Blij zijn met wat je hebt....

Marc

Re: Blij zijn met wat je hebt....

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 03 nov 2021, 20:57 Afbeelding
Ja mooi. Maargoed....mooi komt met een gebruiksaanwijzing 😇

En ik heb zo'n afwijkende smaak dat ik dat wit dus niks vind. Ik zie liever dit.

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 03 nov 2021, 20:59 In principe zou het mogen bij een al wat oudere hond. Een reu van een jaar of 5 gaat met goed beleid minder snel achteruit en anders gaat hij 4 jaar achteruit en dan is hij met 9 een wrak. Kan hoor. Daar heb ik dan geen spijt van.

Dat gezegd hebbende is heintje met 9 maanden gecastreerd en die is met 10 jaar lelijk (zoals altijd al) maar uberfit. En bijna vanzelf.
Iets te zwaar maar het zit hem niet in de weg en als je eens in de maand even een weekje aan de lijn doet ben je klaar.

Volgens mij komt dat niet omdat de spierafname er niet is want die is er natuurlijk wel maar als een hond van nature stevig op de poten staat is dat niet zo heel erg.
Maar ja, dat heb je weer niet bij die groters.
Hein zit inderdaad gewoon heel goed in elkaar. Die heeft sterke beentjes en een goede rug. Plus een actieve insteek in het leven. Net als Guus. Als Hein het karakter van Bas had was hij een dik mormel. Bas verbrand alleen calorieën met wandelen. Verder doet ze haar best zo dik mogelijk te zijn en zo min mogelijk energie te verspillen aan onzin. Liggen. Knuffelen en eten. Dat is wat ze liefst doet. En wandelen. Goddank. Als ik niet wandel ligt ze alleen maar naast op en ergens.....en ze is zoooo kalm dat ze ook niet door alert doen energie verbrand.
EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 03 nov 2021, 21:10

En ik heb zo'n afwijkende smaak dat ik dat wit dus niks vind. Ik zie liever dit.

Afbeelding
Deze hond heeft voor mij een overdaad aan type en zijn hoekingen zijn ten hemelschreiend lelijk.

Ik zei wit maar de vacht maakt pas uit als er een hond staat. Deze hond is lelijk.
Wel mooi type maar dat is echt iets anders.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 03 nov 2021, 21:29
Marc schreef: 03 nov 2021, 21:10

Afbeelding
Deze hond heeft voor mij een overdaad aan type en zijn hoekingen zijn ten hemelschreiend lelijk.

Ik zei wit maar de vacht maakt pas uit als er een hond staat. Deze hond is lelijk.
Wel mooi type maar dat is echt iets anders.
Over welke hond heb je het?
EchoMira
Posts in topic: 11
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Die onderste.
Maar goed, een enkele foto is natuurlijk te weinig,

Ik zie een mate van Urk-face die ik niet meer als mooi kan bestempelen.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Ik vind die van nanna mooier wegens het lichaam zelf. Die bruin witte heeft een hangrug en rare ,polsen,.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 03 nov 2021, 21:34 Die onderste.
Maar goed, een enkele foto is natuurlijk te weinig,

Ik zie een mate van Urk-face die ik niet meer als mooi kan bestempelen.
Haha. Ik zie juist de boerenvariant. Grappig hoe verschillend je dat ziet. Ik vind de onderste juist de minst typische al zie ik wel dat het zwaar zwaar zwaar is.
Marc

Bericht door Marc »

BieneMaya schreef: 03 nov 2021, 21:35 Ik vind die van nanna mooier wegens het lichaam zelf. Die bruin witte heeft een hangrug en rare ,polsen,.
Ik vind die van Nanna juist onnatuurlijk strak voor zijn grootte. Opgefokt om te zien. Een soort trekpaard met Arabieren trekjes. Die onderste is door en door een knol. Dat is persoonlijke smaak denk ik.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Zeker persoonlijke smaak en daar is niets mis mee :E:
malinois
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik vind t lastig om er nog 1 bij te nemen straks mocht Xavi er niet meer zijn bijv. Xygan en Xanu zijn zo geweldig samen, dat is echt een wereldkoppel. Hoe gaat dat dan worden? Veranderd dat? Wordt er 1 t 3e wiel aan de wagen? Wordt t knokken?
Xavi bemoeit zich er niet mee, die doet zn eigen ding maar die andere 2 zijn zo fijn samen. En dat voor allemaal reuen. Daar mag ik mn handen bij dichtknijpen want ik heb de andere kant natuurlijk ook gehad met Xantos.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

malinois schreef: 04 nov 2021, 00:08 Ik vind t lastig om er nog 1 bij te nemen straks mocht Xavi er niet meer zijn bijv. Xygan en Xanu zijn zo geweldig samen, dat is echt een wereldkoppel. Hoe gaat dat dan worden? Veranderd dat? Wordt er 1 t 3e wiel aan de wagen? Wordt t knokken?
Xavi bemoeit zich er niet mee, die doet zn eigen ding maar die andere 2 zijn zo fijn samen. En dat voor allemaal reuen. Daar mag ik mn handen bij dichtknijpen want ik heb de andere kant natuurlijk ook gehad met Xantos.
Dat zou ik geloof ik ook 'eng' vinden om op het spel te zetten. Xavi was er al en houdt zich afzijdig, een nieuwe jonge hond zal dat niet snel doen dus wat gaat de dynamiek dan zijn?
Maar met straks lekker wat leeftijdsverschil zal dat hopelijk toch wel loslopen. Hoe oud zijn Xygan en Xanu nu?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Smoushond
Posts in topic: 1

Bericht door Smoushond »

Ik zag gisteren een Tatra bij de dierenarts. Wat een prachtige hond. Maar groot al moet ik wel zeggen dat ik sinds Bertus er is veel honden groot vind. Heavy vind ik ook ineens groot en log . Het is zo’n verschil hoe ze opstaat in vergelijking met Bertus die is zo snel als een rat

Leeftijdsverschil speelt ook wel mee natuurlijk
Maar die Tatra was nog jong maar zo rustig als ik een stuk land had dan zou ik zoiets wel willen
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Toen er bij Shib een hond kwam, vond ik het allemaal niet zo spannend. Maar nu bij Lou vind ik het spannend. Lou heeft haar eigenaardigheden, wat als een andere hond die overneemt? Vriend kan inmiddels prima om gaan met Lou, maar Lou vraagt ook niet zoveel. En dan komt er straks een werkhond bij. En ook nog eens een pup. Ik vind het hartstikke spannend, maar ik wil wel zo graag een 2e hond erbij en gewoon voor 1 keer een hond die ik/we zelf kan verpesten ipv dat een ander er al vanalles mee heeft gedaan. Maar spannend? Ja, absoluut. En dat zal bij iedere volgende hond ook weer zijn.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Marc schreef: 03 nov 2021, 20:41
EchoMira schreef: 03 nov 2021, 20:37
Marc schreef: 03 nov 2021, 20:33 Klopt. Ik vond Wuilus ook heel leuk om te hebben.
Nou, daar ben je. Vraag Kees om een poedel/bouvier.
Zo'n B-keuze hulphond.
Haha. Dat zou ik wel wat vinden maar toch nog te gekunsteld. Uiterlijk is top maar ik lees wel eens over hele dominante vervelende bouviers en dan durf ik al niet meer. Liever een straathond met geen duidelijk rastype. Zoals die van dutchy adopties. Zo'n hond waarvan je denkt wat in vredesnaam zit erin.
Ik zou het niet aandurven zoiets groots als voormalig straathond. Zie best veel problemen bij die voormalig straathonden in de trant van slecht lopen, heup problemen, kromme pootjes. Bij de stichting van Finn zie ik toch regelmatig dat er honden operaties nodig hebben om weer vooruit te kunnen. En dan is een kleine hond nog wel te tillen als het moet, maar zoiets groots, nee dat zou ik niet aandurven. Zeker als ze al wat ouder zijn. Ik vermoed dat de slechte kwaliteit van hun voeding of het gebrek aan voeding daar een belangrijke rol in speelt. Niet zozeer genetische aanleg.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ybbihs schreef: 04 nov 2021, 10:04 Toen er bij Shib een hond kwam, vond ik het allemaal niet zo spannend. Maar nu bij Lou vind ik het spannend. Lou heeft haar eigenaardigheden, wat als een andere hond die overneemt? Vriend kan inmiddels prima om gaan met Lou, maar Lou vraagt ook niet zoveel. En dan komt er straks een werkhond bij. En ook nog eens een pup. Ik vind het hartstikke spannend, maar ik wil wel zo graag een 2e hond erbij en gewoon voor 1 keer een hond die ik/we zelf kan verpesten ipv dat een ander er al vanalles mee heeft gedaan. Maar spannend? Ja, absoluut. En dat zal bij iedere volgende hond ook weer zijn.
Dat gevoel van gaat de pup t overnemen heb ik ook wel voor als Jamie wegvalt en we een pup naast Yara zetten. Maar ja, dat zien we dan wel.

De combinatie nu is iig wel goed. Een lekker stel samen
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb gelukkig een stabiele roedel waar ik wel een hond bij durft te zetten. er komen regelmatig logeetjes of zoals laatst ons opvangertje uit Roemenië. mijn ervaring is dat de roedel een goede invloed heeft op de nieuwe aanwinst. 1x is dat niet gelukt en dat was met onze poedel jolene. zij maakte echt de hele roedel gek. toen zij weg was keerde de rust erg snel terug.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik wil voor het eerst in mijn leven echt helemaal absoluut niks bij.
Ik zou sowieso iemand anders te kort doen er door.
Herplaatser Lizzy heeft me laten ervaren hoe lastig een hond met een bepaald issue kan zijn in een roedel en dat durf ik gewoon echt nooit meer.
Plus ik heb mijn handen nog altijd overvol aan Kika, Poppy heeft ook veel tijd en aandacht nodig qua training en kammen, en de anderen zijn er ook nog. Nu en dan een klein akkevietje vooral bij loopsheden of even een bepaald hondje die de driftkikker uithangt voor 5 minuutjes maar over het algemeen past het hier allemaal wel of heb ik er een weg in gevonden, er is evenwicht en dat ga ik no way terug op het spel zetten.
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Zamunda schreef:
malinois schreef: 04 nov 2021, 00:08 Ik vind t lastig om er nog 1 bij te nemen straks mocht Xavi er niet meer zijn bijv. Xygan en Xanu zijn zo geweldig samen, dat is echt een wereldkoppel. Hoe gaat dat dan worden? Veranderd dat? Wordt er 1 t 3e wiel aan de wagen? Wordt t knokken?
Dat zou ik geloof ik ook 'eng' vinden om op het spel te zetten. Xavi was er al en houdt zich afzijdig, een nieuwe jonge hond zal dat niet snel doen dus wat gaat de dynamiek dan zijn?
Maar met straks lekker wat leeftijdsverschil zal dat hopelijk toch wel loslopen. Hoe oud zijn Xygan en Xanu nu?
Xygan is 6 en Xanu is 3.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
M@scha

Bericht door M@scha »

herkenbaar. we zouden er eigenlijk best een kleiner teefje bij willen, maar willem doet het zo goed en 1 hond is (zoeen als willem in ieder geval) is zooooo makkelijk. kan overal mee naartoe en hoe gaat dat met een secreetje erbij?

dus ik denk dat wij ohh en ahh blijven roepen, maar geen 2de hond erbij nemen
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

M@scha schreef: 04 nov 2021, 12:47 herkenbaar. we zouden er eigenlijk best een kleiner teefje bij willen, maar willem doet het zo goed en 1 hond is (zoeen als willem in ieder geval) is zooooo makkelijk. kan overal mee naartoe en hoe gaat dat met een secreetje erbij?

Prima denk ik. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha

Bericht door M@scha »

Sekreetje schreef: 04 nov 2021, 12:52
M@scha schreef: 04 nov 2021, 12:47 herkenbaar. we zouden er eigenlijk best een kleiner teefje bij willen, maar willem doet het zo goed en 1 hond is (zoeen als willem in ieder geval) is zooooo makkelijk. kan overal mee naartoe en hoe gaat dat met een secreetje erbij?

Prima denk ik. :mrgreen:
:LOL:
Afbeelding
*Esther
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Blij zijn met wat je hebt, 3 honden is ook al heel wat maar zoals ze nu met zijn 3-tjes zijn. Dat is zo relaxed en genieten. Ik zou niet eens met 4 honden op mijn werk kunnen verschijnen maar soms.....Vorige week een jonge hond erbij gezet in de kennel die ik zo schattig vind en stiekem wel zou willen hebben. Ging ook weer gelijk goed! Op de speelwei en in de kennel dan. En zou het niet leuk zijn om voor Teddy een klein speelmaatje erbij te hebben, wat zou ze dat geweldig vinden, dat weet ik écht zeker. Maar nog zo'n mini erbij? Da's toch heel niet handig. En ze zijn perfect zo met z'n drietjes. geweldige honden apart en samen. Dus niet zeuren, case closed :-)
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Het lijkt mij ook wel spannend. Maar goed, als je de tijd krijgt om te kijken of het klikt met je huidige honden. En je hebt de ruimte en tijd…. Waarom niet?
Het hoeft geen paniekadoptie te zijn toch?
Tamara

Bericht door Tamara »

*Esther schreef: 04 nov 2021, 13:06 Blij zijn met wat je hebt, 3 honden is ook al heel wat maar zoals ze nu met zijn 3-tjes zijn. Dat is zo relaxed en genieten. Ik zou niet eens met 4 honden op mijn werk kunnen verschijnen maar soms.....Vorige week een jonge hond erbij gezet in de kennel die ik zo schattig vind en stiekem wel zou willen hebben. Ging ook weer gelijk goed! Op de speelwei en in de kennel dan. En zou het niet leuk zijn om voor Teddy een klein speelmaatje erbij te hebben, wat zou ze dat geweldig vinden, dat weet ik écht zeker. Maar nog zo'n mini erbij? Da's toch heel niet handig. En ze zijn perfect zo met z'n drietjes. geweldige honden apart en samen. Dus niet zeuren, case closed :-)
Als je drie honden hebt vraag ik me af of je dan nog individueel dingen gaat ondernemen met ze. Kom jij hier aan toe, of doen jullie alles samen?

Lanai, Feta, en ik doen eigenlijk alles samen; behalve af en toe individueel een wandeling of speelpartij. Als ik met ze train (voor de lol de dummy zoeken of een spoor uitzetten), dan wacht de een terwijl de ander aan de beurt is.
Met drie honden zou ik er denk ik soms twee thuis laten om met de een iets te gaan doen...hmm... nu ik het zeg: drie honden hebben is eigenlijk makkelijker dan twee honden :lol1:
Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Tamara schreef:
*Esther schreef: 04 nov 2021, 13:06 Blij zijn met wat je hebt, 3 honden is ook al heel wat maar zoals ze nu met zijn 3-tjes zijn. Dat is zo relaxed en genieten. Ik zou niet eens met 4 honden op mijn werk kunnen verschijnen maar soms.....Vorige week een jonge hond erbij gezet in de kennel die ik zo schattig vind en stiekem wel zou willen hebben. Ging ook weer gelijk goed! Op de speelwei en in de kennel dan. En zou het niet leuk zijn om voor Teddy een klein speelmaatje erbij te hebben, wat zou ze dat geweldig vinden, dat weet ik écht zeker. Maar nog zo'n mini erbij? Da's toch heel niet handig. En ze zijn perfect zo met z'n drietjes. geweldige honden apart en samen. Dus niet zeuren, case closed :-)
Als je drie honden hebt vraag ik me af of je dan nog individueel dingen gaat ondernemen met ze. Kom jij hier aan toe, of doen jullie alles samen?

Lanai, Feta, en ik doen eigenlijk alles samen; behalve af en toe individueel een wandeling of speelpartij. Als ik met ze train (voor de lol de dummy zoeken of een spoor uitzetten), dan wacht de een terwijl de ander aan de beurt is.
Met drie honden zou ik er denk ik soms twee thuis laten om met de een iets te gaan doen...hmm... nu ik het zeg: drie honden hebben is eigenlijk makkelijker dan twee honden Afbeelding1:
Ze gaan hier 2x per dag allemaal samen uit; losloopwandelingen. Daarnaast trainen we natuurlijk individueel, fietsen individueel en mogen ze bij geschiktheid individueel mee ergens naar toe. Waar naar toe hangt af van welke ervoor geschikt is. 2 jaar geleden naar t animal event ben ik dus 2 dagen geweest: 1 dag met Xygan de andere dag met Xanu. Xavi is daar niet geschikt voor.
Afbeelding
Plaats reactie