Blij zijn met wat je hebt....
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Blij zijn met wat je hebt....
Het is heel goed om blij te zijn met wat je hebt. En daar van te genieten. Tegelijk zit er dus wel een stemmetje in je hoofd dat de ogen open houdt voor een derde hond. Het hóeft helemaal niet als ik jou zo lees maar wie weet kom je op een gegeven moment opeens de perfecte aanvulling tegen.
Ik was helemaal tevreden met mijn twee honden. Was niet bezig met een derde hond erbij.
En toen kondigde EchoMira aan dat Mira door Taxi gedekt was. Ik liet het aan man zien en die zei "doen". Nog één nachtje over geslapen maar de volgende dag toch maar een berichtje gedaan
Ik ken mijn honden en ik kende de verhalen over Mira en Taxi dus ik wist dat het heel goed kon passen. En jij kent jouw honden door en door dus wie weet zie je opeens een hond die naadloos in het plaatje past. Geen verborgen gedragsproblemen, het juiste karakter, geslachr, grootte enzovoort. En dan is de twijfel weg hoop ik.
Want het lijkt mij wel leuk, nog een roedelmaatje voor Bas en Guus
Ik was helemaal tevreden met mijn twee honden. Was niet bezig met een derde hond erbij.
En toen kondigde EchoMira aan dat Mira door Taxi gedekt was. Ik liet het aan man zien en die zei "doen". Nog één nachtje over geslapen maar de volgende dag toch maar een berichtje gedaan
Ik ken mijn honden en ik kende de verhalen over Mira en Taxi dus ik wist dat het heel goed kon passen. En jij kent jouw honden door en door dus wie weet zie je opeens een hond die naadloos in het plaatje past. Geen verborgen gedragsproblemen, het juiste karakter, geslachr, grootte enzovoort. En dan is de twijfel weg hoop ik.
Want het lijkt mij wel leuk, nog een roedelmaatje voor Bas en Guus
Ik zit zelf soms ook wel eens te denken aan een kleine hond bij Maya. Dat moet dan wel een tankje zijn ivm spelen. Maar ik heb het nu zo goed met haar alleen. Wat als...
- Vicky
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Ergens begrijp ik je wel. Ik heb een hond die niet leuk is naar andere honden, dus altijd goed opletten. Als deze hond een keertje niet mee loopt en we lopen alleen met de "gezellige" honden, loopt dat veel meer ontspannen.
Ik heb een zwak voor de parson russel terrier, maar dat durven we ook niet aan om die erbij te nemen omdat je daarmee weer een wat hoger risico loopt dat hij onverdraagzaam is naar andere honden. Dus nemen we er een gezellig (hopen we) wockertje bij.
Maar goed, als jij er een grote hond bij neemt kan het natuurlijk ook helemaal leuk gaan.
Ik heb een zwak voor de parson russel terrier, maar dat durven we ook niet aan om die erbij te nemen omdat je daarmee weer een wat hoger risico loopt dat hij onverdraagzaam is naar andere honden. Dus nemen we er een gezellig (hopen we) wockertje bij.
Maar goed, als jij er een grote hond bij neemt kan het natuurlijk ook helemaal leuk gaan.
Bo en de honden
Denk je? Bas heeft een hekel aan teefjes dus dat gaat hem sowieso niet worden. Ik heb Bas nog nooit vriendelijk zien doen met teefjes die geen pup waren. Ze negeert en begint meteen grenzen aan te geven. Reuen is helemaal leuk mee en Guus ook.EchoMira schreef: ↑03 nov 2021, 18:42Guus wordt meteen stikjaloers.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:57
Ja en in het filmpje zie je dat het een ontzettend lief beest is. Laat zich niet gekmaken door het geblaf en zoekt echt helemaal de aandacht van de persoon die de riem vast heeft. Hij is ook bescheiden en duidelijk heel erg lief. Wat een prachtbeest inderdaad zeg! Die wil ik dus wel
Ik zou een teef nemen.
-
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Weet ik veel.
Ik zou het gewoon doen en dan meteen een grote. Met een mooie kennel in de tuin. Kan hij daar naar onraad loeien.
Tijdens het wandelen lukt het sowieso wel en als hij dan ook nog binnen kan is het nog fijner.
Heerlijk hoor, een imposante hond (qua postuur en stemvolume). Dat is toch anders dan wandelen met van die kleine kwebbelaars.
Ik zou het gewoon doen en dan meteen een grote. Met een mooie kennel in de tuin. Kan hij daar naar onraad loeien.
Tijdens het wandelen lukt het sowieso wel en als hij dan ook nog binnen kan is het nog fijner.
Heerlijk hoor, een imposante hond (qua postuur en stemvolume). Dat is toch anders dan wandelen met van die kleine kwebbelaars.
Het ging me om het type hond en overweeg hem niet serieus hoor. Zo'n bakbeest bij die kleintjes is niet aan de orde nu. Ik heb even gekeken en zie dat hij heel los is. Of dat spierloosheid is of defecten zijn kan ik niet zeggen. Zijn knieën staan naar buiten en hij staat inderdaad met gekantelde heupen. Hij kan of heel los en jolig zijn of dus vrij gammel in elkaar zitten. Dat zie ik ook. Dapper was ook heel los maar had wel een heel gezond bewegingsapparaat. Hij kon ook met heel veel beweging in knieën en heupen lopen. Ik weet het niet direct bij deze hond maar zie ook wat jij ziet. Kan dus twee kanten op. Een enthousiaste hond met hele losse bewegingen en flinke boekingen of kapotte knieën en heupen.Gudrun schreef: ↑03 nov 2021, 19:30Niet doen, kijk eens het kleine stukje film waar hij min of meer normaal loopt... loopt echt niet in orde, zou me niks verbazen als er iets serieus mis mee is. En ik vind ook in stand ergens iets niet oké. Heupen of oude breuken of... Tenzij hij echt 0,0 bespiering heeft... maar ik zou er echt als je die overweegt meer filmpjes in beweging van willen zien, ook los an de riem en in draf en galop.Marc schreef: ↑03 nov 2021, 16:41Nee dan wordt het deze....
https://www.dutchyadoptions.com/alle-honden/neapol-2/
Klopt. Ik vond Wuilus ook heel leuk om te hebben. Zo'n joekel heeft wat als het ruwharig grof en rasloos is. Maar ik doe het toch niet. Alleen als er iets op mijn pad komt en ik wil het perse. Dus als dit bakbeest ineens voor me staat in het bos en ik kan het baasje niet vinden kan hij blijven. Moet er tegenaan lopen en niet omheen kunnen.EchoMira schreef: ↑03 nov 2021, 20:26 Weet ik veel.
-
Los vind ik niet erg als het een gespierde hond is. Dan komt het wel goed.
Dapper had nooit blessures en hoewel hij inderdaad heel lenig was was hij wel degelijk sound.
Of dat nog werkt na een verplichte castratie weet ik niet.
Knikjes en kraakjes accepteer ik niet. Die hoef ik niet. Van die gekkies die allerlei vreemde beweginkjes vertonen in een arbeidsdrafje.
Dapper had nooit blessures en hoewel hij inderdaad heel lenig was was hij wel degelijk sound.
Knikjes en kraakjes accepteer ik niet. Die hoef ik niet. Van die gekkies die allerlei vreemde beweginkjes vertonen in een arbeidsdrafje.
Ik ben blij met wat ik heb.
Maddie is geen gemakkelijke hond, en Imp ook niet.
Maar met de nodige aanpassingen zijn ze prima te managen.
Fitz is een patser, maar heeft nooit gedoe nodig om die patser te zijn. Hij jaagt wel, en moet dus ook in de gaten gehouden worden.
Een prima clubje wat al 3 jaar goed functioneert samen. Maar toch heb ik daar Djinn bijgezet.
Zij en Imp kunnen elkaar iets versterken in blafgedrag op wandeling, maar verder past ze zo ontzettend naadloos.
Ik had niet verwacht nog een hond naast Mad en Imp te kunnen plaatsen zonder gezeik.
Maar Djinn kwam, deed haar ding en overwon.
Zo kan het ook gaan
Moet ik eerlijk toegeven, ze kan niet fantastisch alleen zijn. Maar ze is nog geen halfjaar in Nederland. Nog geen 3 maand bij ons. En ze hoeft nooit langer alleen te zijn dan een paar uurtjes. Met haar roedel.
Maddie is geen gemakkelijke hond, en Imp ook niet.
Maar met de nodige aanpassingen zijn ze prima te managen.
Fitz is een patser, maar heeft nooit gedoe nodig om die patser te zijn. Hij jaagt wel, en moet dus ook in de gaten gehouden worden.
Een prima clubje wat al 3 jaar goed functioneert samen. Maar toch heb ik daar Djinn bijgezet.
Zij en Imp kunnen elkaar iets versterken in blafgedrag op wandeling, maar verder past ze zo ontzettend naadloos.
Ik had niet verwacht nog een hond naast Mad en Imp te kunnen plaatsen zonder gezeik.
Maar Djinn kwam, deed haar ding en overwon.
Zo kan het ook gaan
Moet ik eerlijk toegeven, ze kan niet fantastisch alleen zijn. Maar ze is nog geen halfjaar in Nederland. Nog geen 3 maand bij ons. En ze hoeft nooit langer alleen te zijn dan een paar uurtjes. Met haar roedel.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Ik snap je heel goed. Voor ons is het lang een punt geweest of die langgewilde pup van Sirene er nou bij zou komen of niet.
Ons duo was goud waard. Zo rustig, kon overal mee naartoe, we wisten precies wat we aan ze hadden.
Toch voor de pup gegaan en nu zie je dat alles heel anders dan gepland kan lopen. Dat gouden duo werd ons sowieso afgenomen.
We zijn erg blij dat Meeko er is. Het is anders natuurlijk maar het is gewoon ook heel leuk. Weer even ontdekken hoe dit werkt en wat we aan elkaar gaan hebben.
Ons duo was goud waard. Zo rustig, kon overal mee naartoe, we wisten precies wat we aan ze hadden.
Toch voor de pup gegaan en nu zie je dat alles heel anders dan gepland kan lopen. Dat gouden duo werd ons sowieso afgenomen.
We zijn erg blij dat Meeko er is. Het is anders natuurlijk maar het is gewoon ook heel leuk. Weer even ontdekken hoe dit werkt en wat we aan elkaar gaan hebben.
Ik ook niet hoor. Een grote hond moet lekker in elkaar zitten anders wordt het niks hier. Wij wandelen veel teveel. Nu ik dit zeg besef ik dat ik dat doe met een tweetal orthopedische wrakken haha. Bas heeft verbrijzelde heupen en geen heupkop en Guus heeft een omgedraaide voorpoot....EchoMira schreef: ↑03 nov 2021, 20:34 Los vind ik niet erg als het een gespierde hond is. Dan komt het wel goed.
-
Blij zijn met wat je hebt en daarom niets erbij doe ik zelf trouwens niet.
Ik ben dolblij met wat ik heb maar Mira is nu 5,5 en dat is 3 keer sinterklaas voor ze 8,5 is en dan is Echo zo oud als Mira nu is. Die wil dan ook nog iets te dollen hebben.
Ik vind tijdig aanvullen met een nog jonge hond het geheim voor een leuk roedeltje.
Ik ben dolblij met wat ik heb maar Mira is nu 5,5 en dat is 3 keer sinterklaas voor ze 8,5 is en dan is Echo zo oud als Mira nu is. Die wil dan ook nog iets te dollen hebben.
Ik vind tijdig aanvullen met een nog jonge hond het geheim voor een leuk roedeltje.
Haha. Dat zou ik wel wat vinden maar toch nog te gekunsteld. Uiterlijk is top maar ik lees wel eens over hele dominante vervelende bouviers en dan durf ik al niet meer. Liever een straathond met geen duidelijk rastype. Zoals die van dutchy adopties. Zo'n hond waarvan je denkt wat in vredesnaam zit erin.
-
Ja maar dan zit je met die regels en krijg je foto's van een superleuke reu die 2 jaar later een ingezakte gecastreerde pudding is.
Ga er dan één halen. Neem je de honden mee, kun je daar kijken of het klikt.
Ga er dan één halen. Neem je de honden mee, kun je daar kijken of het klikt.
Eens hoor. Ik wil eigenlijk ook niet dat Guus ooit alleen is want dat kan hij niet zo goed. Hij is al zo aandachtvragend. Hij is echt mijn schaduw en ik nam hem een keer alleen mee naar Terschelling met als gevolg dat het een totaal ander hondje was. Zo ontzettend afhankelijk en klef dat ik het soms irritant vond. Niet alleen slapen maar in bed moeten etc. Met Bas erbij is hij veel sterker. Maar ik zie Bas gewoon 20 worden eerlijk gezegd. Die verouderd helemaal op geen enkele manier. Hoort perfect. Ziet perfect en verandert helemaal niks. Wij hebben haar al 9 jaar en ze wordt helemaal niet oud. Ze rent en speelt met Guus en is super vitaal. Geen dag ziek. Of ze is ineens op of ze wordt 20.EchoMira schreef: ↑03 nov 2021, 20:41 Blij zijn met wat je hebt en daarom niets erbij doe ik zelf trouwens niet.
Ik ben dolblij met wat ik heb maar Mira is nu 5,5 en dat is 3 keer sinterklaas voor ze 8,5 is en dan is Echo zo oud als Mira nu is.
Ik vind tijdige aanvullen met een nog jonge hond het geheim van een leuk roedeltje.
-
Oh wauw! Die is mooi!
En een alabai wil ik ook maar dan wel wit.
En een alabai wil ik ook maar dan wel wit.
Grote hond mag van mij niet gecastreerd zijn. Durf ik niet aan. Kwa gestel. Dun en spieren dan gaan ze langer mee.
-
In principe zou het mogen bij een al wat oudere hond. Een reu van een jaar of 5 gaat met goed beleid minder snel achteruit en anders gaat hij 4 jaar achteruit en dan is hij met 9 een wrak. Kan hoor. Daar heb ik dan geen spijt van.
Dat gezegd hebbende is heintje met 9 maanden gecastreerd en die is met 10 jaar lelijk (zoals altijd al) maar uberfit. En bijna vanzelf.
Iets te zwaar maar het zit hem niet in de weg en als je eens in de maand even een weekje aan de lijn doet ben je klaar.
Volgens mij komt dat niet omdat de spierafname er niet is want die is er natuurlijk wel maar als een hond van nature stevig op de poten staat is dat niet zo heel erg.
Maar ja, dat heb je weer niet bij die groters.
Dat gezegd hebbende is heintje met 9 maanden gecastreerd en die is met 10 jaar lelijk (zoals altijd al) maar uberfit. En bijna vanzelf.
Iets te zwaar maar het zit hem niet in de weg en als je eens in de maand even een weekje aan de lijn doet ben je klaar.
Volgens mij komt dat niet omdat de spierafname er niet is want die is er natuurlijk wel maar als een hond van nature stevig op de poten staat is dat niet zo heel erg.
Maar ja, dat heb je weer niet bij die groters.