Blij zijn met wat je hebt....
Blij zijn met wat je hebt....
Herkent iemand dit? Ik kijk vaak naar herplaats programma's op de Duitse TV en kan er best een hond bij nemen. Lijkt me ook leuk en als ik een grote reu kies zijn mijn huidige kleine honden daar meer dan content mee op termijn. En ik kom dus regelmatig iets heel leuks tegen.
Maar elke keer denk ik...tel je zegeningen. Ik heb nu twee honden die perfect alleen kunnen zijn. Nooit vechten. Nooit weglopen. Nooit iets kapot maken. Perfect zindelijk zijn. Nooit asociaal gedrag vertonen. Niks stelen. Altijd los in huis blijven. Onze andere dieren met rust laten etc etc. Het is zo ontzettend fijn om je nergens druk om te hoeven maken. Ik heb het zo ontzettend anders gehad met honden. Vechtende honden. Bijtende honden. Slopende honden. Krijsende honden bij alleen thuis. Onzindelijke honden.
Ik durf gewoon geen hond erbij te nemen omdat ik bang ben dat ik dan ineens een moeilijke handenbinder in huis haal. Ik ben zo blij dat ik gewoon de deur dicht kan trekken en een paar uur weg kan. Nooit riemen mee hoef te nemen en dat mijn honden iedereen en alles gezellig vinden. Kinderen etc. Niks is lastig.
Herkennen jullie dit? Plaats genoeg voor nog een hond. Honden genoeg die ik zo zou willen. Maar ik denk altijd ik doe het niet omdat ik zo tevreden ben over wat ik heb en dat niet wil verstoren.
Ik moet er niet aan denken om een hond in een bench te moeten doen als ik weg ga. Of altijd aan de riem. Of bang zijn dat hij gaat vechten als er ineens honden aan komen rennen. Al die dingen die ik eerder zo vreselijk vond aan het hebben van honden. Het ergste was wel bijten van bezoek....en je weet gewoon nooit wat je krijgt. Zeker niet bij herplaatsers en buitenlandse honden. Maargoed, een pup kan ook heel anders uitpakken dan je dacht.
Maar elke keer denk ik...tel je zegeningen. Ik heb nu twee honden die perfect alleen kunnen zijn. Nooit vechten. Nooit weglopen. Nooit iets kapot maken. Perfect zindelijk zijn. Nooit asociaal gedrag vertonen. Niks stelen. Altijd los in huis blijven. Onze andere dieren met rust laten etc etc. Het is zo ontzettend fijn om je nergens druk om te hoeven maken. Ik heb het zo ontzettend anders gehad met honden. Vechtende honden. Bijtende honden. Slopende honden. Krijsende honden bij alleen thuis. Onzindelijke honden.
Ik durf gewoon geen hond erbij te nemen omdat ik bang ben dat ik dan ineens een moeilijke handenbinder in huis haal. Ik ben zo blij dat ik gewoon de deur dicht kan trekken en een paar uur weg kan. Nooit riemen mee hoef te nemen en dat mijn honden iedereen en alles gezellig vinden. Kinderen etc. Niks is lastig.
Herkennen jullie dit? Plaats genoeg voor nog een hond. Honden genoeg die ik zo zou willen. Maar ik denk altijd ik doe het niet omdat ik zo tevreden ben over wat ik heb en dat niet wil verstoren.
Ik moet er niet aan denken om een hond in een bench te moeten doen als ik weg ga. Of altijd aan de riem. Of bang zijn dat hij gaat vechten als er ineens honden aan komen rennen. Al die dingen die ik eerder zo vreselijk vond aan het hebben van honden. Het ergste was wel bijten van bezoek....en je weet gewoon nooit wat je krijgt. Zeker niet bij herplaatsers en buitenlandse honden. Maargoed, een pup kan ook heel anders uitpakken dan je dacht.
Laatst gewijzigd door Marc op 03 nov 2021, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blij zijn met wat je hebt....
Het kan ook een enorme toevoeging zijn waar je blij mee bent.
Niet zo benauwd hoor.
Niet zo benauwd hoor.
Misschien ben ik wel benauwd omdat ik gezien heb wat er mis kan gaan. Ik ben zo loyaal aan mijn honden dat ik rustig 10 jaar met een gemuilkorfde hond rondloop en alles en iedereen loop te vermijden. Dat heb ik al gehad. Of nooit meer weggaan zonder hond omdat de tent wordt afgebroken en de hond als een sirene uren en uren gaat loeien. Of alles met hekjes en gedoe omdat je hond bezoek bijt. Been there done that en nooit meer.
Het zou om een extra hond gaan. Voor de lol. Als een van deze twee er niet meer is komt er een. Ik wil altijd minimaal twee honden. Dus het weerhoud mij niet om honden te nemen maar wel om die derde hond puur voor het plezier te nemen.
- galga's
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik denk dat juist bij die Duitse herplaatsers er aardig wat bekend is over de honden. Als jij goed aangeeft wat je wel en wat je niet wilt hebben, moet dat geen probleem zijn maar juist een verrijking.
Maar ik herken het wel. Als ik weer een Galgo herplaatser neem, wat voor (lichamelijke) ellende krijg ik dan weer? Ik heb nogal pech gehad met de dames.
Maar ik herken het wel. Als ik weer een Galgo herplaatser neem, wat voor (lichamelijke) ellende krijg ik dan weer? Ik heb nogal pech gehad met de dames.
Ik snap dat wel en dan zijn mijn honden echt niet perfect. Ze hebben allebei issues met andere honden, lopen dus echt niet overal los en Aura is als de dood voor knallen... met een jachtgebied pal voor de deur ook niet ideaal.
Maar toch. Ze zijn hartstikke makkelijk in huis, met de kinderen en hun vriendjes, met de kippen, etc.
Een nieuwe erbij kan makkelijk, plek genoeg en met een beetje zorgvuldig uitzoeken en introduceren zie ik daar geen probleem en we willen het eigenlijk ook best wel. Maar ik twijfel toch. Wat als die nieuwe slechte dingen overneemt van het huidige stel? Of uit de prullenbak of van het aanrecht jat, of schoenen kapot bijt....
Maar toch. Ze zijn hartstikke makkelijk in huis, met de kinderen en hun vriendjes, met de kippen, etc.
Een nieuwe erbij kan makkelijk, plek genoeg en met een beetje zorgvuldig uitzoeken en introduceren zie ik daar geen probleem en we willen het eigenlijk ook best wel. Maar ik twijfel toch. Wat als die nieuwe slechte dingen overneemt van het huidige stel? Of uit de prullenbak of van het aanrecht jat, of schoenen kapot bijt....
Goede reden zou voor mij nog zijn dat ik vaak uren wandel en dan ver in de bossen. Soms kom je dan grote loslopende honden tegen en die van mij zijn zoals jij weet echt heel klein. Je zei toen zelf wow.....zo klein had ik niet gedacht....Zinodo schreef: ↑03 nov 2021, 16:20 Ja, dat heb ik ook. Don’t fix what’s not broken. En ons roedeltje is zo leuk, zo lief, zo vanzelfsprekend en schijtmakkelijk. Ook al waren het officieel geen schijtmakkelijke honden, het pakte zo uit. Er is geen reden dat een vierde niet ook zo lekker mee zou draaien, maar het kan zo maar ook anders uitpakken. En worden onze honden uberhaupt blij van nog een hond? Ze zijn zo hecht met elkaar dat ze vaker dan niet gewoon geen oog voor andere honden hebben. Toen we Doortje nog niet hadden had ik dit gevoel ook nog helemaal niet.
Na ja, voorlopig blijft het hoe dan ook wat het is
Dus dan zou een grote hond een mooie bliksemafleider en beschermer zijn. Maar juist de eigenschap beschermer is meteen een risico op waakgedrag en andere ellende. Moet maar net goed uitpakken. Wie weet als iemand in mijn omgeving een hele fijne hond weg moet doen die ik goed ken.
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Oh ik begrijp die gevoelens heel goed. Ook door recentelijke gebeurtenis en wij een half jaar nog een hond hadden . Wandelingen gingen altijd goed en korte visite ook voor die tijd dus waarom niet bij ons door omstandigheden. Maar dat liep uit op vechtpartijen en dus scheiden van de honden. Niet mijn manier van houden . Dus toch een andere plek voor gezocht. Dat is prima verlopen en ik ben weer helemaal blij met wat ik heb en dat blijft zo.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Mijn honden vallen niet onder die kwalificatie dus de uitgangspositie is al anders, maar ik herken het op zich wel. Met alle gebruiksaanwijzingen ging het allemaal wel prima hier en het was fijn rustig en voorspelbaar. Ik had helemaal geen behoefte om daar verandering in te brengen, maar ja toen zag ik dus dat Spring drachtig was. Eerst besloten het niet te doen (want vier is teveel en ik wilde er nu helemaal nog geen hond bij) maar ik wilde het 2.5 jaar geleden al met het vorige nest (toen dus ook al niet gedaan) en ik baalde dat ik destijds van het nest waar Spring uit komt niets meegekregen had én nu zou het zeer waarschijnlijk de laatste keer zijn dat Sirene een nest zou doen... shit.
Ik vond het echt spannend om de status quo overhoop te halen en met name met Raaf hoop ik dat het ook in volwassenheid goed zal gaan samen, twee intacte reuen (gelukkig schelen ze wel vijf jaar), maar mijn eigen wens voor deze kruising én van Sirene was zo groot dat ik het avontuur aangegaan ben. Maar goed, ik heb dan ook al niet die 'perfectie'/dat ik me nergens druk om hoef te maken, in die zin kan ik dat ook niet 'stuk' maken. Maar ik kan me wel weer extra gedoe op de hals halen, alhoewel ik verwacht dat de nieuwe aanwinst minder gebruiksaanwijzing zal hebben dan de rest.
Ik denk dat er heel wat tegenover je huidige fijne, makkelijke/veilige situatie moet staan om dat 'op het spel' te willen zetten. Een hond die je echt per sé wil hebben en het ervoor over hebt om eventueel aanpassingen voor te moeten gaan doen. Zou dat kunnen?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ja dat zou kunnen. Het is niet zozeer dat ik een perfect setje honden moet en zal hebben. Maar wij werken allebei al is dat lang niet elke dag. Maar ze moeten dan wel alleen kunnen zijn bijvoorbeeld. Dat soort dingen zijn wel lastig als je een hond krijgt die dat dus niet aan kan. Om een keer een dag overdag alleen te zijn. Of we gaan naar Glow in Eindhoven volgende week. Dan wil je niet dat je de honden mee moet nemen de drukte in. En wij zijn toch wel erg bezig en graag onderweg. Vaak met en soms zonder de honden. Ik durf dit gemak slecht op het spel te zetten merk ik.
Ja en in het filmpje zie je dat het een ontzettend lief beest is. Laat zich niet gekmaken door het geblaf en zoekt echt helemaal de aandacht van de persoon die de riem vast heeft. Hij is ook bescheiden en duidelijk heel erg lief. Wat een prachtbeest inderdaad zeg! Die wil ik dus wel
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik neem er juist geen bij omdat ik mijn beperkingen ken.
De huidige twee zijn totáál verschillend en dat is soms echt aanpoten en op slechte dagen een beetje teveel.
De één is tevreden met blokjes om en overal lekker mee naartoe maar met kilometers maken is hij na ongeveer 45 minuten moe en gaat in de staak terwijl de andere dan nog loopt te stuiteren omdat ze nog láng niet verzadigd is.
En ik liep dan met een schuldgevoel als ik Mahdu thuis liet en met Dívka kilometers ging vreten.
Gelukkig is dat opgelost met een buggy, 1-2x per week een stuk te fietsen met Dívka en Mahdu gaat mee glas wegbrengen, een zak chips kopen oid.
Zo hebben ze toch wat één op één tijd aangepast op beiden maar zit Mahdu een stuk minder alleen thuis en kunnen we gezellig hele stukken wandelen zonder dat hij halverwege zijn spreekwoordelijke opsteekt.
Een derde zie ik er niet bij passen, sterker nog; ik overweeg om het bij 1 hond te houden als er één wegvalt.
De huidige twee zijn totáál verschillend en dat is soms echt aanpoten en op slechte dagen een beetje teveel.
De één is tevreden met blokjes om en overal lekker mee naartoe maar met kilometers maken is hij na ongeveer 45 minuten moe en gaat in de staak terwijl de andere dan nog loopt te stuiteren omdat ze nog láng niet verzadigd is.
En ik liep dan met een schuldgevoel als ik Mahdu thuis liet en met Dívka kilometers ging vreten.
Gelukkig is dat opgelost met een buggy, 1-2x per week een stuk te fietsen met Dívka en Mahdu gaat mee glas wegbrengen, een zak chips kopen oid.
Zo hebben ze toch wat één op één tijd aangepast op beiden maar zit Mahdu een stuk minder alleen thuis en kunnen we gezellig hele stukken wandelen zonder dat hij halverwege zijn spreekwoordelijke opsteekt.
Een derde zie ik er niet bij passen, sterker nog; ik overweeg om het bij 1 hond te houden als er één wegvalt.
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
En dat begrijp ik goed. Je moet dan ofwel per sé die hond (of een hond) erbij willen en het risico willen lopen dat het gemak ervan af gaat. Zolang je niet zover bent zou ik het ook zeker zo laten. Net wat je zegt: je hebt het allemaal al gehad en gedaan qua moeilijke dingen en daar heb je nu gewoon echt geen zin in. Dat gedeelte snap ik ook heel goed, ik ben daar zelf sinds voordat ik voor Ravi ging ook op gericht bij de keuzes voor een nieuwe hond. Maar ik heb de moeilijke honden nog dus nog niet dat 'gemak' zeg maar, jij hebt dat wel al en volgens mij geniet je daar zó van dat je daar niets in wil veranderen. Zou ik dan ook lekker niet doen. Hooguit zou je kunnen kiezen voor opvangen (evt. met optie op adoptie), gewoon omdat je er op dat moment tijd voor en zin in hebt. Verder: lekker genieten van het gemak en je fijne stel.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:55 Ja dat zou kunnen. Het is niet zozeer dat ik een perfect setje honden moet en zal hebben. Maar wij werken allebei al is dat lang niet elke dag. Maar ze moeten dan wel alleen kunnen zijn bijvoorbeeld. Dat soort dingen zijn wel lastig als je een hond krijgt die dat dus niet aan kan. Om een keer een dag overdag alleen te zijn. Of we gaan naar Glow in Eindhoven volgende week. Dan wil je niet dat je de honden mee moet nemen de drukte in. En wij zijn toch wel erg bezig en graag onderweg. Vaak met en soms zonder de honden. Ik durf dit gemak slecht op het spel te zetten merk ik.
OS met dank aan Hakunamatata
- Rami
- Posts in topic: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ik herken het wel. Ben ook zo blij dat Costa zo'n heerlijk ventje is en dat het goed gaat met Sammie (boven verwachting zelfs).
Er komen regelmatig honden 'voorbij' waarbij mij hart (en ook die van mijn partner) sneller gaat kloppen, en met twee kleine honden is er op zich best ruimte voor een derde, maar het is nu zo relaxed en zo goed. Moet er eigenlijk gewoon blij en tevreden mee zijn. Maar ja...
Er komen regelmatig honden 'voorbij' waarbij mij hart (en ook die van mijn partner) sneller gaat kloppen, en met twee kleine honden is er op zich best ruimte voor een derde, maar het is nu zo relaxed en zo goed. Moet er eigenlijk gewoon blij en tevreden mee zijn. Maar ja...
Denk dat je met twee kleine honden en eerder toch ook grote honden altijd wel een beetje dat verlangen naar een grote hond gaat houden. Ik hou ook van grote honden. Denk als ik nu een grote hond zou hebben ik juist weer een kleine hond erbij zou willen. Omdat ik daar nu ook wel heel erg van gecharmeerd ben geraakt.Rami schreef: ↑03 nov 2021, 17:11 Ik herken het wel. Ben ook zo blij dat Costa zo'n heerlijk ventje is en dat het goed gaat met Sammie (boven verwachting zelfs).
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ja, dat verlangen heb ik zeker. Mijn kleine honden hebben best wel grote ego's , maar het is toch anders dan zo'n lekker grote kop op je schoot, of dat je niet hoeft te bukken om te knuffelen. Aan de andere kant zijn kleine honden wel makkelijk. Ik neem ze overal mee naar toe. Dat was met mijn drukke golden en grote husky-mix wel anders.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 17:15Denk dat je met twee kleine honden en eerder toch ook grote honden altijd wel een beetje dat verlangen naar een grote hond gaat houden. Ik hou ook van grote honden. Denk als ik nu een grote hond zou hebben ik juist weer een kleine hond erbij zou willen. Omdat ik daar nu ook wel heel erg van gecharmeerd ben geraakt.Rami schreef: ↑03 nov 2021, 17:11 Ik herken het wel. Ben ook zo blij dat Costa zo'n heerlijk ventje is en dat het goed gaat met Sammie (boven verwachting zelfs).
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik snap het heel goed hoor, het past zo toch ook allemaal perfect en eigenlijk hoef je nergens echt rekening mee te houden. Natuurlijk is er een kans dat dat verandert als er een derde hond bij komt. Dat hoeft niet, maar het is wel een gok.
Ik heb niet zulke makkelijke honden, maar ze passen allemaal wel perfect bij mij en bij elkaar. Dat stel ik ook niet zomaar in de waagschaal. Nou vind ik vier honden sowieso echt het maximum voor mij, maar evengoed is het niet altijd makkelijk om voet bij stuk te houden met al die leuke en hulpbehoevende honden overal. Maar mijn prioriteit ligt bij de honden die ik al heb en hun leven zou erop achteruitgaan als ik allemaal zielige honden in huis ga nemen. Niet alleen de harmonie in de roedel - en ik geniet er elke dag van dat het allemaal zo vanzelf en probleemloos gaat -, maar ze zouden ook meer en meer moeten inleveren qua individuele aandacht, waar ze zich vast wel bij neer zouden leggen, maar wat het leven er voor hen niet leuker op zou maken. Qua dynamiek in de roedel is de kans denk ik groter dat een nieuwe hond erbij de harmonie zou verstoren dan dat het een positieve toevoeging zou zijn voor allemaal, met de uiteenlopende karakters die ik nu heb en die nu op de één of andere manier als puzzelstukjes perfect in elkaar passen.
Dus ja, uiteindelijk ben ik ook heel blij met wat ik heb. Geen honden die altijd en in alle situaties makkelijk zijn, maar die ik ken van haver tot gort en waarvan ik precies weet hoe ik ervoor kan zorgen dat alles gewoon ontspannen verloopt.
Ik heb niet zulke makkelijke honden, maar ze passen allemaal wel perfect bij mij en bij elkaar. Dat stel ik ook niet zomaar in de waagschaal. Nou vind ik vier honden sowieso echt het maximum voor mij, maar evengoed is het niet altijd makkelijk om voet bij stuk te houden met al die leuke en hulpbehoevende honden overal. Maar mijn prioriteit ligt bij de honden die ik al heb en hun leven zou erop achteruitgaan als ik allemaal zielige honden in huis ga nemen. Niet alleen de harmonie in de roedel - en ik geniet er elke dag van dat het allemaal zo vanzelf en probleemloos gaat -, maar ze zouden ook meer en meer moeten inleveren qua individuele aandacht, waar ze zich vast wel bij neer zouden leggen, maar wat het leven er voor hen niet leuker op zou maken. Qua dynamiek in de roedel is de kans denk ik groter dat een nieuwe hond erbij de harmonie zou verstoren dan dat het een positieve toevoeging zou zijn voor allemaal, met de uiteenlopende karakters die ik nu heb en die nu op de één of andere manier als puzzelstukjes perfect in elkaar passen.
Dus ja, uiteindelijk ben ik ook heel blij met wat ik heb. Geen honden die altijd en in alle situaties makkelijk zijn, maar die ik ken van haver tot gort en waarvan ik precies weet hoe ik ervoor kan zorgen dat alles gewoon ontspannen verloopt.
Ik ben blij met wat ik heb en geniet dagelijks van Lanaitje en Feta, met volle teugen. Dat ik toch heb doorgezet om voor een tweede hond te gaan en dat Lanai uiteindelijk Feta-puppy kon accepteren door wat aanpassingen in mijn gedrag en duidelijke regels, daar heb ik maar mooi geluk mee gehad.
Toch denk ik wel aan een derde hond erbij, elke dag eigenlijk Ook kijk ik dagelijks op MP, maar nog geen droomhond gevonden. Omdat ik zo intensief met de honden bezig ben zou een derde er nog nét bij passen; aan de andere kant heb ik nog veel twijfels, vooral of Lanai het wel zo leuk gaat vinden. Ook ben ik de enige die zorg draagt voor mijn honden; ineens verantwoordelijk zijn voor drie stuks hond dat is een ding voor mij.
Wie weet hou ik toch een pup van Feta als alles goed mag gaan met de nestplannen. En anders zie ik mezelf nog wel eens voor een derde gaan, als het zo op mijn pad komt en ik zeker weet dat het ook klikt met Lanaitje.
We zien wel. Ondertussen ben ik blij met wat ik heb en kan ik genieten van de dynamiek tussen mijn honden; ze zijn gek op elkaar, waar de een is, is de ander. Tegelijkertijd zijn ze totaal verschillend.
Toch denk ik wel aan een derde hond erbij, elke dag eigenlijk Ook kijk ik dagelijks op MP, maar nog geen droomhond gevonden. Omdat ik zo intensief met de honden bezig ben zou een derde er nog nét bij passen; aan de andere kant heb ik nog veel twijfels, vooral of Lanai het wel zo leuk gaat vinden. Ook ben ik de enige die zorg draagt voor mijn honden; ineens verantwoordelijk zijn voor drie stuks hond dat is een ding voor mij.
Wie weet hou ik toch een pup van Feta als alles goed mag gaan met de nestplannen. En anders zie ik mezelf nog wel eens voor een derde gaan, als het zo op mijn pad komt en ik zeker weet dat het ook klikt met Lanaitje.
We zien wel. Ondertussen ben ik blij met wat ik heb en kan ik genieten van de dynamiek tussen mijn honden; ze zijn gek op elkaar, waar de een is, is de ander. Tegelijkertijd zijn ze totaal verschillend.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
En ik zag laatst zo'n prachtige bodegueromix voorbij komenMarc schreef: ↑03 nov 2021, 16:17Misschien ben ik wel benauwd omdat ik gezien heb wat er mis kan gaan. Ik ben zo loyaal aan mijn honden dat ik rustig 10 jaar met een gemuilkorfde hond rondloop en alles en iedereen loop te vermijden. Dat heb ik al gehad. Of nooit meer weggaan zonder hond omdat de tent wordt afgebroken en de hond als een sirene uren en uren gaat loeien. Of alles met hekjes en gedoe omdat je hond bezoek bijt. Been there done that en nooit meer.
Het zou om een extra hond gaan. Voor de lol. Als een van deze twee er niet meer is komt er een. Ik wil altijd minimaal twee honden. Dus het weerhoud mij niet om honden te nemen maar wel om die derde hond puur voor het plezier te nemen.
Edit: ik zie nu pas dat je al een groterd op het oog hebt.
-
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet en Lurcher
Guus wordt meteen stikjaloers.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:57
Ja en in het filmpje zie je dat het een ontzettend lief beest is. Laat zich niet gekmaken door het geblaf en zoekt echt helemaal de aandacht van de persoon die de riem vast heeft. Hij is ook bescheiden en duidelijk heel erg lief. Wat een prachtbeest inderdaad zeg! Die wil ik dus wel
Ik zou een teef nemen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb dat ook. Eigenlijk wil ik er wel een hond bij, en het gaat ook wel gebeuren, ooit, maar telkens als de timing goed lijkt te zijn doe ik het toch maar niet. Op dit moment is de timing sowieso niet meer goed en zoals het er nu voor staat gaat het voor 2023 sowieso niet gebeuren, maar de vorige keer heb ik er ook te lang over geaarzeld en het toch niet gedaan, ik slinger telkens heen en weer tussen wel en toch maar niet. Froo is nu bijna vier en zij en ik voelen elkaar perfect aan en weten precies wat we aan elkaar hebben, ze is zo braaf en makkelijk en leuk, en ik weet dat ze een hond erbij niet per se een aanwinst gaat vinden, ook al weet ik ook dat ze er gewoon aan zou wennen. Maar ik ben er gewoon niet gerust op dat het echt de leuke ervaring wordt die het zou moeten zijn en dan heb ik iets wat al helemaal perfect was om zeep geholpen omdat het niet genoeg was. Ik denk dat ik over vier jaar nog steeds geen hond erbij heb als ik zo doortwijfel. Maar goed, voorlopig hoef ik er nog even niet aan te denken want nu gaat het toch niet, dat is een geruststelling.
Overigens heb ik toen ik twijfelde of ik voor Froo zou gaan ook zo getwijfeld en toen was ik nog helemaal hondloos, dus het hoort ook wel een beetje bij mij hoor. Ik ga niet over een nacht ijs, maak daar maar een jaar ijs van.
Overigens heb ik toen ik twijfelde of ik voor Froo zou gaan ook zo getwijfeld en toen was ik nog helemaal hondloos, dus het hoort ook wel een beetje bij mij hoor. Ik ga niet over een nacht ijs, maak daar maar een jaar ijs van.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Das een grote variant van Jamie niet zozeer de kop, maar t lijf wel. Mooie hond!Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:41Nee dan wordt het deze....
https://www.dutchyadoptions.com/alle-honden/neapol-2/
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Niet doen, kijk eens het kleine stukje film waar hij min of meer normaal loopt... loopt echt niet in orde, zou me niks verbazen als er iets serieus mis mee is. En ik vind ook in stand ergens iets niet oké. Heupen of oude breuken of... Tenzij hij echt 0,0 bespiering heeft... maar ik zou er echt als je die overweegt meer filmpjes in beweging van willen zien, ook los an de riem en in draf en galop.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:41Nee dan wordt het deze....
https://www.dutchyadoptions.com/alle-honden/neapol-2/