik zou die hond zo graag overnemen maar hij heeft een geweldige baas en huis.
Echt imposant. En de vriend van Guus deed echt niks. Puur een grens aangeven. Ik zou die hond zo graag overnemen maar hij heeft een geweldige baas en huis.
Zinodo schreef: ↑03 nov 2021, 16:28 Wat gaaf, zo’n bodyguard! ik snap nu je twijfel over wel of niet nog een hond erbij
Wij hadden gisteravond zoiets maar dan met een kat. We liepen het laatste ronde en dan loopt onze kat Koffie altijd met ons mee. Op een gegeven moment bleef zij achter, er was iets. Er sprong een vreemde kat uit de bosjes om haar aan te vallen, paar rake klappen al uitgedeeld, en mijn man en Nomi op ze af. WOEST. Normaal zijn katten alleen goed genoeg om weg te jagen maar dat mag niet. Dit keer had Nomi alle haren rechtop staan, diepe diepe grom erbij, en een doodserieuze blaf uit haar tenen, echt woest was zij.en mijn man deed net zo. Koffietje sprong achter een struik en de aanvallende kat maakte dat ie weg kwam. Vervolgens moesten alle honden Koffie checken, en toen bleek dat alles goed was konden we pas door. echt, die Nomi. DAT IS MIJN KAT JA!! Dora en Ziva stonden maar wat wazig te kijken, net als ik. Weten we gelijk aan wie we wat hebben in een shituation.
Jaren geleden gehad toen Joep nog jong was. Liepen we in het losloop gebied en ik zie een grotere reu dreigend boven Joep staan. Joep bleef doodstil staan, alsof hij voelde dat bij de geringste beweging van hem het fout zou gaan. Ik wilde er al naartoe rennen, maar Dana was me voor en schoot er als een kanonskogel op af, gaf de reu een beuk en een snauw om hem daarna te verleiden tot spelen. Het was in ieder geval genoeg zodat Joep weer rustig naar mij toe kon komen.
En ook in dat gebied een keer een grote groep herders tegengekomen die we niet konden ontwijken. Ik heb geen problemen met herders en had er op dat moment ook een, maar deze groep was erg onrustig, blafferig en elkaar aan het opjagen met bazen die veel commando's brulden waar letterlijk geen hond naar luisterde. Joep zocht toen ook Dana op en ging vlak naast haar lopen. Het leek wel of ze aan elkaar waren vast geplakt en zo slalomden ze om de herders heen.
En ook in dat gebied een keer een grote groep herders tegengekomen die we niet konden ontwijken. Ik heb geen problemen met herders en had er op dat moment ook een, maar deze groep was erg onrustig, blafferig en elkaar aan het opjagen met bazen die veel commando's brulden waar letterlijk geen hond naar luisterde. Joep zocht toen ook Dana op en ging vlak naast haar lopen. Het leek wel of ze aan elkaar waren vast geplakt en zo slalomden ze om de herders heen.
- Rami
- Posts in topic: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Mooi om te zien en mee te maken. Hier komt Sammie altijd op voor Costa. Soms ook heel subtiel, gaat hij er tussen staan of afleiden.
Doen jouw eigen honden dat niet?
Doen jouw eigen honden dat niet?
Nee helaas. Die zijn allebei 6 kilo. Guus komt zeker voor Bas op maar doet dat op de verkeerde manier. Bas gromt om haar grenzen aan te geven. Guus gaat dan meteen hakken. Dus ik laat ze nooit samen snuffelen aan een vreemde hond. Als Bas die hond niet leuk vindt gaat Guus meteen hakken. Los van elkaar en na elkaar kunnen ze prima met andere honden. Zij aan zij en dan neus aan neus met een grote hond gaat altijd mis. Guus verdedigt Bas dus maar niet op de juiste wijze. Bas kan prima haar eigen boontjes doppen en Guus laat het dan uit de hand lopen.
- Rami
- Posts in topic: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Nee, dat is niet handig. Is misschien ook wel echt een reu-teef dingetje. Nu ik er over nadenk ging dat bij mijn reu-teef combinaties ook niet goed. Integendeel...Marc schreef: ↑03 nov 2021, 17:29Nee helaas. Die zijn allebei 6 kilo. Guus komt zeker voor Bas op maar doet dat op de verkeerde manier. Bas gromt om haar grenzen aan te geven. Guus gaat dan meteen hakken. Dus ik laat ze nooit samen snuffelen aan een vreemde hond. Als Bas die hond niet leuk vindt gaat Guus meteen hakken. Los van elkaar en na elkaar kunnen ze prima met andere honden. Zij aan zij en dan neus aan neus met een grote hond gaat altijd mis. Guus verdedigt Bas dus maar niet op de juiste wijze. Bas kan prima haar eigen boontjes doppen en Guus laat het dan uit de hand lopen.
Maar bij onze reutjes gaat het wel goed en is ook leuk om te zien. Het is niet altijd nodig (Costa kan zijn boontjes prima zelf doppen) maar Sam is groter en ouder en nogal beschermend, dus dan gaat het zo.
Moet wel zeggen dat het los wel meestal prima gaat. Maar los laten als er twee ridgebacks of een Duitse herder aan komt stuiven vind ik heel lastig. Ik ben dan bang dat als het mis gaat ik niks kan doen. Met Bas rent een hond gewoon weg.....dus ik lijn ze vaak aan of in elk geval een van twee als er onbekende grote loslopende honden mijn kant op komen. Ik weet dat los beter is maar als het los mis gaat en ze gaan rennen en piepen ben ik nog verder van huis. Nadeel van piepkleine hondjes helaas.
-
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Mijn Zivaatje doet dat dus kwam ik poos terug achter
Liep ik in het natuurgebied/ park waar ze niet los mogen
Nu lopen die van mij ook los daar maar zodra ik een andere hond of gewoon wandelaars zie gaan ze aan de lijn
Afijn ik zie 2 dames lopen , dus lijn de meiden even aan
Komt er dus vanaf de andere kant een border collie vol op Kono af. Met geen beste bedoelingen
Die bleek bij die dames te horen
Kono is heel lief maar zoiets pikt ze dus niet
En een Duitser tegen border … nee doe maar niet
Dus Kono ff goed kort gepakt , lijn van Ziva los gelaten
Vliegt ze dus achter die border aan , zo terug naar z’n baas gebracht
Draait om en komt terug
Kan Kono al 5 jaar zijn , maar kom niet aan Ziefie dr kind haha
Liep ik in het natuurgebied/ park waar ze niet los mogen
Nu lopen die van mij ook los daar maar zodra ik een andere hond of gewoon wandelaars zie gaan ze aan de lijn
Afijn ik zie 2 dames lopen , dus lijn de meiden even aan
Komt er dus vanaf de andere kant een border collie vol op Kono af. Met geen beste bedoelingen
Die bleek bij die dames te horen
Kono is heel lief maar zoiets pikt ze dus niet
En een Duitser tegen border … nee doe maar niet
Dus Kono ff goed kort gepakt , lijn van Ziva los gelaten
Vliegt ze dus achter die border aan , zo terug naar z’n baas gebracht
Draait om en komt terug
Kan Kono al 5 jaar zijn , maar kom niet aan Ziefie dr kind haha
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Wat mooi on te zien. Past ook wel bij het ras.
Toen Alfil na gbs nog niet zo stevig op zijn poten stond, wilde Lily bepaalde honden ook niet in zijn buurt hebben. Dat vond ik heel bijzonder, omdat ze normaliter vrij onderdanig is naar andere honden en zeker niet zorgzaam naar Alfil. Ze was trouwens niet agressief, maar ging er direct tussen staan, blaffen en afleiden.
Toen Alfil na gbs nog niet zo stevig op zijn poten stond, wilde Lily bepaalde honden ook niet in zijn buurt hebben. Dat vond ik heel bijzonder, omdat ze normaliter vrij onderdanig is naar andere honden en zeker niet zorgzaam naar Alfil. Ze was trouwens niet agressief, maar ging er direct tussen staan, blaffen en afleiden.
Wat mooi dat hij ging helpen.. een echte bodyguard
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Wat ontzettend mooi dat ze al zo’n band hebben. Het lijkt me heel fijn naast zo’n kleintje een grote beschermheer te hebben lopen.
Voor ik je laatste stukje las moest ik ook aan Manu en Guus denken. Guus werd best wel ondergesneeuwd en besloot maar te schuilen bij Manu. Zo leuk om te zien, en dat terwijl ze elkaar niet kenden.
Ik denk dat Bas zo’n grote reu ook wel leuk vindt. Kan ze die lekker de baas, kleine hertogin.
Manu heeft Uma vaak beschermd. Zij werd vaak opgejaagd als ik haar alleen mee had en als Manu erbij was nooit. Niet eens iets dat erop begon te lijken. Ik weet nog dat ik met een vriendin had afgesproken te gaan wandelen en zij was al op de locatie. Toen ik aan kwam lopen werd haar hond gegrepen door een andere grote hond. Een rondje later kwamen we die hond weer tegen en Manu ging op grote afstand al midden op het pad staan, echt als een koning zonder blikken of blozen. En die hond werd laag en ging door de bewassing langs ons. Pas toen de hond voorbij was vervolgde Manu zijn weg.
Ook een keer met een Beagle pup. Een jongen met zijn pitbull kwam het bos in gelopen en klikte hem los. Dat beest stoof als een idioot op die pup af en het zag er heel dreigend uit. Manu rende een paar passen naar voren met een strakke bek, voor die pup uit en de hond draaide weg en rende een rondje om ons heen om naar zijn baas te gaan. We passeerden die pup nog niet eens, hadden hem nog nooit gezien maar hij nam het toch even voor hem op. Was heel mooi om te zien.
Ik was/ben er niet altijd blij mee want soms komt hij daardoor juist in situaties waar ik hem liever niet hebben wil. Manu laat zich niet graag sturen Maar het wordt steeds meer een ouwe sok en heeft geen zin meer in al dat haantjesgedrag
Voor ik je laatste stukje las moest ik ook aan Manu en Guus denken. Guus werd best wel ondergesneeuwd en besloot maar te schuilen bij Manu. Zo leuk om te zien, en dat terwijl ze elkaar niet kenden.
Ik denk dat Bas zo’n grote reu ook wel leuk vindt. Kan ze die lekker de baas, kleine hertogin.
Manu heeft Uma vaak beschermd. Zij werd vaak opgejaagd als ik haar alleen mee had en als Manu erbij was nooit. Niet eens iets dat erop begon te lijken. Ik weet nog dat ik met een vriendin had afgesproken te gaan wandelen en zij was al op de locatie. Toen ik aan kwam lopen werd haar hond gegrepen door een andere grote hond. Een rondje later kwamen we die hond weer tegen en Manu ging op grote afstand al midden op het pad staan, echt als een koning zonder blikken of blozen. En die hond werd laag en ging door de bewassing langs ons. Pas toen de hond voorbij was vervolgde Manu zijn weg.
Ook een keer met een Beagle pup. Een jongen met zijn pitbull kwam het bos in gelopen en klikte hem los. Dat beest stoof als een idioot op die pup af en het zag er heel dreigend uit. Manu rende een paar passen naar voren met een strakke bek, voor die pup uit en de hond draaide weg en rende een rondje om ons heen om naar zijn baas te gaan. We passeerden die pup nog niet eens, hadden hem nog nooit gezien maar hij nam het toch even voor hem op. Was heel mooi om te zien.
Ik was/ben er niet altijd blij mee want soms komt hij daardoor juist in situaties waar ik hem liever niet hebben wil. Manu laat zich niet graag sturen Maar het wordt steeds meer een ouwe sok en heeft geen zin meer in al dat haantjesgedrag
Ik denk dat Manu gewoon niet van agressie houdt en dat probeert te sturen. Niet om jou en zijn roedel heen. Ik schat zo in dat hij zelfs jou zou beschermen tegen een mens. Dat is niet typisch voor een huskymiks. Dat wil hij niet hebben. Mooi hoor. Want ik vond hem echt heel leuk en lief. Ik geloof er heilig in dat Guus die dingen goed aanvoelt. Hij gaat altijd in de buurt van een hond van dat type hangen. Niet opdringerig. Niet vervelend. Hij wil daar gewoon bijhoren. Hij heeft zelf een enorm gebrek aan beheersing maar kan wel heel erg ontwapenend zijn. Denk dat dat aanvullende karakters zijn. Guus heeft iets dat maakt dat veel stoere honden hem leuk vinden maar veel onzekere honden gaan hem juist overheersen en zichzelf bewijzen door hem te gaan zieken. Hij kan beter bij een hele dominante reu die normaal vecht dan bij een wat onzekere hond. Daarom neem ik hem niet meer mee naar forumwandelingen. Hij is dan al snel de pispaal en herders jagen op hem. Zouden er allemaal huskies en andere stoere types lopen zou dat juist super goed gaan. Die negeren hem en hij ontwapenend ze langzaam en dan is het dikke mik. Hij wordt rustig en erg prettig van sterke energie. Ook bij mensen. Hij is dol op zelfverzekerde mannen. Hij trekt echt naar mannen ook. Hoe groter en stoerder hoe liever hij ze vindt haha. Dus Manu zou voor hem een perfecte match zijn. Net als die vriend van hem nu. Als ze elkaar zien rennen ze zo 300 meter weg om superblij elkaar te begroeten. Zo lief. Dan zeg ik kijk daar is je vriend. En weg is hij.